Dine boliger

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 219
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4035

Dine boliger

Indlægaf Mistermor » 16. nov 2017, 03:29

Jeg tænkte, det kunne være sjovt at høre, hvor mange og hvilke typer ejendomme debattens boligejere har haft, - gerne med en lille beskrivelse.
Så jeres liv beskrevet i boliger, i har ejet. :)
1
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 219
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4035

Re: Dine boliger

Indlægaf Mistermor » 16. nov 2017, 04:06

Vi købte vores første hus, da vi havde boet sammen 3/4 år, i 1982 for 200.000 kr. Det var et lille hus på vel 70 m2 med fuld kælder. Der var ikke bad, og køkkenet var af den type, hvor der ikke er bagbeklædning i skabene men en pudset væg. - Vi boede der i 7 år og nåede at sætte det i stand med nyt køkken, bad, nye vinduer, nyt stuegulv og en stor terasse.

Så flyttede vi til nabobyen. Vores datter var et år og 1 måned, og vi var overbevist om, at vi var nødt til at have et hus, der ikke trængte til istandsættelse. Så vi købte et typehus 98 m2 af den slags, hvor der er træ på facaden mellem vinduerne (der findes mange af typen) Vi ændrede lidt på badeværelset, men ellers ikke meget. Jeg var ikke glad for hverken hus eller parcelhuskvarter, men vi boede der i 2½ år.

Da min søn var 1 år og 1 måned (sjovt nok) flyttede vi ud på vores drømmested. Nedlagt landejendom med 4000m2 grund. Huset er 220m2 fordelt på to plan. Alt var forsømt. Gårdspladsen var fyldt med ragelse, træ og ukrudt, det ene kælderrum fyldt med tomme øldåser.... Vi syntes sjovt nok ikke, det var et problem at sætte så mange m2 i stand med 2 børn! 2 badeværelser, 4 værelser, 3 stuer, og noget man med lidt god vilje kunne kalde en hall. Vi skiftede stuegulv, lavede nyt badeværelse, nyt bryggers, væltede en hel staldlænge og nåede såmænd at male nogle af rummene flere gange. Vi boede der i næsten 11 år. Gav 495.000 for det med en udbetaling, der bestod i at få lagt vand ind fra vandværk. Vi solgte det for godt 1.200.000.

(Undervejs i forløbet på landet købte vi også et lille sommerhus på en lejet grund. Også forsømt. Rigtig sommerhusstemning og hygge. Vi lavede et værelse til ungerne, men ellers var det mest maling. Vi havde det et par år, men det var svært at slappe af, der var altid en opgave "det andet sted", uanset hvor vi befandt os.)

Så flyttede vi til byen, hvor ungernes skole lå. 200 m2 parcelhus med brændeovn og udendørs pejs. 3 toiletter, 4 værelser. Tæt på stisystem og boldbaner. Der skulle ikke laves det store. Vi pudsede en murstensvæg, men ellers var det småting.

Efter 2 år blev vi skilt, men min eksmand bor der stadig.

Pt. ejer jeg 50% af et gammelt hus på 140 m2 fordelt på to plan. Der har vi væltet en væg, lavet et badeværelse og bygget en væg et andet sted. Desuden har vi på det nærmeste omlagt haven. Jeg har boet der i 4 år, så flyttede jeg til "storbyen". Huset har været lejet ud i snart 5 år, men jeg vil meget gerne have det solgt.

Jeg er 56, og jeg tror ikke, jeg kommer til at købe flere huse.
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1732

Indlægaf twinkle » 16. nov 2017, 08:37

Vi har boet til leje her ind til den 1/11, hvor vi overtog vores hus.

