Anbefal et køle/fryseskab

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Anbefal et køle/fryseskab

Indlægaf Tiger » 28. nov 2017, 10:01

Vi har bestilt et (dyrere) AEG køle/frys (endnu ikke leveret) og nu faldt jeg over "søstermodellen" fra Electrolux og der var simpelthen SÅ mange horrible anmeldelser om larm, hylen, defekte produktet osv :panik:

Vores nuværende Miele (5 år gl.) genererer en hyletone, som er a la tinitus flere gange i døgnet og jeg bliver vanvittig af det. Desværre kan jeg læse at mange køleskabe er blevet dårligere kvalitet, larmer og går hurtigere i stykker end tidligere. Pt. er jeg nødt til at lukke døren ud til køkkenet, for ikke at få lyst til at smadre køleskabet med et bat :ninja: :D

Hvilket mærke køle/fryseskab har du og hvad kan du anbefale?

Vores krav:

-str. minimum 200 liter køl/90 liter frys
-fritstående
-max 185 cm højt
-ingen hyletone (high pitch)
-no-frost
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Anbefal et køle/fryseskab

Indlægaf Filipai » 28. nov 2017, 10:12

Tænk og tests vindere er fra Siemens og Bosch, så det ville jeg personligt nok kigge efter, desværre er testvinderne 2 meter høje. Vi har et fra ikea, som ikke siger et pip, men det er hamrende ustabilt i temperatur, det er vidst nok Electrolux.
1
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Anbefal et køle/fryseskab

Indlægaf Tiger » 28. nov 2017, 10:47

Filipai skrev:Tænk og tests vindere er fra Siemens og Bosch, så det ville jeg personligt nok kigge efter, desværre er testvinderne 2 meter høje. Vi har et fra ikea, som ikke siger et pip, men det er hamrende ustabilt i temperatur, det er vidst nok Electrolux.


Tak :) Siemens og Bosch er fra samme koncern, vi vil kigge på dem. Måske kan 2 m gå, det er bare mere besværligt at få ud af døren, hvis vi får brug for at flytte det engang.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Anbefal et køle/fryseskab

Indlægaf Olaf » 28. nov 2017, 11:13

Vi har et electrolux (godt nok kun køleskab) synes ikke det larmer særligt. Vi havde Siemens før, det larmede heller ikke særligt. Hvis du kigger på Bosch/Siemens så tjek indvendig bredde, de køleskabe vi kiggede på var ret smalle i hyldebredden
1
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Anbefal et køle/fryseskab

Indlægaf Tobywan » 28. nov 2017, 11:26

Vi har et Liebhehrr, dog ikke med fryserdelen, men ved det kan fåes.

Bedste købeskab vi har haft. Temperaturstabilt med hurtig nedkøling, nofrost og "skuffer" til grønsager, mælkeprodukter osv. hvor temperaturen er endnu lavere for længere holdbarhed (mener det hedder biozone eller sådan noget, men det kan nok have ændret sig).
1
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Anbefal et køle/fryseskab

Indlægaf Tobywan » 28. nov 2017, 12:15

Filipai skrev:Tænk og tests vindere er fra Siemens og Bosch, så det ville jeg personligt nok kigge efter, desværre er testvinderne 2 meter høje. Vi har et fra ikea, som ikke siger et pip, men det er hamrende ustabilt i temperatur, det er vidst nok Electrolux.


Tænks test kan man desværre ikke bruge til ret meget. Ved man bare lidt om emnet, kan de oftes pilles fuldstændig fra hinanden.
I andre sammenhænge er deres test direkte misvisende, hvor der er flere eksempler på identiske produkter lavet til forskellige kunder/brands, er testet meget forskelligt, til trods for at alt udover mærket har været identisk.

Lige i forbindelse med køle/frys er deres testvindere eksempelvis med manuel afrimning, hvilket i dag bør dumpe nærmest ethvert produkt af den type (efter min mening).

I bedste fald kan de bruges som rettesnor, men det er næppe fagfolk der sidder bag de anmeldelser. Desværre har de fået opbygget sig et brand som udviser troværdighed og objektivitet ud over det sædvanlige. :tie:
3
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Anbefal et køle/fryseskab

Indlægaf Juki » 29. nov 2017, 04:47

Mit er fra Asko og fulgte med da jeg flyttede ind(bor til leje) Jeg ved derfor heller ikke om det er ældre end de 6 års tid jeg har boet her.

Det virker og gør som det skal, men for satan det kan larme. I går var jeg bange for om det ville brænde sammen fordi det lød som en tændt elkedel! Det er dog ikke brændt sammen endnu og lyden er stoppet.

En stor ulempe ved det er dog at når det skal afrimes det ene sted, så skal der slukkes for begge steder. Det ved jeg dog ikke om er normalt? Jeg husker det som om at det var anderledes med mit forrige køleskab. Irriterende er det i hvert fald uanset.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Anbefal et køle/fryseskab

Indlægaf Tiger » 29. nov 2017, 06:06

Tak skal I have. Mange af køleskabsmærkerne har åbenbart en høj frekvens og det er den lyd, jeg kan høre. Nogle mennesker kan ikke høre den pga. fx alder, nedsat hørelse eller måske er de bare heldige :D Det fik vi i hvert fald fortalt af en hvidevaresælger.

