Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Madam Pomfrey » 14. jul 2018, 19:18

Kabe - hvordan føles overfladen på det? Er det sådan ru i det?

Jeg synes kabe er vildt smukt, strukturen i det, og jeg overvejer det på 2 af væggene i mit soveværelse. Langs sengen op ved hovedgæredet.
Men jeg er lidt sansemæssigt udfordret, idet jeg oplever fysisk ubehag i at røre ved ru overflader, - bare sådan noget som en maling i lav glans og halvdårlig kvalitet, ugh :tie:

Ikke at jeg sover direkte op af væggen, men det kan ske...

Alternativt tænker jeg at male væggene med alm maling i en fin mørk/støvet Rosa, eller kaste mig ud i noget fin tapet.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. jul 2018, 19:41

Fræksak skrev:^Kasserne er disse fra Hay, hvis jeg ikke tager fejl. De findes også i en blå og en rødlig serie.

https://www.bahne.dk/hay-box-box-gron.html


Jep, det er Hay kasser.

De andre to farver er nogle ande størrelser. Jeg hsr også dem i den koralfarvede. Ikke rød, jeg kan ikke lide rød :P
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 14. jul 2018, 19:45

Madam Pomfrey skrev:Kabe - hvordan føles overfladen på det? Er det sådan ru i det?

Jeg synes kabe er vildt smukt, strukturen i det, og jeg overvejer det på 2 af væggene i mit soveværelse. Langs sengen op ved hovedgæredet.
Men jeg er lidt sansemæssigt udfordret, idet jeg oplever fysisk ubehag i at røre ved ru overflader, - bare sådan noget som en maling i lav glans og halvdårlig kvalitet, ugh :tie:

Ikke at jeg sover direkte op af væggen, men det kan ske...

Alternativt tænker jeg at male væggene med alm maling i en fin mørk/støvet Rosa, eller kaste mig ud i noget fin tapet.


Ellers kan du bruge Jotun Mineralmaling, det får struktur men har ikke den der raspende sparteloverflade. Og så er det vildt nemt at arbejde med :)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Madam Pomfrey » 14. jul 2018, 21:09

Pandesteg skrev:
Madam Pomfrey skrev:Kabe - hvordan føles overfladen på det? Er det sådan ru i det?

Jeg synes kabe er vildt smukt, strukturen i det, og jeg overvejer det på 2 af væggene i mit soveværelse. Langs sengen op ved hovedgæredet.
Men jeg er lidt sansemæssigt udfordret, idet jeg oplever fysisk ubehag i at røre ved ru overflader, - bare sådan noget som en maling i lav glans og halvdårlig kvalitet, ugh :tie:

Ikke at jeg sover direkte op af væggen, men det kan ske...

Alternativt tænker jeg at male væggene med alm maling i en fin mørk/støvet Rosa, eller kaste mig ud i noget fin tapet.


Ellers kan du bruge Jotun Mineralmaling, det får struktur men har ikke den der raspende sparteloverflade. Og så er det vildt nemt at arbejde med :)


super tak...
jeg havde kigget på de der Lady de laver, men må lige lure det andet også :) Synes nemlig strukturen er super fin!
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. jul 2018, 08:06

Er der nogle af jer der ved hvad denne Stokke stol hedder? Har to jeg vil sælge, men kan ikke finde ud af modelnavnet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Bergen
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 467
Likede indlæg: 11852

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bergen » 15. jul 2018, 09:58

Pendulum Peter Opsvik Stokke.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. jul 2018, 12:55

Bergen skrev:Pendulum Peter Opsvik Stokke.


Tak :)
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf twinkle » 16. jul 2018, 14:28

Hvor køber i lamper, det ikke koster en milliard? Jeg er på udkig efter et pendelsæt (skal kunne montere to lamper i samme udtag i loftet), men synes det er svært at finde noget simpelt i en neutral, lysegrå farve til under 1000 kr.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf twinkle » 16. jul 2018, 17:21

Alkaia skrev:
twinkle skrev:Hvor køber i lamper, det ikke koster en milliard? Jeg er på udkig efter et pendelsæt (skal kunne montere to lamper i samme udtag i loftet), men synes det er svært at finde noget simpelt i en neutral, lysegrå farve til under 1000 kr.


Har købt en del flotte lamper i Ikea.


