Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Undtagelsen » 7. mar 2016, 17:36

Trommedreng skrev:Hvem herinde har erfaring(er) med Bolias møbler - navnlig lænestole og sofaer?

Hvordan er kvaliteten kontra (udsalgs)pris?


Jeg har haft en Milano sofa derfra i 10 år og hvis det ikke var pga pladsmangel, havde jeg haft den endnu.
Har været rigtig glad for den og synes den har holdt faconen fint i både siddepuder og ryglæn.

Ville ikke tøve med at købe en igen.
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Fræksak » 7. mar 2016, 18:39

Vi har en Bolia-sofa. Den er ... bumbum ... otte år gammel nu, tror jeg. Det er en Scandinavia i noget mørkegråt uld af en art. Vi har været meget glade for den. Den begynder måske at blive en anelse løs i leddene, men der er også børn, der har hoppet i den i otte års tid.

Vi købte gerne fra Bolia igen :).
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf StripesAddict » 7. mar 2016, 21:27

Trommedreng skrev:Hvem herinde har erfaring(er) med Bolias møbler - navnlig lænestole og sofaer?

Hvordan er kvaliteten kontra (udsalgs)pris?


Vi har en del møbler fra Bolia; spisestuestole, en lænestol, reoler, en kommode og et sofabord.

Spisestuestolene sidder man fantastisk på og de holder sig upåklageligt, og ser ikke nussede ud efter flere års brug, selvom de er lyse. Lænestolen er også stadig meget pæn, men den er heller ikke brugt i samme omgang. Kommoden er jeg meget lidt imponeret over til gengæld.
Nu hvor jeg tænker over det, var der dog også et problem med stolen - det ene ben skruede skævt i, og der måtte en møbelsnedker ud og fikse det. Det var virkelig irriterende, men ikke noget jeg har mærket noget til efterfølgende.

Jeg køber dog gerne deres møbler igen, særligt stole, og når sofaen skal skiftes ud bliver det nok også en Bolia. Jeg gider dog ikke købe deres ting til fuld pris, fordi de så ofte kører med 25% rabat på alt.
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf StripesAddict » 7. mar 2016, 21:29

Trommedreng skrev:Hvem herinde har erfaring(er) med Bolias møbler - navnlig lænestole og sofaer?

Hvordan er kvaliteten kontra (udsalgs)pris?


Vi har en del møbler fra Bolia; spisestuestole, en lænestol, reoler, en kommode og et sofabord.

Spisestuestolene sidder man fantastisk på og de holder sig upåklageligt, og ser ikke nussede ud efter flere års brug, selvom de er lyse. Lænestolen er også stadig meget pæn, men den er heller ikke brugt i samme omgang. Kommoden er jeg meget lidt imponeret over til gengæld.
Nu hvor jeg tænker over det, var der dog også et problem med stolen - det ene ben skruede skævt i, og der måtte en møbelsnedker ud og fikse det. På den ene spisestuestol var der også et problem med et gevind eller en skrue. Det var virkelig irriterende, men ikke noget jeg har mærket noget til efterfølgende.

Jeg er ikke afvisende over for at handle hos dem igen, for ovenstående blev som sagt fikset uden problemer, men jeg synes alligevel det er lidt vel meget bøvl med møbler i den prisklasse. I øvrigt vil jeg lige tippe om at de tit kører med f.eks. 25% på lænestole, sofaer eller hele sortimentet, så jeg ville vente til sådan en mulighed bød sig.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Moxy-lady » 7. mar 2016, 21:51

Daine skrev:
Kommodedyret skrev:
Daine skrev:
Kommodedyret skrev:
Daine skrev:Er der nogen af jer, der har en af disse Happy Lights og som vil komme med en anmeldelse af dem? Svarer farverne til dem de viser på billederne? Er kvaliteten ok? Er kæden nem nok at samle? Er de med stik eller til batteri?
Jeg har forelsket mig i flere af kæderne, men vil lige høre om de er noget værd :)

image.png


Herfra: http://www.birgittehempel.dk/kategorier ... bolde.aspx


I tilfældet at du skulle have overset det (hvilket du nok ikke har, da du er jyde med stort J ), så fåes de også i billige versioner. Jeg så nyligen en i Fakta (eller Netto? :gruble: ) til en 50er.

