Nyt køkken

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
IrmaPigen
Kort karma: 196
Likede indlæg: 2614

Re: Nyt køkken

Indlægaf IrmaPigen » 15. okt 2017, 13:04

Hvor bredt er skabet?

Jeg har regnet mig frem til, at med et højskab burde jeg kunne undvære overskabe.
0
Brugeravatar
musling
Kort karma: 48
Likede indlæg: 705

Indlægaf musling » 15. okt 2017, 14:48

Øj, det køkken ser godt ud, Mocca :D
1
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1263
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 12645

Indlægaf Daine » 15. okt 2017, 15:08

IrmaPigen skrev:Hvor bredt er skabet?

Jeg har regnet mig frem til, at med et højskab burde jeg kunne undvære overskabe.

Det er 40 cm bredt og normal skabsdybde.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 259
Likede indlæg: 5329

Indlægaf sigge » 16. okt 2017, 06:54

Mocca skrev:
IrmaPigen skrev:
Mocca skrev:
IrmaPigen skrev:Ej jeg burde så meget poste før billeder. Men det kan godt være lidt skræmmende :-D

I går fik vi fjernet den del af gulvet, hvor der var smækket nogle træplader ned, dvs der lå ikke parket der.

Så nu er jeg helt nede ved det rå betongulv der. Det blev det jo ikke ligefrem pænere af.

Nu skal der så lige fjernes et lille stykke væg, og så skal jeg have besluttet hvilke køkken moduler jeg vil have så der kan måles op, og dernæst skal jeg have besluttet hvilket gulv jeg vil have og om radiatoren skal droppes og der skal lægges varmerør nede i gulvet.

Hvis det er muligt uden at hakke gulv op, skal du da absolut lægge varme i gulvet :gogo:

Jeg vil helst have centralvarme lagt ned, og ikke bare elvarme. Men der sidder også en radiator for enden, og den bevirker at der skal laves et afstandsstykke, hvis man skal kunne åbne skabslågerne. Så radiatoren kunne være rar at få væk.

Jeg tror afgjort der er plads nok.

Men det burde vel også være muligt?
Jeg har før renoveret et lillebitte badeværelse, hvor radiatoren blev fjernet, og der så blev lagt elvarme i gulvet. Men det er 10 år siden.
Der er sket meget udvikling siden, og jeg tror, at du nu kan få lagt rigtige gulvvarmerør ned, som kobles til der, hvor du har radiator nu, - og som fylder meget lidt.

Jeg har så slet ingen varmekilde i køkkenet, og det har der aldrig været i de her lejligheder. Så endnu en fordel ved, at der nu er åbnet op for køkkenet....

Jeg tror ikke bare, man kan koble rørene fra radiatoren på nogle gulvvarmerør. Gulvvarme kræver en blandesløjfe for at styre temperaturen på det vand, der løber ud i gulvet, så det ikke er 70° varmt som det, der løber ind i en radiator. Men sådan noget kan en VVS'er helt sikkert svare på, så IrmaPigen, du kan jo kontakte sådan en, inden du tager går videre med indretning af køkken.
0
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Mocca
Kort karma: 28
Likede indlæg: 530

Indlægaf Mocca » 16. okt 2017, 11:56

sigge skrev:
Mocca skrev:
IrmaPigen skrev:
Mocca skrev:
IrmaPigen skrev:Ej jeg burde så meget poste før billeder. Men det kan godt være lidt skræmmende :-D

I går fik vi fjernet den del af gulvet, hvor der var smækket nogle træplader ned, dvs der lå ikke parket der.

Så nu er jeg helt nede ved det rå betongulv der. Det blev det jo ikke ligefrem pænere af.

Nu skal der så lige fjernes et lille stykke væg, og så skal jeg have besluttet hvilke køkken moduler jeg vil have så der kan måles op, og dernæst skal jeg have besluttet hvilket gulv jeg vil have og om radiatoren skal droppes og der skal lægges varmerør nede i gulvet.

Hvis det er muligt uden at hakke gulv op, skal du da absolut lægge varme i gulvet :gogo:

Jeg vil helst have centralvarme lagt ned, og ikke bare elvarme. Men der sidder også en radiator for enden, og den bevirker at der skal laves et afstandsstykke, hvis man skal kunne åbne skabslågerne. Så radiatoren kunne være rar at få væk.

Jeg tror afgjort der er plads nok.

Men det burde vel også være muligt?
Jeg har før renoveret et lillebitte badeværelse, hvor radiatoren blev fjernet, og der så blev lagt elvarme i gulvet. Men det er 10 år siden.
Der er sket meget udvikling siden, og jeg tror, at du nu kan få lagt rigtige gulvvarmerør ned, som kobles til der, hvor du har radiator nu, - og som fylder meget lidt.

