Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Æble » 30. jul 2018, 19:42

Jeg ville spartle det overskydende hul med træspartel inden folien kommer på. Så kan man sagtens sætte knop på.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bøtte » 4. aug 2018, 10:27

Vi overvejer at skifte vores stakit på terrassen ud med dette. Vi har dog kun set det med en restaurant. Nogle der har det og synes det fungerer i en have også?

Vi ville kun skulle have to fag, vi vil bare gerne have muligheden for at se den del af haven, som ligger bag terrassen, da det ofte er der, vores piger leger.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 4. aug 2018, 11:30

Bøtte skrev:Vi overvejer at skifte vores stakit på terrassen ud med dette. Vi har dog kun set det med en restaurant. Nogle der har det og synes det fungerer i en have også?

Vi ville kun skulle have to fag, vi vil bare gerne have muligheden for at se den del af haven, som ligger bag terrassen, da det ofte er der, vores piger leger.

Jeg har ikke erfaring med det fra en have, men også kun fra udendørs områder ved cafeer og restauranter. Der synes jeg tit det fungerer godt for man sidder stadig i læ for vind og vejr når man spiser, men man føler sig samtidig ikke lukket inde og har stadig udsyn til omverdenen.

Jeg har ikke tænkt over at det kunne være en mulighed i min egen have så tak for tippet :cool:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bøtte » 4. aug 2018, 12:34

Juki skrev:
Bøtte skrev:Vi overvejer at skifte vores stakit på terrassen ud med dette. Vi har dog kun set det med en restaurant. Nogle der har det og synes det fungerer i en have også?

Vi ville kun skulle have to fag, vi vil bare gerne have muligheden for at se den del af haven, som ligger bag terrassen, da det ofte er der, vores piger leger.

Jeg har ikke erfaring med det fra en have, men også kun fra udendørs områder ved cafeer og restauranter. Der synes jeg tit det fungerer godt for man sidder stadig i læ for vind og vejr når man spiser, men man føler sig samtidig ikke lukket inde og har stadig udsyn til omverdenen.

Jeg har ikke tænkt over at det kunne være en mulighed i min egen have så tak for tippet :cool:


Velbekomme :-D

Vi har også kun set det ved spisesteder, hvor vi synes det fungerer godt. Vi sad og spiste et sted hvor det var en lidt blæsende forårsdag, og vi synes faktisk både det var pænt og praktisk. Og vores gamle stakit er ved at gå i stykker og det er efterhånden også ret trist at se på. Så en udskiftning skal der vist til uanset.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 4. aug 2018, 12:38

Bøtte skrev:
Juki skrev:
Bøtte skrev:Vi overvejer at skifte vores stakit på terrassen ud med dette. Vi har dog kun set det med en restaurant. Nogle der har det og synes det fungerer i en have også?

Vi ville kun skulle have to fag, vi vil bare gerne have muligheden for at se den del af haven, som ligger bag terrassen, da det ofte er der, vores piger leger.

Jeg har ikke erfaring med det fra en have, men også kun fra udendørs områder ved cafeer og restauranter. Der synes jeg tit det fungerer godt for man sidder stadig i læ for vind og vejr når man spiser, men man føler sig samtidig ikke lukket inde og har stadig udsyn til omverdenen.

Jeg har ikke tænkt over at det kunne være en mulighed i min egen have så tak for tippet :cool:


Velbekomme :-D

Vi har også kun set det ved spisesteder, hvor vi synes det fungerer godt. Vi sad og spiste et sted hvor det var en lidt blæsende forårsdag, og vi synes faktisk både det var pænt og praktisk. Og vores gamle stakit er ved at gå i stykker og det er efterhånden også ret trist at se på. Så en udskiftning skal der vist til uanset.

Hvis I anskaffer jer dem må du kan melde tilbage hvordan de fungerer :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 5. aug 2018, 15:13

Vi er ved at lave børneværelse, og de tidligere ejere har simpelthen spartlet usandsynligt mange huller med rawlplugs stadig siddende i. Hvordan kommer vi lige bedst omkring det? Er vi nødt til at bore det hele ud eller kan vi bare lige bore og slibe så det bliver plant?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf JoyNips » 21. aug 2018, 19:29

2 lamper, 1 ældre udtag. Normalt når jeg har sat lamper op har ledningerne været ret trådede, fleksible og til at sno sammen. Men de her javertusser er temmelig stive og de to lamper kan derfor ikke snos sammen. Det gør det pænt svært at sætte dem op, eftersom de skal ind under en lillebitte skrue på et temmelig gammelt udtag.

