Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 19. mar 2018, 18:51

Velvet-Goldmine skrev:
Mani skrev:Kæmpede mig igennem gårsdagens tur på løbebåndet. Shit, jeg synes det er dødssygt. Sexkunderne snegler sig afsted.


Øehm... er der mange af dem på et løbebånd? :-D

Nå, jeg melder mig ind i denne tråd. Jeg er 'kommet til' at love en veninde at være med på et marathon i maj. Nej, jeg er ikke blevet helt vanvittig, det er sådan et hyggearrangement hvor vi skal være 5 personer pr. hold. 3 der skal løbe 5 km. og 2 der skal cykle 13,6 km.
Jeg skal løbe 5 km. og det er egentlig skræmmende nok i sig selv. Jeg har løbet en hel del i andre perioder af mit liv, men har lige være gennem en langvarig stress-sygemelding der er nærmest er foregået på sofaen i 8-9 mdr.
Det kan godt mærkes (og ses)!!! :tie:

Jeg har foreberedt mig en smule de sidste uger med lidt styrketræning med mine kettlebells, så jeg ikke er helt som en kogt spaghetti alle vegne, og så startede jeg op i dag på første træningssession af "From couch to 5 k".
Hold.nu.kæft. ... jeg kunne jo ikke trække vejret :lol:

Nå, det bliver bedre... hurtigt.... håber jeg ... meget.

Ha :lol: :lol: :lol:
Alt for mange, ja :-D

Sejt du er i gang :gogo:
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 19. mar 2018, 19:23

Det hjælper på løbelysten at være i USA og få kastet nyt Nike-løbetøj i nakken til ingen penge :fløjt:
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 19. mar 2018, 19:59

Selma156 skrev:Jeg skal ud på ugens lange tur i morgen og kan allerede mærke at jeg ikke gider :D

Kom du af sted?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Selma156
Indlæg: 2344
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Løbetråden

Indlægaf Selma156 » 19. mar 2018, 20:02

Artem skrev:
Selma156 skrev:Jeg skal ud på ugens lange tur i morgen og kan allerede mærke at jeg ikke gider :D

Kom du af sted?


Nej, der var tusind gode undskyldninger.. Havde en veninde på besøg, som blev længere, end jeg troede. Så skulle jeg vaske to maskiner tøj, og vaskemaskinen i vaskeriet ville pludselig ikke åbne lågen. Så måtte køre et program til for at få tøjet ud.. Og så skulle jeg lige ditten og datten. Ej, altså. Det var ellers perfekt løbevejr. Så nu er der ingen vej uden om i morgen! :) Hvordan går det med din træning?
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 19. mar 2018, 22:57

Selma156 skrev:Nej, der var tusind gode undskyldninger.. Havde en veninde på besøg, som blev længere, end jeg troede. Så skulle jeg vaske to maskiner tøj, og vaskemaskinen i vaskeriet ville pludselig ikke åbne lågen. Så måtte køre et program til for at få tøjet ud.. Og så skulle jeg lige ditten og datten. Ej, altså. Det var ellers perfekt løbevejr. Så nu er der ingen vej uden om i morgen! :) Hvordan går det med din træning?

Ja det var mange undskyldninger, ved dog ikke helt om de er gode :lol:

Synes som sådan min træning går godt. Mit største problem er at jeg gerne vil løbe hurtigere end formen er til. Som gør at jeg specielt til løb starter for hårdt ud, som bider mig i røven til sidste, så hvis jeg skal prøve de 21 km, er det virkeligt vigtigt at jeg ikke starter for hårdt ud.
Skal holde en pace omkring de 6 min så bør jeg nærmest kunne løbe evigt.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 21. mar 2018, 19:47

Har været ude på små 8 km i aften i langsomt tempo.
Valgte at løbe med de langsomme til aften da det små sneede og de hurtige nok ville løbe lovligt hurtigt for mig til aften.
Men er faktisk lidt irriteret over det nu da jeg hverken blev presset på distancen eller tempo. Var på den måde en lidt ligegyldig løbetur.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Løbetråden

Indlægaf lulu-p » 22. mar 2018, 21:06

Jeg synes det er svært at tage mig sammen til at løbe i det kolde og fugtige vejr. Jeg når dog stadig minimum 25 km om ugen. De sidste par uger har jeg været lige over 30.

Jeg har meldt mig til halvmaraton til juni, så der er ingen vej udenom. I weekenden håber jeg at få løbet en tur på 16 km...men hvor må foråret dog godt snart komme...så løbeglæden kan komme tilbage.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Løbetråden

Indlægaf RavenClaw » 22. mar 2018, 22:14

Jeg har fået grønt lys af lægerne til at må kaste mig ud i løb igen, mest for at afprøve hvad min krop kan holde til. Jeg fik en skade i nakkesøjlen, og jeg har ikke kunnet løbe mere end MAX 2,3 km, før jeg var meget tæt på at besvime. Nu hvor vejret er ved at vende, kan jeg også mærke, jeg savner det lidt. Jeg har aldrig været glad for at løbe regelmæssigt, og det kommer jeg nok heller ikke til. Jeg vil hellere have enkelte ture, som jeg nyder i stedet.

