Alarmsystemer - erfaringer søges

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Mi55y » 11. dec 2017, 07:35

Vi er jo lige flyttet i hus, og der er vanvittigt mange indbrud i nærområdet for tiden. Senest havde naboen indbrud lørdag eftermiddag mellem 14:30 og 19:20 - i samme tidsrum var der 3 andre indbrud i byen. Vi overvejer derfor nu at få alarm. Ikke at vi har noget, der er specielt værdifuldt, men det er da alligevel træls at have fremmede rendende og skulle døje med ødelagt vindue/dør.

Jeg har kigget lidt på S6evo, hvor man kan styre alarm, lys og evt. kamera via app. Er ikke helt overbevist om, at det er nødvendigt med et abonnement med udrykning.

Er der nogen herinde, der vil dele deres erfaringer?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf MOGA » 11. dec 2017, 07:49

Min holdning er, at hvis det ikke er med udrykning, så er det overflødigt.
Ja, den larmer, men ikke så meget, at det afholder folk fra at gå ind, hvis de vil ind. Hvis de er med udrykning, ved tyvene ikke, om der tilfældigvis er en vagt/politibil på nabovejen.
Derudover giver de fleste forsikringsselskaber rabat på indboforsikringen, hvis man har alarm med udrykning.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Mi55y » 11. dec 2017, 08:13

MOGA skrev:Min holdning er, at hvis det ikke er med udrykning, så er det overflødigt.
Ja, den larmer, men ikke så meget, at det afholder folk fra at gå ind, hvis de vil ind. Hvis de er med udrykning, ved tyvene ikke, om der tilfældigvis er en vagt/politibil på nabovejen.
Derudover giver de fleste forsikringsselskaber rabat på indboforsikringen, hvis man har alarm med udrykning.


Men tyvene ved jo ikke, om det er med eller uden udrykning, og bliver vel stresset uanset? De venter vel ikke for at se, om der dukker nogen op.
Min mor har haft alarm med udrykning, og de to gange hun har haft indbrud har tyvene været long-gone, inden der dukkede nogen op. På overvågning kan man se, at de er der mindre end 5 min, og alligevel har de fået stort set alt af værdi med sig. Det er alligevel mange penge at give for noget, som kun virker, hvis vagten tilfældigvis er lige i nærheden.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf MOGA » 11. dec 2017, 08:31

Mi55y skrev:
MOGA skrev:Min holdning er, at hvis det ikke er med udrykning, så er det overflødigt.
Ja, den larmer, men ikke så meget, at det afholder folk fra at gå ind, hvis de vil ind. Hvis de er med udrykning, ved tyvene ikke, om der tilfældigvis er en vagt/politibil på nabovejen.
Derudover giver de fleste forsikringsselskaber rabat på indboforsikringen, hvis man har alarm med udrykning.


Men tyvene ved jo ikke, om det er med eller uden udrykning, og bliver vel stresset uanset? De venter vel ikke for at se, om der dukker nogen op.
Min mor har haft alarm med udrykning, og de to gange hun har haft indbrud har tyvene været long-gone, inden der dukkede nogen op. På overvågning kan man se, at de er der mindre end 5 min, og alligevel har de fået stort set alt af værdi med sig. Det er alligevel mange penge at give for noget, som kun virker, hvis vagten tilfældigvis er lige i nærheden.


Jeg tror reelt det er et holdningsspørgsmål, om man vil have alarm med udrykning eller ej. Jeg tror det gør en forskel, bl.a. baseret på egne oplevelser.
0
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Daybreak » 11. dec 2017, 09:00

Vi har også Verisure - det har vi haft i snart 5 år, og er rigtig glade for det, så det blev også dem der installerede alarm i det nye hus da vi flyttede.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf twinkle » 11. dec 2017, 09:31

Vi har Falck alarm (hører det egentlig ikke også under verisure?) da det allerede var etableret da vi flyttede ind i vores hus, og vi derfor ikke skulle betale for at få det sat op osv.
Vi har ikke haft brugt for det bortset fra den ene gang, hvor jeg kom til at sætte alarmen i gang ved et uheld :lol: - men ellers er det rigtigt smart med både app hvor alarmen kan slåes til/fra, og så kan der også bruges nøglebrikker.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Frank » 11. dec 2017, 10:03

Døre, låse og vinduer skal sikres, så tyven ikke kan komme ind med simpelt værktøj. Det vigtigste er at gøre det så besværligt, tidskrævende og larmende som muligt overhovedet at bryde ind. Man skal også huske på, at vægterens opgave ikke er at fange tyven, men at gensikre området. Hvornår vagterne skal være fremme efter en alarm i en privat bolig, stiller ingen krav til. Så hvis man bor i en papkasse, så er det ligegyldigt med en alarm. En tyv kan være inde og ude på under 3 min.
1
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Pax Romana » 11. dec 2017, 10:11

Mine forældre er de eneste på vejen som aldrig har haft indbrud i de snart 40 år de har boet der. Men de har også altid haft en stor hund. ;)
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Mi55y » 11. dec 2017, 10:15

Lathyrus skrev:Vi har G4S og er glade for det. Der er følere på alle 5 døre i huset, 3 kameraer der filmer, samt en røgalarm. Det er med udrykning.
Vi fik det sat op i sommer efter at ha oplevet indbrud hos både os selv og flere andre i byen.
Det er nemt at betjene med både brik og app.

