Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
FormerlyKnownAs
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2469

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 9. jul 2018, 14:52

FormerlyKnownAs skrev:
LadyFox skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
LadyFox skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Vi har pt verdens kedeligste soveværelse. Jeg havde håbet at finde et billede eller to på ferien vi lige hsr været på. Men nej.

Jeg er blevet lidt inspireret af Scrooge tråd og tænker at male endevæggen i en farve. Jeg er ret glad for koral. Men tænker om det bliver liiidt for piget? Har tænkt mig at holde min helt uden for og da han er i Asien opdager han det alligevel først om 5 uger. Og ja ja, jeg kender ham godt nok til at vide at det er okay at gøre.

Der er et vindue i væggen, skal siderne på det også males, eller forblive hvide :gruble:

Det er de her toner jeg tænker det skal være. Nr 3 eller 4 på farvekortet

Nå, men jeg gik igang og jeg ELSKER det og hsr lyst til at male vægge overalt

Det er endt sådan her

Hvad er det for et billede du har hængene på væggen? Jeg er ret vild med det.

Det er en plakat fra Ellos, af alle steder. Men de har ikke flere. De har den her tilbage https://www.ellos.dk/studio-lisa-bengts ... 1034094-01

Den er bare ikke lige så flot som din :)

I know :lol:

Jeg bestilte faktisk begge to i 30x40 , fik kun skægget og ved en fejl en plakat med en gravhund med krone på :rulle: så var der ikke flere af håret. Bestilte så en ny i 70x50, nu er der ikke plads til skægget. Har ikke besluttet hvad det skal. Min søn vil gerne have det, men det er næsten for småt. Værelset er identisk med vores, bare spejlvendt

Hov- her https://www.scandinaviandesigncenter.co ... ar-poster/
0
/Dullen
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1250
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 20686

Indlægaf LadyFox » 9. jul 2018, 14:53

FormerlyKnownAs skrev:
LadyFox skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
LadyFox skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Vi har pt verdens kedeligste soveværelse. Jeg havde håbet at finde et billede eller to på ferien vi lige hsr været på. Men nej.

Jeg er blevet lidt inspireret af Scrooge tråd og tænker at male endevæggen i en farve. Jeg er ret glad for koral. Men tænker om det bliver liiidt for piget? Har tænkt mig at holde min helt uden for og da han er i Asien opdager han det alligevel først om 5 uger. Og ja ja, jeg kender ham godt nok til at vide at det er okay at gøre.

Der er et vindue i væggen, skal siderne på det også males, eller forblive hvide :gruble:

Det er endt sådan her

Det er en plakat fra Ellos, af alle steder. Men de har ikke flere. De har den her tilbage https://www.ellos.dk/studio-lisa-bengts ... 1034094-01

Jeg bestilte faktisk begge to i 30x40 , fik kun skægget og ved en fejl en plakat med en gravhund med krone på :rulle: så var der ikke flere af håret. Bestilte så en ny i 70x50, nu er der ikke plads til skægget. Har ikke besluttet hvad det skal. Min søn vil gerne have det, men det er næsten for småt. Værelset er identisk med vores, bare spejlvendt

Det lyder ellers festligt med den gravhund.. Og grimt. Men alligevel.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 9. jul 2018, 15:01

LadyFox skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
LadyFox skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
LadyFox skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:

Det er endt sådan her

Det lyder ellers festligt med den gravhund.. Og grimt. Men alligevel.

This one
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
/Dullen
Rosie
Kort karma: 1
Likede indlæg: 18

Indlægaf Rosie » 10. jul 2018, 10:28

Ficus skrev:Jeg kunne godt bruge nogle tips til tapet-forhandlere :-D

Vi har et lille toiletrum, som står overfor en lille make-over og vi (okay, måske mest jeg) vil gerne have tapet på alle væggene, det må gerne være lidt anderledes.

Min inspiration er bl.a disse tapeter, vil gerne have noget med vandtema, tror jeg. Min kæreste er kedelig og har afvist alle dem her og helt forbudt at det bliver noget med blæksprutter :rulle:

Kigger pt selv hos Tapetforum og Tapetcafe. Fysiske butikker skal være i Københavns området.

Nogle bud?

