Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 993

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Iforbifarten » 24. sep 2019, 15:56

Byggenørden skrev:
Iforbifarten skrev:Er der nogen, der har prøvet at undvære støttebenen på IKEAs 120 cm brede og 40 cm høje BESTÅ stel? Jeg synes det er så tudegrimt, men vil også være ked af at fjernsynet ryger på gulvet :genert:

Mit hænger bare på væggen og har gjort det i 3 år nu


Det er også en mulighed, men ben passer bedre til resten af møblerne og det er noget nemmere en boremaskine, skinner og vaterpas :)
0
Brugeravatar
Byggenørden
Indlæg: 86
Tilmeldt: 21. nov 2016, 20:43
Kort karma: 10
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 227

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Byggenørden » 24. sep 2019, 16:47

Iforbifarten skrev:
Byggenørden skrev:
Iforbifarten skrev:Er der nogen, der har prøvet at undvære støttebenen på IKEAs 120 cm brede og 40 cm høje BESTÅ stel? Jeg synes det er så tudegrimt, men vil også være ked af at fjernsynet ryger på gulvet :genert:


Mit hænger bare på væggen og har gjort det i 3 år nu


Det er også en mulighed, men ben passer bedre til resten af møblerne og det er noget nemmere en boremaskine, skinner og vaterpas :)


Åh havde ikke lige fanget at der skulle ben på. Det har jeg desværre ingen erfaring med :gruble:
0
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 993

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Iforbifarten » 24. sep 2019, 16:54

Byggenørden skrev:
Iforbifarten skrev:
Byggenørden skrev:
Iforbifarten skrev:Er der nogen, der har prøvet at undvære støttebenen på IKEAs 120 cm brede og 40 cm høje BESTÅ stel? Jeg synes det er så tudegrimt, men vil også være ked af at fjernsynet ryger på gulvet :genert:


Mit hænger bare på væggen og har gjort det i 3 år nu


Det er også en mulighed, men ben passer bedre til resten af møblerne og det er noget nemmere en boremaskine, skinner og vaterpas :)


Åh havde ikke lige fanget at der skulle ben på. Det har jeg desværre ingen erfaring med :gruble:


Var vist heller ikke så præcis... :genert: De ben jeg har kig på er de der hedder Nannarp
0
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 993

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Iforbifarten » 25. sep 2019, 07:22

Trappestige skrev:
Iforbifarten skrev:Er der nogen, der har prøvet at undvære støttebenen på IKEAs 120 cm brede og 40 cm høje BESTÅ stel? Jeg synes det er så tudegrimt, men vil også være ked af at fjernsynet ryger på gulvet :genert:

Jeg har det som midtermodul, godt nok hængt op på væggen, men jeg synes sagtens du kan nøjes med et ben i hvert hjørne. Medmindre altså at du fylder de to skabe op med tunge ting også, så tror jeg det ville være klogest med mest mulig understøttelse. Der er huller ude i siderne på bagbeklædningen, der ville jeg lige bore den fast i væggen i hver side, selvom der kommer ben på. Just in case.


Tak! Ikke nogen dum ide at understøtte indvendigt. Der skal ikke noget særligt tungt i skabene, så måske det kan klares uden :)
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. sep 2019, 07:37

Iforbifarten skrev:Er der nogen, der har prøvet at undvære støttebenen på IKEAs 120 cm brede og 40 cm høje BESTÅ stel? Jeg synes det er så tudegrimt, men vil også være ked af at fjernsynet ryger på gulvet :genert:

Vores står direkte på gulvet. Havde slet ikke opdaget at der er ben til
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. sep 2019, 07:38

FormerlyKnownAs skrev:
Iforbifarten skrev:Er der nogen, der har prøvet at undvære støttebenen på IKEAs 120 cm brede og 40 cm høje BESTÅ stel? Jeg synes det er så tudegrimt, men vil også være ked af at fjernsynet ryger på gulvet :genert:

Vores står direkte på gulvet. Havde slet ikke opdaget at der er ben til


Hov. Vi har det ikke i den størrelse du skriver. Vi har skuffemoduler, men de står direkte på gulvet.
0
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 993

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Iforbifarten » 25. sep 2019, 08:41

FormerlyKnownAs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Iforbifarten skrev:Er der nogen, der har prøvet at undvære støttebenen på IKEAs 120 cm brede og 40 cm høje BESTÅ stel? Jeg synes det er så tudegrimt, men vil også være ked af at fjernsynet ryger på gulvet :genert:

Vores står direkte på gulvet. Havde slet ikke opdaget at der er ben til


Hov. Vi har det ikke i den størrelse du skriver. Vi har skuffemoduler, men de står direkte på gulvet.


Vores har også stået på gulvet i ca. 8 år. Jeg gad bare godt kunne jage en robotstøvsuger ind under den. Og synes som sagt det støtteben er rædderligt.
0
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 993

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Iforbifarten » 26. sep 2019, 13:20

Iforbifarten skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Iforbifarten skrev:Er der nogen, der har prøvet at undvære støttebenen på IKEAs 120 cm brede og 40 cm høje BESTÅ stel? Jeg synes det er så tudegrimt, men vil også være ked af at fjernsynet ryger på gulvet :genert:

Vores står direkte på gulvet. Havde slet ikke opdaget at der er ben til


Hov. Vi har det ikke i den størrelse du skriver. Vi har skuffemoduler, men de står direkte på gulvet.


