Indretning af nyt hus

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
MyIdea
Kort karma: 23
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 399

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf MyIdea » 3. mar 2017, 16:53

Nuttegris skrev:
Tibbler skrev:
Nuttegris skrev:Bliver der slet ingen højskabe i køkkenet? Synes ikke der bliver meget opbevaring. Jeg tror jeg ville have et højskab (evt sådan et man trækker ud) mellem døren fra entréen og komfuret. Så er der heller ikke frit udsyn for gæster til maden på komfuret når de træder ind i køkkenet.

Så vidt jeg kan se, er der et spisekammer i forbindelse med køkkenet

Du har ret....det havde jeg glemt :genert:

Men det kunne jo blive et fint walk in closet i stedet :fløjt:

Det er der jo ved soveværelset :afro:
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
Nuttegris
Kort karma: 17
Likede indlæg: 510

Indlægaf Nuttegris » 3. mar 2017, 17:40

MyIdea skrev:
Nuttegris skrev:
Tibbler skrev:
Nuttegris skrev:Bliver der slet ingen højskabe i køkkenet? Synes ikke der bliver meget opbevaring. Jeg tror jeg ville have et højskab (evt sådan et man trækker ud) mellem døren fra entréen og komfuret. Så er der heller ikke frit udsyn for gæster til maden på komfuret når de træder ind i køkkenet.

Godt så :genert:

Jeg smutter bare igen :lol: :fløjt:
0
Brugeravatar
MyIdea

Indlægaf MyIdea » 3. mar 2017, 17:59

Nuttegris skrev:
MyIdea skrev:
Nuttegris skrev:
Tibbler skrev:

Godt så :genert:

Jeg smutter bare igen :lol: :fløjt:

Det er også svært at vide, hvad alle de rum er til :kys: Det er faktisk lidt irriterende, at man ikke selv kan skrive i programmet.
1
Fræksak
Kort karma: 99
Likede indlæg: 856

Indlægaf Fræksak » 3. mar 2017, 19:00

Jeg er bare nysgerrig - kan der risikere at blive lidt mørkt ved spiseafdelingen, når soveværelset til venstre for ligesom skygger? Hvilken vej vender huset? Er garagen mod nord, eller?
0
Brugeravatar
MyIdea

Indlægaf MyIdea » 3. mar 2017, 19:21

Fræksak skrev:Jeg er bare nysgerrig - kan der risikere at blive lidt mørkt ved spiseafdelingen, når soveværelset til venstre for ligesom skygger? Hvilken vej vender huset? Er garagen mod nord, eller?

Siden med køkkenet er mod nordøst, og der skal være vinduer til tre sider ved køkkenbordet, så man får sol både fra vest, nord og øst, og vi tænker glasdøre i hele væggen mellem spisestue og terrasse, som vender sydvest :) i soveværelset kommer der morgensol. Grunden er valgt fordi den vender perfekt ift. solen.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1745
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 16151

Indlægaf kidkomb » 3. mar 2017, 22:01

Viktualierum styrer!

Åh, hvor ville jeg gerne designe mit eget hus :love:
0
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 390
Likede indlæg: 3002

Indlægaf Filipai » 3. mar 2017, 22:09

kidkomb skrev:Viktualierum styrer!

Det har jeg også altid ville, indtil jeg nu rent faktisk skal. Det er altså lidt angstprovokerende, for man vil bare ikke fucke det op, når man rent faktisk får bygget sit helt eget hus fra bunden :genert:
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1745
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 16151

Indlægaf kidkomb » 3. mar 2017, 22:11

Filipai skrev:

Det har jeg også altid ville, indtil jeg nu rent faktisk skal. Det er altså lidt angstprovokerende, for man vil bare ikke fucke det op, når man rent faktisk får bygget sit helt eget hus fra bunden :genert:

Jeg tror du kommer til at hvile i det.
Vi var også angste først, men senere, efter mange, mange udkast, så kom vi til en løsning som vi hvilede i.

-At vi så aldrig nåede at bygge det færdigt er en anden sag.
Måske en dag får vi lov igen.
0
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 390
Likede indlæg: 3002

Indlægaf Filipai » 3. mar 2017, 22:14

kidkomb skrev:
Filipai skrev:

Jeg tror du kommer til at hvile i det.
Vi var også angste først, men senere, efter mange, mange udkast, så kom vi til en løsning som vi hvilede i.