Det er et lille hus fra ‘79 på en stor grund - huset er 120 m2 i et plan (og så er der en dobbelt carport), grunden er 1008 m2. Ligger for enden af en lukket vænge i et villakvarter, lige ud til stisystem der går direkte til skole og fritidsaktiviteter.
De 120 m2 er fordelt på 2 børneværelser, kontor, bryggers, badeværelse, køkken, stue og soveværelse. Størrelsen på børneværelserne lever nok ikke op til de flestes krav om plads, men set ud fra at vi de næste år har små børn passer det os fint. Soveværelset er heller ikke voldsomt stor, men der er plads til dobbeltseng, indbyggede skabe og en tremmeseng (vi venter vores første barn).

Vi faldt for huset, fordi det er bygget op omkring fællesarealerne - særligt køkkenet - som er dejlig rummeligt. Min mand er ikke meget for huse, hvor grundplanen er delt op i forældre - og børneafdeling.

Da vi overtog huset pillede vi en gipsvæg ned, som tidligere ejer havde sat op i stuen for at skabe et ekstra værelse. Så nu har vi en fantastisk vinkelstue, som er perfekt til hygge.
Undertaget er funktionelt men udtjent, så vi skifter tag i løbet af 2018. Det betaler vi os dog fra!

Jeg er vildt forelsket i det her hus, og jeg glæder mig til at bo her de næste mange, mange år.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 373
Likede indlæg: 4043

Indlægaf lillebjoern » 16. nov 2017, 08:54

Jeg har kun boet to steder, efter jeg flyttede hjemmefra. Den første var en lejelejlighed i Valby, hvor jeg boede med en veninde og vi havde et værelse hver + stue. Toilettet lå ude på køkkentrappen og vi delte det med naboerne... tænk at jeg gik med til det :tie: Men det var en fin lejlighed, omend den var ret dårligt isoleret. Hvis vi ikke havde varme på, hvilket var ret sjældent, da der var elradiatorer, var der 7 grader om vinteren. Der boede jeg heldigvis ikke længe :D

Bagefter købte jeg en andelslejlighed på Nørrebro med en virkelig god placering. Selve lejligheden var et håndværkertilbud og det var INTET på væggene eller gulvene. Manden, der boede der, var død og han var storryger, så alt var bare helt gult. Jeg har arbejdet hårdt på den, men den er rigtig pæn nu, og jeg har tjent godt 200.000 på den, kan jeg se i vurderingen. Så det fortryder jeg slet ikke, og nu kommer der også metro om et par år – der er jeg forhåbentligt ude af den, men jeg har tænkt mig at leje den ud indtil metroen kommer.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 618
Likede indlæg: 4565

Indlægaf Filipai » 16. nov 2017, 08:58

Jeg flyttede fra min første lejelejlighed ind i den sødeste lille andelsbolig på 30 kvm, som 19-årig. Den var kun 5 år gammel, og var skide godt indrettet i stuen, med en dog lidt underlig fordeling mellem et enormt badeværelse og et miniature køkken. Det var bygget op til at man kunne bruge delekøkkenet, da det var et kollegie, men det gjorde folk reelt ikke. Og så lå den 5 minutters cykeltur fra mit studie.

1 år senere flyttede jeg sammen med min daværende kæreste, og vi følte hurtigt pladsen blev trang, med 2 voksne, 1 kat og et akvarie på de få kvm, så vi købte sammen en 58 kvm andelsbolig hvor alt skulle fikses. Men efter 3 måneder med konstant stress over lejligheden, gik jeg fra ham, og jeg fik lov til at beholde lejligheden.
Nu her 7 år efter er jeg stadig ikke færdig :genert: Men det er en skøn lejlighed, og jeg har været utrolig glad for at bo her. Den har en super fin lukket altan, og en rigtig god rumfordeling. Den ligger også tæt på mit (nu tidligere) studie, og der er blevet holdt så mange gode førfester her, fordi den er placeret hvor den er. Jeg gav 400.000 for den i sin tid, og den er nu vurderet til 1.2, så investeringen har været god.

