Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Misantropen » 22. jul 2019, 01:30

Ikke lige en bolig man ser hver dag, og slet ikke til den pris! :8: Men den er da helt fantastisk! :dåne: Den virker også noget større end de 84 m²..

https://www.estate.dk/boliglandbrug/685 ... 9/470-3282
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf TinaW » 22. jul 2019, 04:16

Misantropen skrev:Ikke lige en bolig man ser hver dag, og slet ikke til den pris! :8: Men den er da helt fantastisk! :dåne: Den virker også noget større end de 84 m²..

https://www.estate.dk/boliglandbrug/685 ... 9/470-3282


De 84 m2 må da være godkendt bebyggelse, for med tre køkkener osv, så løber det da op i langt mere end 84.
Jeg synes der er total stilforvirring mellem mange af rummene.
Unik er den i hvert fald.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Misantropen » 22. jul 2019, 07:18

TinaW skrev:
Misantropen skrev:Ikke lige en bolig man ser hver dag, og slet ikke til den pris! :8: Men den er da helt fantastisk! :dåne: Den virker også noget større end de 84 m²..

https://www.estate.dk/boliglandbrug/685 ... 9/470-3282


De 84 m2 må da være godkendt bebyggelse, for med tre køkkener osv, så løber det da op i langt mere end 84.
Jeg synes der er total stilforvirring mellem mange af rummene.
Unik er den i hvert fald.

Der er to separate lejligheder udover hovedhuset, eller hvad man skal kalde det :D

Det ville jeg nedlægge hvis jeg skulle bo der :lol2: Ligesom jeg heller ikke ville have udsigt til autocampere fra haven..
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Zonta » 22. jul 2019, 10:36

Misantropen skrev:Ikke lige en bolig man ser hver dag, og slet ikke til den pris! :8: Men den er da helt fantastisk! :dåne: Den virker også noget større end de 84 m²..

https://www.estate.dk/boliglandbrug/685 ... 9/470-3282

Jeg synes godt nok den virker meget cramped. Bare det at hundens mad- og vandskål står helt op ad toilettet er da lidt mærkeligt. Og så synes jeg stilforvirringen er total. De der fliser i køkkenet - sammen med alt det stål. Og hvad sker der for beklædningen på loftet i stuen? Jeg forstår det ikke. Men udsigten (pånær autocamperne) er skøn! :D
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf paint » 25. jul 2019, 09:46

Skulle man gå rundt med et længe næret ønske om at blive stationsforstander, kan man nu få det opfyldt - i form af ejerskab til en hel station (man skal nok selv købe stationsforstanderkasketten.
Mange kvm, får man også for prisen på godt 1 mio. Om der stadig buldrer Intercitytog forbi stationen, flere gange om dagen, meldes der ikke noget om.
Men har man hang til usædvanlige boliger og gerne vil bo på Fyn, så er chancen her: https://liebhaverboliger-danmark.dk/bol ... erre-aaby/

En klassisk staionsforstander, bør i øvrigt se sådan ud ;)

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf musling » 25. jul 2019, 12:47

paint skrev:Skulle man gå rundt med et længe næret ønske om at blive stationsforstander, kan man nu få det opfyldt - i form af ejerskab til en hel station (man skal nok selv købe stationsforstanderkasketten.
Mange kvm, får man også for prisen på godt 1 mio. Om der stadig buldrer Intercitytog forbi stationen, flere gange om dagen, meldes der ikke noget om.
Men har man hang til usædvanlige boliger og gerne vil bo på Fyn, så er chancen her: https://liebhaverboliger-danmark.dk/bol ... erre-aaby/

En klassisk staionsforstander, bør i øvrigt se sådan ud ;)

Billede


Jeg sad og kiggede på stationen for et par timer siden. Der skal gøres lidt og fikses op hist og her, men jeg synes også det emmer er vild charme.
Jeg tror det er det første billede, der viser den gamle ventesal (ikke vingerne, men det store rum). Jeg er vild med det, som det er!
Lige et par puder på bænkene og man har de skønneste slappe-af-steder - i midten kan evt stå et kæmpe spisebord med lysekrone over.
Enkelthed! Og lade rummet stå, som det står.
Synes så ikke 'armene' gør noget godt, men det kan jo lukkes af til mindre rum eller renoveres, så det passer lidt.

Egentlig er jeg normalt ikke til ældre bygninger, men synes stationen byder på mange fine detaljer :D
1
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Stars » 26. jul 2019, 08:51

musling skrev:Jeg sad og kiggede på stationen for et par timer siden. Der skal gøres lidt og fikses op hist og her, men jeg synes også det emmer er vild charme.
Jeg tror det er det første billede, der viser den gamle ventesal (ikke vingerne, men det store rum). Jeg er vild med det, som det er!
Lige et par puder på bænkene og man har de skønneste slappe-af-steder - i midten kan evt stå et kæmpe spisebord med lysekrone over.
Enkelthed! Og lade rummet stå, som det står.
Synes så ikke 'armene' gør noget godt, men det kan jo lukkes af til mindre rum eller renoveres, så det passer lidt.

Egentlig er jeg normalt ikke til ældre bygninger, men synes stationen byder på mange fine detaljer :D


Med "bolig på 236 kvm samt et erhvervsareal på 255 kvm foruden pakhuset, der rummer 246 kvm i grundplan", skal du nok lige tjekke med kommunen, om det er ok at bruge stueetagen til beboelse.