Vores naboer har lige haft indbrud her natten ml lørdag og søndag - de havde også alarm, men uden udrykning og video. Tyvene har bare revet lydgiveren ud af væggen, så slap de for larmen og havde arbejdsro. De har været derinde i en halv time og endevendt alt, ALT! Julegaver er feks pakket op. Hvis der havde været udrykning havde de ikk haft arbejdsro så længe.

Så jeg vil klart anbefale med udrykning.


(Og til dem som tænker “hvordan ved hun at de var der i en halv time?” Jo, det ved jeg fordi vi har sat et kamera op i vores egen indkørsel og på den film ses tydeligt lyset fra en bil som kører ind og senere ud fra naboens indkørsel midt om natten)


Jeg forstår bare ikke, hvordan tyvene kan kende forskel på, om det er med udrykning eller ej? Hvis jeg var indbrudstyv, så ville jeg da forvente, at nogen var på vej, så snart alarmen går.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Mi55y » 11. dec 2017, 10:15

Pax Romana skrev:Mine forældre er de eneste på vejen som aldrig har haft indbrud i de snart 40 år de har boet der. Men de har også altid haft en stor hund. ;)


Vi har en tyk kat, men jeg er ikke sikker på, at det giver samme beskyttelse. :lol:
4
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Mi55y » 11. dec 2017, 10:29

Lathyrus skrev:
Mennesker som har indbrud som levevej kender sikkert de forskellige systemer, så de ved hva der er med og uden :gruble:


Men de fleste selskaber har jo med og uden abonnement. Selvfølgelig, hvis det står på alarmen eller alarmklistermærket, så giver det mening, men det går jeg kraftigt ud fra, at det ikke gør.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Pax Romana » 11. dec 2017, 10:33

Mi55y skrev:
Pax Romana skrev:Mine forældre er de eneste på vejen som aldrig har haft indbrud i de snart 40 år de har boet der. Men de har også altid haft en stor hund. ;)


Vi har en tyk kat, men jeg er ikke sikker på, at det giver samme beskyttelse. :lol:
Newer say newer. ;)

1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf kidkomb » 11. dec 2017, 10:56

Vi har købt et sommerhus ude på landet og jeg overvejer at installere en højtaler ude i gangen ved hoveddøren, tilsluttet en bevægelsescencor der afspiller lyden af dyb hundegøen og poter frem og tilbage på gulvet.
Jeg tror ikke alarm med udrykning ville virke afskrækkende her ude på landet.
Det kræver selvfølgelig at man ikke kan lyse ind i gangen og se at der ikke er nogen hund (det kan man ikke hos os) men ideen er hermed givet videre.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Zonta » 11. dec 2017, 11:52

Vi har Verisure. Det vi sindssygt godt kunne li' ved dem, er at de kontakter de sætter op på vinduer og døre, har en sensor, der registrerer rystelser. Dvs., at så snart der står nogen og hamrer på vinduer/døre, smadrer et vindue eller andet, så går alarmen igang. Derudover har vi en "VoiceBox", hvor Verisures alarmcentral kan tale igennem, når alarmen går - og vi kan tale tilbage. Vi har desuden to røgalarmer (en i stueetagen og en på 1. salen), hvor der er et kamera, der peger hen på. Røgalarmen registrerer store temperatur-udsving og når det sker, så tager kameraet nogle billeder og sender til alarmcentraler, som kan se om der skulle være røg eller flammer. Hvis de kan se det, kontakter de brandvæsnet.

Når vi slår alarmen fuldstændig til (der er mulighed for skal-sikring og så at slå det hele til. Ved skalsikring kan man gå rundt i huset uden at sætte alarmen igang), så vil vores kamera i stuen reagere hvis alarmen går og sende billeder til Verisures alarmcentral. Hvis de kan se en person, vil de f.eks. tale til den person igennem voicebox'en og sige "Dig og dig med sort trøje og bat, du er trængt ind ulovligt, billederne er sendt til politiet og der er en patrulje på vej."

Vi har prøvet at alarmen slog til en nat (der var en fejl med en af kontakterne) og vi snakkede med dem igennem den der box og det fungerer upåklageligt. Vi betaler vist omkring 450 kroner om måneden for abonnement og afbetaling på udstyr.

Bare vær opmærksom på, at priserne kan presses meget! Ikke så meget prisen på abonnementet, men på alt udstyret ;) Jeg tror da i hvert fald vi fik presset det 75% ned. De første 50% gav sælgeren helt af sig selv. Okay, jeg kan godt se nu, at det nærmest ser ud som reklame... Det er det altså ikke! Jeg er bare rigtig glad for vores alarmsystem :D

Edit: Lige nu er de dog ved at grave alt op herude i vores kvarter pga. nyt kloak-værk, så lige nu er der ikke så stor risiko for indbrud, for det vil være for omstændigt for dem at skulle væk herfra hurtigt :lol:
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf kidkomb » 11. dec 2017, 12:26

Jeg kan ikke selv læse artiklen, men tænkte at den måske ville være interessant:

https://www.business.dk/oekonomi/medarbejdere-alarmfirma-gambler-med-kunders-sikkerhed
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Bolig"