Lige pt er vi i de sidste forhandlinger omkring en grund/gammelt hus, og vi håber sådan at alt lykkedes, for så står den forhåbentligt på nybygget hus i år 2018. Jeg er simpelthen træt af håndværkerkøb, og dårlig samvittighed over ting der burde fikses.
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 391
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6204

Indlægaf Mi55y » 16. nov 2017, 10:57

Vi har lige købt hus sammen, som er første ejerbolig for begges vedkommende.

Det er en villa på den gode side af 150 kvm, tæt på byen, for enden af lukket villavej, 2 badeværelser, 3 soveværelser og mulighed for at (gen)etablere et 4, køkkenalrum med franske døre til stue med åben adgang til pejsestue og udestue i glas.

Vi flytter ind på lørdag, det bliver fantastisk!
2
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1229
Likede indlæg: 4451

Indlægaf Spjaerten » 16. nov 2017, 11:15

Har kun ejet en bolig. En andelslejlighed i min hjemby, jeg havde fra jeg var 25 til jeg var 35.
Ville nok stadig bo der, havde det ikke været fordi jeg rykkede teltpælene op.
Skøn, billig andel med fantastisk beliggenhed.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 181
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2767

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 16. nov 2017, 11:47

Vi har boet en del steder. Faktisk i 6 forskellige boliger i 5 forskellige kommuner...på ca. 6 år.
Og nu flytter vi til endnu en kommune i det nye år.
Vi har dog kun ejet vores nuværende lejlighed og vores kommende hus, som allerede er købt.
Vores lejlighed er 75 kvm. på 5. sal i Kbh. Dejlig lejlighed med køkken i rå mursten. "New Yorker-agtigt" som der vist står i salgsannoncen :D Vi byggede walk-in tidligere i år, så det er virkelig blevet en lækker lejlighed, med en perfekt placering. Selvfølgelig er den lidt slidt her og der, pga. mange års slitage.

Vores nye hus (som ikke er nyt men derimod ca. 90 år gammelt), er en kæmpe stråtækt landejendom på over 250 kvm. med 5000 kvm. grund.
1
Lykke
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3381

Indlægaf Lykke » 16. nov 2017, 11:54

2 gange kollegie. Det ene på 12kvm, med delt badeværelse med en og delt køkken med tre andre, og det andet på 56kvm og 3 værelser. Det sidste elskede jeg. Det var mørkt, men med stor terasse.
Det første kollegie mødte jeg min nuværende mand, så det vil altid være noget særligt positivt. Begge stedet med gode og hyggelige barer.
Nu bor vi i boligforening, rækkehus, 2 planer, 87kvm mener jeg det er.
Elsker at bo til leje. Det er virkelig et børnevenligt område.
Og for mig som kommer fra Sønderjylland, er der noget helt særligt over at hoppe på en cykel, og 30 min senere er jeg i teateret. Det er så fedt! 25 min og jeg er på en ølbar med SÅ mange øl at det er helt latterligt.
0
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 52
Likede indlæg: 898

Indlægaf Alphilia » 16. nov 2017, 12:07

Jeg har siden jeg flyttede hjemmefra boet på kollegium, 2x fremlejebolig - den ene privat kælderlejlighed (den dårligste beslutning jeg har raget), den anden en ret lækker andel.
De sidste 11 år har jeg boet til leje i den samme boligforening, først i en 2’er, nu i en 2,5’er.

Vi har ingen aktuelle flytteplaner, men jeg drømmer om mere plads, især køkken og bad og nyere stand. Evt et rækkehus med en lille have
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 528
Likede indlæg: 8766

Indlægaf Lemonella » 16. nov 2017, 12:08

Første bolig. En lille 1 værelses lejebolig uden altan. Boede der med kæresten i halvandet år.
Anden bolig. En 2 værelses lejebolig. Boede der med kæresten, som jeg senere blev gift med. Vi fik 2 børn imens vi boede der. Boede der i ca. 7 år.
Tredje bolig. En 3 værelses andelsbolig. Boede der med ny mand i 20 år.
Fjerde bolig. En lille 1 værelses andelsbolig med lækker altan. Boede der alene i halvandet år.
Femte bolig. En stor 3 værelses lejebolig. Bor her med kæresten og vi har boet her i snart 14 år.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Vixen
Kort karma: 302
Likede indlæg: 2319