C22C2676-689A-4B9D-9736-BC3C5C12983A.jpeg

B2C10FD9-6FB8-48A7-8C7C-9E8DDD63D855.jpeg

FAC1C1C5-0441-499D-AD66-30320341E06D.jpeg

F1075713-8474-4383-AE40-3F2CC5A65EE4.jpeg

Jeg synes personligt det her er nice https://www.ellos.dk/studio-lisa-bengts ... 1036017-01 :)
0
Lulu
Kort karma: 89
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1282

Indlægaf Lulu » 10. jul 2018, 11:31

FormerlyKnownAs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:

Det er endt sådan her

Jeg er ret vild med de mint (?) Kasser op mod væggen. Det er en ret flot kontrast.
0
Fræksak
Kort karma: 135
Likede indlæg: 1162

Indlægaf Fræksak » 11. jul 2018, 08:21

^Kasserne er disse fra Hay, hvis jeg ikke tager fejl. De findes også i en blå og en rødlig serie.

https://www.bahne.dk/hay-box-box-gron.html
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 706
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8553

Indlægaf Madam Pomfrey » 14. jul 2018, 19:18

Kabe - hvordan føles overfladen på det? Er det sådan ru i det?

Jeg synes kabe er vildt smukt, strukturen i det, og jeg overvejer det på 2 af væggene i mit soveværelse. Langs sengen op ved hovedgæredet.
Men jeg er lidt sansemæssigt udfordret, idet jeg oplever fysisk ubehag i at røre ved ru overflader, - bare sådan noget som en maling i lav glans og halvdårlig kvalitet, ugh :tie:

Ikke at jeg sover direkte op af væggen, men det kan ske...

Alternativt tænker jeg at male væggene med alm maling i en fin mørk/støvet Rosa, eller kaste mig ud i noget fin tapet.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. jul 2018, 19:41

Fræksak skrev:^Kasserne er disse fra Hay, hvis jeg ikke tager fejl. De findes også i en blå og en rødlig serie.

https://www.bahne.dk/hay-box-box-gron.html

Jep, det er Hay kasser.

De andre to farver er nogle ande størrelser. Jeg hsr også dem i den koralfarvede. Ikke rød, jeg kan ikke lide rød :P
0
/Dullen
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 616
Likede indlæg: 6324

Indlægaf Pandesteg » 14. jul 2018, 19:45

Madam Pomfrey skrev:Kabe - hvordan føles overfladen på det? Er det sådan ru i det?

Jeg synes kabe er vildt smukt, strukturen i det, og jeg overvejer det på 2 af væggene i mit soveværelse. Langs sengen op ved hovedgæredet.
Men jeg er lidt sansemæssigt udfordret, idet jeg oplever fysisk ubehag i at røre ved ru overflader, - bare sådan noget som en maling i lav glans og halvdårlig kvalitet, ugh :tie:

Alternativt tænker jeg at male væggene med alm maling i en fin mørk/støvet Rosa, eller kaste mig ud i noget fin tapet.

Ellers kan du bruge Jotun Mineralmaling, det får struktur men har ikke den der raspende sparteloverflade. Og så er det vildt nemt at arbejde med :)
1
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 706
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8553

Indlægaf Madam Pomfrey » 14. jul 2018, 21:09

Pandesteg skrev:
Madam Pomfrey skrev:Kabe - hvordan føles overfladen på det? Er det sådan ru i det?

Ellers kan du bruge Jotun Mineralmaling, det får struktur men har ikke den der raspende sparteloverflade. Og så er det vildt nemt at arbejde med :)

super tak...
jeg havde kigget på de der Lady de laver, men må lige lure det andet også :) Synes nemlig strukturen er super fin!
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. jul 2018, 08:06

Er der nogle af jer der ved hvad denne Stokke stol hedder? Har to jeg vil sælge, men kan ikke finde ud af modelnavnet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
/Dullen
Bergen
Kort karma: 11
Likede indlæg: 487

Indlægaf Bergen » 15. jul 2018, 09:58

Pendulum Peter Opsvik Stokke.
0
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. jul 2018, 12:55

Bergen skrev:Pendulum Peter Opsvik Stokke.

Tak :)
0
/Dullen
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1729

Indlægaf twinkle » 16. jul 2018, 14:28

Hvor køber i lamper, det ikke koster en milliard? Jeg er på udkig efter et pendelsæt (skal kunne montere to lamper i samme udtag i loftet), men synes det er svært at finde noget simpelt i en neutral, lysegrå farve til under 1000 kr.
0
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 99
Geografisk sted: Árós
Likede indlæg: 2182

Indlægaf Alkaia » 16. jul 2018, 16:05

twinkle skrev:Hvor køber i lamper, det ikke koster en milliard? Jeg er på udkig efter et pendelsæt (skal kunne montere to lamper i samme udtag i loftet), men synes det er svært at finde noget simpelt i en neutral, lysegrå farve til under 1000 kr.

Har købt en del flotte lamper i Ikea.
1
I always dance like no one is watching. :pompom:

Tilbage til "Bolig"