Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf LaScrooge » 2. maj 2021, 10:52



Jaaaa! :love:
1
And we both know: I will be delicious
Neverkont
Indlæg: 1891
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf Neverkont » 2. maj 2021, 12:59

LaScrooge skrev:


Jaaaa! :love:


Jeg tror ikke de blomstrer så meget om vinteren, men hvis du passer dem godt (gødning ;) ), så blomstrer de fint hele sommeren, både ude og inde. De kræver nok noget sol.
1
Neverkont
Indlæg: 1891
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf Neverkont » 2. maj 2021, 13:01

Hov, glemte helt, du kan måske også finde hænge-begonie.
https://www.google.com/search?q=h%C3%A6 ... 36&bih=694

Hvis det er til have eller altan, f.eks. altankasser, så kan du så blomsterkarse. https://www.google.com/search?q=blomste ... 36&bih=694
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10070
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1211
Likede indlæg: 18116

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf .Magic. » 2. maj 2021, 13:01

LaScrooge skrev:
.Magic. skrev:
LaScrooge skrev:
.Magic. skrev:
LaScrooge skrev:Jeg ønsker mig en hængeplante med store blomster. Gerne farvede. Gerne én, der kan blive rigtig stor.

Nogle ideer?

Skal den blomstre hele tiden?


Nej, ikke nødvendigvis. Den skal hænge, kunne blive rimelig stor og have store blomster, så er jeg tilfreds.

En Novemberkaktus?


Egentlig et fint bud, men jeg bryder mig ikke om løvet. Det minder mig for meget om edderkoppeben :-/
Har du andre ideer?

Mon en petunia vil kunne leve indendørs?

Det kan jeg godt følge dig i, jeg synes også de minder om edderkopper ligesom væddeløberen :lol:

Neverkonts foreslag er en super idé - Jeg anede ikke at den kunne trives indenfor :P
0
Neverkont
Indlæg: 1891
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf Neverkont » 2. maj 2021, 13:05

.Magic. skrev:
LaScrooge skrev:
.Magic. skrev:
LaScrooge skrev:
.Magic. skrev:
LaScrooge skrev:Jeg ønsker mig en hængeplante med store blomster. Gerne farvede. Gerne én, der kan blive rigtig stor.

Nogle ideer?

Skal den blomstre hele tiden?


Nej, ikke nødvendigvis. Den skal hænge, kunne blive rimelig stor og have store blomster, så er jeg tilfreds.

En Novemberkaktus?


Egentlig et fint bud, men jeg bryder mig ikke om løvet. Det minder mig for meget om edderkoppeben :-/
Har du andre ideer?

Mon en petunia vil kunne leve indendørs?

Det kan jeg godt følge dig i, jeg synes også de minder om edderkopper ligesom væddeløberen :lol:

Neverkonts foreslag er en super idé - Jeg anede ikke at den kunne trives indenfor :P


Jeg kan også være lidt i tvivl :blush2: , men almindelig pelargonie kan jo sagtens trives indenfor. Og ellers plejer prisen at være overkommelig, så den kan være et forsøg værd.
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10070
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1211
Likede indlæg: 18116

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf .Magic. » 2. maj 2021, 13:14

Neverkont skrev:
.Magic. skrev:
LaScrooge skrev:
.Magic. skrev:
LaScrooge skrev:
.Magic. skrev:
LaScrooge skrev:Jeg ønsker mig en hængeplante med store blomster. Gerne farvede. Gerne én, der kan blive rigtig stor.

Nogle ideer?

Skal den blomstre hele tiden?


Nej, ikke nødvendigvis. Den skal hænge, kunne blive rimelig stor og have store blomster, så er jeg tilfreds.

En Novemberkaktus?


Egentlig et fint bud, men jeg bryder mig ikke om løvet. Det minder mig for meget om edderkoppeben :-/
Har du andre ideer?

Mon en petunia vil kunne leve indendørs?

Det kan jeg godt følge dig i, jeg synes også de minder om edderkopper ligesom væddeløberen :lol:

Neverkonts foreslag er en super idé - Jeg anede ikke at den kunne trives indenfor :P


Jeg kan også være lidt i tvivl :blush2: , men almindelig pelargonie kan jo sagtens trives indenfor. Og ellers plejer prisen at være overkommelig, så den kan være et forsøg værd.

Helt bestemt :-) Kunne være man skulle lave et debat-forsøg :D
1
Neverkont
Indlæg: 1891
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf Neverkont » 2. maj 2021, 17:14

.Magic. skrev:
Neverkont skrev:
.Magic. skrev:
LaScrooge skrev:
.Magic. skrev:
LaScrooge skrev:
.Magic. skrev:
LaScrooge skrev:Jeg ønsker mig en hængeplante med store blomster. Gerne farvede. Gerne én, der kan blive rigtig stor.

