Dine boliger

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
LaMariposa
Kort karma: 81
Likede indlæg: 1505

Re: Dine boliger

Indlægaf LaMariposa » 16. nov 2017, 17:24

Har kun ejet vores nuværende hus. Et lille hyggeligt rækkehus med masser af sjæl. Elsker det, både fordi, det er lækkert, og fordi det er vores første hjem, som vi har valgt sammen og indrettet sammen :lun:

Derudover har min vigtigste base været min seneste lejlighed i Århus. Der boede jeg i nogle år, før jeg flyttede til Sjælland til min kæreste. Lejligheden i Århus var min trygge base, min første toværelses og helt magisk, fordi den lå fantastisk lige ved stranden og fordi den var billig og ret stor.
0
Forstadskedelig :love:

I won't let it die
I can feel you when you're not around
When the night gets cold
We won't be alone
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 82
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 1473

Indlægaf Ellin » 16. nov 2017, 18:05

Jeg/vi har boet i;
1 værelses lejlighed
2 værelses lejlighed
3 værelses lejlighed
Rækkehus
0
We need to remember what's important in life: friends, waffles, work. Or waffles, friends, work. Doesn't matter, but work is third.
ajnaM
Kort karma: 170
Likede indlæg: 3319

Indlægaf ajnaM » 16. nov 2017, 20:36

Jeg begyndte mit liv i et kollektiv. Mine forældre havde bygget nogle skurvogne og en masse glas sammen til et lille hus, der stod i gårdens æbleplantage. Der boede vi sammen med katten 'Tryllemis' og med mine forældres heste lige udenfor.

Vi flyttede i en murermestervilla, da jeg var 4 år, og min mor var gravid med min lillebror. Det hus har mine forældre stadig, og vi bruger det som sommerhus. Det er det, jeg ser som mit barndomshjem.

Jeg flyttede til København som 8-årig, da min far begyndte på universitetet. Der boede vi i en lejlighed i Nordsjælland, som jeg boede i, til jeg flyttede 'rigtigt' hjemmefra som 18-årig. I mellemtiden var jeg på efterskole på Sydsjælland og flyttede kortvarigt ind i en lejlighed først på Amager sammen med en teenage-kæreste. Vi blev smidt ud efter 2 måneder, da udlejer ikke måtte fremleje, og jeg blev tilbudt at købe lejligheden - 47.000 for en 2-værelses andelslejlighed. Jeg takkede pænt nej med det samme, da 47.000 kroner var urealistisk mange penge for mig. :lol:

Jeg flyttede rigtigt hjemmefra i en ungdomsbolig i Gentofte med en veninde. Senere flyttede en anden veninde ind. Der var 2 værelser, køkken og bad, og den kostede 3100 kroner om måneden inkl. forbrug. Det var i 2002.

I 2004 flyttede jeg sammen med en kæreste ved søerne på Østerbro. Vi havde en lillebitte 2v'er til 4200 om måneden, som jeg syntes var voldsomt mange penge. :D

Da jeg slog op med ham 3 år senere, var jeg lige kort hjemme hos mine forældre og bo i deres hus i Nordsjælland.

Derefter flyttede jeg til Nørrebro i en lejlighed med min veninde og hendes kæreste. Det var den fedeste lejlighed i to etager lige ved Runddelen - jeg betalte 2000 for et værelse, og hendes kæreste betalte resten af den enorme husleje. :D

Derefter flyttede jeg sammen med min nuværende kæreste og hans bedste ven i en 3-værelses lejlighed lidt længere nede ad Jagtvej. Det var vennens forældrekøb, og min kæreste og jeg gav 2500 kroner i alt for at bo der. Vi delte et værelse, vennen havde et lille værelse, og vi havde fælles stue og spisekøkken. Vi boede sammen i 3 år, og det var en virkelig hyggelig periode med masser af fester. :rock:

Efterfølgende fik min kæreste og jeg en lejlighed i Indre By. 3 værelser til 9.500 om måneden. Vi har nu boet her i 7 år og er stadig glade for at bo her, selvom der er kommet to børn til, og de 3 værelser, der begyndte som utroligt meget plads, efterhånden er ret trangt.

