OCR løb - kan det nåes til d. 26. maj?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

OCR løb - kan det nåes til d. 26. maj?

Indlægaf uptowngirl » 28. mar 2018, 12:50

Jeg er så heldig at min nye arbejdsplads har inviteret mig med til et OCR løb (hold) i slutningen af maj. Situationen er imidlertid den, at jeg har haft svært ved at få gang i løbetræningen (betændelse diverse sener i foden), selvom jeg startede op med iforms begynderløbeprogram for 5 km og ikke kom videre end uge 3. Min styrke er heller ikke, hvad den har været, da jeg har taget på og derfor har været lidt udfordret ift. at jeg normalt træner poletræning, men min krop synes det er lidt for hårdt med de ekstra 10 kg.
Derfor er mit spørgsmål: tror I jeg kan nå at træne op til OCR løb i slut maj? Lige nu kan jeg vel løbe et par km og jeg synes jeg er ok med på styrketræningen, men kan fx ikke lave pull ups pt. Jeg træner 5-6 gange om ugen (veksler cardio+ben den ene dag, bryst + arme den anden dag, skiftevis hele ugen).

Sidst men ikke mindst. Kan I anbefale nogle hold i Fitness World, hvor man får trænet nogle af de skills man bruger i OCR?
Har tidligere løbet Nordic Race, hvor poletræningen gjorde tricket for mig, men det er simpelthen ikke muligt denne gang :(
0
limitededition
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1782

Re: OCR løb - kan det nåes til d. 26. maj?

Indlægaf limitededition » 28. mar 2018, 17:01

Hvis I løber som hold må I jo hjælpe hinanden så jeg ville helt sikkert tage med! ;)
Ved ikke hvor du bor, men på Sjælland er der fw BIG Herlev hvor der er OCR træning 3 gange om ugen.
Ellers er der Smiley Fitness i Hillerød og unity gym på Amager som også har ocr træning.
Jeg kan anbefale en lang række profiler på instagram der er gode at følge i den sammenhæng, hvis du er interesseret. :)
0
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: OCR løb - kan det nåes til d. 26. maj?

Indlægaf uptowngirl » 28. mar 2018, 17:40

limitededition skrev:Hvis I løber som hold må I jo hjælpe hinanden så jeg ville helt sikkert tage med! ;)
Ved ikke hvor du bor, men på Sjælland er der fw BIG Herlev hvor der er OCR træning 3 gange om ugen.
Ellers er der Smiley Fitness i Hillerød og unity gym på Amager som også har ocr træning.
Jeg kan anbefale en lang række profiler på instagram der er gode at følge i den sammenhæng, hvis du er interesseret. :)


Fedt, tak for dit svar. Jeg kan godt køre til Herlev for træning i hvert fald! Der er pt ikke råd til flere træningscentre dog :( God idé med instagram, må lige overveje om jeg skal installere den tidsrøver igen :lol: Hvis det er i træningsøjemed kan jeg jo næsten undskylde det :D
0
limitededition
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1782

Re: OCR løb - kan det nåes til d. 26. maj?

Indlægaf limitededition » 29. mar 2018, 18:24

uptowngirl skrev:
limitededition skrev:Hvis I løber som hold må I jo hjælpe hinanden så jeg ville helt sikkert tage med! ;)
Ved ikke hvor du bor, men på Sjælland er der fw BIG Herlev hvor der er OCR træning 3 gange om ugen.
Ellers er der Smiley Fitness i Hillerød og unity gym på Amager som også har ocr træning.
Jeg kan anbefale en lang række profiler på instagram der er gode at følge i den sammenhæng, hvis du er interesseret. :)


Fedt, tak for dit svar. Jeg kan godt køre til Herlev for træning i hvert fald! Der er pt ikke råd til flere træningscentre dog :( God idé med instagram, må lige overveje om jeg skal installere den tidsrøver igen :lol: Hvis det er i træningsøjemed kan jeg jo næsten undskylde det :D


Så vil jeg anbefale herlev :)

Kan anbefale at følge disse på instagram (og mange flere som jeg ikke kan huske)

Leonkofoed_ocr
IdaMathildee
NicolaiDam_ocr
Ocrtrainingdenmark
Ulrikke_Evensen
Michaelschjoett
Fanny_josefine
Iben_rj
Danish_obstaclecourse_racers

Det er professionelle atleter, og der er super meget god inspiration til træning at hente hos dem.
1
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8871

Re: OCR løb - kan det nåes til d. 26. maj?

Indlægaf D.itsen » 29. mar 2018, 19:30

Jeg ville kun fokusere på om foden kan holde til distancen. Husk at det ofte er mudder og sand og det er bare så meget hårdere at løbe i. Selvom det er sjovt, så er det ikke et opbrud af skade værd

Jeg kan /kunne ikke lave en pull up, kan ikke få røven over mange forhindringer, da jeg ikke hopper ret højt osv osv, og jeg har vist gennemført tæt på 10 ocr løb. Selvfølgelig med hjælp og en masse strafrunder, og jeg kommer næppe nogensinde til at gennemføre alting selv. Men det er skide sjovt. Min kæreste løber elite når han ikke løber med mig.
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: OCR løb - kan det nåes til d. 26. maj?

