Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf musling » 20. feb 2018, 20:15



:love: :love2: :love: :love2: :love:

Jeg er SÅ forelsket!
Det er jo ren Morten Korch - tiden står jo næsten stille. Den udsigt :lun: og den have :lun: :lun: og gårdspladsen, ildstedet i stuen, trappen til 1. sal, vinduerne, den tro indretning.
Men mest af alt, trods jeg er til nyt og moderne, så er jeg totalt forelsket i det blå køkken. Hold nu op, hvor er det tro med tiden. Igen totalt Morten Korch. Kan lige se, hvordan kokkepigen laver mad, mens karlen kommer ind og sætter sig på stolen ved vinduet, for at få serveret formiddagskaffe. :love: :love: :love:

En ny Morten Korch historie er under produktion... :lol2:
2
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4843
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6406

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Stars » 20. feb 2018, 20:22

Falstria skrev:
Stars skrev:
Falstria skrev:
LaMariposa skrev:
Falstria skrev:
LaMariposa skrev:
Falstria skrev:Nogen der ønskede noget billigere?

185.000,- så er det dit.

https://www.nybolig.dk/villa/4900/provs ... 826/106902

Og haven følger altså med :D


Det er faldet 56% i pris :shock:


Det er stadig ikke solgt her 3 måneder senere.


Får lidt ondt i maven ved tanken om, at nogen er brændt inde med det.


Nogen burde se det som en meget fancy kolonihave og slå til :)


Tja ...

Det er godt nok halv pris af mit sommerhus - men til gengæld skal både transporttid og transportpris ganges med 3 :wacko:


Så dit sommerhus er kun 30 min væk og det koster 50 kr med offentlig transport? :)

Hvis man skal opholde sig der en uge ad gangen burde det jo ikke betyde så meget.
Tænk på alle de københavnere der tager til skagen, løkken, marielyst osv. Det er så også sommerhuse som koster en hel del mere.


Rejseplanen siger, det tager 3 timer og 45 min ... jeg har 1 time og 15 min. (og ingen bil)
Og ja - det koster 50 kr hver vej :)
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Daine » 20. feb 2018, 20:26

musling skrev:


:love: :love2: :love: :love2: :love:

Jeg er SÅ forelsket!
Det er jo ren Morten Korch - tiden står jo næsten stille. Den udsigt :lun: og den have :lun: :lun: og gårdspladsen, ildstedet i stuen, trappen til 1. sal, vinduerne, den tro indretning.
Men mest af alt, trods jeg er til nyt og moderne, så er jeg totalt forelsket i det blå køkken. Hold nu op, hvor er det tro med tiden. Igen totalt Morten Korch. Kan lige se, hvordan kokkepigen laver mad, mens karlen kommer ind og sætter sig på stolen ved vinduet, for at få serveret formiddagskaffe. :love: :love: :love:

En ny Morten Korch historie er under produktion... :lol2:

Fantastisk hus, virkelig flot og ser meget velholdt ud. Jeg forstår dog ikke helt planløsningen og de to køkkener :gruble: Men jeg er også vild med det blå køkken, lige præcis i dét hus :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16011
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29805

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf TinaW » 27. feb 2018, 11:58

http://cadeaubolig.dk/sag/JH18009#

Gården fra "TInkas juleeventyr" - den er da ret hyggelig.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf icelady » 1. mar 2018, 11:00

0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Krølle » 1. mar 2018, 18:07

Det her er jeg ret vild med, selvom nogen har haft den frækhed at erstatte det originale stråtag + vinduer med visuelt udfordrede skodprodukter :tie:

https://danbolig.dk/bolig/guldborgsund/ ... 17-451-167
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf musling » 1. mar 2018, 19:20

Falstria skrev:250 kvm for lige under en million igen
Næsten 4.000 kvm grund.

http://www.robinhus.dk/ejendom/default. ... igid=71513

Det er 500.000,- mindre end der blev solgt for i 2006

Det har stået til salg i 838 dage


Det er mega-charmerende. Især 1. salen er jeg ret vild med. Personligt ville jeg indsætte et nyt køkken og så skal der lidt istandsættelse til hist og pist - men umiddelbart får man ret meget for pengene. :D :D :D
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf musling » 1. mar 2018, 19:23

