Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 81
Likede indlæg: 1304

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf twinkle » 30. dec 2017, 20:15

Vi er på udkig efter er smalt gaderobeskab med skydedøre, da vi har et ret lille soveværelse og gerne vil skabe mere plads. Pt. er skabet 70 cm dybt (inkl. døre).
Jeg synes bare det eneste sted jeg kan finde noget smallere er hos IKEA, som har modeller med en dybde på 44 cm. Er der nogen der har erfaring med andre steder, hvor man kan få garderobeskab med skydedøre som har samme dybde?
0
Ficus
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1909

Indlægaf Ficus » 30. dec 2017, 20:37

twinkle skrev:Vi er på udkig efter er smalt gaderobeskab med skydedøre, da vi har et ret lille soveværelse og gerne vil skabe mere plads. Pt. er skabet 70 cm dybt (inkl. døre).
Jeg synes bare det eneste sted jeg kan finde noget smallere er hos IKEA, som har modeller med en dybde på 44 cm. Er der nogen der har erfaring med andre steder, hvor man kan få garderobeskab med skydedøre som har samme dybde?

Skal i kunne have bøjlestang i?

Jeg tænker det er derfor mange af dem er så dybe.
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 81
Likede indlæg: 1304

Indlægaf twinkle » 30. dec 2017, 20:49

Ficus skrev:
twinkle skrev:Vi er på udkig efter er smalt gaderobeskab med skydedøre, da vi har et ret lille soveværelse og gerne vil skabe mere plads. Pt. er skabet 70 cm dybt (inkl. døre).

Skal i kunne have bøjlestang i?

Jeg tænker det er derfor mange af dem er så dybe.

Ikke nødvendigvis :)
Synes mange af dem jeg finder hos fx Silvan og xl byg har en standard dybde på 60 cm eller mere, selv om de er uden bøjlestænger :gruble:
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 289
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 4870

Indlægaf Mi55y » 2. jan 2018, 12:28

Er der nogen, der kender til nogle lave barstole? Ikea har nogle med siddehøjde 63 cm, som er perfekte i højden, men tilsyneladende fås de ikke i sort længere... Og ville også gerne have lidt flere valgmuligheder.
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 513
Likede indlæg: 4959

Indlægaf Pandesteg » 2. jan 2018, 12:30

Hvor stor en kummefryser har man brug for, når man er 2 mennesker i husholdningen? Skal dog tilføjes at vores 3 katte får frossen råfoder, så det skal der være plads til og vores kommende hund skal også have råfoder, så det skal der også være god plads til, så vi ikke skal handle dyrefoder konstant.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 437
Likede indlæg: 8923

Indlægaf Flora » 2. jan 2018, 12:49

Mi55y skrev:Er der nogen, der kender til nogle lave barstole? Ikea har nogle med siddehøjde 63 cm, som er perfekte i højden, men tilsyneladende fås de ikke i sort længere... Og ville også gerne have lidt flere valgmuligheder.

Jysk har f.eks. disse:

https://jysk.dk/stue/stole/barborde-stole/barstol-hammel-krom-laederlook-sort
https://jysk.dk/stue/stole/barborde-stole/barstol-vejers-kunstlaeder-sort-0
https://jysk.dk/stue/stole/barborde-stole/barstol-vandel-krom-sort
1
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 2. jan 2018, 12:58

Flora skrev:
Mi55y skrev:Er der nogen, der kender til nogle lave barstole? Ikea har nogle med siddehøjde 63 cm, som er perfekte i højden, men tilsyneladende fås de ikke i sort længere... Og ville også gerne have lidt flere valgmuligheder.

Jysk har f.eks. disse:

https://jysk.dk/stue/stole/barborde-stole/barstol-hammel-krom-laederlook-sort
https://jysk.dk/stue/stole/barborde-stole/barstol-vejers-kunstlaeder-sort-0
https://jysk.dk/stue/stole/barborde-stole/barstol-vandel-krom-sort

Problemet er, at vi helst vil uden om krom - og dermed udelukker vi de fleste stole, som kan hæves og sænkes. Vi vil helst have stole i træ...
1

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 181
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 2033

Indlægaf Tricolette » 2. jan 2018, 13:07

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50318987/

er på lager i Aalborg og alle andre varehuse.
1
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 2. jan 2018, 13:09

Tricolette skrev:

Den er sortbrun og ikke sort. Men vi tager ud og ser på den for at se, hvor tydeligt det brune er.
0

Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 181
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 2033

Indlægaf Tricolette » 2. jan 2018, 13:17

Mi55y skrev:
Tricolette skrev:

Den er sortbrun og ikke sort. Men vi tager ud og ser på den for at se, hvor tydeligt det brune er.

