Nyt køkken

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Nyt køkken

Indlægaf IrmaPigen » 19. jun 2017, 07:41

Jeg er vant til træbordplade, og det fungerer for mig.

Din er afgjort flot. Jeg har desværre bare ikke lige til jeg kan bruge 40 kilo alene på bordplade. Så det må blive træ igen.
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Nyt køkken

Indlægaf Fræksak » 19. jun 2017, 07:48

IrmaPigen skrev:Jeg er vant til træbordplade, og det fungerer for mig.

Din er afgjort flot. Jeg har desværre bare ikke lige til jeg kan bruge 40 kilo alene på bordplade. Så det må blive træ igen.


Jeg kunne også godt finde på at vælge træ, hvis jeg vidste, at vi kunne passe ordentligt på den. Vi var faktisk ret forelskede i Kviks bambusbordplade, som har en flot, varm farve. Det er meget hårdt træ, så det kan tåle lidt af hvert.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Nyt køkken

Indlægaf Ficus » 19. jun 2017, 07:59

Jeg var lige ved at oprette en lign. tråd, da jeg/vi står og skal lave køkken i august/september.

Indtil videre har vi kigget på IKEA, HTH og Kvik. Alle 3 har deres udgave af en låge, som vi har nu og også godt kunne tænke os i det nye hus.

Vi var egentlig rimelig enige om IKEA, men det krævede så i vores øjne en bordplade udefra, som nemt alene kostede 25-40.000 i de str vi skal ha. Der var det lidt billigere at købe det samlet hos de andre firmaer, til gengæld synes jeg at servicen i både HTH og Kvik har været så dårlig, at jeg faktisk ikke har haft lyst til at købe noget i de to butikker.

Hos en af dem snakkede vi os hvidevarerpris, kan ikke huske hvilken, men der var det i hvert fald billigere da jeg skrev til en hvidevareforhandler og bad om en samlet pris på det hele. Vi er ude i kogeplade, ovn, emhætte, opvasker, fritstående dobbelt køleskab, vaskemaskine og tørretumbler. Dvs ca det hele.

Samlet har vi et budget på ca. 110.000, men håber at kunne gøre det for mindre.

Mine største overvejelser ligger helt sikkert på bordpladen. Jeg synes virkelig det er et tosset sted at spare, men på den anden side har jeg så svært ved at bruge så stor en del af budgettet, på den ene del.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26710

Re: Nyt køkken

Indlægaf Santa » 20. jun 2017, 19:00

Nu er der nævnt gode erfaringer med KVik, men jeg har desværre dårlig erfaring med det firma, og vil ikke anbefale dem.
Kort sagt; gentagne forsinkelser på levering (som der ikke gives besked om før på selve dagen, hvor jeg havde håndværkere stående klar = udgift), og mål på tilpassede elementer passede ikke (= udgift) og rod i fakturaer. Jeg endte med en meget lang og ubehagelig (blev beskyldt for at lyve og være dum osv) klagesag, som endte i Klagenævnet, hvorefter de endelig gav sig og vi slog halv skade på mine ekstra udgifter.
Kvaliteten af skabene og skufferne er til at overse, nu her 1/2 år senere.

Når jeg engang skal have nyt køkken (det var badeværelse) så vælger jeg Ikea. Kvik køkkener levede op til alle de dårlige anmeldelser på nettet, hvilket åbenbart er normen for køkkenfirmaer, ifølge mine håndværkere. En af dem havde selv arbejdet for HTH i ti år. Same, same, sagde han.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7797

Re: Nyt køkken

Indlægaf Filipai » 20. jun 2017, 19:37

Satte ikea køkken op selv for 7 år siden (så den gamle model), og selve elementerne holder helt fint, men hold nu op hvor er lågerne blevet grimme. De er simpelthen krakeleret de steder hvor der oftere kommer vandsprøjt og damp. Køleskab har vi også derfra, fungerer upåklageligt. Opvasker derimod er noget skod.
Jeg købte bordplade i silvan til 2000 kr. Vi har også vask fra ikea, og der har intet været. Men lågerne, som ikke engang var de helt billige, var grimme allerede efter et par års brug.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Nyt køkken

