Rengøringshjælp

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Rengøringshjælp

Indlægaf ina » 13. okt 2015, 10:43

Nogen der vil fortælle mig lidt om rengøringshjælp?

Jeg er ved at være træt af at det kun er mig der tænker over rengøringen herhjemme, så har truet med rengøringshjælp. Han vil ikke betale for det.

Men vil gerne høre fra jer der har det:
Hvad giver I for det?
Hvor ofte?
Hvor meget bliver der gjort?
Hvad skal I selv ordne?
Hvor fandt I hjælp?

På forhånd tak.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Rengøringshjælp

Indlægaf Akehurst2 » 13. okt 2015, 10:56

Vi har rengøring hver anden uge. Det er fint nok til os, som er to voksne uden dyr, der er væk på fuldtidsarbejde, men de sidste to dage inden hun kommer, der trænger det en del.

Hun støvsuger, vasker gulv (de er lakerede, så det er bare med en moppe), tørrer støv af, skurer toiletter og ordner badeværelse, inkl. badekar og går ned med affald. Så vi skal selv ordne sådan noget som køleskab og vinduespudsning. Og så skal vi selvfølgelig sørge for, at der er ryddet op inden hun kommer.

Min veninde havde en rengøringsdame, som så også blev min. Da hun ikke kunne længere anbefalede hun hende, vi har nu.

Det er de bedste penge, jeg bruger overhovedet. Jeg elsker simpelthen at have rengøringshjælp.
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Rengøringshjælp

Indlægaf MyGirl » 13. okt 2015, 11:01

Rengøringshjælp er noget af det bedste, vi har gjort for os selv i lang tid. Vi har haft det lidt over en måned, og jeg elsker det!

Og til dine spørgsmål:

Hvad giver I for det?
Giver lidt under 750 kr. pr. gang for et hus på 215 kvm. (Udgiften kan trækkes fra)

Hvor ofte?
Hver 14. dag

Hvor meget bliver der gjort? Alle gulve støvsuges og vaskes, alle flader inklusiv paneler bliver støvet af, og badeværelser og køkken gøres rent "udvendigt".

Hvad skal I selv ordne?
Vi rydder naturligvis op inden de kommer, og ordner selv "indvendig" rengøring af skabe, ovn og køleskab og vasketøj.

Hvor fandt I hjælp?
Min veninde anbefalede det firma, hun havde til at gøre rent hos sig, så fik et - i forhold til de andre vi havde tjekket - meget rimeligt tilbud.

Vi er for resten et par med lidt større delebørn i 5/9-ordning (5 hos os) og uden husdyr, hvis det kan hjælpe lidt med at afveje behov.
Senest rettet af MyGirl 13. okt 2015, 11:07, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Rengøringshjælp

Indlægaf Annione » 13. okt 2015, 11:02

Min veninde fik rengøringshjælp en gang om ugen, i en husstand med far, mor og 3 børn.
Damen støvsugede, tørrede støv af, gjorde bad og toilet rent, skiftede sengetøj og vaskede sengetøj.
Min veninde var toplykkelig for det.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Rengøringshjælp

Indlægaf milisa » 13. okt 2015, 12:47

Jeg gjorde gennem min uni-tid rent for en familie med to 2 børn (spæd og 7 år, da jeg begyndte, 5 og 12 år da jeg stoppede), og jeg var der 2½ timer hver uge, cirka 1-2 gange hver 2. måned 3-4 timer. Jeg fik 80-100 kr i timen (steg over årene), og jeg støvsugede, tørrede støv af, tørrede borde af og gjorde badeværelse rent som minimum. Ofte ryddede jeg også lidt op, vaskede gryder op, tømte og/eller fyldte opvasker, hvad jeg nu lige kunne se af småting, der trængte. Dertil kom forskellige opgaver, som blev skrevet på en seddel fra uge til uge, det kunne være at hænge vasketøj op, lægge det sammen, gøre køleskab rent, gøre køkkenskabe rene osv. Taget i betragtning af den gave, jeg fik, da jeg stoppede, har jeg bestemt indtryk af, at de var meget glade for mig! :-D

Jeg har så sandelig også tænkt mig at få rengøringshjælp, når vi køber hus - med samme opgaver som jeg selv udførte. Vinduer skal en vinduespudser klare. Livet er simpelthen for kort til at skændes om rengøring!
2
Tally-ho
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Rengøringshjælp

Indlægaf Whoosh » 13. okt 2015, 13:23

milisa skrev: Taget i betragtning af den gave, jeg fik, da jeg stoppede, har jeg bestemt indtryk af, at de var meget glade for mig! :-D

Du kan da ikke bare lade være med at skrive hvad det var! :-D
2
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Rengøringshjælp

Indlægaf milisa » 13. okt 2015, 15:10

Whoosh skrev:Du kan da ikke bare lade være med at skrive hvad det var! :-D


Rundstyk! Jeg troede, det var hamrende uinteressant!! :-D Jeg fik en kæmpe æske Feodora chokolade (min yndlingschokolade), 5000 kr og den store Aalto vase!
6
Tally-ho
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Rengøringshjælp

Indlægaf Whoosh » 13. okt 2015, 16:22

milisa skrev:

Rundstyk! Jeg troede, det var hamrende uinteressant!! :-D Jeg fik en kæmpe æske Feodora chokolade (min yndlingschokolade), 5000 kr og den store Aalto vase!

Der er nok én der kom helt ud i alle hjørnerne, hva?! :-D :klap:
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Rengøringshjælp

Indlægaf milisa » 13. okt 2015, 18:47

Whoosh skrev:
milisa skrev:

Rundstyk! Jeg troede, det var hamrende uinteressant!! :-D Jeg fik en kæmpe æske Feodora chokolade (min yndlingschokolade), 5000 kr og den store Aalto vase!

Der er nok én der kom helt ud i alle hjørnerne, hva?! :-D :klap:



Jeps! OG rent faktisk flyttede tingene i reolen, når hun skulle støve af!! :slem:
1
Tally-ho
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Rengøringshjælp

Indlægaf ina » 13. okt 2015, 18:49

Tusind tak for jeres svar!

Det lyder som om jeg skal prøve at kigge mig lidt omkring. Og overtale min mand. Tænker at vi kan skære ned på noget andet, så det kan gå. Hver 14. dag ville være fint.

Vi har to små børn og en hund, jeg studerer, han arbejder. Vi har vinduespudser der klarer vinduerne udvendigt allerede.

Hvis nogen kan anbefale nogen i Århus-området, hører jeg gerne om det.
0

Tilbage til "Bolig"