Rengøring af MEGET beskidt hjem

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Rengøring af MEGET beskidt hjem

Indlægaf Ficus » 16. apr 2017, 20:02

Kattefjæs skrev:
Ficus skrev:Bor du et sted Amazon leverer?

Mest fordi der har jeg før set at man kan få nogle andre ting end på supermarkedshylderne. Ellers hvad med måske byggemarkeder?


Ja, jeg kan få det meste leveret med Amazon, men problemet er at finde noget som svarer til det vi kender hjemmefra. Jeg har oplevet at lede efter ting som jeg så finder en lokal variant af, men hvor det viser sig at der alligevel lige er én eller andet mindre synlig, men dog afgørende forskel på ingredienslisten, hvilket så betød at produktet alligevel ikke kunne bruges til formålet. :(


Æv!

På hendes badeværelse - som også var klamt - der lejede vi en damprenser, med lidt mere power, i et byggemarked.
Måske det kan bruges på flere overflader end bare i badeværelset, hvis man altså har mulighed for at leje sådan noget hvor i bor.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Rengøring af MEGET beskidt hjem

Indlægaf Kattefjæs » 16. apr 2017, 20:05

Ficus skrev:Æv!

På hendes badeværelse - som også var klamt - der lejede vi en damprenser, med lidt mere power, i et byggemarked.
Måske det kan bruges på flere overflader end bare i badeværelset, hvis man altså har mulighed for at leje sådan noget hvor i bor.


Ja, det kan egentlig godt være.

Spørgsmålet er om et professionelt rengøringsfirma ikke også har sådan noget, så om ikke det bedst vil kunne betale sig at få dem til at ordne det hele, én gang for alle...
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Rengøring af MEGET beskidt hjem

Indlægaf Muspel » 16. apr 2017, 20:09

Jeg har ikke nogle gode råd, men jeg vil bare sende god energi i din retning, fordi du hjælper hende.
7
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Rengøring af MEGET beskidt hjem

Indlægaf Studsgaard » 16. apr 2017, 20:32

Kattefjæs skrev:
Studsgaard skrev:Ja du skal nok helst have så skrappe ting. For det er ikke til at klare bare med håndkraft. Og alm opvaskemiddel og meget rengøringsmiddel er ret neutral i pH-værdien det er ikke beregnet til grov rengøring.
Og ting som eddike og afkalker er den anden ende - kalk kan først fjernes når alt det fedtede ovenpå er væk.

Hvis det er helt umuligt at finde brun sæbe eller andre grundrengøringsmidler. Så prøv at se efter det beregnet til badeværelser, det er oftere en smule højre i pH-værdi.


Ja, det er klart at der skal noget mere skrapt til her. Jeg brugte noget standard-supermarked-regøringsmiddel hjemme hos kvinden - det var det jeg lige havde - men det var jo slet ikke nok.

Hvis det ikke er for meget forlangt - gider du kigge på dette og se om det kunne være noget henad det rigtige?

http://www.tiranti.co.uk/EdgeImpactShop ... 2020:34:21

Der er ingen ingrediens-liste, men på s. 2 står der "pH5 – 11.5" - tror du det er nok? Det er vist det tætteste jeg kommer på brun sæbe her.


Jeg kan ikke finde ud af hvad de aktive ingredienser(sæber) er. Men i det her tilfælde tænker jeg også det er pH-værdien der er vigtigst (ikke så meget om de er skummende eller ej) og ja prøv med det her og så ufortyndet eller kun let fortyndet så du beholder så høj en pH-værdi. Og lad det virke i noget tid, frem for du skal skrubbe og slide.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Rengøring af MEGET beskidt hjem

Indlægaf Kattefjæs » 16. apr 2017, 20:47

Studsgaard skrev:
Jeg kan ikke finde ud af hvad de aktive ingredienser(sæber) er. Men i det her tilfælde tænker jeg også det er pH-værdien der er vigtigst (ikke så meget om de er skummende eller ej) og ja prøv med det her og så ufortyndet eller kun let fortyndet så du beholder så høj en pH-værdi. Og lad det virke i noget tid, frem for du skal skrubbe og slide.


Der står desværre ikke ingredienser nogen steder, men at dømme på udseendet og beskrivelsen, så tror jeg at det er noget hen ad det samme. Det var lidt dyrt, men jeg har bestilt noget nu, og så håber jeg at det kan gøre bare en lillebitte forskel. Ellers er det direkte til et rengøringsfirma!