Krølle skrev:Det her er jeg ret vild med, selvom nogen har haft den frækhed at erstatte det originale stråtag + vinduer med visuelt udfordrede skodprodukter :tie:

https://danbolig.dk/bolig/guldborgsund/ ... 17-451-167


Det er synd det er så slidt og medtaget, for bygningen og området emmer af idyl. Men der skal nok godt laves en del, før jeg ville ønske at bo der. Det er dog ret billigt... :D
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Planten » 1. mar 2018, 19:38

Falstria skrev:
musling skrev:
Krølle skrev:Det her er jeg ret vild med, selvom nogen har haft den frækhed at erstatte det originale stråtag + vinduer med visuelt udfordrede skodprodukter :tie:

https://danbolig.dk/bolig/guldborgsund/ ... 17-451-167


Det er synd det er så slidt og medtaget, for bygningen og området emmer af idyl. Men der skal nok godt laves en del, før jeg ville ønske at bo der. Det er dog ret billigt... :D


Det skal rives ned.

Det er kun grunden man betaler for (knapt nok, grunden er meget mere værd uden huset), det kan ikke betale sig at lave noget på det hus.

Det er en landmand der har købt det sammen med noget jord, som nu sælger grunden med huset fra, den kan han ikke dyrke noget på.
Har man 2 mio til at bygge nyt for, så får man en kæmpe grund, et idylerisk sted for næsten ingen penge, at bygge på.

Jeg gad seriøst godt bo der! Hvis ikke det var så grimt indeni.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Krølle » 1. mar 2018, 20:44

Jeg synes faktisk, det er topfint - det er bare iklædt noget virkelig grimt tøj ved sidste forsøg på at renovere det tilbage i 70'erne. Knofedt, et koben, en gulvafsliber og en hulens masse tid og filt, så tror jeg, det kunne blive virkelig fint igen.

Det er (heldigvis :-D) bevaringsværdigt i høj klasse, så det må ikke rives ned uden tilladelse, der næppe kan gives, så længe det ikke er en ruin. Med andre ord er det nok kun en tosse som mig, der ville overveje det - går og pusler med, om man kunne få Realdania med på at støtte en totalrenovering, hvor der genetableres stråtag på alle længer og vinduerne udskiftes til noget a la de originale. DET kunne være sweet! :love:

Jeg faldt over ejendommen, fordi jeg ledte efter noget tæt på Maribo naturpark. Den skulle være vildt smuk og med gode ridestier, så jeg var på udkig efter et sted i nærheden med plads til pony i ferierne og evt. med udlejningspotentiale ift andre hestetosser, der vil have kræet med på ferie.
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Krølle » 1. mar 2018, 22:58

Falstria skrev:
Krølle skrev:Jeg synes faktisk, det er topfint - det er bare iklædt noget virkelig grimt tøj ved sidste forsøg på at renovere det tilbage i 70'erne. Knofedt, et koben, en gulvafsliber og en hulens masse tid og filt, så tror jeg, det kunne blive virkelig fint igen.

Det er (heldigvis :-D) bevaringsværdigt i høj klasse, så det må ikke rives ned uden tilladelse, der næppe kan gives, så længe det ikke er en ruin. Med andre ord er det nok kun en tosse som mig, der ville overveje det - går og pusler med, om man kunne få Realdania med på at støtte en totalrenovering, hvor der genetableres stråtag på alle længer og vinduerne udskiftes til noget a la de originale. DET kunne være sweet! :love:

Jeg faldt over ejendommen, fordi jeg ledte efter noget tæt på Maribo naturpark. Den skulle være vildt smuk og med gode ridestier, så jeg var på udkig efter et sted i nærheden med plads til pony i ferierne og evt. med udlejningspotentiale ift andre hestetosser, der vil have kræet med på ferie.


