Kalkmaling på savsmuldstapet

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Chanel
Kort karma: 17
Likede indlæg: 140

Kalkmaling på savsmuldstapet

Indlægaf Chanel » 13. okt 2017, 19:48

Nogen der kender resultatet af det? Vil gerne have jotuns grå men er bange for det ser mærkeligt ud med den tapet
0
LaMariposa
Kort karma: 191
Likede indlæg: 3364

Re: Kalkmaling på savsmuldstapet

Indlægaf LaMariposa » 14. okt 2017, 21:12

Har du snakket med dem om det i butikken? Jeg tror ikke, at du kan få vedhæftning på savsmuldstapet med en kalkmaling. Tjekkede lige databladet, og der står, at det skal bruges på spartlede underlag, gips osv.

http://www.jotun.com/Datasheets/Downloa ... an__DK.pdf

Hvis du ikke vil pille tapetet af, så tror jeg, at jeg ville gå med en almindelig, mat vægmaling i stedet for. Der findes vægmaling, som ikke reflekterer lys, og det kan måske give lidt hen ad den effekt, du gerne vil have med kalkmaling?
0
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep om holding on...
IrmaPigen
Kort karma: 296
Likede indlæg: 3661

Indlægaf IrmaPigen » 15. okt 2017, 07:33

Hvorfor fjerner du ikke bare tapetet først?
2
niko95
Kort karma: 0

Indlægaf niko95 » 11. apr 2018, 09:16

Jeg havde nok også fjernet tapetet først, men er slet ikke sikker på at det er den rette fremgangsmåde. Jeg ville derfor forhøre mig hos en fagperson, da det altid kan betale sig, og eventuelt få et tilbud fra en maler. På den måde kan du overveje om det kan betale sig at gøre det selv, eller om man skal have en professionel til det.
Fjernet af moderator pga reklame Og ellers så forhør dig hos din lokale maler, det koster jo ikke noget at få gode råd, jeg har bare erfaret at de bedste råd dem får man hos dem, der har forstand på det.
0

Tilbage til "Bolig"