Nogle ideer?

Skal den blomstre hele tiden?


Nej, ikke nødvendigvis. Den skal hænge, kunne blive rimelig stor og have store blomster, så er jeg tilfreds.

En Novemberkaktus?


Egentlig et fint bud, men jeg bryder mig ikke om løvet. Det minder mig for meget om edderkoppeben :-/
Har du andre ideer?

Mon en petunia vil kunne leve indendørs?

Det kan jeg godt følge dig i, jeg synes også de minder om edderkopper ligesom væddeløberen :lol:

Neverkonts foreslag er en super idé - Jeg anede ikke at den kunne trives indenfor :P


Jeg kan også være lidt i tvivl :blush2: , men almindelig pelargonie kan jo sagtens trives indenfor. Og ellers plejer prisen at være overkommelig, så den kan være et forsøg værd.

Helt bestemt :-) Kunne være man skulle lave et debat-forsøg :D


God idé, men jeg kan desværre ikke deltage. Jeg er pt genhuset i en pavillon, hvor vi ikke må hænge noget op, og har heller ikke muligheder udenfor.
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf Allmost_Famous » 2. maj 2021, 17:36

Nå, nu melder jeg mig endelig på banen herinde. Jeg har luret lidt med :genert:

Kan nogen af jer hjælpe mig med mit ene gummitræ? Jeg har tre af dem, men det ene har jeg haft noget længere tid end de andre, og det er ved at være blevet ok stort. Det har tre "stammer", men det er mest den ene, der vokser derudaf. Jeg tænker, jeg lige skal give det et forsøg med at plante om, så det får lidt mere jord. Det er ved at være lidt ranglet i den ene stamme. Kan man "bare" skære det af, hvis det ikke hjælper?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf RavenClaw » 8. maj 2021, 11:02

Jeg kom til at gå i Plantorama :blush:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf RavenClaw » 12. maj 2021, 07:10

Vi sætter kurs mod plantesitteren, hvor de små grønne skal bo de næste 6 uger, mens jeg er bortrejst :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf RavenClaw » 14. maj 2021, 13:41

Allmost_Famous skrev:Nå, nu melder jeg mig endelig på banen herinde. Jeg har luret lidt med :genert:

Kan nogen af jer hjælpe mig med mit ene gummitræ? Jeg har tre af dem, men det ene har jeg haft noget længere tid end de andre, og det er ved at være blevet ok stort. Det har tre "stammer", men det er mest den ene, der vokser derudaf. Jeg tænker, jeg lige skal give det et forsøg med at plante om, så det får lidt mere jord. Det er ved at være lidt ranglet i den ene stamme. Kan man "bare" skære det af, hvis det ikke hjælper?

Min far siger, at du bare kan skære stammen af. Hvis du skærer helt inde ved stammesamlingen stopper den med at gro, hvis du lader lidt af den blive, skyder den igen. Han havde også et gummitræ, der blev meget gammelt :D
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10070
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1211
Likede indlæg: 18116

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf .Magic. » 16. maj 2021, 21:01

Den her Tradescantia Fluminensis var en lille stikling/pind med 2 blade for ca. halvandet år siden :dåne:
Jeg er vild med at når den får direkte sol så bliver bladene mere pink-lilla.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf LaMariposa » 22. maj 2021, 10:00

Jeg overvejer urtepotter med automatisk vanding til de planter, der står på førstesalen. Er der nogen af jer, der har erfaring med det?
0
:lun: Be brave
MissB
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2196

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf MissB » 23. maj 2021, 09:59

.Magic. skrev:Den her Tradescantia Fluminensis var en lille stikling/pind med 2 blade for ca. halvandet år siden :dåne:
Jeg er vild med at når den får direkte sol så bliver bladene mere pink-lilla.


Min er helt lilla :lun: kun når der kommer nye blade er den grøn (med glimmer :lun:)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10070
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1211
Likede indlæg: 18116

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf .Magic. » 23. maj 2021, 10:57

MissB skrev:
.Magic. skrev:Den her Tradescantia Fluminensis var en lille stikling/pind med 2 blade for ca. halvandet år siden :dåne:
Jeg er vild med at når den får direkte sol så bliver bladene mere pink-lilla.


Min er helt lilla :lun: kun når der kommer nye blade er den grøn (med glimmer :lun:)

Hvor er den flot :love2:

Var det den fra mig?
0

Tilbage til "Bolig"