Åh, det skulle jeg have skrevet.. Jeg bor halvanden times kørsel fra nærmeste IKEA, så synes det er lidt langt at køre for er par lamper :(
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf twinkle » 16. jul 2018, 17:31

Trappestige skrev:
twinkle skrev:
Alkaia skrev:
twinkle skrev:Hvor køber i lamper, det ikke koster en milliard? Jeg er på udkig efter et pendelsæt (skal kunne montere to lamper i samme udtag i loftet), men synes det er svært at finde noget simpelt i en neutral, lysegrå farve til under 1000 kr.


Har købt en del flotte lamper i Ikea.


Åh, det skulle jeg have skrevet.. Jeg bor halvanden times kørsel fra nærmeste IKEA, så synes det er lidt langt at køre for er par lamper :(

De leverer også med post nu.


Smart!
Jeg kiggede lige på deres hjemmeside, de har ikke det jeg er ude efter.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Kalimsofie » 17. jul 2018, 07:01

twinkle skrev:
Alkaia skrev:
twinkle skrev:Hvor køber i lamper, det ikke koster en milliard? Jeg er på udkig efter et pendelsæt (skal kunne montere to lamper i samme udtag i loftet), men synes det er svært at finde noget simpelt i en neutral, lysegrå farve til under 1000 kr.


Har købt en del flotte lamper i Ikea.


Åh, det skulle jeg have skrevet.. Jeg bor halvanden times kørsel fra nærmeste IKEA, så synes det er lidt langt at køre for er par lamper :(


Jeg har tidligere haft held med at finde pæne lamper i Bilka.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Sof » 17. jul 2018, 19:37

Er der nogen der har prøvet at støbe gulv ovenpå klinker?

Vi har et toiletrum(som tæller som vådrum grundet et afløb under håndvasken), der er mosaikfliser på gulvet og vi har indtil videre overvejet at vente på at Kabe kommer med deres til vådrum igen. I dag kom jeg så til at snakke med en i et byggemarked, som anbefalede “bare” at bruge alm beton, da vi alligevel vil have en grå farve.

Han var lidt sjov i det, så ville gerne høre det hvis nogle har erfaringer med noget lignende. Om det er en god eller dårlig ide og hvad vi evt skal overveje.

Vi har prøvet at støbe før, hvor vi har lagt fliser ovenpå efterfølgende, så vi har styr på noget af teknikken.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 17. jul 2018, 20:29

Har I et tip til hvordan man undgår mærker på lofter og vægge når man skal fjerne kryb, spindelvæv osv.?

Jeg bruger støvsugeren nu og det fungerer upåklageligt til det, bortset fra at røret og de forskellige mundstykker laver mørke mærker på mine hvide vægge :rulle: Det er ikke tydelige mærker som hvis man tegnede med en sort sprittusch. Det ligner mere gråligt snavs som når tryksværten fra en avis har smittet af.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 17. jul 2018, 20:41

Juki skrev:Har I et tip til hvordan man undgår mærker på lofter og vægge når man skal fjerne kryb, spindelvæv osv.?

Jeg bruger støvsugeren nu og det fungerer upåklageligt til det, bortset fra at røret og de forskellige mundstykker laver mørke mærker på mine hvide vægge :rulle: Det er ikke tydelige mærker som hvis man tegnede med en sort sprittusch. Det ligner mere gråligt snavs som når tryksværten fra en avis har smittet af.


Har du ikke sådan et mundstykke med børste på?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Zonta » 17. jul 2018, 21:37

Sof skrev:Er der nogen der har prøvet at støbe gulv ovenpå klinker?

Vi har et toiletrum(som tæller som vådrum grundet et afløb under håndvasken), der er mosaikfliser på gulvet og vi har indtil videre overvejet at vente på at Kabe kommer med deres til vådrum igen. I dag kom jeg så til at snakke med en i et byggemarked, som anbefalede “bare” at bruge alm beton, da vi alligevel vil have en grå farve.

Han var lidt sjov i det, så ville gerne høre det hvis nogle har erfaringer med noget lignende. Om det er en god eller dårlig ide og hvad vi evt skal overveje.

Vi har prøvet at støbe før, hvor vi har lagt fliser ovenpå efterfølgende, så vi har styr på noget af teknikken.

Har I overvejet mikrocement?
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Bolig"