Der er også en her fra Bilka/Føtex, ti 149. https://www.bilka.dk/bolig/belysning/indendoerslamper/boernelamper/lyskaede-med-16-bolde-farvemix/p/100197103?event=32&point=4

Eller Jysk: http://jysk.dk/indretning/belysning/elektrisk-belysning/lyskaede-kaare-farvet-m-10-led-ass


Har godt set dem ;)

Men de er til batteri og jeg vil helst have dem til stikkontakt. Jeg glemmer at tænde dem ellers.


Arh, på den måde! Nå, det var da lidt flabet af dem.

Så er der jo også Etsy, hvor man kan bestille kopier af happy lights, men det har jeg aldrig prøvet så kan ikke udtale mig om det. Men har kun hørt godt om konceptet.


Naa, så tror jeg hellere jeg vil have en original. De er ikke dyrere end at jeg godt kan tillade mig at købe en eller to i indflyttergave :D


Nu ved jeg jo tilfældigvis at du er blevet en haj til e-bay - og de har MASSER. Også til stikkontakt (europæisk) til noget lavere pris end herhjemme i de fleste tilfælde. Derudover kan de også fås med 10, 20 eller nogle gange 30 bolde på :) Hurtigt link - ved ikke om farven er rigtig, men så kan du da se hvad du skal søge på :)

http://www.ebay.com/itm/20-35-COTTON-BA ... TSPJr9AX4g
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Moxy-lady » 7. mar 2016, 21:55

Hov, havde ikke set at du ville have originaler :) Lader linket stå til andre :)
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Daine » 7. mar 2016, 21:59

Moxy-lady skrev:
Daine skrev:
Kommodedyret skrev:
Daine skrev:
Kommodedyret skrev:
Daine skrev:Er der nogen af jer, der har en af disse Happy Lights og som vil komme med en anmeldelse af dem? Svarer farverne til dem de viser på billederne? Er kvaliteten ok? Er kæden nem nok at samle? Er de med stik eller til batteri?
Jeg har forelsket mig i flere af kæderne, men vil lige høre om de er noget værd :)

image.png


Herfra: http://www.birgittehempel.dk/kategorier ... bolde.aspx


I tilfældet at du skulle have overset det (hvilket du nok ikke har, da du er jyde med stort J ), så fåes de også i billige versioner. Jeg så nyligen en i Fakta (eller Netto? :gruble: ) til en 50er.

Der er også en her fra Bilka/Føtex, ti 149. https://www.bilka.dk/bolig/belysning/indendoerslamper/boernelamper/lyskaede-med-16-bolde-farvemix/p/100197103?event=32&point=4

Eller Jysk: http://jysk.dk/indretning/belysning/elektrisk-belysning/lyskaede-kaare-farvet-m-10-led-ass


Har godt set dem ;)

Men de er til batteri og jeg vil helst have dem til stikkontakt. Jeg glemmer at tænde dem ellers.


Arh, på den måde! Nå, det var da lidt flabet af dem.

Så er der jo også Etsy, hvor man kan bestille kopier af happy lights, men det har jeg aldrig prøvet så kan ikke udtale mig om det. Men har kun hørt godt om konceptet.


Naa, så tror jeg hellere jeg vil have en original. De er ikke dyrere end at jeg godt kan tillade mig at købe en eller to i indflyttergave :D


Nu ved jeg jo tilfældigvis at du er blevet en haj til e-bay - og de har MASSER. Også til stikkontakt (europæisk) til noget lavere pris end herhjemme i de fleste tilfælde. Derudover kan de også fås med 10, 20 eller nogle gange 30 bolde på :) Hurtigt link - ved ikke om farven er rigtig, men så kan du da se hvad du skal søge på :)

http://www.ebay.com/itm/20-35-COTTON-BA ... TSPJr9AX4g


:lol: :lol:

Tak for den fine betegnelse, jeg kigger lidt på det :D :gogo:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Trommedreng » 8. mar 2016, 08:29

StripesAddict skrev:
Trommedreng skrev:Hvem herinde har erfaring(er) med Bolias møbler - navnlig lænestole og sofaer?

Hvordan er kvaliteten kontra (udsalgs)pris?


Vi har en del møbler fra Bolia; spisestuestole, en lænestol, reoler, en kommode og et sofabord.

Spisestuestolene sidder man fantastisk på og de holder sig upåklageligt, og ser ikke nussede ud efter flere års brug, selvom de er lyse. Lænestolen er også stadig meget pæn, men den er heller ikke brugt i samme omgang. Kommoden er jeg meget lidt imponeret over til gengæld.
Nu hvor jeg tænker over det, var der dog også et problem med stolen - det ene ben skruede skævt i, og der måtte en møbelsnedker ud og fikse det. På den ene spisestuestol var der også et problem med et gevind eller en skrue. Det var virkelig irriterende, men ikke noget jeg har mærket noget til efterfølgende.

