Hvad er vigtigt for dig (bolig)?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Hvad er vigtigt for dig (bolig)?

Indlægaf Danseprinsesse » 7. okt 2017, 16:47

Vi har længe talt om det - og nu er vi efterhånden der, hvor vi begynder at kunne overskue at gøre mere alvor af tanken om at flytte.

Vi elsker vores lejlighed, men vi vil gerne finde noget andet af to årsager:
- (lidt) mere plads
- økonomisk frihed

Tanken er, at vi skal bruge opsparing (evt. + friværdi i nuværende bolig) og købe næste bolig kontant. Vi drømmer om friheden ved en meget lav månedlig ydelse og alle de muligheder det kan give.

Vi vil gerne forblive i en maks. radius af 30 km fra nuværende by, nok også mindre. Men derudover er vi ret åbne over for nogle meget forskellige scenarier i forhold til fremtidig bolig - både hvad angår beliggenhed, type af bolig, pris osv.
Lige nu er vi ved at prøve at mærke efter, hvad det egentlig er, vi helst vil.


Så til inspiration og af nysgerrighed: hvad er det vigtigste for jer, når I skal vælge bolig?
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad er vigtigt for dig (bolig)?

Indlægaf Hunkat » 7. okt 2017, 16:53

Offentlig transport og indkøbsmuligheder meget eller relativt tæt på. Det er gør ikke så meget om der er 15 eller 20 min i tog men det gør en forskel om der er 500 m. eller 2 km til toget. Samme med indkøb.

Plads er mindre vigtigt hvis det er veldisponeret.

Nu bor jeg i første egen bolig så jeg sidder, om end ikke hårdt, så lidt stramt i det. Det vil være vigtigt for mig næste gang at sidde lidt nemmere i det. Og så er det helt utrolig vigtigt at vi kan sidde for en enkelt indkomst.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvad er vigtigt for dig (bolig)?

Indlægaf Rapfisk » 7. okt 2017, 16:53

1. Tæt på familie og byliv
2. Plads til gæster, selv om jeg kun har gæster et par gange om året
3. God økonomi - jeg vil ikke bo tæt på byens tilbud uden at have råd til at bruge dem
4. Et godt køkken
5. Je ne sais quoi - en fornemmelse af, at der er rart at være i boligen
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Hvad er vigtigt for dig (bolig)?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 7. okt 2017, 17:05

For mig er det vigtigt at jeg kan blive i boligen i længere tid - så selvom børn f.eks. ikke er på tapetet lige nu, så vil jeg gerne at der er plads i fremtidigt hus, så vi kan prøve når vi har lyst og ikke skal til at stresse over det ellers.
Og så vil jeg gerne have et køkken med plads til at man kan have spisebord derude også uden at det er for klemt.

Derudover er det ret vigtigt for mig at der er mere end ét WC. Det lyder måske dumt, men jeg har IBS og kan ud af det blå have brug for at skulle på toilettet med det samme. Det kan være lidt svært hvis der kun er et toilet i hele huset.

Og så skulle det gerne være nogenlunde til at sidde i - hvilket nok er det sværeste krav at opfylde herovre.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Hvad er vigtigt for dig (bolig)?

Indlægaf Filipai » 7. okt 2017, 19:35

I og med vi går efter nybyg har beliggeheden betydet alt.
Max 2 km til stationen og tæt på natur og familie . Stor grund fordi vi vil have et stort hus og en stor have. Og så at solen skal stå rigtigt på grunden.

Edit: Men kan da nævne hvad der skal være i vores kommende hus
- køkken alrum
- stue der går i forlængelse så man kan lave et stort rum med plads til mange gæster
- 2 badeværelser, det ene skal have badekar
- 4 gode værelser
- walk in closet
- viktualierum
- 1 plan
Senest rettet af Filipai 8. okt 2017, 07:27, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Hvad er vigtigt for dig (bolig)?

Indlægaf Faceless » 7. okt 2017, 19:57

Ikke for stort – forstået på den måde, at jeg ikke gider spilde penge på at opvarme rum, jeg alligevel ikke skal bruge til noget.
En have med mulighed for egen køkkenhave/drivhus, derfor skal grunden ligge rigtigt i forhold til solen.
Roligt/stille kvarter tæt på skov og natur og helst ikke med naboer på alle sider.
Helst et energimærke i den gode ende af skalaen.
Køkken med opvaskemaskine. Åh hvor jeg dog savner en opvaskemaskine!
1-plans villa, da jeg ikke vil have at min (kommende) hund skal gå på trapper hver dag. Det har deres hofter ikke godt af. Og derudover har jeg et synshandicap, som gøre at jeg har brug for, at soveværelset og badeværelset er på samme etage, på de nætter jeg har brug for at komme på badeværelset.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvad er vigtigt for dig (bolig)?

Indlægaf Vixen » 7. okt 2017, 20:10

Vi kigger ret seriøst på hus, og har efterhånden fået en del ønsker på plads:

- Omkring 120 kvm
- Må gerne være et rækkehus
- Lille (læs: overskuelig) have og terrasse
- Skal helst ligge i et socialt kvarter med børnefamilier eller unge par
- Man skal kunne have en kat som ikke bliver kørt over, så ingen store veje tæt på
- Ingen høj bilstøj (støjkortet over Aarhus er vores tro følgesvend i boligjagten)
- Der skal helst være i nærheden af smuk natur
- Der skal være oplagte cykelruter ind til Aarhus C
- Skal enten være nyistandsat eller have en pris, hvor vi vil kunne betale os fra istandsættelse
- Plads til overnattende gæster
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad er vigtigt for dig (bolig)?

