Hvad er vigtigt for dig (bolig)?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Seraphina
Kort karma: 25
Likede indlæg: 272

Re: Hvad er vigtigt for dig (bolig)?

Indlægaf Seraphina » 20. okt 2017, 15:13

Bøtte skrev:Vi har et parcelhus og det i sig selv var ret vigtigt for os. Vi har haft vores del af skod-overboer:naboer, så et fritliggende hus var vigtigt.
Og sådan et hus indeholder jo som regel opvaskemaskine og vaskemaskine og har en have. De ting var vigtige. Derudover var det vigtigt for mig at sove på samme plan som mine børn. Ville aldrig sove fx i stuen og med børnene på 1. sal.

Derudover var det vigtigt med to toiletter og værelser nok til alle børn + et ekstra.

Må jeg spørge hvorfor du ikke vil sove i stuen og have børnene sovende alene på 1. sal?
Jeg er bare nysgerrig :) (Og højgravid samt skal købe hus om nogle år).
0
Brugeravatar
missme
Kort karma: 18
Likede indlæg: 229

Indlægaf missme » 20. okt 2017, 15:36

Seraphina skrev:
Bøtte skrev:Vi har et parcelhus og det i sig selv var ret vigtigt for os. Vi har haft vores del af skod-overboer:naboer, så et fritliggende hus var vigtigt.
Og sådan et hus indeholder jo som regel opvaskemaskine og vaskemaskine og har en have. De ting var vigtige. Derudover var det vigtigt for mig at sove på samme plan som mine børn. Ville aldrig sove fx i stuen og med børnene på 1. sal.

Derudover var det vigtigt med to toiletter og værelser nok til alle børn + et ekstra.

Må jeg spørge hvorfor du ikke vil sove i stuen og have børnene sovende alene på 1. sal?

Bare lige et indspark til det det med at sove på samme etage som børnene.

Vi har sovet på første sal sammen med børnene, og har nu et-plans hus. Jeg ville bliver seriøs træt af at skulle op og ned af trapper hver gang jeg skulle ind til børnene om natten da de var små. Vores børn er også ind i mellem, da de var mindre, kommet ind til os i soveværelset når de fx havde drømt. Det ville de ikke kunne hvis vi havde sovet nedenunder, for det ville være for farligt at de skulle gå på trapper når de halv-sov.
Vi havde også toilet på første sal, og det ville jeg heller ikke have undværet. Igen, når børnene skulle tisse om natten, eller skiftes, så skulle de/vi ikke op og ned af trapper.

I det hele taget så er jeg glad for at vi bor i et-plans hus nu.
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 737
Likede indlæg: 4603

Indlægaf Bøtte » 20. okt 2017, 22:17

missme skrev:
Seraphina skrev:

Bare lige et indspark til det det med at sove på samme etage som børnene.

Vi har sovet på første sal sammen med børnene, og har nu et-plans hus. Jeg ville bliver seriøs træt af at skulle op og ned af trapper hver gang jeg skulle ind til børnene om natten da de var små. Vores børn er også ind i mellem, da de var mindre, kommet ind til os i soveværelset når de fx havde drømt. Det ville de ikke kunne hvis vi havde sovet nedenunder, for det ville være for farligt at de skulle gå på trapper når de halv-sov.
Vi havde også toilet på første sal, og det ville jeg heller ikke have undværet. Igen, når børnene skulle tisse om natten, eller skiftes, så skulle de/vi ikke op og ned af trapper.

I det hele taget så er jeg glad for at vi bor i et-plans hus nu.

Præcis det her, er årsagen til det.

Og så også hvis der skulle udbryde brand i huset. Ved godt det ikke er ret sandsynligt. Men skulle de ske, ville det nok være en fordel at sove på samme etage, hvis man skal hjælpe børnene.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 89
Likede indlæg: 1853

Indlægaf BlueBunny » 21. okt 2017, 07:46

-beliggenhed
-disponeringen (rumfordeling, størrelse, lys og lækker)
-at der ikke skal laves alt muligt ved det (dvs tag, vinduer, isolering mv ok)
0
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 11
Likede indlæg: 213

Indlægaf RavenClaw » 28. nov 2017, 18:49

- Cykelafstand til offentlig transport og indkøb. Jeg ville elske at bo på landet, men ikke hvis det skal betyde, jeg er uden for al tings rækkevidde.

- God gulvplads. Det gør ikke noget, det er en lille bolig, så længe der er mulighed for at placere møbler mm., så der er plads til at hygge på gulvet med puslespil el. lign., uden det ser klodset ud.

- Beliggenheden. Jeg vil ikke for langt væk fra venner og familie.

- Grønne områder. Enten skal der være egen, stor have, ellers skal det være i nærheden af en park eller skov.

- Plads til egen vaskemaskine. Jeg er træt af at dele vaskemaskine med 100 andre mennesker..
0
Fræksak
Kort karma: 104
Likede indlæg: 901

Indlægaf Fræksak » 5. dec 2017, 12:36

Der er selvfølgelig mange ting, der er vigtige, når man køber bolig, men det aller-allervigtigste for mig er to ting:

1. Beliggenhed
2. Lysindfald

Beliggenhed giver lidt sig selv (tæt på skole, arbejde, familie & venner), men lysindfald er næsten endnu vigtigere for mig. Jeg kan simpelthen ikke bo et sted, der vender forkert, og hvor der er mørkt.

Stort set alt andet kan man ændre på (størrelse, antal af værelser, stand osv.).
1

Tilbage til "Bolig"