Indretning af nyt hus

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Indretning af nyt hus

Indlægaf MyIdea » 2. mar 2017, 13:26

Vi har købt en grund :banan: Og nu skal vi så finde ud af, hvad vi vil have.
Grunden er 1023 kvm, og der må bygges på 30 % og kun i én etage. Vi vil have fladt tag og lysegrå sten. Min kæreste er tømrer, og kan lave meget selv. Huset skal tegnes af en bygningskonstruktør.

Nu er jeg så ved at planlægge, hvordan det skal indrettes, men kunne godt bruge nogle erfaringer. Alle tanker, tips og ideer er velkomne :blomst:

Egentlig er jeg ret godt tilfreds med mit første udkast - eneste umiddelbare minusser er, at der ikke er vindue på det lille badeværelse, og at jeg ikke ved, hvor der skal være affaldscontainere udenfor. Jeg vil helst have dem tæt på køkkenet, for her hvor vi bor nu, står affaldet tit på trappen, indtil nogen skal ud forbi :ninja: vi vil gerne have muret et sted til containerne i samme sten som huset, så de ikke står og flagrer midt i det hele.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
You're never fully dressed until you wear a smile
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf Akehurst2 » 2. mar 2017, 13:36

Det ser ud som om, man kommer direkte fra entre ind i køkken-alrum? Det ville jeg prøve at undlade - bryder mig ikke om, at gæster skal i køkkenet/spisestuen som det første, men foretrækker, at de kommer ind i en stue.

Så ville jeg i øvrigt, hvis det på nogen måde var muligt, have to stuer, særligt når det er åbent køkken/alrum/stue. Kan godt lide, at man har flere stuer, særligt til hvis den anden skal have gæster.

Jeg synes ikke, det er meget vigtigt med vindue på toilettet. Det er mest, hvis det også er badeværelse, jeg vil have vindue.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf Spjaerten » 2. mar 2017, 13:37

Jeg synes der er for meget spildplads og god mange døre ved 1) de 2 entréer og 2) ved Master bedroom og det andet værelse ved siden af.

Jeg ville mangle et reelt walk-in-closet.

Og umiddelbart synes jeg stuen specielt ved sofagruppen virker ret klemt.
2
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf MyIdea » 2. mar 2017, 13:37

Jeg vil også meget gerne have generelle tips til indretning af nybyggeri - hvad har andre oplevet, hvad ville i have gjort anerledes, hvad glemmer man at overveje?
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf MyIdea » 2. mar 2017, 13:40

Akehurst2 skrev:Det ser ud som om, man kommer direkte fra entre ind i køkken-alrum? Det ville jeg prøve at undlade - bryder mig ikke om, at gæster skal i køkkenet/spisestuen som det første, men foretrækker, at de kommer ind i en stue.

Så ville jeg i øvrigt, hvis det på nogen måde var muligt, have to stuer, særligt når det er åbent køkken/alrum/stue. Kan godt lide, at man har flere stuer, særligt til hvis den anden skal have gæster.

Jeg synes ikke, det er meget vigtigt med vindue på toilettet. Det er mest, hvis det også er badeværelse, jeg vil have vindue.


Det er helt bevidst, at man kommer ind i køkkenet, det synes jeg er hyggeligt :) Der skal være bad i begge badeværelser, det fremgår nok ikke af tegningen.
1
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf MyIdea » 2. mar 2017, 13:44

Spjaerten skrev:Jeg synes der er for meget spildplads og god mange døre ved 1) de 2 entréer og 2) ved Master bedroom og det andet værelse ved siden af.

Jeg ville mangle et reelt walk-in-closet.

Og umiddelbart synes jeg stuen specielt ved sofagruppen virker ret klemt.


Der er mange døren i garderoben, det var egentlig for at undgå så mange døre i stuen :gruble:
Hvor synes du, der er spildplads? Jeg tænker, at fordelingsgangen skal bruges til indbyggede skabe.
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf Spjaerten » 2. mar 2017, 14:04

MyIdea skrev:
Spjaerten skrev:Jeg synes der er for meget spildplads og god mange døre ved 1) de 2 entréer og 2) ved Master bedroom og det andet værelse ved siden af.

Jeg ville mangle et reelt walk-in-closet.

Og umiddelbart synes jeg stuen specielt ved sofagruppen virker ret klemt.


Der er mange døren i garderoben, det var egentlig for at undgå så mange døre i stuen :gruble:
Hvor synes du, der er spildplads? Jeg tænker, at fordelingsgangen skal bruges til indbyggede skabe.


Jeg ville vælge at lave det til et reelt Walk in og så ha adgang til det andet værelse fra stuen.

Mht. Bryggers/indgang så gir det god mening det er op af hinanden men kan man ikke undvære den ene indgangsdør og så lave indgang den ene ende, direkte ind til køkken/alrum og så den anden til vasketårn osv?
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf Daine » 2. mar 2017, 14:16

Er der ikke vinduer i nogen af badeværelserne? Jeg synes heller ikke jeg kan se det indtegnet på det store badeværelse.
Men altså, er det ikke 'bare' at tegne det ind? Jeg synes sagtens, I kan have vindue ud mod garagen, når det kun er et badvindue.

Jeg synes jeres stue kommer til at virke lille, fordi der øverst bliver så meget gennemgangsplads. Men jeg kan ikke lige se hvordan I ellers skal løse det. Har I brug for 3 ekstra værelser? Ellers kunne jeg være fristet til at slå det nederste værelse sammen med stuen.