Indlægaf uptowngirl » 29. mar 2018, 20:23

D.itsen skrev:Jeg ville kun fokusere på om foden kan holde til distancen. Husk at det ofte er mudder og sand og det er bare så meget hårdere at løbe i. Selvom det er sjovt, så er det ikke et opbrud af skade værd

Jeg kan /kunne ikke lave en pull up, kan ikke få røven over mange forhindringer, da jeg ikke hopper ret højt osv osv, og jeg har vist gennemført tæt på 10 ocr løb. Selvfølgelig med hjælp og en masse strafrunder, og jeg kommer næppe nogensinde til at gennemføre alting selv. Men det er skide sjovt. Min kæreste løber elite når han ikke løber med mig.


Jeg har løbet Nordic Race Amager Strandpark sidste år og synes egentlig det var ok at løbe i sandet, selvom jeg op til kun havde kunne løbe små ture på 2 km grundet hælspore.
Jeg har det sådan lidt, at jeg får hurtigt betændelse i stort set alle led og sådan har det været i 10 år. Hvis jeg altid skal tage hensyn, kan jeg ikke meget. "Behandlingen" for betændelsen er jo ro, og jeg vil hellere løbe løbet med de konsekvenser det så har (fx ingen løb i 6 mdr bagefter) end jeg vil undgå at løbe OCR.
Som skrevet har jeg levet med det i mange år, så kender heldigvis også min krop godt, så ved hvornår det er "arh, stop med at træn lige nu" eller mere en "lidt overbelastet, tag et par dage fri og prøv igen" :)

Men ja, jeg tror på det nok skal gå :klap: Især når flere har erfaringer med nærmest ikke at være styrketrænet inden løbet.
0
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8871

Re: OCR løb - kan det nåes til d. 26. maj?

Indlægaf D.itsen » 13. jun 2018, 17:23

Kom du afsted og hvordan gik det?
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: OCR løb - kan det nåes til d. 26. maj?

Indlægaf uptowngirl » 23. jun 2018, 09:25

Ja, jeg kom af sted. Kunne ikke løbetræne op til pga. den dumme hælspore, der gik amok 2 uger før løbet pga. et retromixhold i fitnessworld, der indeholdt lidt for meget hopperi :gisp:
Og den dag der var løb var det 30 grader og fuld sol, så jeg kunne nærmest ikke løbe. Styrkemæssigt var det ganske let egentlig, men løbedelen var forfærdelig. Jeg håndterer varme ret dårligt, så de længere strækninger måtte foregå i gåtempo.
Men løbet (forhindringerne i hvert fald) var sjovt og jeg havde ingen problemer med foden bagefter! Egentlig ret pudsigt :p
Et løb jeg super gerne ville prøve igen, når formen og vægten er til det :D Det var noget mere varierende end Nordic Race Strandparken forrige år.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: OCR løb - kan det nåes til d. 26. maj?

Indlægaf Pax Romana » 23. jun 2018, 10:22

Hvis du køler din krop og de aktive muskler ned med isposer og kolde håndklæder lige før løbeturen, vil du forbedre din evne til at løbe i varmen. Et trick jeg selv bruger hvis jeg løber et sted der er meget varmt - få dig en let løbekasket, gennemvæd og frys den ned og tag den på lige inden du løber. Som den smelter, vil afkølet vand sive ned over dit ansigt og nakke. Husk bare at tage den af når du ikke mere mærker den køler. Pas på med ikke at overdikke væske. Ca. 400-700ml pr. time er nok. Og så er OCR bare skide skægt. Især når der er vandforhindringer. :)
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: OCR løb - kan det nåes til d. 26. maj?

Indlægaf uptowngirl » 23. jun 2018, 19:00

Pax Romana skrev:Hvis du køler din krop og de aktive muskler ned med isposer og kolde håndklæder lige før løbeturen, vil du forbedre din evne til at løbe i varmen. Et trick jeg selv bruger hvis jeg løber et sted der er meget varmt - få dig en let løbekasket, gennemvæd og frys den ned og tag den på lige inden du løber. Som den smelter, vil afkølet vand sive ned over dit ansigt og nakke. Husk bare at tage den af når du ikke mere mærker den køler. Pas på med ikke at overdikke væske. Ca. 400-700ml pr. time er nok. Og så er OCR bare skide skægt. Især når der er vandforhindringer. :)


Tak for super gode tips, dem vil jeg helt sikkert bruge næste gang! Og der var masser af vandforhindringer, det var skønt!! :love:
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"