Min ødegårdsdrøm...som blev til et dansk sommerhus!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26694

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Santa » 24. sep 2017, 16:43

Ja - eller nej. Han ringede forleden, men jeg var midt i et intenst seminar, så jeg kunne ikke lige tale med ham. Og denne her arbejdsuge har jeg rundet de 55 arb timer, så jeg har ikke haft tid til at ringe tilbage.
Så intet nyt endnu.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 682
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Kruspersille » 2. okt 2017, 11:21

Har du hørt noget om det nye hus? Jeg kan sagtens forstå, du er fristet, det første du viste var da også bare megafint.
For mig ville det springende punkt være, at hvis jeg købte et 'rigtigt' sommerhus, så ville jeg også føle mig forpligtet til at bruge det rigtig meget, så det ikke var spildte penge. Altså bruge sine ferier og også mange af sine weekender deroppe. Og det er der jo mange, der gør og er glade for, jeg skal bare ofte noget andet i mine weekender, og jeg vil også gerne stadig rejse.
Og det, jeg egentligt ville sige er, at du godt kan finde kolonihaveforeninger i Kbh.'s-området med ventelister, hvor du relativt hurtigt kan få et hus, der er til at betale. Jeg blev skrevet op i juli sidste år, og købte i januar (fik et andet tilbudt inden, jeg valgte at sige nej til). Undersøg evt. steder, hvor der er mange kolonihaveforeninger, google dem eller kør derud og se, hvordan man bliver skrevet op. Sæsonen er nok ved at være ovre nu, men til marts/april åbner kontorerne igen. Det kan betale sig at blive skrevet op i en forening, hvor der skal til at kloakeres, så er der mange, der sælger, fordi de ikke vil betale til det. Det koster lidt ekstra (for mig 60.000, huset kostede 150.000), men det er jo rart på sigt. Du må gerne få 'min forening' i et grønt kort, hvis du er interesseret :)
0
MiaBB
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. okt 2017, 10:41
Kort karma: 1
Likede indlæg: 1

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf MiaBB » 5. okt 2017, 11:13

Mine forældre har en ødegaard halvanden times kørsel fra Helsingborg og det er så skønt! Moderne og flot, men stadig et godt stykke ude på landet. Men det kommer selvfølgeligt an på, hvad man har lyst til. Så du forresten Hammerslag den anden dag? Der viste de det skønneste LILLE ødegaard med udsigt til en sø :D
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26694

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Santa » 22. apr 2018, 16:39

Nå, en opdatering er vist på tide.
Jeg kan ikke finde et hus, som passer mig i Sverige. Enten er det for langt væk, eller for dyrt, eller i for dårlig stand.
Så jeg har opgivet det. Æv.


Men! Jeg har fået en ny drøm.
Jeg har fundet et skønt område i Danmark med en del huse til salg.
Ja, det var ikke det jeg ønskede fra start, og ja, de er også noget dyrere end jeg oprindelig ville bruge, men man bliver klogere.
Osse på sin egen økonomi. Har fået hjælp af regnskabskyndig veninde og hun mener at jeg bestemt har råd.
Så må vi se hvad banken mener.

Håber det, for jeg har fundet et hus jeg er helt vild med. Kiggede på det i dag (udefra) og det er lige så dejligt live.
Er helt høj af hus-forelskelse og spænding.
Skal i banken i løbet af ugen, og så vil jeg have en fremvisning i næste weekend.
Uh, jeg er spændt!
8
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 373
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Halldora » 23. apr 2018, 14:38

Spændende med huskiggeri. God tur i banken.
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf ajnaM » 24. apr 2018, 05:50

Øv!

Men jeg kan virkelig anbefale at finde et sommerhus nogenlunde tæt på hjem. Vi bor i København, og har altid haft sommerhus på Mols, hvor jeg er vokset op. Det er et fantastisk dejligt sted, men det tager bare virkelig lang tid at komme derover. Hvis man kører fredag eftermiddag, er man derovre til sovetid. Og så skal man køre forholdsvis tidligt om søndagen for at nå at komme hjem. Det er også dyrt med færgen - og broen er nærmest lige så dyrt og tager endnu længere tid.

