Erfaring med at leje sommerhus ud

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Denlilleglademy
Kort karma: 63
Likede indlæg: 695

Erfaring med at leje sommerhus ud

Indlægaf Denlilleglademy » 7. dec 2017, 08:43

Vi overvejer at leje vores sommerhus ud, ligger i midtjylland tæt på vand.

Er der nogle her som har erfaringer med at leje ud og hvilke bureauer der er bedst til det, hvad man skal være opmærksom på osv? Det er udelukket at vi gør det privat.
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 289
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 4857

Re: Erfaring med at leje sommerhus ud

Indlægaf Mi55y » 8. dec 2017, 07:18

Jeg har ikke erfaring med at leje sommerhus ud, men jeg har lejet en del sommerhuse, og der vil jeg sige, at Dancenter har klart den bedste service, og deres beskrivelser på nettet har også været dem, der har stemt bedst overens med virkeligheden. Vi er som lejere aldrig blevet skuffet hos dem.
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
missme
Kort karma: 18
Likede indlæg: 226

Re: Erfaring med at leje sommerhus ud

Indlægaf missme » 9. dec 2017, 12:21

Vi lejer vores sommerhus ud, ligger i Hvide Sande. Vi bruger Esmark og det kan klart anbefales, hvis jeres sommerhus ligger i deres område. Der er bare styr på tingene, de er meget serviceorienterede overfor kunderne og nemme at samarbejde med for os.
Vi har ikke oplevet de store udfordringer med at leje ud. Selvfølgelig går der lidt i stykker ind i mellem, der mangler en havestol eller de har sat tegnestifter i vækken for at hænge myggenet op og sådan. Til gengæld ligger de penge i kassen, så det er jo alligevel en overskudsforretning og vi ville aldrig have råd til ikke at leje ud.
Vi lejer kun ud fra sidst i marts til først i november. Om vinteren får vi alt for lidt i lejeindtægt ift det slid der sker på huset. Esmark frarådede os også at leje ud i vinterhalvåret.
0

Tilbage til "Bolig"