Mit selvbyggede sommerhus

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf Artem » 10. sep 2017, 18:49

ajnaM skrev:Der bliver udhæng bagpå og foran. :) Og ja, det er da væltet på computeren. Kan dog ikke lige finde ud af at vende det rigtigt, så det får lov at blive liggende.



Vi er i øvrigt blevet færdige med beklædningen på den ene gavl og den ene langside i dag og store dele af udhænget. :banan:

I arbejder mellem bygerne? :D
Det skal nok blive godt, og kan godt forstå at du er glad for at i snart er færdige med det udvendige nu hvor efteråret kommer.
Er det planen at i skal få lavet alt det indvendige her hen over vinteren?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 10. sep 2017, 20:37

Artem skrev:
ajnaM skrev:Der bliver udhæng bagpå og foran. :) Og ja, det er da væltet på computeren. Kan dog ikke lige finde ud af at vende det rigtigt, så det får lov at blive liggende.



Vi er i øvrigt blevet færdige med beklædningen på den ene gavl og den ene langside i dag og store dele af udhænget. :banan:

I arbejder mellem bygerne? :D
Det skal nok blive godt, og kan godt forstå at du er glad for at i snart er færdige med det udvendige nu hvor efteråret kommer.
Er det planen at i skal få lavet alt det indvendige her hen over vinteren?


Vi har haft fantastisk vejr hele dagen i dag! Og sidste weekend også.

Og nej, vi har ikke helt samme deadline med det indvendige som det udvendige. Vi skal gerne nogenlunde hurtigt have det værste isolering, osb/gips, toilet/køkken og gulv på plads, men jeg tør slet ikke tænke på spartle- og væv-arbejdet. :genert:

Tror vi håber på at blive sådan nogenlunde færdige i løbet af næste sommer.

Og så kommer der terrasser, udekøkken, anneks und so weiter. Helt færdige bliver vi sikkert aldrig, hehe.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 14. okt 2017, 17:30

Lææænge siden sidste opdatering!

Nå, men status er, at vi er nogenlunde i hus med det udvendige! Tagmanden er i gang med det sidste tag, vi har gravet faskiner og sat tagrender, og i dag har jeg sat lås og håndtag i døren!

Har dog kun ét billede på telefonen, af det ene ‘hjørne’ med den røde dør. :D Den skal males på et tidspunkt, men det er åbenbart tricky at male aluminiumsrammer, så det får lov at vente lidt...

Foran døren skal laves en terrasse, sandsynligvia til foråret/sommeren, afhængigt af hvor langt vi når.
sommerhus.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 23. okt 2017, 11:21

More pics please!:)
1
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 28. okt 2017, 14:44

Vi er ved at grave kabler ned, og alle faskiner og tagrender er på nu.

... Og efter vi er blevet færdige, har vi så besluttet at fremskyde nedgravning af jordvarme - som vi selvfølgelig gør med maskine.

Så havde vi ventet, havde vi sluppet for alt det virkelig nederen gravearbejde. :rulle:

Men fuck nu det. Nu skal vi i gang med at slibe beton på gulvet i morgen (efter vi fik leveret en elendig ladning beton i sommer) - og så skal der selvnivellerende beton på, og SÅ kan vi gå i gang med isolering, dampspærre, regler, el osv. osv... :D

IMG_3385.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 28. okt 2017, 14:44

Mangler også lidt tilretning/inddækning på vinduer, og så vil jeg virkelig gerne have malet dørene - men det må vente lidt!
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf Halldora » 28. okt 2017, 15:14

Hvor er I kommet langt på kort tid - og så med det vejr, vi har haft i år med regn i lårtykke stråler.
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 28. okt 2017, 20:00

Halldora skrev:Hvor er I kommet langt på kort tid - og så med det vejr, vi har haft i år med regn i lårtykke stråler.