Tak for hjælpen! :blomst:
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Rengøring af MEGET beskidt hjem

Indlægaf Annione » 17. apr 2017, 06:29

1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Rengøring af MEGET beskidt hjem

Indlægaf billiebean » 17. apr 2017, 06:40

Hvilket land er du i?

Hvis man kan få Ajax (kan sagtens hedde noget andet afhængigt af hvor du bor, derfor jeg spørger) så er den grønne, som er specielt beregnet til at opløse fedt virkelig effektiv. Vi rengjorde vores emhættefilter, som ikke havde set sæbe i flere år (lejebolig..) på 10 min. Det er alligevel rimelig genstridigt fedt.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Rengøring af MEGET beskidt hjem

Indlægaf Kattefjæs » 17. apr 2017, 07:58

Der er faktisk også et emhættefilter med lange, tykke, brune dråber af klistret fedt hængende ned over kogepladen.... Det er simpelthen så klamt.

Jeg har aldrig haft en emhætte, så det er måske et lidt dumt spørgsmål, men nu spørger jeg alligevel: er det meningen at man skal kunne tage filteret helt ud og gøre det rent?

Jeg prøvede at vride lidt, men det sidder fast - det kan jo bare være fordi det er helt klistret til. Men det er svært at sige. Jeg tør ikke bruge for meget vold hvis nu det slet ikke kan komme ud. Synes bare det mest logiske er hvis man kan pille det ud og fx lægge det i blød...

Tak for tips, jeg vil kigge efter grøn Ajax også!
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9010
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Rengøring af MEGET beskidt hjem

Indlægaf Purple Haze » 17. apr 2017, 08:01

Hvis det er en emhætte med kulfilter - altså ikke udtræk, så skal det kunne tages ud (og skal nok skiftes).
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Rengøring af MEGET beskidt hjem

Indlægaf LaScrooge » 17. apr 2017, 08:16

Puha! Hvor er det sødt af dig at hjælpe hende! Jeg ved ikke noget om skrappe rengøringsmidler, andet end at nogle af dem kan skade luftvejene og være allergifremkaldende, så jeg håber du bruger maske og sørger for at være dækket ordentligt til.

Og så tror jeg, at det bedste er at købe hjælp hos et professionelt firma. De har de midler der skal til og de penge, du lige nu bruger på at finde midler, der er skrappe nok, kan i stedet bruges på at udstyre hende med normale rengøringsmidler til det normale vedligehold efterfølgende.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Rengøring af MEGET beskidt hjem

Indlægaf Studsgaard » 17. apr 2017, 08:21

Kattefjæs skrev:Der er faktisk også et emhættefilter med lange, tykke, brune dråber af klistret fedt hængende ned over kogepladen.... Det er simpelthen så klamt.

Jeg har aldrig haft en emhætte, så det er måske et lidt dumt spørgsmål, men nu spørger jeg alligevel: er det meningen at man skal kunne tage filteret helt ud og gøre det rent?

Jeg prøvede at vride lidt, men det sidder fast - det kan jo bare være fordi det er helt klistret til. Men det er svært at sige. Jeg tør ikke bruge for meget vold hvis nu det slet ikke kan komme ud. Synes bare det mest logiske er hvis man kan pille det ud og fx lægge det i blød...

Tak for tips, jeg vil kigge efter grøn Ajax også!

Ajax er ikke et godt rengøringsmiddel.
Jeg ved godt det er et meget populært produkt i mange hjem, men der er mere skummemiddel og parfume i end der er gode sæber.

Angående emhætten så harjeg i alle mine haft udtagelige filtre af forskellige slags. Idag er de gerne faste af sådan noget stål, hvor de fleste kan komme i opvaskemaskinen (hvis de gøres rene på fast basis) men jeg kan huske en af min mors gamle emhætter der var der noget stofagtigt filter noget der skulle skiftes.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Rengøring af MEGET beskidt hjem

Indlægaf milisa » 17. apr 2017, 11:22

Husk nu at bruge handsker!! Kemikalier kan ikke kende forskel på fedt på bordplader og fedt på hænder. :-)

Hvis du oplyser om hvilket land, du bor i, så bør jeg kunne hjælpe med nogle produktnavne.
2
Tally-ho
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Rengøring af MEGET beskidt hjem

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. apr 2017, 11:25

Kunne det mon være en mulighed at kontakte en velgørende organisation indenfor området?
Det lyder som en meget omfattende opgave at stå alene med.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Rengøring af MEGET beskidt hjem

Indlægaf Kattefjæs » 20. apr 2017, 06:15

Beklager manglende opdateringer fra min side. Det er lidt hektisk på arbejde for tiden.