Indlægaf Ficus » 20. jun 2017, 20:40

Jer der har IKEA, fører de stadig de fronter i har?
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Nyt køkken

Indlægaf IrmaPigen » 21. jun 2017, 05:12

Regner med jeg skal i HTH på lørdag.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Nyt køkken

Indlægaf JoyNips » 21. jun 2017, 06:03

Jeg satte IKEA-køkken op i 2007, det er stadig pissepænt. Bordpladen i træ er også fra IKEA, man kunne vælge mellem to tykkelser og jeg valgte den tykkeste, den har holdt rigtig godt. Købte hårde hvidevarer andetsteds.

Jeg var for nylig i køkkenafdelingen og man kan virkelig lave nogle endnu federe køkkener idag med mange lækre features. De er fx begyndt at have muligheden for skuffer i soklen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Nyt køkken

Indlægaf Daybreak » 21. jun 2017, 09:20

Vi har et 10-11 år gammelt IKEA køkken - det holder sig virkelig pænt. en enkelt skramme i en låge, men den er selvforskyldt, og kan ikke skydes på IKEA. Der er ingen skuffer der er løse, ingen låger der hænger eller andet. Jeg er virkelig tilfreds med det. Hvidevarer er købt særskilt - Siemens, og det er vi også meget, meget glade for.
Vi har samme skabe i bad og bryggers, og i bryggerset er skabene en udfordring. Pga. fugtigheden derude fra vaskemaskine, tørretumbler og tørretøj er laminaten i lågerne ligesom sluppet lidt de sidste par år. Det ser ikke særlig pænt ud. På badeværelset er lågerne helt fejlfri, ligesom i køkkenet.

I vores nye hus er der køkken fra HTH, ligeledes med Siemens hvidevarer. Det ser super fint ud, men om jeg kan mærke forskel på kvaliteten ved jeg ikke endnu. Jeg tror ikke jeg vil mærke nogen forskel umiddelbart.
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Nyt køkken

Indlægaf Buffy » 21. jun 2017, 13:03

IrmaPigen skrev:
Maanii skrev:
IrmaPigen skrev:Foreløbig tak for jeres tips.

Jeg havde faktisk besluttet mig for en IKEA vask hvis jeg skulle vælge ikea køkkenet. Men det vil jeg afholde mig fra.


Vi har en IKEA vask som holder helt upåklageligt så jeg tror det afhænger meget af model.


Jeg satser på en træbordplade af en art.

Og så synes jeg det er mest praktisk med en vask med sådan et drypbakke-areal. Det er ikke skidekønt - men praktisk.

De havde en ret billig type i IKEA hvor vasken også har en god stor størrelse. Men helt ærlig, så gider jeg ikke tage chancen.


Den har jeg haft i over 2 år nu, stadig tæt og ingen buler
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Nyt køkken

Indlægaf Fræksak » 21. jun 2017, 14:12

Santa skrev:Nu er der nævnt gode erfaringer med KVik, men jeg har desværre dårlig erfaring med det firma, og vil ikke anbefale dem.
Kort sagt; gentagne forsinkelser på levering (som der ikke gives besked om før på selve dagen, hvor jeg havde håndværkere stående klar = udgift), og mål på tilpassede elementer passede ikke (= udgift) og rod i fakturaer. Jeg endte med en meget lang og ubehagelig (blev beskyldt for at lyve og være dum osv) klagesag, som endte i Klagenævnet, hvorefter de endelig gav sig og vi slog halv skade på mine ekstra udgifter.
Kvaliteten af skabene og skufferne er til at overse, nu her 1/2 år senere.

Når jeg engang skal have nyt køkken (det var badeværelse) så vælger jeg Ikea. Kvik køkkener levede op til alle de dårlige anmeldelser på nettet, hvilket åbenbart er normen for køkkenfirmaer, ifølge mine håndværkere. En af dem havde selv arbejdet for HTH i ti år. Same, same, sagde han.