Derudover er vi ved at bygge et sommerhus sammen med mine forældre. Så lidt kollektiv er der stadig over det... :gogo:

*Verdens længste fortælling out*
6
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 268
Likede indlæg: 1956

Indlægaf KinderBueno » 16. nov 2017, 22:18

Ej, jeg vil også fortælle om de steder jeg har boet, selvom det ikke har noget med ejerskab at gøre :)

Vi boede i et lille byhus i Horsens, da jeg blev født. Meget turbulent periode, eftersom min far var... - lad os bare sige rimelig utilpasset - og virkelig gjorde livet surt for min mor og storesøster dengang. Han var lige kommet tilbage fra Fremmedlegionen i 1989, jeg blev født i 1990, så I kan selv regne ud, om han var hyggeligt selskab. Min mor flyttede lidt frem og tilbage imellem det hus, min morfars hus og et sommerhus i den periode. Da jeg var 4 år, købte min mor et lillebitte hus ude på landet, hvor vi boede i 11 år. Det var 160 år gammelt og elendigt isoleret. Ét år kunne min søster se sin egen ånde oppe på sit værelse og bruseren på badeværelset frøs til is. :lol: Men hold op, hvor var det hyggeligt. Det var på en kæmpe grund, og vi havde masser af høns og katte, og jeg cyklede rundt og kravlede i træer, legede på halmlofter og havde i det hele taget en ret fin barndom derude.

Da jeg var 15 solgte min mor bondehuset og vi flyttede tilbage til Horsens. En beslutning min mor har fortrudt lige siden i øvrigt. Hun elskede virkelig det lille hus. Hun fik en ny kæreste, og en ny ustabil periode startede på grund af deres elendige parforhold. Vi flyttede tre gange imens jeg gik i gymnasiet.

Jeg rykkede til Aarhus umiddelbart efter at jeg blev student, og boede først til fremleje en stor lejlighed i Aarhus C med tre unge, virkelig sjove og begavede fyre. Der var masser af fester og god stemning i det kollektiv. Senere fik jeg et værelse i en slags ungdomsbolig, og da jeg startede på uni efter to sabbatår, flyttede jeg ind i en lejlighed tæt på uni sammen med en fyr, jeg ikke kendte i forvejen. Det endte med at blive rigtig hyggeligt, og jeg boede der i et par år, indtil jeg flyttede sammen med min kæreste.

Min kæreste og jeg boede først i en lille 49 kvm lejlighed i Aarhus C, men flyttede til en på 65 kvm i samme bygning, da vi fik chancen. Her har vi boet i over 4 år nu, og det har været fantastisk. Mand, hvor har vi holdt mange fede fester, hørt meget musik, haft mange tømmermænd, spist meget god mad, dyrket meget god sex, grædt og skændtes og alt muligt andet. Og vores baby kommer til at tilbringe sine første måneder her. Det kommer til at blive lidt følelsesladet at flytte herfra til foråret.
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 393
Likede indlæg: 2014

Indlægaf Falstria » 16. nov 2017, 22:41

Har kun ejet én bolig og det er den nuværende :)

Men har boet i 8 andre boliger, har skiftet adresse 15 gange, 2 af dem sammen med mine forældre da jeg boede hjemme hos dem.
0
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 57
Likede indlæg: 427

Indlægaf Artem » 16. nov 2017, 23:35

Med ejerbolig købte jeg mit første hus i 2004 et rigtigt håndværkertilbud, ja eller reelt et dødsbo. Til 500.000 kr.
Var et fint gammelt hus i røde sten fra 1936 i 2 plan og med en meget lille kælder.
Det hus renoverede jeg virkelig totalt. Det eneste som blev genbrugt fra ydervægge og spær. Hvor spær blev forhøjede for at få plads til mere isolering. Ellers fornyede jeg alt i det hus. Hvor jeg på mange måder lige så godt kunne have bygget et helt nyt hus fra bunden.
Solgte det i 2006 til. 1.345.000 med et overskud på en halv mio.

I stedet købte jeg en nybygget lejlighed i 2006 3 værelse. Til 1.400.000 kr. Med egen p-plads i kælderen og i et område af Aalborg som var i en meget positiv udvikling ved Øster havn.
På mange måder en skøn lejlighed men efter 5 år kriblede det i fingerne for at få et hus igen som der gerne skulle laves lidt ved.
Så fik det solgte i 2011 til 1.550.000 kr. Som sådan ok til at jeg ikke havde gjort noget som helt i de år. Men var inden der rigtig kom gang i boligmarkedet i Aalborg igen, hvor sådan en lejlighed går for over 2 mio i dag.