Først og fremmest tak for gode råd og opmuntring! I er for seje! :D

Jeg fik gjort et indhug i weekenden. Jeg brugte to skrappe rengøringsmidler, hvoraf det ene var sådan noget supermarkedspjat, men det virkede ok.

Alle fliser i køkkenet blev smurt ind fem gange. Da det havde siddet noget tid, gik jeg så i gang med at skrubbe. Jeg var eddermaneme træt efter 5x hardcore skrub, men DET VIRKEDE! Man kan faktisk se flisernes rigtige farve nu.

Jeg har mere eller mindre fået komfuret rent også, med undtagelse af nogle meget genstridige pletter. Men det kan ikke bare skrubbes løs på, så der skal andre midler i brug.

Selve køkkenbordet, som er delt ind i tre sektioner, har jeg ligeledes smurt ind og skrubbet af flere omgange. Det var så fedtet og klistret at hvis man stillede sig op af det, så hang ens tøj fast når man prøvede at flytte sig...

Det er NÆSTEN helt godt igen. Der er nogle få områder hvor jeg stadig kan mærke et fedtet/klistret lag. Jeg har skrabet tykke, fede klumper af med bagsiden af en opvaskebørste (det kunne ikke skrubbes af med en svamp), men lidt er der altså tilbage.

Køkkenvasken kan jeg ikke rigtig få ren. Der er mange plamager og en masse kalk som sidder fast. Jeg har prøvet lidt af hvert, også eddike, men ikke haft helt endnu. Jeg gik dog ikke så energisk til dét som jeg gjorde med resten, da jeg var ret træt på det tidspunkt...

Jeg venter nu på en forsendelse af hvad jeg forestiller mig er at sammenligne med brun sæbe, så det skal nok blive godt. Jeg forestiller mig at det kan hjælpe på noget af ovenstående.

Gode råd ang. vasken? Den er af metal. Kan jeg gå amok med ståluld evt., eller er det fy-fy?

Tak og kys og kram til alle :lol:
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Rengøring af MEGET beskidt hjem

Indlægaf Annione » 20. apr 2017, 06:19

Kattefjæs skrev:Beklager manglende opdateringer fra min side. Det er lidt hektisk på arbejde for tiden.

Først og fremmest tak for gode råd og opmuntring! I er for seje! :D

Jeg fik gjort et indhug i weekenden. Jeg brugte to skrappe rengøringsmidler, hvoraf det ene var sådan noget supermarkedspjat, men det virkede ok.

Alle fliser i køkkenet blev smurt ind fem gange. Da det havde siddet noget tid, gik jeg så i gang med at skrubbe. Jeg var eddermaneme træt efter 5x hardcore skrub, men DET VIRKEDE! Man kan faktisk se flisernes rigtige farve nu.

Jeg har mere eller mindre fået komfuret rent også, med undtagelse af nogle meget genstridige pletter. Men det kan ikke bare skrubbes løs på, så der skal andre midler i brug.

Selve køkkenbordet, som er delt ind i tre sektioner, har jeg ligeledes smurt ind og skrubbet af flere omgange. Det var så fedtet og klistret at hvis man stillede sig op af det, så hang ens tøj fast når man prøvede at flytte sig...

Det er NÆSTEN helt godt igen. Der er nogle få områder hvor jeg stadig kan mærke et fedtet/klistret lag. Jeg har skrabet tykke, fede klumper af med bagsiden af en opvaskebørste (det kunne ikke skrubbes af med en svamp), men lidt er der altså tilbage.

Køkkenvasken kan jeg ikke rigtig få ren. Der er mange plamager og en masse kalk som sidder fast. Jeg har prøvet lidt af hvert, også eddike, men ikke haft helt endnu. Jeg gik dog ikke så energisk til dét som jeg gjorde med resten, da jeg var ret træt på det tidspunkt...

Jeg venter nu på en forsendelse af hvad jeg forestiller mig er at sammenligne med brun sæbe, så det skal nok blive godt. Jeg forestiller mig at det kan hjælpe på noget af ovenstående.

Gode råd ang. vasken? Den er af metal. Kan jeg gå amok med ståluld evt., eller er det fy-fy?

Tak og kys og kram til alle :lol:


Ingen stål-uld i en stål-vask.

Lokumsrens er forøvrigt et bragende undervurderet rengøringsmiddel. Det er tyktflydende og bliver derfor siddende. Det fjerner kalk. Og de gør det muligt at fjerne fedt. Så go nuts med det.
3

Tilbage til "Bolig"