Der er de første par hundrede af den slags ejendomme bare på lolland, realdania kan ikke nå dem alle.
Herude skal man som udgangspunkt klare sig selv :)


I know - men denne her har det kærende for den, at det er en af de få firlængede bindingsværksbygninger med høj bevaringsværdi, der har haft stråtag. Jeg gætter på, at det er den høje loftshøjde og kvaliteten af byggeriet, der har givet det bevaringsværdien ift de mange ejendomme med lavt til loftet og krogede vinkler. Sidstnævnte findes jo nærmest overalt og udgør ikke noget særligt, selvom de er charmerende. De er ret tossede med lige præcis den her type, og har i flere år kørt en særlig kampagne på dem, så det er måske ikke helt umuligt, at de ville spæde i kassen.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Krølle » 1. mar 2018, 23:00

Når det så er sagt ER der masser af bevaringsværdige bygninger, der får lov til at forfalde rundt om i landet. Det er dødtrist, men som du selv siger, er der ikke støttekroner til dem alle.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Krølle » 1. mar 2018, 23:16

Falstria skrev:
Krølle skrev:
Falstria skrev:
Krølle skrev:Jeg synes faktisk, det er topfint - det er bare iklædt noget virkelig grimt tøj ved sidste forsøg på at renovere det tilbage i 70'erne. Knofedt, et koben, en gulvafsliber og en hulens masse tid og filt, så tror jeg, det kunne blive virkelig fint igen.

Det er (heldigvis :-D) bevaringsværdigt i høj klasse, så det må ikke rives ned uden tilladelse, der næppe kan gives, så længe det ikke er en ruin. Med andre ord er det nok kun en tosse som mig, der ville overveje det - går og pusler med, om man kunne få Realdania med på at støtte en totalrenovering, hvor der genetableres stråtag på alle længer og vinduerne udskiftes til noget a la de originale. DET kunne være sweet! :love:

Jeg faldt over ejendommen, fordi jeg ledte efter noget tæt på Maribo naturpark. Den skulle være vildt smuk og med gode ridestier, så jeg var på udkig efter et sted i nærheden med plads til pony i ferierne og evt. med udlejningspotentiale ift andre hestetosser, der vil have kræet med på ferie.


Der er de første par hundrede af den slags ejendomme bare på lolland, realdania kan ikke nå dem alle.
Herude skal man som udgangspunkt klare sig selv :)


I know - men denne her har det kærende for den, at det er en af de få firlængede bindingsværksbygninger med høj bevaringsværdi, der har haft stråtag. Jeg gætter på, at det er den høje loftshøjde og kvaliteten af byggeriet, der har givet det bevaringsværdien ift de mange ejendomme med lavt til loftet og krogede vinkler. Sidstnævnte findes jo nærmest overalt og udgør ikke noget særligt, selvom de er charmerende. De er ret tossede med lige præcis den her type, og har i flere år kørt en særlig kampagne på dem, så det er måske ikke helt umuligt, at de ville spæde i kassen.


Det ved du sikkert bedst, jeg ville bare ikke sætte næsen op efter det, med tanke på hvor få ejendomme det sker for og hvor mange af dem der findes.
Det kan være du har nogle tråde at trække i som de lokale beboere ikke har :)

Det ville stadig ikke blive en økonomisk fornuftig forretning, selv ikke med tilskud.


Det sidste har du absolut ret i. Det ville være et con amore projekt, og jeg ville ikke så meget som overveje det, hvis det ikke var fordi, jeg kunne se det blive en virkelig dejlig "ud af byen og gældfri"-bolig for mig selv på sigt. Udlejede man det til nordsjællandske hestedame-tosser over sommeren, kunne det måske lige løbe rundt, men istandsættelsen ville jeg selv skulle klare økonomisk; SÅ mange er der heller ikke, der tager på gruppeferie med veninder og krikker :-D

Udover at jeg lige skal finde mine ben efter brud på privatfronten, er der også brug for at gruble en del over, om jeg har mod på sådan et projekt. Støtte eller ej ER det en kæmpeopgave at istandsætte og efterfølgende vedligeholde en ejendom af den størrelse :tie:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf icelady » 16. mar 2018, 21:32

223 kvm bolig, plus 3 udhuse, stort værksted og have, midt i byen for 665.000 (så ser vi da pænt bort fra energimærket.... :D )



http://www.tom-pedersen.dk/sag/V1132?mgl=2199&DID=140&udbudsform=salg&utm_campaign=boligsiden&utm_source=boligsiden_dk&utm_medium=exitlinks
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16011
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29805

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf TinaW » 17. mar 2018, 12:02

2

Tilbage til "Bolig"