Købte så et hus fra 1964 i røde sten med sorte fuger. Et dødsbo igen. til 1.100.000 kr. Det stod rigtigt til 1,5 mio. Men ville ikke give så meget da det stod originalt fra 1964
139 m2 i stueplan og tilsvarende i kælder, plus garage, carport, og udestue. Næsten for stort til en mand. Men fungerer godt efter at jeg har fået renoveret det op, og kanon beliggenhed, 100 meter fra fjorden med en rigtig god fjordudsigt. 1 km fra gågaden.
Ja og som den handyman jeg er. Så er jeg helt vild med min kælder. Hvor det fungere rigtig godt med garage i kælder som er kølig på en varm sommerdag, og aldrig bliver helt kold her om vinteren. Så perfekt arbejdstemperatur året rundt.
Kan sagtens forestille mig at blive boede her resten af mine dage.
Huset kan forøvrigt sælges for mindst 2 mio i dag, og jeg skylder under en halv mio. Så bor næsten gratis her også fordi vi har noget af landets billigste fjernvarme.
0
Det er ok hvis i ikke kan lide mig. Det er ikke alle der har god smag.
JoyNips
Kort karma: 416
Likede indlæg: 6537

Indlægaf JoyNips » 17. nov 2017, 08:35

De første 14-15 år af mit liv boede vi i et stort rækkehus i et parcelhuskvarter. Herefter flyttede vi ind i den gamle bydel i et hus der lå helt ned til åen med egen bådebro. Da jeg var 18 boede jeg nogle mdr sammen med en kæreste i en 2v-lejlighed ovenpå en villa i mit gamle kvarter. Så flyttede jeg til udlandet hvor jeg boede på et værelse lige op ad stalden hvor jeg arbejdede. Da jeg flyttede tilbage til dk for at læse i København boede jeg i en lånt lejlighed i Bagsværd de første måneder, herefter i et værelse i en studiekammerats andel i et halvt år og derefter 10 år i en 2v lejelejlighed/forældrekøb på ydre Nørrebro. Derefter flyttede jeg ind min kærestes andel på indre Østerbro og her bor vi endnu, men 2018 byder formentlig på huskøb i forstæderne.
0
LaScrooge
Kort karma: 468
Likede indlæg: 4201

Indlægaf LaScrooge » 17. nov 2017, 12:45

Åhr, jeg ved ikke om jeg skal remse alle mine bopæle op, men here goes.

Nørrebro med fader og moder
Valby med moder
Nyt hus i Valby med moder
Gammel gård på Falster
Ny gammel gård, på Lolland
Lille hus på Lolland
Efterskole på Fyn (tæller vel også som et sted at bo)
Nyt lille hus på Lolland
Flyttede hjemmefra, i lille by på Lolland, delte lejlighed med en veninde
Flyttede til Nykøbing Falster, hvor jeg gik i gym
-- her er jeg omkring 18
Flyttede til Helsingør, højskole
Lejet værelse på Amager
Lejet værelse på Amager
Delt hus i Nyboder med veninde, fremleje
Flyttede sammen med kæreste i hans 1-værelses på Frederiksberg
Flyttede sammen med veninde i Sydhavnen
Flyttede til Albertslund (aldrig igen!) og startede studie
Flyttede sammen med (den samme kæreste som før) på Frederiksberg
Flyttede sammen med veninde i fremlejet lejlighed på Nørrebro
Flyttede med samme veninde i hendes lejlighed i Valby
Flyttede sammen med kæreste på Amager (fremlejet lejlighed) - her er jeg 26-27
Flyttede i studiebolig på Amager
Flyttede sammen med kæreste på Amager
Flyttede til Enghave
Flyttede til Vesterbro
Flyttede Sydhavnen
-- der bor jeg nu - midlertidigt.

26 steder og jeg er ikke sikker på, at jeg har husket dem alle. På 36 år. I det mindste har jeg boet færre steder de sidste 10 år end de resterende 16.

Nu håber jeg på snart at kunne købe min egen lejlighed, så det kan være slut med alt det flytten rundt.
0
Fræksak
Kort karma: 99
Likede indlæg: 856

Indlægaf Fræksak » 17. nov 2017, 18:34

^Alligevel vildt, Scrooge!

