Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
musling
Kort karma: 82
Likede indlæg: 1089

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf musling » 24. nov 2017, 22:07

LadyFox skrev:Er det et problem at stille en sofa foran en radiator?

Sofaen tager en del af varmen, men når det er sagt, så står vores foran en... :fløjt:
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1287
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 21506

Indlægaf LadyFox » 24. nov 2017, 22:07

Ficus skrev:Det er aldrig godt at stille noget helt op ad en radiator, hvis den er i brug.
Nogle stoftyper kan blive møre, hvis de står direkte op til en varm radiator. Læder er heller ikke så god en kombi.

Jeg tænkte mere i forhold til varmen.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Kirstenkp
Kort karma: 7
Likede indlæg: 150

Indlægaf Kirstenkp » 24. nov 2017, 22:14

LadyFox skrev:
Ficus skrev:Det er aldrig godt at stille noget helt op ad en radiator, hvis den er i brug.
Nogle stoftyper kan blive møre, hvis de står direkte op til en varm radiator. Læder er heller ikke så god en kombi.

Jeg tænkte mere i forhold til varmen.

Der skal i hvert fald være plads til cirkulation, vi havde vores foran radiatoren før (men rykket et stykke ud i rummet) og jeg kan ærlig talt ikke mærke forskel.
Ville gøre det igen :D
1
IrmaPigen
Kort karma: 376
Likede indlæg: 4579

Indlægaf IrmaPigen » 26. nov 2017, 07:11

Lisma skrev:Mit vinylgulv på badeværelset er pludselig begyndt at rejse sig, ca. midt på gulvet. Og det går hurtigt. Der har slet ikke været noget indtil nu. Er der nogle der ved hvad det kan skyldes? Kan jeg mon ved hjælp af varme (strygejern på viskestykke) få det "limet" fast igen?
Jeg vil gerne minimere skaden, så der ikke kommer hul i. Hvad kan jeg gøre?

Typisk vil gulv der rejser sig skyldes fugt.

Ligger der vandrør under?
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 335
Likede indlæg: 3319

Indlægaf Neenah » 26. nov 2017, 09:35

Lisma skrev:Mit vinylgulv på badeværelset er pludselig begyndt at rejse sig, ca. midt på gulvet. Og det går hurtigt. Der har slet ikke været noget indtil nu. Er der nogle der ved hvad det kan skyldes? Kan jeg mon ved hjælp af varme (strygejern på viskestykke) få det "limet" fast igen?
Jeg vil gerne minimere skaden, så der ikke kommer hul i. Hvad kan jeg gøre?

Min kollega havde samme problem - det var en fejl afløbet, så der blev pumpet vand ind under vinylgulvet.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1514

Indlægaf RavenClaw » 28. nov 2017, 18:54

Jeg har brug for nogle pæne opbevaringskurve, der kan stå fremme på bordet i bryggerset. Ikke for store, men hvor der bare skal kunne ligge et par nøglebundter og en lommelygte i, altså de mest basale ting, man alligevel bare smider af på bordet, når man kommer hjem.

Nogle forslag? Det gør ikke noget, de har farver, bare det ikke er kraftige farver -og gerne til en fornuftig pris :)
0
Ja, det er en slem Dreng, den Amor.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1942
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 19823

Indlægaf Daine » 28. nov 2017, 19:13

RavenClaw skrev:Jeg har brug for nogle pæne opbevaringskurve, der kan stå fremme på bordet i bryggerset. Ikke for store, men hvor der bare skal kunne ligge et par nøglebundter og en lommelygte i, altså de mest basale ting, man alligevel bare smider af på bordet, når man kommer hjem.

Nogle forslag? Det gør ikke noget, de har farver, bare det ikke er kraftige farver -og gerne til en fornuftig pris :)

Jeg synes Jysk har nogle okay kurve til prisen, du kan se udvalget på deres hjemmeside. Eller måske Søstrene Grene?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 528
Likede indlæg: 11482

Indlægaf Flora » 29. nov 2017, 01:01

RavenClaw skrev:Jeg har brug for nogle pæne opbevaringskurve, der kan stå fremme på bordet i bryggerset. Ikke for store, men hvor der bare skal kunne ligge et par nøglebundter og en lommelygte i, altså de mest basale ting, man alligevel bare smider af på bordet, når man kommer hjem.

Hvad med nogle af disse fra Ikea?

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/80328145/

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90348015/
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 623
Likede indlæg: 11813

Indlægaf Animi » 29. nov 2017, 10:47

Totalt random spørgsmål :lol: Men, min radiator varmer pludselig ikke, og jeg før jeg ringer efter en vvs'er, fik jeg at vide at jeg kan prøve at slå på den. Men altså, hvor præcis skal man slå? :lol: :genert:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 548
Likede indlæg: 9162

Indlægaf Lemonella » 29. nov 2017, 11:28

Animi skrev:Totalt random spørgsmål :lol: Men, min radiator varmer pludselig ikke, og jeg før jeg ringer efter en vvs'er, fik jeg at vide at jeg kan prøve at slå på den. Men altså, hvor præcis skal man slå? :lol: :genert:

Jeg vil tro du skal slå på termostaten, altså der, hvor du skruer op og ned for varmen. Jeg ville nok ikke ligefrem slå på den, men prøve og dreje frem og tilbage en masse gange. Det kan være den lille dims der sidder derinde, der har sat sig fast.

Ellers er her nogen gode råd. https://www.bolius.dk/saadan-faar-du-va ... gen-26455/
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 29. nov 2017, 11:32

Lemonella skrev:
Animi skrev:Totalt random spørgsmål :lol: Men, min radiator varmer pludselig ikke, og jeg før jeg ringer efter en vvs'er, fik jeg at vide at jeg kan prøve at slå på den. Men altså, hvor præcis skal man slå? :lol: :genert:

Jeg vil tro du skal slå på termostaten, altså der, hvor du skruer op og ned for varmen. Jeg ville nok ikke ligefrem slå på den, men prøve og dreje frem og tilbage en masse gange. Det kan være den lille dims der sidder derinde, der har sat sig fast.

Ellers er her nogen gode råd. https://www.bolius.dk/saadan-faar-du-va ... gen-26455/

Ah, så det er det der menes :lol: Det har jeg gjort, uden resultat. Jeg må hellere ringe efter en vvs'er, inden jeg ødelægger radiatoren helt :genert:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 560
Likede indlæg: 2984

Indlægaf Falstria » 29. nov 2017, 11:40

Er der varme på rør osv andre steder? kan du høre om der løber vand igennem systemet? :)
0
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 29. nov 2017, 11:43

Falstria skrev:

Er der varme på rør osv andre steder? kan du høre om der løber vand igennem systemet? :)

Der er varme alle andre steder, det er jo den ene radiator der ikke funker. Jeg har også prøvet at lukke luften ud, og der fungerer det også fint :)
Men tænker at det måske er pakdåsen der skal udskiftes :gruble:
0
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 560
Likede indlæg: 2984

Indlægaf Falstria » 29. nov 2017, 11:46

Animi skrev:
Falstria skrev:

Der er varme alle andre steder, det er jo den ene radiator der ikke funker. Jeg har også prøvet at lukke luften ud, og der fungerer det også fint :)

Start med at give stiften lidt massage, så kan det være den liver op igen :slem:
1
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 29. nov 2017, 11:48

Falstria skrev:
Animi skrev:
Falstria skrev:

Start med at give stiften lidt massage, så kan det være den liver op igen :slem:

Er gjort. Mange gange endda.
0

Tilbage til "Bolig"