Og så ved jeg ikke, hvor charmerende det er med togtrafik SÅ tæt på.
Det giver nok nogle udfordringer med lysten til åbne vinduer, i hvert fald til den side.
Gad vide, hvor mange passagerer man skal regne med, når der er regionaltog en gang i timen :gruble:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf IrmaPigen » 26. jul 2019, 14:03

Hvor er den fin, den stationsbygning :love2:
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Bergen » 26. jul 2019, 16:29

Stars skrev:
musling skrev:Jeg sad og kiggede på stationen for et par timer siden. Der skal gøres lidt og fikses op hist og her, men jeg synes også det emmer er vild charme.
Jeg tror det er det første billede, der viser den gamle ventesal (ikke vingerne, men det store rum). Jeg er vild med det, som det er!
Lige et par puder på bænkene og man har de skønneste slappe-af-steder - i midten kan evt stå et kæmpe spisebord med lysekrone over.
Enkelthed! Og lade rummet stå, som det står.
Synes så ikke 'armene' gør noget godt, men det kan jo lukkes af til mindre rum eller renoveres, så det passer lidt.

Egentlig er jeg normalt ikke til ældre bygninger, men synes stationen byder på mange fine detaljer :D


Med "bolig på 236 kvm samt et erhvervsareal på 255 kvm foruden pakhuset, der rummer 246 kvm i grundplan", skal du nok lige tjekke med kommunen, om det er ok at bruge stueetagen til beboelse.

Og så ved jeg ikke, hvor charmerende det er med togtrafik SÅ tæt på.
Det giver nok nogle udfordringer med lysten til åbne vinduer, i hvert fald til den side.
Gad vide, hvor mange passagerer man skal regne med, når der er regionaltog en gang i timen :gruble:


Tog hver 1/2 time (et i hvert retning) fra morgen til nat, så vidt jeg kan google. Det virker på mig ret mareridsagtigt.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf paint » 26. jul 2019, 22:04

Jeg havde, da jeg skrev indlægget, en lumsk mistanke om at der nok kørte tog stadigvæk forbi stationen. Derfor kan det undre mig (og så måske ikke alligevel) at man lader en såkaldt liebhavermægler sælge boligen - især når vedkommende ikke med ét ord nævner togdriften. Men når man læser hele teksten, fremgår det relativt tydeligt at Kommunen ønsker at bevare bygningen, hvorfor den også er fredet. Der er ligeledes nogle solide tilskud, der følger med huset:

"Alle de faste udgifter på ejendommen, herunder forsikringer, renovation m.v. er fradragsberettigede, og der er udarbejdet en bevaringsdeklaration på ejendommen der gør, at man har et årligt fradrag på kr. 328.362 (år 2018). Dette sidste fradrag reguleres årligt, og kan overføres til senere indkomstår, såfremt det ikke udnyttes fuldt ud. Det skal nævnes, at alle fradrag er af ligningsmæssig karakter, således at skatteværdien er på ca. 27%."


Der er med andre ord mere tale om et hus for personer, der ønsker at bo i en slags 'levende museum' og f.eks er meget interesseret i gamle stationer, mere end en bolig. Men det er selvfølgelig også billigere for Kommunen, hvis de kan få nogen til at købe huset, bo i det og vedligeholde det, fremfor at de selv skal betale gildet.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Stars » 27. jul 2019, 17:17

Sjovt som de “glemmer” bagsiden af medaljen vedr. fredningen.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf musling » 30. jul 2019, 09:54

Stars skrev:
musling skrev:Jeg sad og kiggede på stationen for et par timer siden. Der skal gøres lidt og fikses op hist og her, men jeg synes også det emmer er vild charme.
Jeg tror det er det første billede, der viser den gamle ventesal (ikke vingerne, men det store rum). Jeg er vild med det, som det er!
Lige et par puder på bænkene og man har de skønneste slappe-af-steder - i midten kan evt stå et kæmpe spisebord med lysekrone over.
Enkelthed! Og lade rummet stå, som det står.
Synes så ikke 'armene' gør noget godt, men det kan jo lukkes af til mindre rum eller renoveres, så det passer lidt.

Egentlig er jeg normalt ikke til ældre bygninger, men synes stationen byder på mange fine detaljer :D


Med "bolig på 236 kvm samt et erhvervsareal på 255 kvm foruden pakhuset, der rummer 246 kvm i grundplan", skal du nok lige tjekke med kommunen, om det er ok at bruge stueetagen til beboelse.

Og så ved jeg ikke, hvor charmerende det er med togtrafik SÅ tæt på.
Det giver nok nogle udfordringer med lysten til åbne vinduer, i hvert fald til den side.
Gad vide, hvor mange passagerer man skal regne med, når der er regionaltog en gang i timen :gruble:


Og det har du helt ret i :D
Det havde jeg slet ikke med i min betragtning. Dvs jo, jeg tænkte godt, at der kommer MANGE tog forbi på den strækning og at det gad jeg ikke - men kiggede nu bare mere på bygningen som sådan.
Jeg kunne aldrig finde på at købe sådan noget - end ikke overveje.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Zombie » 4. aug 2019, 19:51

En 133 kvm2 villa med større grund, til 995.000 i Odense.

Tjek indretningen. :D

https://m.edc.dk/alle-boliger/odense-s/ ... r=51103957
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf RavenClaw » 4. aug 2019, 20:15

Zombie skrev:En 133 kvm2 villa med større grund, til 995.000 i Odense.

Tjek indretningen. :D

https://m.edc.dk/alle-boliger/odense-s/ ... r=51103957


Køkkenet gjorde mig glad :D
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Misantropen » 4. aug 2019, 20:32

Zombie skrev:En 133 kvm2 villa med større grund, til 995.000 i Odense.

Tjek indretningen. :D

https://m.edc.dk/alle-boliger/odense-s/ ... r=51103957

Hold kæft en spacy entre :D

Jeg troede først det var et lille kontor med den jalousidør :lol: Det havde da været lidt sjovt med et kontor forklædt som et stort arkiv/jalousiskab... :genert:
0

Tilbage til "Bolig"