Nogen tips?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Zonta » 13. sep 2018, 20:54

Ved ikke om det hører til her eller et andet sted, men hvordan får man nemmest røglugt fjernet fra et rum?

Vi har besøg af min mormor og hun ryger jævnt meget (indenfor hjemme hos hende selv) og alle hendes ting stinker af røg. De står jo på det værelse hvor hun sover og min mand kom hen til mig tidligere og spurgte "Har hun røget inde på værelset eller hvad?" og det ved jeg, at hun ikke har. Det lugter bare helt vildt meget. Specielt når det er et ikke-ryger hjem.

Nå, men tilbage til emnet - er det en skål med eddike og udluftning eller hvordan? :gruble:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf musling » 13. sep 2018, 21:00

Zonta skrev:Ved ikke om det hører til her eller et andet sted, men hvordan får man nemmest røglugt fjernet fra et rum?

Vi har besøg af min mormor og hun ryger jævnt meget (indenfor hjemme hos hende selv) og alle hendes ting stinker af røg. De står jo på det værelse hvor hun sover og min mand kom hen til mig tidligere og spurgte "Har hun røget inde på værelset eller hvad?" og det ved jeg, at hun ikke har. Det lugter bare helt vildt meget. Specielt når det er et ikke-ryger hjem.

Nå, men tilbage til emnet - er det en skål med eddike og udluftning eller hvordan? :gruble:


Eddike i et glas, måske flere steder, skulle vist virke godt - og udluftning er næppe til skade.
Jeg mener også at have hørt, at kaffe kan have en effekt - det er vel værd at prøve? Altså - ikke brygget, vel :lol2:
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf twinkle » 14. sep 2018, 10:27

Vi står og vil gerne lave vores bryggers om. Vi har i dag været hos HTH, men synes ikke rigtig deres udkast giver os alt det, vi gerne vil have. Hvem kan i ellers anbefale, som er god til indretning af bryggers?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Filipai » 22. sep 2018, 08:41

twinkle skrev:Vi står og vil gerne lave vores bryggers om. Vi har i dag været hos HTH, men synes ikke rigtig deres udkast giver os alt det, vi gerne vil have. Hvem kan i ellers anbefale, som er god til indretning af bryggers?


Jeg synes vi har fået rigtig god vejledning hos Kvik :) Vi får hævet vaskemaskine og tørretumbler og så med skabe henover så det går til loftet, og det har de været gode til at finde en løsning på. Da vi først får det monteret næste år kan jeg ikke sige noget omkring den proces :)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 28. sep 2018, 06:37

Hvordan rengører man et hvidt badeforhæng? Vores har fået sådan nogle trælse brune plamager efter vand i bunden. Har tidligere prøvet at vaske badeforhæng i maskine, men synes ikke de tog de der rander forneden.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Spjaerten » 28. sep 2018, 06:39

Pandesteg skrev:Hvordan rengører man et hvidt badeforhæng? Vores har fået sådan nogle trælse brune plamager efter vand i bunden. Har tidligere prøvet at vaske badeforhæng i maskine, men synes ikke de tog de der rander forneden.


Har ofte haft bunden nede i en spand med Klorin for at tage kalk og andre ting. Med god succes’s.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Pandesteg » 28. sep 2018, 06:40

Spjaerten skrev:
Pandesteg skrev:Hvordan rengører man et hvidt badeforhæng? Vores har fået sådan nogle trælse brune plamager efter vand i bunden. Har tidligere prøvet at vaske badeforhæng i maskine, men synes ikke de tog de der rander forneden.


Har ofte haft bunden nede i en spand med Klorin for at tage kalk og andre ting. Med god succes’s.


Det må jeg prøve. Ren klorin eller fortyndet med vand?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Spjaerten » 28. sep 2018, 07:04

Pandesteg skrev:
Spjaerten skrev:
Pandesteg skrev:Hvordan rengører man et hvidt badeforhæng? Vores har fået sådan nogle trælse brune plamager efter vand i bunden. Har tidligere prøvet at vaske badeforhæng i maskine, men synes ikke de tog de der rander forneden.


Har ofte haft bunden nede i en spand med Klorin for at tage kalk og andre ting. Med god succes’s.


Det må jeg prøve. Ren klorin eller fortyndet med vand?


Fortyndet. Mener det er 1:10 - burde stå bagpå som generel rengøring
1
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Bolig"