Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
FormerlyKnownAs
Kort karma: 451
Likede indlæg: 3304

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. okt 2018, 06:43

Sof skrev:Hvordan er de ift byggemarked lign butikker dernede? Ligger der en Bauhaus :-D

For der kunne man måske os købe en plade billigt, hvis den ikke skal have standard bordplade mål.

Bauhaus - if only :D :D Der er en masse importeret kineserskrammel i alt og intet. Men ingen bordplader.
0
/Dullen
Sof
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1047

Indlægaf Sof » 5. okt 2018, 06:57

FormerlyKnownAs skrev:
Sof skrev:Hvordan er de ift byggemarked lign butikker dernede? Ligger der en Bauhaus :-D

For der kunne man måske os købe en plade billigt, hvis den ikke skal have standard bordplade mål.

Bauhaus - if only :D :D Der er en masse importeret kineserskrammel i alt og intet. Men ingen bordplader.

Man undrer sig nogen gange over hvor folk så køber deres dims henne! På den anden side er der nok også nogle der ville synes vi herhjemme havde et rimelig tamt udvalg, fx amerikanerne....

Vi har en bordplade fra Ikea stående som skal saves til, så jeg antager at min kæreste har undersøgt at den kan saves. Tjekker lige hvad den hedder når jeg kommer hjem :)
0
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. okt 2018, 07:01

Sof skrev:
FormerlyKnownAs skrev:

Man undrer sig nogen gange over hvor folk så køber deres dims henne! På den anden side er der nok også nogle der ville synes vi herhjemme havde et rimelig tamt udvalg, fx amerikanerne....

Vi har en bordplade fra Ikea stående som skal saves til, så jeg antager at min kæreste har undersøgt at den kan saves. Tjekker lige hvad den hedder når jeg kommer hjem :)

Folk køber kineserskrammel helt generelt :lol: Men her er møbelbutikker. Store tunge brune møbler i plastiktræ, plastiklæder, glas og krom er the shit. Det var det samme i de andre asiatiske lande vi boede i. Meget lidt pænt set med skandinaviske øjne. Heldigvis er der en butik som har fået en genial ide og tager imod bestillinger fra Ikea og får det leveret fra Ikea Bangkok. Koster 20-30% oveni prisen, men det går jo til at bestikke toldere, betale fragt, løn osv. Så det er fint nok. I det mindste kan vi få det.
0
/Dullen
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1303
Likede indlæg: 4847

Indlægaf Spjaerten » 5. okt 2018, 07:12

FormerlyKnownAs skrev:
Sof skrev:
FormerlyKnownAs skrev:

Folk køber kineserskrammel helt generelt :lol: Men her er møbelbutikker. Store tunge brune møbler i plastiktræ, plastiklæder, glas og krom er the shit. Det var det samme i de andre asiatiske lande vi boede i. Meget lidt pænt set med skandinaviske øjne. Heldigvis er der en butik som har fået en genial ide og tager imod bestillinger fra Ikea og får det leveret fra Ikea Bangkok. Koster 20-30% oveni prisen, men det går jo til at bestikke toldere, betale fragt, løn osv. Så det er fint nok. I det mindste kan vi få det.

Har du kigget under bordplader til skriveborde (altså hos ikea) ? Synes det er ret mange forskellige størrelser
0
Tryk på * :slem:
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. okt 2018, 07:16

Spjaerten skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sof skrev:
FormerlyKnownAs skrev:

Har du kigget under bordplader til skriveborde (altså hos ikea) ? Synes det er ret mange forskellige størrelser

Det er det jeg har kigget efter en, men de er enten for korte eller for lange. For lang er okay, men hvis det bare en en skal som de to jeg slev bruger til skrivebord kan de ikke rigitg saves til.
0
/Dullen
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 271
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 2978

Indlægaf Tricolette » 5. okt 2018, 09:11

FormerlyKnownAs skrev:
Pandesteg skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Er der nogle der kender til bordplader fra Ikea som er solide og derfor kan skæres til? Jeg skal bruge en på 130 og kan kun finde kortere og længere.

De laver dem på mål - sådan forstod jeg det i hvert fald på den køkkenkonsulent vi havde ude fra IKEA. :)

Men køkkenbordpladerne er også bare noget dyrere end en plade til skrivebord synes jeg. Plus vi skal bestille online i udlandet, så det er noget rod at begynde på. og kun 63 dybe, men kan godt se at jeg ikke har skrevet noget om dybde, vil bare gerne have lidt dybere end det i hvert fald.