Resultatet er, at det bliver brugt alt for sjældent. Mine forældre har altid dårlig samvittighed over ikke at få det brugt, og i perioder har de endda lejet det ud, så det ikke bare står - men det er også besværligt med udlejning.

Nu har vi købt grund og er ved at bygge sommerhus i Nordsjælland, en lille times tid hjemmefra - og det gør en verden til forskel. Man kan uden problemer tage derop lørdag morgen og hjem søndag aften og stadig føle, at man har fået en weekend ud af det. :love: Vi har haft en masse venner på besøg, fordi mange andre også har sommerhus i nærheden - eller bare fordi, det tager så forholdsvis kort tid fra København. Kæmpe plus. Så det kan varmt anbefales!
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26694

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Santa » 24. apr 2018, 06:44

ajnaM skrev:Øv!

Men jeg kan virkelig anbefale at finde et sommerhus nogenlunde tæt på hjem. Vi bor i København, og har altid haft sommerhus på Mols, hvor jeg er vokset op. Det er et fantastisk dejligt sted, men det tager bare virkelig lang tid at komme derover. Hvis man kører fredag eftermiddag, er man derovre til sovetid. Og så skal man køre forholdsvis tidligt om søndagen for at nå at komme hjem. Det er også dyrt med færgen - og broen er nærmest lige så dyrt og tager endnu længere tid.

Resultatet er, at det bliver brugt alt for sjældent. Mine forældre har altid dårlig samvittighed over ikke at få det brugt, og i perioder har de endda lejet det ud, så det ikke bare står - men det er også besværligt med udlejning.

Nu har vi købt grund og er ved at bygge sommerhus i Nordsjælland, en lille times tid hjemmefra - og det gør en verden til forskel. Man kan uden problemer tage derop lørdag morgen og hjem søndag aften og stadig føle, at man har fået en weekend ud af det. :love: Vi har haft en masse venner på besøg, fordi mange andre også har sommerhus i nærheden - eller bare fordi, det tager så forholdsvis kort tid fra København. Kæmpe plus. Så det kan varmt anbefales!

Det er netop på Sjælland jeg kigger, af helt samme grund: køretid og betalingsbroer.
Men jeg er vildt nervøs for møderne i dag - jeg har aftalt møde både med min egen bank og en anden, bare for at være grundig. Har dog ikke særlig meget lyst til at skifte bank, men hvis deres tilbud er bedre. Og så kunne jeg høre på min egen bank, at det blev noteret at jeg også kigger andre steder. Så måske opper de sig lidt.
Jeg hader at gå i banken (ret irrationel frygt), så jeg glæder mig til at det overstået.
Også fordi jeg har fundet et hus, som jeg er meget interesseret i. Jeg skal se det indvendig i weekenden, forhåbentlig.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26694

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Santa » 27. apr 2018, 06:32

Banken har givet grønt lys, og jeg skal mere eller mindre selv bestemme hvor meget jeg vil købe for. Er åbenbart rig.
Men det ændrer jeg så straks på!

I dag skal jeg ud og se på et par huse, det ene af dem er jeg temmelig forelsket i, så kryds fingre for at det ikke skuffer. Har set det udefra og luret ind af vinduerne, men nu skal jeg ind.
Og jeg byder nok på det, men vil gerne have det en 150-100.000 ned i pris. Det er ikke i tip-top stand nemlig.
Uh, jeg er vildt spændt!!
8
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Stars » 27. apr 2018, 09:02

Santa skrev:Banken har givet grønt lys, og jeg skal mere eller mindre selv bestemme hvor meget jeg vil købe for. Er åbenbart rig.
Men det ændrer jeg så straks på!

I dag skal jeg ud og se på et par huse, det ene af dem er jeg temmelig forelsket i, så kryds fingre for at det ikke skuffer. Har set det udefra og luret ind af vinduerne, men nu skal jeg ind.
Og jeg byder nok på det, men vil gerne have det en 150-100.000 ned i pris. Det er ikke i tip-top stand nemlig.
Uh, jeg er vildt spændt!!

Har du tjekket, hvordan prisen er ift. salgspriserne i området eller kun udbudspriserne?
Jeg har nemlig opdaget, at det sommerhus, jeg købte, godt nok lå langt under niveau'et i udbudspris, men lå meget fornuftigt ift. salgspriser.