Vi har bestilt et Samsung, da det har en anderledes kompressor end mange af de andre køleskabe. Liebherr som @Tobywan anbefaler skulle også være godt (de står dog til en pris, hvor vi ikke vil være med). Vi krydser fingre for at vi slipper for den skide lyd fremadrettet :-D

@Juki - jeg tror mange køleskabe desværre kun har en fælles tænd/sluk knap. Og mht. til dit køleskab: Det er "glæden" ved lejebolig med køleskab inkluderet. Been there, done that :kram: :lol:
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Anbefal et køle/fryseskab

Indlægaf Juki » 29. nov 2017, 06:12

Tiger skrev:@Juki - jeg tror mange køleskabe desværre kun har en fælles tænd/sluk knap. Og mht. til dit køleskab: Det er "glæden" ved lejebolig med køleskab inkluderet. Been there, done that :kram: :lol:

Ja, der er både fordele og ulemper ved at man ikke selv kan/skal vælge :lol:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Anbefal et køle/fryseskab

Indlægaf sigge » 29. nov 2017, 10:21

Tiger skrev:Tak skal I have. Mange af køleskabsmærkerne har åbenbart en høj frekvens og det er den lyd, jeg kan høre. Nogle mennesker kan ikke høre den pga. fx alder, nedsat hørelse eller måske er de bare heldige :D Det fik vi i hvert fald fortalt af en hvidevaresælger.

Vi har bestilt et Samsung, da det har en anderledes kompressor end mange af de andre køleskabe. Liebherr som @Tobywan anbefaler skulle også være godt (de står dog til en pris, hvor vi ikke vil være med). Vi krydser fingre for at vi slipper for den skide lyd fremadrettet :-D

@Juki - jeg tror mange køleskabe desværre kun har en fælles tænd/sluk knap. Og mht. til dit køleskab: Det er "glæden" ved lejebolig med køleskab inkluderet. Been there, done that :kram: :lol:


Jeg har et Samsung, og jeg synes kun, det "suser" lidt, jeg oplever ikke nogen hyletoner, men det kan jo sagtens være, at jeg ikke har "hundehørelse" som dig og derfor bare ikke kan høre den høje frekvens.
Mit gamle var også et Samsung, og det brummede helt vildt, når det kørte. For det meste kunne det klares ved at give det et meget bestemt tryk på fronten. Det har altså haft en eller anden defekt og faktisk havde jeg også reparatør på det, da det var helt nyt, men selvom han skiftede en blæser eller noget, så hjalp det ikke på den der brummen. Men jeg vænnede mig til at gå og skubbe til det, når det blev for meget. :D

Jeg valgte Samsung igen, fordi det var det eneste af de køle-fryseskabe med No Frost, jeg kunne finde, der ikke havde sådan en stor, mærkelig teknikboks, der sad og fyldte inde i selve køleskabet.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Anbefal et køle/fryseskab

Indlægaf Tiger » 29. nov 2017, 13:45

sigge skrev:Jeg har et Samsung, og jeg synes kun, det "suser" lidt, jeg oplever ikke nogen hyletoner, men det kan jo sagtens være, at jeg ikke har "hundehørelse" som dig og derfor bare ikke kan høre den høje frekvens.
Mit gamle var også et Samsung, og det brummede helt vildt, når det kørte. For det meste kunne det klares ved at give det et meget bestemt tryk på fronten. Det har altså haft en eller anden defekt og faktisk havde jeg også reparatør på det, da det var helt nyt, men selvom han skiftede en blæser eller noget, så hjalp det ikke på den der brummen. Men jeg vænnede mig til at gå og skubbe til det, når det blev for meget. :D

Jeg valgte Samsung igen, fordi det var det eneste af de køle-fryseskabe med No Frost, jeg kunne finde, der ikke havde sådan en stor, mærkelig teknikboks, der sad og fyldte inde i selve køleskabet.


Det lyder godt :gogo: Måske er det endda det samme Samsung vi har bestilt som dig :lol: Tak! Btw: Samsungs har ikke samme høje frekvens som de andre ovennævnte mærker.

Jeg har nok "hundehørelse" (haha genialt udtryk), men pt. tror jeg så også at vores Miele bare er blevet træt. Min bedre halvdel er i hvert fald lige så generet af lyden som jeg. Derfor tør vi ikke købe et med samme frekvens, hvis der er stor chance for at vi vil blive generet af lyden dagligt. Det er pænt træls at sidde 15 meter og 2 rum fra køleskabet og stadig blive vanvittig af sådan en skærende hyletone/ringen for ørene.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Anbefal et køle/fryseskab

Indlægaf PaleSeptember » 29. nov 2017, 15:47

Tobywan skrev:Vi har et Liebhehrr, dog ikke med fryserdelen, men ved det kan fåes.

Bedste købeskab vi har haft. Temperaturstabilt med hurtig nedkøling, nofrost og "skuffer" til grønsager, mælkeprodukter osv. hvor temperaturen er endnu lavere for længere holdbarhed (mener det hedder biozone eller sådan noget, men det kan nok have ændret sig).


Vi har det samme, bare fra Miele, men de er jo også lavet samme sted Liebherr og Miele :) Vi er også superglade for både køleskab og fryserskab.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Bolig"