Vi må have været heldige, så. Der var ingen forsinkelser og stort set alt kørte om smurt. Der manglede en låge, da køkkenet blev monteret, og den kom hurtigt og blev sat lige så hurtigt op. Deres montør var i øvrigt virkelig genial.
Bordpladen (leveret af eksternt firma) knækkede, da den blev båret ind. Sort uheld, men vi havde ingen gener whatsover i den forbindelse. De lagde den på, så vi kunne tilslutte vand m.v. mens den nye blev støbt, og da den nye ankom tre uger senere, ordnede de ALT (tilslutning af vand osv). Det kostede os simpelthen ikke et sekunds ærgrelse.
1
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Nyt køkken

Indlægaf Hewlett » 21. jun 2017, 15:53

Filipai skrev:Satte ikea køkken op selv for 7 år siden (så den gamle model), og selve elementerne holder helt fint, men hold nu op hvor er lågerne blevet grimme. De er simpelthen krakeleret de steder hvor der oftere kommer vandsprøjt og damp. Køleskab har vi også derfra, fungerer upåklageligt. Opvasker derimod er noget skod.
Jeg købte bordplade i silvan til 2000 kr. Vi har også vask fra ikea, og der har intet været. Men lågerne, som ikke engang var de helt billige, var grimme allerede efter et par års brug.


Jeg flyttede for 2 år siden ind i min nuværende lejlighed med et IKEA køkken fra 2004. Jeg ved godt at det vist snildt kan betegnes som et gammelt køkken, men lågerne ser præcis ud som du beskriver - krakelerede helt ind til finéren ved alle "udsatte" steder.

Jeg er i gang med at spare ca. 40.000 sammen til nyt køkken og er ret sikker på, at det bliver et nyt IKEA køkken, da der ellers er lange udsigter.

Da jeg flyttede sammen med min eks fik vi lavet køkken for ca. 120.000kr fra Vordingborg. Super lækkert men der var nogle detaljer som bare ikke var i orden og det "kostede" os tiden, at sætte os og skrive en lang mail til deres kundeservice med punkter som skulle fikses. Så rykkede én af de "høje herrer" i firmaet ud, vurderede og hørte vores klagepunkter, og så rykkede tingene ellers og kort efter stod vi med drømmekøkkenet. Så på trods af lidt komplikationer kan jeg godt anbefale Vordingborg køkkener :)
0
Brugeravatar
Ongo
Indlæg: 25
Tilmeldt: 29. dec 2015, 18:08
Kort karma: 0
Likede indlæg: 27

Re: Nyt køkken

Indlægaf Ongo » 23. jun 2017, 11:51

Jeg stiller mig i rækken af dem med dårlige erfaringer med KVIK - sindssyg dårlig service af en medarbejder som virkede som om han var totalt ligeglad med både salg og os, uhyrlig lang leveringstid og mangelfuld rådgivning hele vejen igennem. Vi har et vennepar som skiftede køkken sammen med os og de havde samme oplevelse. Don't do it!

Vores nuværende sted har vi IKEA køkken, det er10 år gammelt men holder sig flot :)
0
Brugeravatar
Aksen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 25. okt 2015, 12:01
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Re: Nyt køkken

Indlægaf Aksen » 23. jun 2017, 12:34

Vi har svane... De leverede præcis hvad vi ville have, til tiden... Vi valgte Siemens hvidevarer og de holder pænt her 5 år efter.. Vaskemaskinen er skidt, men det var den fra begyndelsen... Svane lå i samme prisklasse som hth men kvaliteten føles som en hel anden...
1
Fruit
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26. jul 2017, 18:48
Kort karma: 0
Likede indlæg: 3

Re: Nyt køkken

Indlægaf Fruit » 26. jul 2017, 18:59

Fræksak skrev:Et par billeder af vores køkken, hvor lyset dog gør det svært at tage gode billeder. Det er modulerne til højre på det første billede, der er ekstra dybe (altså der hvor kogepladen er).


Er bordpladen keramik, eller kompaktlaminat?
Den er godt nok flot!
0

Tilbage til "Bolig"