Og så var det et meget vådt efterår, det første år, og flere grunde i nærheden lå under vand, også grunde, som egentlig lå ret højt.
Det viste sig, at der ligger okker i undergrunden visse steder, som vandet ikke kan trænge igennem. Det opdagede jeg, da jeg sad med GIS-kortet og legede med indstillingerne og fandt "lavningskort". Jeg var godt nok glad for, mit hus ligger lige udenfor fareområdet.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26694

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Santa » 27. apr 2018, 14:48

Stars skrev:
Santa skrev:Banken har givet grønt lys, og jeg skal mere eller mindre selv bestemme hvor meget jeg vil købe for. Er åbenbart rig.
Men det ændrer jeg så straks på!

I dag skal jeg ud og se på et par huse, det ene af dem er jeg temmelig forelsket i, så kryds fingre for at det ikke skuffer. Har set det udefra og luret ind af vinduerne, men nu skal jeg ind.
Og jeg byder nok på det, men vil gerne have det en 150-100.000 ned i pris. Det er ikke i tip-top stand nemlig.
Uh, jeg er vildt spændt!!

Har du tjekket, hvordan prisen er ift. salgspriserne i området eller kun udbudspriserne?
Jeg har nemlig opdaget, at det sommerhus, jeg købte, godt nok lå langt under niveau'et i udbudspris, men lå meget fornuftigt ift. salgspriser.

Og så var det et meget vådt efterår, det første år, og flere grunde i nærheden lå under vand, også grunde, som egentlig lå ret højt.
Det viste sig, at der ligger okker i undergrunden visse steder, som vandet ikke kan trænge igennem. Det opdagede jeg, da jeg sad med GIS-kortet og legede med indstillingerne og fandt "lavningskort". Jeg var godt nok glad for, mit hus ligger lige udenfor fareområdet.

Ja, jeg har gjort et ret grundigt forarbejde, hvilket både bankerne og mæglerne har givet udtryk for.
Og man kan tjekke det med risiko for oversvømmelse (og tusinde andre ting) på dingeo.dk, så det har jeg styr på.
Men tak.

Jeg har lagt et bud på drømmehuset i dag, men jeg startede lavt, så det blev afslået, men med et kontrabud. Som dog stadig er alt for højt. Så jeg tænker at vi skal igennem en længere dans. Men der er en del at forhandle om.
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 373
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Halldora » 27. apr 2018, 15:03

Ej, hvor er det spændende, Santa.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26694

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Santa » 27. apr 2018, 15:11

Halldora skrev:Ej, hvor er det spændende, Santa.

Ja!!
Huset står til 995.000 kr, og jeg bød 830.000.
For det har stået ubrugt i et par år og det kan ses. Det venter både en regning for noget el, udskiftning af skjulte tagrender og så andre ting.
Jeg har været inde og se et tilsvarende hus (samme byggeår, samme fabrikat) til salg på samme vej i tip-top stand til 1,1 mil, så det her skal altså et stykke ned.

Men mægleren måbede, og meldte senere sælgers kontra tilbage; 975.000.
Det tygger jeg på, men jeg har en plan - har udarbejdet tre bud mere inkl forskellige reperationer. Men min maxpris er omkring 900.000. Og så skal sælger stå for al reperation, hvilket jeg tror at de helst vil slippe for.

Så nu må vi se. Jeg spiller cool til i morgen.
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 373
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Halldora » 27. apr 2018, 16:28

Sådan en omgang kræver is i maven. Håber, at det falder ud til din fordel. :-)
0
hansen12
Indlæg: 4
Tilmeldt: 1. maj 2018, 19:24
Kort karma: -1

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf hansen12 » 1. maj 2018, 19:38

Inspirerende historier! Jeg elsker simpelthen naturen og har nok en indre drøm om, at komme til en svensk by og udleve drømmen om en ødegård!
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26694

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Santa » 1. maj 2018, 19:40

hansen12 skrev:Inspirerende historier! Jeg elsker simpelthen naturen og har nok en indre drøm om, at komme til en svensk by og udleve drømmen om en ødegård!

Det kan jeg godt forstå, Hansen, men måske skulle du osse læse de sidste indlæg, her på side tre.... ;)
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)

Tilbage til "Bolig"