Jeg har en favoritrute i nærheden af, hvor jeg bor. Jeg har gået den nogle gange efterhånden, så når alt isen er væk derude (den er stjerneglat lige nu, og jeg skal ikke risikere at falde og skulle begynde forfra), så tager jeg nok løbeskoene på igen.
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Løbetråden

Indlægaf IrmaPigen » 24. mar 2018, 06:27

Jeg løb på løbebånd tre gange i sidste uge.

Jeg løber og går en halv time. Pt. løber jeg de første 10 minutter med 8,5 km, så går jeg i 10 minutter med hældning og ved 6,3 Ca. Og så løber jeg de sidste 10 min ved 9-10 km.

Der er altså på ingen måde tale om noget hvor jeg presser mig selv maks. Alligevel brokkede mit højre knæ, som jeg skadede i sidste måned, sig i søndags.

Nu prøver jeg så kun at løbe to gange i denne uge :rulle:
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 25. mar 2018, 12:02

En stille og rolig tur på 10,7 km.
Som sådan en ganske ok tur, selv om min højre fod kom til at sove lidt til sidst. Lidt et problem jeg har nogle gange med at den fod kommer til at føles som om den sover. Dog har det som sådan ikke nogen betydning for mit løb.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Løbetråden

Indlægaf D.itsen » 25. mar 2018, 12:58

Fantastisk lækker tur i dag, selvom det var mega tåget. Kroppen har været noget tung efter ferien, men i dag kørte det bare og programmet var nemt at gennemføre. Det sværeste var at holde farten nede.
11 timers søvn i nat fik vist de sidste hints af jet lag til at forsvinde
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2717

Re: Løbetråden

Indlægaf Frandsen » 26. mar 2018, 13:17

Jeg løber stadig, selv om jeg glemmer at opdatere herinde :)

De seneste fem weekender har min ugentlige langtur ligget på hhv 20, 21, 21, 23 og 22 km.

Sjovt, hvordan en distance, der engang virkede uoverskuelig (halvmaraton), nu 'bare' er en træningstur :-p

Nu er der lidt under syv uger til maraton, og jeg panikker lidt over, at jeg ikke har været oppe på de cirka 30 km endnu. :panik: Jeg skal jo begynde nedtrapning om tre-fire ugers tid.

Regner dog med at løbe en 28'er næste weekend, og så må vi se ...
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 26. mar 2018, 15:14

Jeg har løbet 2 gange i fitnessrummet her på mit hotel i USA. Må dog sige, at min amerikanske diæt absolut ikke hat gjort noget godt for min form :lol: men det har faktisk været superlækkert at løbe på løbebånd, det har helt sikkert bekræftet mig i, at jeg gerne vil have sådan et derhjemme.
Nu venter påskefridagene i DK og der skal jeg helt sikkert ud og løbe på landevejene igen.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Løbetråden

Indlægaf lulu-p » 26. mar 2018, 17:36

Det har været fantastisk vejr i det østjyske. Jeg fik løbet 16 km med sol i ansigtet..det føles som forår.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 26. mar 2018, 21:18

Frandsen skrev:Jeg løber stadig, selv om jeg glemmer at opdatere herinde :)

De seneste fem weekender har min ugentlige langtur ligget på hhv 20, 21, 21, 23 og 22 km.

Sjovt, hvordan en distance, der engang virkede uoverskuelig (halvmaraton), nu 'bare' er en træningstur :-p

Nu er der lidt under syv uger til maraton, og jeg panikker lidt over, at jeg ikke har været oppe på de cirka 30 km endnu. :panik: Jeg skal jo begynde nedtrapning om tre-fire ugers tid.

Regner dog med at løbe en 28'er næste weekend, og så må vi se ...

Ja lidt sjovt. Sådan havde jeg det selv med 10 km i starten. Ved dog ikke om jeg nogensinde kommer til at se en halvmaraton på den måde. :8:

Synes du lyder til at være meget godt på vej, og med 7 uger til har du jo stadig en del tid og hvis du får løber de 28 km i weekenden, er du jo nærmest i mål med træningen. ;)

Med hensyn til nedtrapning. Så er jeg helt med på den ide, og er derfor lidt i tvivl om det smarte i at en løbetræner synes jeg skal prøve at tage med på en 16 km på mandag... :gruble:
Skal deltage i et løb den 7 april, og er lidt i tvivl om det kun skal være en 11 km eller 21 km som jeg aldrig har prøvet før. Prøvede 15 km for 2 uger siden som gik ok, men har ikke rigtigt fået trænet seriøst op til den halvmaraton. Hvor hun så foreslår at vi først løber 11 km ruten på mandag, og så tager 5,5 km ruten efterfølgende. Så jeg kan jo springe fra efter de 11 km hvis jeg har en dårlig dag.
Jeg er bare lidt bange for om det er for tæt på løbet med de 16 km kun 6 dage før...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Fit og/eller lækker"