Nordsjælland er et dejligt sted - det har regnet meget lidt deroppe sammenlignet med i Kbh! :love:
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf Evapeva » 2. nov 2017, 09:01

Wow, hvor er det fedt! :klap: Jeg er vildt imponeret over prisen - utroligt, at man kan rejse et hus plus 2x (ikke?) anneks for 600.000. Og så er det en lækker planløsning, som I garanteret bliver vildt glade for. Super godt at I fra start tænker mange sovepladser ind i det, det må tælle 10 styks? Jeg tænker tit, når jeg lurer sommerhuse med 6 sovepladser, at de jo sjældent kan bruges til flere end 1½ familie.

Og thumbs up for det hurtige arbejde, det er sgu da team work der vil noget - her tæller vores renovering af tilbygning (bryggers, garage og fyrrum) på 3. år nu. Vi er nemlig røget i vi-har-små-børn-fælden (og har ikke nogle faste, hjælpende hænder). Godt også, at I har fundet en måde at være effektive med ungerne på sidelinjen. :gogo:
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 5. nov 2017, 20:01

Jeg har isoleret i dag!

Da vi byggede det lille hus, havde vi ikke sørget for at tilpasse afstanden mellem lægterne, så det tog 100 år at isolere, selvom det ikke er mere end 11 m2.

I dag har min mor og jeg isoleret 110 m2 på en dag. :D Mangler enkelte steder, men det må blive næste uge.
IMG_3404.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 5. nov 2017, 20:03

Og lige et mere...

IMG_3405.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 5. nov 2017, 20:09

Evapeva skrev:Wow, hvor er det fedt! :klap: Jeg er vildt imponeret over prisen - utroligt, at man kan rejse et hus plus 2x (ikke?) anneks for 600.000. Og så er det en lækker planløsning, som I garanteret bliver vildt glade for. Super godt at I fra start tænker mange sovepladser ind i det, det må tælle 10 styks? Jeg tænker tit, når jeg lurer sommerhuse med 6 sovepladser, at de jo sjældent kan bruges til flere end 1½ familie.

Og thumbs up for det hurtige arbejde, det er sgu da team work der vil noget - her tæller vores renovering af tilbygning (bryggers, garage og fyrrum) på 3. år nu. Vi er nemlig røget i vi-har-små-børn-fælden (og har ikke nogle faste, hjælpende hænder). Godt også, at I har fundet en måde at være effektive med ungerne på sidelinjen. :gogo:


Nu må vi se, hvor det lander med pengene. :D Men lige meget hvad er det ikke dyrt, nej. Og ja, det bliver en god planløsning! Vi leger pt. lidt med tanken om 2 små soveværelser med skydedøre ud til i det sidste lille hus. I så fald har vi 4 voksensoveværelser og et børneværelse. Så er der vist også sovepladser nok - men det er jo netop meningen, at vi skal kunne være mange på én gang.

Og ja, det er gået nogenlunde hurtigt! Men det skyldes helt klart at vi er flere om det. Især min far er en seriøs drivkraft - han elsker sådan nogle projekter her, og han har også en masse venner, der gerne bruger weekenderne på at drikke kolde øl og bygge hus. Genialt.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
PepsiMagt
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. nov 2017, 22:45
Kort karma: 26
Likede indlæg: 220

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf PepsiMagt » 5. nov 2017, 20:37

Er grunden kloakeret, eller er det med tank?
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf ajnaM » 5. nov 2017, 20:48

PepsiMagt skrev:Er grunden kloakeret, eller er det med tank?


kloakeret (thank god - meget kan jeg kaste mig ud i, men der sætter jeg nu alligevel grænsen. :D).
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
PepsiMagt
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. nov 2017, 22:45
Kort karma: 26
Likede indlæg: 220

Re: Mit selvbyggede sommerhus

Indlægaf PepsiMagt » 5. nov 2017, 20:54

ajnaM skrev:
PepsiMagt skrev:Er grunden kloakeret, eller er det med tank?


kloakeret (thank god).


Du burde måske snarere sende takken til teknisk forvaltning :D

Min papbror byggede er sommerhus på en grund ved Asnæs for år tilbage. Det ligner jeres fuldstændig. Men der snakkede man om kloaktilslutning for ti år siden, og det gør man stadig.
0

Tilbage til "Bolig"