Indlægaf Vixen » 16. nov 2017, 14:52

Min kæreste og jeg er lige blevet husejere for første gang (wuhuu!) :D
Huset er et mindre, velholdt rækkehus kun 4 km fra Aarhus C, i den nordlige ende af byen. Det er 122 kvm fordelt på to plan og selvom det er et rimelig almindeligt rækkehus, har det nogle virkelig charmerende detaljer og en genial rumfordeling. Der er en lille udbygning af stuen, som giver enormt meget lys og charme. Ved trappen ovenpå har man lavet en genial børne-hyggekrog ved at udbygge skunken, lave indbyggede hylder og lægge gulvtæppe. Og der er sat ekstra ovenlysvinduer i. Derudover er der to børneværelser, hvoraf vi regner med at bruge det ene som gæsteværelse + diverse i det første lange stykke tid. Grunden er lille, så der er en lillebitte frimærkehave med en fin træterrasse og plads til lidt bede.
Det er stort set indflytningsklart, hvilket vi synes, er helt vildt lækkert.

Kvarteret er fyldt med vores kloner; unge mennesker i start 30'erne med ét eller to små børn, som har prioriteret at bo et socialt sted med fælles grønne områder. Jeg glæder mig simpelthen så meget til at flytte derud!
3
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 155
Likede indlæg: 1643

Indlægaf Zonta » 16. nov 2017, 16:27

Jeg er opvokset i almindeligt villakvarter og efter jeg flyttede hjemmefra, har jeg boet i følgende:
- 2-værelses lejelejlighed. Meget mørk lejlighed, men fantastisk placering i Kbh. Boede der i 2½ år.
- 3-værelses lejelejlighed. Flyttede sammen med min kæreste. Min 2-v var sindssygt dårligt indrettet, så der kunne vi ikke bo begge to. Boede i noget af en ghetto. Rigtig fin lejlighed, men området var noget skidt. Vi boede her i ca. 2 år.
- 3-værelses andelslejlighed. Rigtig dejlig lejlighed med sygt meget skabsplads i køkkenet. Meget ulig andre københavner-lejligheder. Den lå dog ud til en lidt trafikeret vej, så der var en del støj, når vinduerne var åbne. Til gengæld lå den i et virkelig lækkert up-coming kvarter. Her boede vi i lidt over 2 år og tjente lidt over 100.000 kr. på den.
- Parcelhus. Vi rykkede teltpælene op og ud i provinsen i et typisk parcelhuskvarter, hvor vi regner med, at kommende børn skal vokse op. Det er tæt på institutioner, der er masser af cykelstier og samtidig kun 4 km til byen, hvor der er rigtig mange forskellige butikker, biograf, svømmehal osv.
0
IrmaPigen
Kort karma: 352
Likede indlæg: 4223

Indlægaf IrmaPigen » 16. nov 2017, 17:08

Jeg har boet i
Rækkehus
Lejlighed - både leje, ejer og andel

Geografisk har jeg boet i
Glostrup, Lyngby, Frederiksberg, Valby, København...
0
LaMariposa
Kort karma: 292
Likede indlæg: 5271

Indlægaf LaMariposa » 16. nov 2017, 17:24

Har kun ejet vores nuværende hus. Et lille hyggeligt rækkehus med masser af sjæl. Elsker det, både fordi, det er lækkert, og fordi det er vores første hjem, som vi har valgt sammen og indrettet sammen :lun:

Derudover har min vigtigste base været min seneste lejlighed i Århus. Der boede jeg i nogle år, før jeg flyttede til Sjælland til min kæreste. Lejligheden i Århus var min trygge base, min første toværelses og helt magisk, fordi den lå fantastisk lige ved stranden og fordi den var billig og ret stor.
0
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...

Tilbage til "Bolig"