I mit køkken fra Ikea, har jeg en køkkenø, som er lidt over 120 cm i breden og 160 cm i længden. Den er fra Ikea i et stykke.

https://www.ikea.com/dk/da/catalog/cate ... #eftermaal
0
Undtagelsen
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1009

Indlægaf Undtagelsen » 7. okt 2018, 06:04

Hvilke/t søgeord skal jeg bruge på Instagram for at se billeder af boxmadrasser brugt som sofaer?
Synes ikke rigtig der kommer noget frem.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3705

Indlægaf Danseprinsesse » 9. okt 2018, 14:55

Hvad vil I kalde sådan et fad her?
(billederne er bare valgt tilfældigt for beskrivelsens skyld)

Uno-Casa-UC-004-Chip-N-Dip-Server-12-Round-Ceramic-Chips-and-Salsa-Dish-Appetizer-Serving-Set-Chip-Dip-Tray-Party-Supplies-Party-Platter-.jpg
White-Melamine-Chip-and-DIP-Tray-Plastic-Dessert-Plate.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1332

Indlægaf Misantropen » 9. okt 2018, 14:59

Danseprinsesse skrev:Hvad vil I kalde sådan et fad her?
(billederne er bare valgt tilfældigt for beskrivelsens skyld)

Uno-Casa-UC-004-Chip-N-Dip-Server-12-Round-Ceramic-Chips-and-Salsa-Dish-Appetizer-Serving-Set-Chip-Dip-Tray-Party-Supplies-Party-Platter-.jpg
White-Melamine-Chip-and-DIP-Tray-Plastic-Dessert-Plate.jpg

Serveringstallerken, nachos tallerken, snack tallerken, chips og dip tallerken, tapas service eller tapastallerken synes jeg de plejer at hedde.
2

Beklager savefejl. Mine biller er i stykker.

Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 641
Likede indlæg: 6698

Indlægaf Pandesteg » 13. okt 2018, 20:21

Nogle der har erfaring med at male et flisegulv?
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 81
Likede indlæg: 1427

Indlægaf Chachacha » 14. okt 2018, 00:02

Er der nogen, der har erfaring med at bruge KABE maling? https://www.kabecopenhagen.dk/ Det skulle være lidt småbesværligt at gøre selv, men giver samtidigt en virkelig flot overflade, synes jeg.
0
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 429
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6446

Indlægaf Mi55y » 14. okt 2018, 01:43

Chachacha skrev:Er der nogen, der har erfaring med at bruge KABE maling? https://www.kabecopenhagen.dk/ Det skulle være lidt småbesværligt at gøre selv, men giver samtidigt en virkelig flot overflade, synes jeg.

Vi spurgte ind til det i en farvehandler og fik anbefalet noget andet, der både var billigere og nemmere at arbejde med. Kan ikke lige på stående fod huske navnet, men kan finde det, hvis det har interesse. Så fik vi også lov at blande vore egen farve.
0
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 627
Likede indlæg: 4702

Indlægaf Filipai » 14. okt 2018, 06:34

Mi55y skrev:
Chachacha skrev:Er der nogen, der har erfaring med at bruge KABE maling? https://www.kabecopenhagen.dk/ Det skulle være lidt småbesværligt at gøre selv, men giver samtidigt en virkelig flot overflade, synes jeg.

Vi spurgte ind til det i en farvehandler og fik anbefalet noget andet, der både var billigere og nemmere at arbejde med. Kan ikke lige på stående fod huske navnet, men kan finde det, hvis det har interesse. Så fik vi også lov at blande vore egen farve.

Kunne det være Jotun lady Minerals i blev anbefalet?
Det har jeg brugt med stor succes.

Aquadorables mand har været igang med Kabe, måske hun kan kaste lys over processen.

Personligt synes jeg Kabe (og färg) ser mega lækkert ud , og teksturen tiltaler mig mere end jotuns. Til gengæld så kan du have klaret en jotunvæg virkeligt hurtigt og have en færdig væg på en dag. Med Kabe skal der slibes mellem lagene.
0
Lys
Kort karma: 268
Likede indlæg: 3605

Indlægaf Lys » 14. okt 2018, 10:33

Pandesteg skrev:Nogle der har erfaring med at male et flisegulv?

Kun flisevægge.
0
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 81
Likede indlæg: 1427

Indlægaf Chachacha » 14. okt 2018, 11:21

Filipai skrev:
Mi55y skrev:

Kunne det være Jotun lady Minerals i blev anbefalet?
Det har jeg brugt med stor succes.

Aquadorables mand har været igang med Kabe, måske hun kan kaste lys over processen.

Personligt synes jeg Kabe (og färg) ser mega lækkert ud , og teksturen tiltaler mig mere end jotuns. Til gengæld så kan du have klaret en jotunvæg virkeligt hurtigt og have en færdig væg på en dag. Med Kabe skal der slibes mellem lagene.

Tak for svar begge to! Jeg har også hørt godt om Jotun, det er smukke farver, men overfladen er bare slet ikke den samme. Så er det lige før, jeg hellere vil betale tusindvis af kroner for en maler, der kan ordne Kabe-farven, hvis det er møgbesværligt som nybegynder :blush:

Mon ikke man kan få nogen til at gøre det til en relativt overkommelig pris, hvis det kun er en eller to vægge?
0
Namaste, bitches :kaffe:

Tilbage til "Bolig"