Planten skrev:Haha, det var ikke anklagende "googl det!" - det var mere fordi det er nemmere at se billeder selv
Undskyld, jeg fik vist forvekslet dig og Mani.

Planten skrev:Haha, det var ikke anklagende "googl det!" - det var mere fordi det er nemmere at se billeder selv
Mani skrev:Tak, begge
Jeg synes ikke nogen af dem er helt rigtig og erhelt lidt efter hvad jeg skal Google. Jeg håber jo lidt at den kan nå at redes, men ved ikke rigtig hvad en evt kur skulle være. Har dog lidt mistanke om overvanding.
decibell skrev:Jeg har sydvendte vinduer i stuen og to værelser, så det er en udfordring at finde planter, der kan tåle den direkte sol og høje varme.
Neverkont skrev:decibell skrev:Jeg har sydvendte vinduer i stuen og to værelser, så det er en udfordring at finde planter, der kan tåle den direkte sol og høje varme.
De steder jeg har boet har jeg haft vinduer mod syd/sydvest, og nogle gengangere har været hawaiblomst, duftranke, nogle hoyaer (ikke alle), ørkenrose, pelargonie.
Mi55y skrev:Vi har en stor sydvendt pejsestue med gulv-loft vinduer på tre sider, og vi kunne godt tænke os noget grønt og stort derude. Har I nogle forslag til store planter, som kan tåle masser af sol?
Mi55y skrev:Vi har en stor sydvendt pejsestue med gulv-loft vinduer på tre sider, og vi kunne godt tænke os noget grønt og stort derude. Har I nogle forslag til store planter, som kan tåle masser af sol?
Hewlett skrev:Hvad med kæmpe kaktusser? Min Føtex fik et nyt parti hjem her for et par uger siden og ugen efter satte de dem ned til 130-350kr. afhængigt af pottestørrelsen.
Mi55y skrev:Hewlett skrev:Hvad med kæmpe kaktusser? Min Føtex fik et nyt parti hjem her for et par uger siden og ugen efter satte de dem ned til 130-350kr. afhængigt af pottestørrelsen.
Jeg synes ikke, at kaktusser "fylder" nok. Har overvejet noget palme af en art...
Neverkont skrev:
Det var lige præcis palmer jeg havde i tankerne da du spurgte.![]()
Jeg kom til at tænke på, at du også kan kigge på dba en gang imellem, måske er der nogen der har en plante der er blevet for stor til deres hjem.
Jeg havde engang en duft-dracaene der var blevet for stor til min stue, den kom ud til en, der havde en stor udestue.
Ficus skrev:Mi55i, har ikke slået det op, så ved ikke hvordan det har det med sol, men måske et gummitræ?