Jeg er 40 og har boet seks steder:
Stor herskabslejlighed på Frb. fra jeg var 0-20. Vi boede mor, far, mig og min søster der. Det var et skønt sted at vokse op; masser af unger på vejen, hvor vi legede hver aften hvis da ikke vi løb over i Haveselskabets Have eller Frb. Have. for at lege dåseskjul eller spille fodbold.
2-værelses på indre Nørrebro fra jeg var 20-26 (forældrekøb).
3-værelses andel på Christianshavn, da jeg flyttede sammen med min kæreste.
4-værelses villalejlighed på Amager efter at min kæreste blev til min mand og vi fik vores første barn
4-værelses penthouse ved Amager Strand (leje) efter at vi havde solgt villalejligheden og ledte efter hus
... og nu murermestervilla ved Amager Strand, hvor jeg bor med mand og to døtre.
0
Brugeravatar
Chatsy
Kort karma: 76
Likede indlæg: 1064

Indlægaf Chatsy » 17. nov 2017, 18:41

Boede i hus hos mine forældre i Lemvig til jeg blev 18 år.
Så flyttede jeg til et lille 1-værelses stuelejlighed i Aalborg, hvor jeg boede i godt to år.
Så hjem til forældrene igen i et års tid, indtil jeg scorede en elevplads i Ringkøbing.
Flyttede så til en 2-værelses 1. sals lejlighed i Ringkøbing, hvor jeg boede i tre år.
Så flyttede jeg til en større 2-værelses 2- sals lejlighed i Vamdrup.
Så flyttede jeg i en 2-værelses rækkehusbolig i en lille flække øst for Ribe året efter pga. en gal nabo.
Nu bor jeg i en 2-værelses rækkehusbolig i en lille flække vest for Skive.

Til næste år skal jeg flytte igen og håber at det bliver til mit eget hus i Skive. Så gider jeg heller ikke alt det flyttehalløjsa mere. I det mindste skal jeg da ikke flytte så langt denne gang.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 166
Likede indlæg: 1842

Indlægaf girl_beat » 18. nov 2017, 05:05

Jeg voksede op i et typisk parcelhus på lukket vej med stisystemer, gadefester og masser af legekammerater. Efter jeg flyttede hjemmefra, har jeg boet i seks forskellige lejelejligheder i tre byer, alle skønne lejligheder med god beliggenhed og fin plads ift de muligheder, man nu har med SU som primær indkomst :)

Første - og hidtil eneste - ejerbolig er en stor 4-vær. lejlighed ved havnefronten i Kbh. Med to badeværelser, tre værelser, stor altan, p-kælder og en masse fancy installationer kan det vist betegnes som lidt af en luksusbolig. Min mand og jeg købte den sammen i 2012 og ramte et virkelig heldigt tidspunkt med handlen, som har sikret vores økonomi i mange år fremover :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 85
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 1829

Indlægaf Mistermor » 18. nov 2017, 05:58

Ud over de huse jeg har nævnt, har jeg boede 2 steder med mine forældre, dog fordelt på 3 omgange, fordi vi flyttede fra mit fødehjem i ½ år og så tilbage igen. Jeg har også boet i 4 forskellige lejligheder.

Mine børn har begge boet 8 steder, hvis man tæller højskoleophold og studieudveksling med.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 163
Likede indlæg: 1434

Indlægaf Little_Woman » 18. nov 2017, 09:44

Byhus på Østerbro
Parcelhus i Vallensbæk
Kollegie på Østerbro
Fremlejet lejlighed i Nordvest
Fremlejet lejlighed på Østebro
Lejlighed på Østerbro+kolonihave
Lejlighed på Amager+kolonihave
0
Nu med fugl
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 728
Likede indlæg: 4447

Indlægaf Bøtte » 18. nov 2017, 16:33

Jeg boede hos mine forældre i paracelhus de første 20 år af mit liv. Så 1,5 år på et kollegie. Derfra flyttede jeg ind hos min kæreste og hans ven, vennen flyttede efter 4-5 måneder og min kæreste og jeg boede der sammen i 3 år.
Så flyttede vi i et lille lejet rækkehus. Egentlig ville vi gerne være blevet boende i lejligheden til vi skulle købe hus, men vi fik nogle trælse overboer, der festede fra onsdag til søndag. Vi boede i rækkehuset i 2,5 år og købte så vores eget parcelhus i 2014. Her har vi planer om at blive boende.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 420
Likede indlæg: 6512

Indlægaf Lemonella » 18. nov 2017, 17:05

Jeg kan konstatere at jeg mangler et par boliger på min liste. Troede det handlede om, hvor jeg selv havde boet, efter jeg flyttede hjemmefra. :)

Boede med mine forældre og tre stor søskende i en 4 værelses fra jeg blev født og til jeg fyldte 5 år.
Flyttede med mine forældre til et hus, min far og hans fordrukne håndværkervenner byggede. Utrolig nok står det endnu. Kiggede til det, sidst vi var på Sjælland. Samtlige ydervægge væltede, eller truede med det, med jævne mellemrum, det første år vi boede der.
Flyttede ind hos min kæreste og hans forældre i en 3 værelses lejlighed, da min far smed mig ud.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Bolig"