Det så jeg også bagefter - håber de er mere sorte end brune ;)
1
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1380
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 13741

Indlægaf Daine » 2. jan 2018, 15:18

Pandesteg skrev:Hvor stor en kummefryser har man brug for, når man er 2 mennesker i husholdningen? Skal dog tilføjes at vores 3 katte får frossen råfoder, så det skal der være plads til og vores kommende hund skal også have råfoder, så det skal der også være god plads til, så vi ikke skal handle dyrefoder konstant.

Hvis I får god plads til den, ville jeg klart vælge en stor model: https://www.elgiganten.dk/product/hvide ... inder-2013
Jeg kan ikke huske, om I får stor køkkenhave/frugthave? Men hvis I påtænker at prøve at blive selvforsynende, eller noget derhenad, så er det rart med god plads. Og ærgerligt, hvis I så kun har købt mellemmodellen :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
avdotja
Kort karma: 148
Likede indlæg: 2671

Indlægaf avdotja » 2. jan 2018, 18:06

Pandesteg skrev:Hvor stor en kummefryser har man brug for, når man er 2 mennesker i husholdningen? Skal dog tilføjes at vores 3 katte får frossen råfoder, så det skal der være plads til og vores kommende hund skal også have råfoder, så det skal der også være god plads til, så vi ikke skal handle dyrefoder konstant.

Jeg ville tage den store model. Husker jeg rigtig hvis jeg mindes at dyrevelfærd er en faktor hos jer? En stor fryser giver f.eks. mulighed for at man kan købe en halv (fritgående) kalv af en lækker kødrace og dermed få noget virkelig lækkert kød til en forholdsvis billig penge, mens jeres dyr kan få de udskæringer I ikke selv er så begejstrede for. En 20 T-bonesteaks i fryseren er bestemt ikke at kimse af :D
1
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 2. jan 2018, 18:12

Daine skrev:

Hvis I får god plads til den, ville jeg klart vælge en stor model: https://www.elgiganten.dk/product/hvide ... inder-2013
Jeg kan ikke huske, om I får stor køkkenhave/frugthave? Men hvis I påtænker at prøve at blive selvforsynende, eller noget derhenad, så er det rart med god plads. Og ærgerligt, hvis I så kun har købt mellemmodellen :)

Ja noget egen avl skal der være plads til i hvert fald, så god pointe. Var lidt i tvivl om de der ca. 300 l fryser ville blive for stort, men det kan godt være det ikke er tilfældet :gruble: vi får masser af plads, men det er dog ikke sikkert, at der er plads til den store model i bryggerset der støder op til køkkenet, eller skal fryseren stå i værkstedslængen, men det bliver måske en smule træls at skulle igennem hele huset hver gang man skal hente noget i fryseren :gruble:
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 2. jan 2018, 18:18

avdotja skrev:

Jeg ville tage den store model. Husker jeg rigtig hvis jeg mindes at dyrevelfærd er en faktor hos jer? En stor fryser giver f.eks. mulighed for at man kan købe en halv (fritgående) kalv af en lækker kødrace og dermed få noget virkelig lækkert kød til en forholdsvis billig penge, mens jeres dyr kan få de udskæringer I ikke selv er så begejstrede for. En 20 T-bonesteaks i fryseren er bestemt ikke at kimse af :D

Ja det er nemlig rigtig husket og jeg glæder mig virkelig også til at kunne købe et kæmpe læs kød hos den lokale økologiske gårdbiks :love: det der holder mig tilbage med den store model er måske også, at jeg er lidt bange for at vi ender med fylde fryseren op og så aldrig nå ned på bunden - kan huske mine forældre havde sådan en kæmpe en hvor de hvert 2. År smed alt bundindholdet ud fordi der simpelthen var for meget i den, til de nogensinde nåede derned.
0
avdotja
Kort karma: 148
Likede indlæg: 2671

Indlægaf avdotja » 2. jan 2018, 18:25

Pandesteg skrev:
avdotja skrev:

Ja det er nemlig rigtig husket og jeg glæder mig virkelig også til at kunne købe et kæmpe læs kød hos den lokale økologiske gårdbiks :love: det der holder mig tilbage med den store model er måske også, at jeg er lidt bange for at vi ender med fylde fryseren op og så aldrig nå ned på bunden - kan huske mine forældre havde sådan en kæmpe en hvor de hvert 2. År smed alt bundindholdet ud fordi der simpelthen var for meget i den, til de nogensinde nåede derned.

Ja, det skal man måske være lidt mere opmærksom på, alt efter hvordan man bruger den. Tror dog risikoen er større hvis man bruger den til at hamstre spottilbud end hvis man f.eks. køber kød en 1-2 gange om åren. Så vænner man sig til at fryseren er ens førstevalg (fremfor supermarkedet) når man skal bruge kød/grøntsager/andet.
2

Tilbage til "Bolig"