Jeg har så slet ingen varmekilde i køkkenet, og det har der aldrig været i de her lejligheder. Så endnu en fordel ved, at der nu er åbnet op for køkkenet....

Jeg tror ikke bare, man kan koble rørene fra radiatoren på nogle gulvvarmerør. Gulvvarme kræver en blandesløjfe for at styre temperaturen på det vand, der løber ud i gulvet, så det ikke er 70° varmt som det, der løber ind i en radiator. Men sådan noget kan en VVS'er helt sikkert svare på, så IrmaPigen, du kan jo kontakte sådan en, inden du tager går videre med indretning af køkken.

Generelt er det sådan noget, jeg aldrig ville gøre andet end i samråd med en VVS'er...
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 259
Likede indlæg: 5329

Indlægaf sigge » 16. okt 2017, 12:06

Mocca skrev:
Generelt er det sådan noget, jeg aldrig ville gøre andet end i samråd med en VVS'er...

Nej nej, jeg regnede heller ikke med, at hverken du eller IrmaPigen ville kaste jer ud i at begynde at lave gulvvarme selv. :-D Jeg mener bare, at man lige så godt kan afklare, om det reelt er en mulighed, inden man baserer sin indretning af køkken på det ene eller det andet.
1
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 16. okt 2017, 12:30

sigge skrev:
Mocca skrev:

Nej nej, jeg regnede heller ikke med, at hverken du eller IrmaPigen ville kaste jer ud i at begynde at lave gulvvarme selv. :-D Jeg mener bare, at man lige så godt kan afklare, om det reelt er en mulighed, inden man baserer sin indretning af køkken på det ene eller det andet.

Øh, ja, det har jeg da så sandelig også tænkt mig.
2
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 21. okt 2017, 08:02

Nogen der vil bytte køkken? :lol:

Nå ikke. Satans også.

Ikke quote, please, jeg sletter nok igen, men vil gerne poste før og eftrer billeder når det er færdigt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1263
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 12645

Indlægaf Daine » 21. okt 2017, 08:48

Det er da et meget rustikt og minimalistisk køkken, er der ikke noget med at det er det nye sort? :D

Jeg glæder mig til at se før og efterbilleder :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 21. okt 2017, 08:59

Jeg glæder mig mest til efterbillederne :lol:

Jeg har prøvet at post billeder taget fra den anden ende, men de bliver ved med at være for store.

Anyway der sidder kun en meget lille del af væggen ud mod entré tilbage. Det er også derfor man man se vandrørene (med isolering og folie på tv i billedet) - de var placeret i et indbygget skab i entré op til køkkenet, men bagvæggen var så tynd, at den ikke kunne genbruges. Så den hev vi af og tænkte at vi genopbygger med stål og gips.
1
TomKah
Kort karma: 41
Likede indlæg: 626

Indlægaf TomKah » 21. okt 2017, 18:04

Jeg synes det bliver så fint med at åbne op til gangen. Og hvis du får gulvvarme og fjernet radiatoren så kommer det også til at virke endnu større!

Good luck
1
Mocca

Indlægaf Mocca » 21. okt 2017, 18:10

Ja, man skulle næsten tro, at vi boede i samme ejendom. Hold da op, hvor det ligner min...
Det indbyggede skab i gangen, har jeg så beholdt.
Det er nu mit 'bryggers' :D
0
Mocca

Indlægaf Mocca » 21. okt 2017, 18:14

Åbent og lukket bryggers :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 22. okt 2017, 04:06

TomKah skrev:Jeg synes det bliver så fint med at åbne op til gangen. Og hvis du får gulvvarme og fjernet radiatoren så kommer det også til at virke endnu større!

Good luck

Der skal nu laves en væg igen, bare mere solid end den som stod der.

Til gengæld kunne jeg godt tænke mig at vælte væggen mellem køkken og stue, så der blev åben adgang mellem køkken og stue. Men det er en betonvægge, og da der formentlig også skal laves et nyt bad (det var ikke egentlig ikke meningen at jeg lave nyt bad før om et par år, men der viste sig at være en utæt faldstamme) vælger jeg at vente med væggen. Evt skal væggen og kombineres med jeg gerne vil have nye parketgulve af ask eller i hvert andet end bøg).
Senest rettet af IrmaPigen 22. okt 2017, 07:37, rettet i alt 1 gang.
0
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 22. okt 2017, 07:31

Mocca, jeg havde også tænkt på den løsning, du har lavet med vaskesøjlen.

Imidlertid lider jeg af skimmelsvamp allergi, og der skal relativ lidt til før mine luftveje reagerer. Derfor vil jeg ikke have vaskemaskinen stående på et trægulv, hvis jeg kan blive fri.

Det er også derfor jeg er ude i en betonløsning til køkkengulvet, enten poleret eller med nogle fliser oven på.
0

Tilbage til "Bolig"