Alarmsystemer - erfaringer søges

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Mi55y » 12. dec 2017, 10:20

Jeg tror vi ender med alarm med lys og lyd uden udrykning - og evt. kamera, jeg kan godt lide tanken om at kunne livestreame ved en alarm. Og så det der med at kunne slukke og tænde lys, når man ikke er hjemme, tror jeg også kan skræmme nogen væk. Vi har som sagt familie og venner indenfor 5-10 km., og vil også altid have en kattepasser på ved ferier, så udrykningen kan vi sådan set ikke bruge til så meget.

Vi skal så lige have tjekket, hvor indbrudssikret vi egentlig er. Vores have støder op til et stisystem, som er ret åbent. Det kan vel både være en fordel og en ulempe. Vores vinduer er ret nye, så dem skal jeg lige have tjekket op på - der er dog kun 3 vinduer, hvor en voksen ville kunne komme igennem, og de er haspede. Hoveddørene er uden indvendig "vrider", så det er også en fordel. Men der er to havedøre, som man kunne overveje at få sat lås i.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 12. dec 2017, 10:22

Btw så er det her siden jeg har kigget på: https://www.gsmteknik.dk/
Det er systemer til rimelige priser hvor alt kan kobles sammen, så man f.eks. kan se kameraovervågning på telefonen og man kan købe alt lige fra lasersensorer til bevægelsesaktiverede kameraer og alarmer. Man kan udbygge systemet.
De skulle have en fremragende kundeservice og til de her priser, gør det ikke så meget hvis det ikke har den store effekt. Det handler jo ofte mest om tryghed.
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Mi55y » 12. dec 2017, 10:31

Jeg har desuden også tilmeldt mig Nabohjælp - jeg kan se, at der er 21 andre tilmeldte i mit umiddelbare nærområde, så det burde også kunne give lidt. Her kan man melde ferie i appen, så naboerne er ekstra opmærksomme på din adresse. Man kan samtidig melde om alarm, så naboer i nærheden kan være årvågne. Jeg afventer pt. aktiveringskode og klistermærker med posten.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 12. dec 2017, 10:33

Mi55y skrev:Jeg har desuden også tilmeldt mig Nabohjælp - jeg kan se, at der er 21 andre tilmeldte i mit umiddelbare nærområde, så det burde også kunne give lidt. Her kan man melde ferie i appen, så naboerne er ekstra opmærksomme på din adresse. Man kan samtidig melde om alarm, så naboer i nærheden kan være årvågne. Jeg afventer pt. aktiveringskode og klistermærker med posten.


Det har jeg faktisk også tænkt på. Mest hvordan det fungerede, for det vidste jeg nemlig ikke. Men jeg vil da lige researche lidt :gogo:
1

Tilbage til "Bolig"