Vores har også stået på gulvet i ca. 8 år. Jeg gad bare godt kunne jage en robotstøvsuger ind under den. Og synes som sagt det støtteben er rædderligt.


Tog chancen. Hullerne passede, intet er brast sammen endnu og mine øjne bløder ikke pga grimt støtteben.
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Sustentaculum » 2. okt 2019, 16:55

Trappestige skrev:Det har lugtet forfærdeligt i mit køkken de sidste fire dage. Min unge havde spildt en dåse kokosmælk i køleskabet for fire dage siden, som jeg først troede det var. Jeg strippede køleskabet i forgårs, vaskede alt ned og smed de ramte madvarer ud. Derefter luftede jeg godt ud, men lugten forsvandt ikke. Jeg har været i samtlige skabe og skuffer, sniffet til hver enkelt kolonialvarer, tjekket alt igennem en milliard gange, uden at finde synderen. Det lugter som om der er gået råd i noget, men hvad? Til sidst fik jeg seriøst ondt i næsen af at sniffe hele konialreolen igennem igen og igen. Vi er lige kommet hjem efter at have været hjemmefra siden i går morges og her lugter stadig. Nu har lugten bare bredt sig. Det er heller ikke afløbet der er stoppet og det lugter ikke derfra. Opvaskeren lugter ikke, emhætten lugter ikke. Jeg bliver crazy og frygter at blive invaderet af skadedyr hvis jeg ikke finder ud af hvad det er. :(
Hvordan finder jeg ud af hvad det er? Jeg tænkte selv om der var løbet noget kokosmælk ned i hullet i køleskabet og det så er løbet om bagi og rådner, men det er ikke sådan et gammeldags køleskab der skal tømmes for vand omme bagi. Kan det være det? Jeg har været med vatpinde så langt jeg kunne komme i selve hullet, men køleskabet er et indbygnings så jeg kan ikke selv få det ud og tjekke omme bagi. :/


Hvordan lugter det? :gruble:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Zonta » 2. okt 2019, 18:22

Jeg hører/ser for meget true crime, så jeg tænker din over/underbo ligger død :deer:

Det kan nu sagtens være mus eller rotte - især rotter er man ikke sikret imod bare fordi man bor i lejlighed.
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16951
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21070

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Misantropen » 2. okt 2019, 23:07

Trappestige skrev:
Zonta skrev:Jeg hører/ser for meget true crime, så jeg tænker din over/underbo ligger død :deer:

Det kan nu sagtens være mus eller rotte - især rotter er man ikke sikret imod bare fordi man bor i lejlighed.

Jeg har ingen underboer. Den ene lejlighed der er, har stået tom i halvandet år. /pyyyh! :ninja: :nerve:

Altså, vi havde jo en enkelt rotte sidste år i min datters støvle ude i opgangen og har ellers aldrig døjet med rotter, men det kan meget vel være ja. Jeg ved så ikke hvor den skulle være, eftersom det er hele rummet- og nu resten af de mange kvm. vi har, der lugter. :gruble:

Jeg har haft mus(tror ikke det var en rotte) i køkkenet. Det lugtede ikke af råd, men det var alligevel en speciel lugt. Det var tydeligt at lugte når den var der.

Kan du lugte om lugten ændrer sig i løbet af dagen eller det konstant samme lugt og styrke?
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Primerose » 3. okt 2019, 09:50

Har du prøvet at spørge dine naboer, om de også kan lugte noget? Det kan måske afklare om det er noget i rør/vægge/konstruktionen.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Junika » 4. okt 2019, 12:12

No1 skrev:Jeg har fået en plakat i special mål (110x84,1), som jeg gerne vil have indrammet. Er min eneste mulighed en glarmester, tror I? Det er nærmest umuligt at finde noget over 70x100. :gruble:


Der er masser af hjemmesider der laver rammer i specialmål, og ellers kan du gå i en plakatbutik. :)
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Elfenben » 7. okt 2019, 15:05

Trappestige skrev:Jeg har ingen underboer. Den ene lejlighed der er, har stået tom i halvandet år. /pyyyh! :ninja: :nerve:

Altså, vi havde jo en enkelt rotte sidste år i min datters støvle ude i opgangen og har ellers aldrig døjet med rotter, men det kan meget vel være ja. Jeg ved så ikke hvor den skulle være, eftersom det er hele rummet- og nu resten af de mange kvm. vi har, der lugter. :gruble:
Vi har haft en skjult rørskade der lugtede muggent - der var gået råd og skimmel i bagbeklædningen på nogle af køkkenskabene efter læk i et vandrør. Vi tog soklen af og kunne se vand på gulvet. Måske det også kan tjekkes hos dig?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FruKuk » 9. okt 2019, 04:31

Nogen erfaringer i forhold til, at mekaniske badevægte (gammeldags badevægt) bliver påvirket af at blive flyttet inden brug? Jeg bøvler med, at min digitale badevægt ikke vejer præcist, da jeg er nød til at flytte den inden brug, så jeg tænkte at løsningen måske var at skifte den ud med en god gammeldags vægt med pil. Men hvis der nu også i en sådan en sag er noget, der bliver påvirket af at blive flyttet rundt på, så giver det jo ikke så meget mening.
1

Tilbage til "Bolig"