Indlægaf Planten » 7. okt 2017, 20:13

Ikke for stort og helst i cykelafstand til arbejde :) jeg kan tilføre hygge alle steder :)
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er vigtigt for dig (bolig)?

Indlægaf kidkomb » 7. okt 2017, 21:49

To toiletter.
Vindue på badeværelset.
Stort soveværelse.
Ikke for langt fra soveværelse til toilet (er natte-pisser).
Der skal være plads til både opvaskemaskine, vaskemaskine og tørretumbler.
Et ekstra værelse til rod. Sådan et put-alt-rod-herind-når-der-kommer-gæster-og-luk-døren-værelse.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad er vigtigt for dig (bolig)?

Indlægaf Juki » 7. okt 2017, 22:55

Min bolig er i to plan og hvis jeg skal flytte herfra til noget andet i flere plan vil jeg helt sikkert prioritere et toilet på den etage med soveværelse.

Samtidig vil jeg nok overveje at have en vaskemaskine i stueetagen, fremfor i en kælder, hvis huset har to etager udover kælderen. Jeg vil være træt af at skulle rende op og ned med vasketøj, men det er et spørgsmål om magelighed. Hvis boligen er en lejlighed vil jeg prioritere at der var plads til en vaskemaskine.

Og så generelt at pladsen var godt udnyttet.

Jeg kom lige i tanke om at jeg vil have et badeværelse af en vis størrelse. Jeg vil ikke kunne leve med et lillebitte et hvor man næsten skal bakke ind og stå på toilettet for at bade.
Senest rettet af Juki 7. okt 2017, 22:59, rettet i alt 1 gang.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvad er vigtigt for dig (bolig)?

Indlægaf LadyFox » 7. okt 2017, 22:58

Hvis jeg skulle købe nu:

- Beliggenhed. Jeg vil gerne hjem til Vesterbro i København.
- Altan eller have.
- Max anden sal.
- Godt isoleret.
- Spisekøkken.
0
...
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvad er vigtigt for dig (bolig)?

Indlægaf Panton » 7. okt 2017, 23:33

Location, location, location. De andre ting omkring boligen betyder mindre. Location før alt andet. Kbh k eller S, starten af S.
Senest rettet af Panton 8. okt 2017, 05:49, rettet i alt 2 gange.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad er vigtigt for dig (bolig)?

Indlægaf Daine » 8. okt 2017, 05:14

Hunkat skrev:Offentlig transport og indkøbsmuligheder meget eller relativt tæt på. Det er gør ikke så meget om der er 15 eller 20 min i tog men det gør en forskel om der er 500 m. eller 2 km til toget. Samme med indkøb.

Plads er mindre vigtigt hvis det er veldisponeret.

Nu bor jeg i første egen bolig så jeg sidder, om end ikke hårdt, så lidt stramt i det. Det vil være vigtigt for mig næste gang at sidde lidt nemmere i det. Og så er det helt utrolig vigtigt at vi kan sidde for en enkelt indkomst.

This.

+ Det skal være velholdt. Renovering af de store poster skal ligge langt ude i fremtiden (køkken, bad, tag, vinduer mv). Og der må gerne være to værelser udover soveværelset. Pt har jeg et, men kunne sagtens bruge et mere.

Tilføjelse: Beliggenheden skal være i orden. Jeg kunne have købt huse, der var væsentlig større og både pæne og velholdte for samme beløb, hvis jeg var flytte til en af de helt små byer i området. Men de er næsten umulige at komme af, så jeg ville reelt blive stavnsbundet til det + det faktum at jeg SKAL have bil for at kunne komme rundt. Det behøver jeg ikke hvor jeg bor nu.
Senest rettet af Daine 8. okt 2017, 08:06, rettet i alt 1 gang.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad er vigtigt for dig (bolig)?

Indlægaf Planten » 8. okt 2017, 05:53

Planten skrev:Ikke for stort og helst i cykelafstand til arbejde :) jeg kan tilføre hygge alle steder :)

En anden ting. Hvis det er et hus med flere etager, så vil jeg helst kunne sove på første sal eller derover.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad er vigtigt for dig (bolig)?

Indlægaf cola » 8. okt 2017, 06:24

Naturen der er rundt omkring, det skal være muligt at gå en tur uden fare for at blive kørt ned.

Det skal ligge så det er nemt at få transporten til at hænge sammen, om det sker i bil eller offentlig, fx så ligger alle byer over Grenåvej på den forkerte side af hvad jeg har lyst til, for jo længere væk fra den vej jeg kommer, jo sværre er det at få transporten til at passe sammen.

Det må ikke være etagebyggeri, på nogen måde og ja hvis der er første sal så er det et etage byggeri selvom mange boligforeninger stadig kalder det for rækkehus.

Ellers er der ikke så mange krav.
0

Tilbage til "Bolig"