-At vi så aldrig nåede at bygge det færdigt er en anden sag.
Måske en dag får vi lov igen.

Det håber jeg at jeg gør. Vi har kun været til indledende møder, og skal nu først være sikre på vi får den grund vi har udset os i hus, før vi skal mødes med arkitekterne igen. Jeg tegnede min fars nybyggede hus, men nu hvor det er mit eget går jeg helt i stå. Har alt for mange krav.

Jeg håber i en dag kan få lov :kys:
1
Brugeravatar
Junika
Kort karma: 22
Likede indlæg: 246

Indlægaf Junika » 4. mar 2017, 18:14

Hvor ser det bare fint ud, og hvor er det spændende! Mhs. til køkken alrum og mados fra køkkenet og emhætter der ikke suger ordentligt, bliver meget af det så ikke taget af genvexen?

Og så er der bare noget jeg undrer mig over at mange vælger lige nu, når de selv designer deres hus - hvorfor har man ikke alle værelser + soveværelse samlet i den ene ende af huset? Istedet for at man skal tværs igennem? Og hvorfor er der adgang fra stuen til soveværelset? Jeg synes det er helt vildt upraktisk, hvis nu nogen sidder og ser fjernsyn og andre gerne vil sove. Jeg ville lave alle værelserne i den ende af huset hvor man går ind, og lave døre direkte fra gangen ind til de forskellige værelser. :)
4
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
MyIdea

Indlægaf MyIdea » 4. mar 2017, 20:11

Junika skrev:Hvor ser det bare fint ud, og hvor er det spændende! Mhs. til køkken alrum og mados fra køkkenet og emhætter der ikke suger ordentligt, bliver meget af det så ikke taget af genvexen?

Og så er der bare noget jeg undrer mig over at mange vælger lige nu, når de selv designer deres hus - hvorfor har man ikke alle værelser + soveværelse samlet i den ene ende af huset? Istedet for at man skal tværs igennem? Og hvorfor er der adgang fra stuen til soveværelset? Jeg synes det er helt vildt upraktisk, hvis nu nogen sidder og ser fjernsyn og andre gerne vil sove. Jeg ville lave alle værelserne i den ende af huset hvor man går ind, og lave døre direkte fra gangen ind til de forskellige værelser. :)

Vi laver værelser i begge ender for at undgå en masse spildplads i en lang mørk fordelingsgangen :) mht. larm fra stuen, så kan der jo lukkes to døre ind til soveværelset, og det bliver nok nogle tykkere vægge end i mange ældre huse.
Jeg ved ærlig talt ikke hvordan genvex fungerer, det er der heldigvis andre der står for :genert:
1
Brugeravatar
MyIdea

Indlægaf MyIdea » 4. mar 2017, 20:18

Jeg tror vi har besluttet os for at adskille stue og køkken-alrum med franske døre, så vi kan lukke af :) køkken-alrummet skal også hæves 70-80 cm ift resten af huset, og så vil jeg meeeget gerne have overtalt min kæreste til at beklæde den der med cedertræ udenfor. Og så skal de to ekstra værelser være lidt større.
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 542
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 7074

Indlægaf Delfin » 4. mar 2017, 22:41

Jeg ville i længden blive monstertræt af en niveauforskel, hvor alt skal slæbes op og ned (og evt kommende børn kan skvatte ned). Også selvom det kun er en 3/4 meter
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
MyIdea

Indlægaf MyIdea » 4. mar 2017, 23:25

Delfin skrev:Jeg ville i længden blive monstertræt af en niveauforskel, hvor alt skal slæbes op og ned (og evt kommende børn kan skvatte ned). Også selvom det kun er en 3/4 meter

Jeg mener lofthøjde, det var nok lidt uklart :)
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 542
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 7074

Indlægaf Delfin » 5. mar 2017, 00:12

MyIdea skrev:
Delfin skrev:Jeg ville i længden blive monstertræt af en niveauforskel, hvor alt skal slæbes op og ned (og evt kommende børn kan skvatte ned). Også selvom det kun er en 3/4 meter

Jeg mener lofthøjde, det var nok lidt uklart :)

Haha ja det gør jo en vis forskel. I så fald kan jeg godt leve med det :D
0
14 11 14 :banan:

Tilbage til "Bolig"