Men ellers vil jeg da sige, at det må være helt vildt fedt selv at kunne tegne og planlægge sit hus helt fra bunden af. Jeg er vildt misundelig og jeg er sikker på I får et lækkert hus :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf MyIdea » 2. mar 2017, 14:16

Spjaerten skrev:
MyIdea skrev:
Spjaerten skrev:Jeg synes der er for meget spildplads og god mange døre ved 1) de 2 entréer og 2) ved Master bedroom og det andet værelse ved siden af.

Jeg ville mangle et reelt walk-in-closet.

Og umiddelbart synes jeg stuen specielt ved sofagruppen virker ret klemt.


Der er mange døren i garderoben, det var egentlig for at undgå så mange døre i stuen :gruble:
Hvor synes du, der er spildplads? Jeg tænker, at fordelingsgangen skal bruges til indbyggede skabe.


Jeg ville vælge at lave det til et reelt Walk in og så ha adgang til det andet værelse fra stuen.

Mht. Bryggers/indgang så gir det god mening det er op af hinanden men kan man ikke undvære den ene indgangsdør og så lave indgang den ene ende, direkte ind til køkken/alrum og så den anden til vasketårn osv?


Jeg forstår ikke helt hvad du mener med det sidste. Vi vil gerne have bryggers og entré hver for sig, men forbundet, så arbejdstøj kan smides i bryggerset efter bilen er parkeret, og der kan holdes orden i entreen uden udsigt til vasketøj. Så ideen er, at gæster naturligt kommer til hoveddøren, mens vi selv kan bruge indgangen i garagen. :)
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf MyIdea » 2. mar 2017, 14:24

Daine skrev:Er der ikke vinduer i nogen af badeværelserne? Jeg synes heller ikke jeg kan se det indtegnet på det store badeværelse.
Men altså, er det ikke 'bare' at tegne det ind? Jeg synes sagtens, I kan have vindue ud mod garagen, når det kun er et badvindue.

Jeg synes jeres stue kommer til at virke lille, fordi der øverst bliver så meget gennemgangsplads. Men jeg kan ikke lige se hvordan I ellers skal løse det. Har I brug for 3 ekstra værelser? Ellers kunne jeg være fristet til at slå det nederste værelse sammen med stuen.

Men ellers vil jeg da sige, at det må være helt vildt fedt selv at kunne tegne og planlægge sit hus helt fra bunden af. Jeg er vildt misundelig og jeg er sikker på I får et lækkert hus :)


Der skal være vindue i det store badeværelse, det har jeg vist bare ikke fået sat på :D Vi vil have tre værelser, så ja, det sidste værelse kan ikke blive stue. Jeg synes det er rart at der er plads til opbevaring og sovepladser til gæster. Det er lidt voldsomt nu, når vi ikke har børn, men det skulle der gerne komme.

Det er lækkert at kunne få det lige som man vil! :love:
1
You're never fully dressed until you wear a smile
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf avdotja » 2. mar 2017, 19:43

Jeg synes umiddelbart ikke der ser ud til at være super meget bordplads i køkkenet? Det ville jeg selv blive træt af i længden og ville som minimum smide et ekstra køkkenskab (med tilhørende bordplade) på den anden side af komfuret.

og så tror jeg ikke at jeg ville have en dør i mellem bryggers og gangen, men nøjes med en døråbning.
1
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf Tibbler » 2. mar 2017, 19:57

Måske kan I sætte et tagvindue i ved det lille badeværelse
2
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf Filipai » 2. mar 2017, 20:41

Angelina skrev:Jeg ved godt det er en smagssag, men jeg har åbent køkken/alrum og stue - og har haft det i de sidste 9 år - og hold nu kæft hvor er jeg træt af ikke at kunne lukke af til køkkenet ind i mellem. Når jeg en dag skal have nyt hus bliver det min aller største prioritet, at det ikke er åbent køkken/alrum.


Må jeg høre hvorfor. Vi står også og er igang med at skal få tegnet hus, og vores største prioritet er at der bliver køkken alrum. I vores lille lejlighed vi har nu er der seperat køkken, og jeg er så træt af at jeg ikke kan være vært mens jeg står og rumsterer i gryderne. Men kunne da være man skulle indtænke noget skydedør af en art.
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf Tricolette » 3. mar 2017, 08:15

Nu spørger jeg måske lidt blankt, men det rum mellem køkken og det store badeværelse - er det et depotrum? Og hvordan kommer man derind? Efter tegningen er der sat et par skabslåger ind.

Og med hensyn til kontor/gæsteværelse - er det så meningen at dem som evt. sover i det værelse, skal benytte det store badeværelse (og dermed igennem soveværelset) eller skal de igennem hele huset til det lille?
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf Luffegås » 3. mar 2017, 10:09

Jeg har også halvåbent køkken og stue sammen, og ville også ønske jeg bare kunne lukke en dør. Mest pga. æstetik, at hvis køkkenet roder er det rart man fysisk kan lukke af, så er der generelt følelsen af at man kan have ro i køkkenet mens resten af hjemmet kan larme (f.eks. til store "fester"arrangementer). Mit kompromis i et nyt hus, nyt eller gammelt, er klart at køkken/spisestue kan gå sammen.
Så skulle jeg bygge, skulle det klar være at man kan have alle former for gæster direkte ind i stue/leve-område, uden at gå igennem et køkken.
men er man et renligt oprytteligt menneske er det jo ligemeget :D Og er man ligeglad er der jo bare dobbeltpoint på at man bliver glad for køkken-alrum.

Ellers, vildt lækkert hus og funktionalitet, jeg kan godt lide det.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Bolig"