Jeg er ikke afvisende over for at handle hos dem igen, for ovenstående blev som sagt fikset uden problemer, men jeg synes alligevel det er lidt vel meget bøvl med møbler i den prisklasse. I øvrigt vil jeg lige tippe om at de tit kører med f.eks. 25% på lænestole, sofaer eller hele sortimentet, så jeg ville vente til sådan en mulighed bød sig.


Tak for svar.

De har nemlig 50% på alle deres lænestole og 25% på deres sofaer. Jeg er dog noget skeptisk mht. der "normalpriser".

Jeg har selv et Mariposa sofabord, men den bliver godt nok ret hurtig mat at se på. Skal give den olie et par gange om måneden.
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf StripesAddict » 8. mar 2016, 10:48

Trommedreng skrev:
StripesAddict skrev:
Trommedreng skrev:Hvem herinde har erfaring(er) med Bolias møbler - navnlig lænestole og sofaer?

Hvordan er kvaliteten kontra (udsalgs)pris?


Vi har en del møbler fra Bolia; spisestuestole, en lænestol, reoler, en kommode og et sofabord.

Spisestuestolene sidder man fantastisk på og de holder sig upåklageligt, og ser ikke nussede ud efter flere års brug, selvom de er lyse. Lænestolen er også stadig meget pæn, men den er heller ikke brugt i samme omgang. Kommoden er jeg meget lidt imponeret over til gengæld.
Nu hvor jeg tænker over det, var der dog også et problem med stolen - det ene ben skruede skævt i, og der måtte en møbelsnedker ud og fikse det. På den ene spisestuestol var der også et problem med et gevind eller en skrue. Det var virkelig irriterende, men ikke noget jeg har mærket noget til efterfølgende.

Jeg er ikke afvisende over for at handle hos dem igen, for ovenstående blev som sagt fikset uden problemer, men jeg synes alligevel det er lidt vel meget bøvl med møbler i den prisklasse. I øvrigt vil jeg lige tippe om at de tit kører med f.eks. 25% på lænestole, sofaer eller hele sortimentet, så jeg ville vente til sådan en mulighed bød sig.


Tak for svar.

De har nemlig 50% på alle deres lænestole og 25% på deres sofaer. Jeg er dog noget skeptisk mht. der "normalpriser".

Jeg har selv et Mariposa sofabord, men den bliver godt nok ret hurtig mat at se på. Skal give den olie et par gange om måneden.


Det er ikke mit indtryk, at de snyder med førpriserne, hvis det er det, du tænker på :)
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Fræksak » 8. mar 2016, 11:20

Nu hvor jeg tænker over det, har vi også fire reoler (sådan noget Montana-lookalike) fra Bolia. Dem er vi også meget tilfredse med her otte år senere. Der har aldrig været bøvl med dem, og de holder sig super fint.
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lykke » 13. mar 2016, 16:59

Er der nogen som har en håndmixer de vil anbefale? Måske en man kan få reservedele til.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Filipai » 17. mar 2016, 12:43

Er der nogen der for nyligt har være i København Zoo og set hvad deres zoo plakater i str A1 koster (altså de store). For synes jeg kan google mig til forskellige ting.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf girl_beat » 17. mar 2016, 13:32

Er der nogen af jer, der kan anbefale et sted at få sine fotos printet som et stort canvas-lærred, der er monteret på træramme? Det skal være ret stort format á la 60x120 cm :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Fræksak » 17. mar 2016, 15:41

Filipai skrev:Er der nogen der for nyligt har være i København Zoo og set hvad deres zoo plakater i str A1 koster (altså de store). For synes jeg kan google mig til forskellige ting.


Jeg mener bestemt, der stod 89-, da jeg var der forleden.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Filipai » 17. mar 2016, 15:43

Fræksak skrev:
Filipai skrev:Er der nogen der for nyligt har være i København Zoo og set hvad deres zoo plakater i str A1 koster (altså de store). For synes jeg kan google mig til forskellige ting.


Jeg mener bestemt, der stod 89-, da jeg var der forleden.


Okay, så passer det måske med det visitcopenhagen skriver. De skriver nemlig 89. pr stk og 3 for 200 kr.
Tusinde tak for svar :)
1

Tilbage til "Bolig"