Pulsur til styrketræning?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5861

Pulsur til styrketræning?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 3. apr 2018, 05:43

Jeg har søgt lidt på nettet men synes ikke helt jeg får svar, så nu efterspørger jeg erfaringer herinde :)

Kan et (godt) pulsur beregne puls/kcal forbrug på en mere stillestående fysisk aktivitet såsom styrketræning, lige så godt som ved løb? Jeg løber en smule, men det er faktisk mest styrketræningen jeg gør mig i (også via ret hårdt fysisk arbejde i dagligdagen), og kunne godt tænke mig at prøve at holde øje med puls og kalorieforbrænding her.
Jeg tænker at man stadig skal indkode max. puls vha. en spurt og hvilepuls om morgenen, men hvis man gør dette ud fra ens egne data og ikke bare ud fra en tabel om alder/vægt/højde, kan det så virke nogenlunde?
Har i et forslag til et ur, der ville kunne gøre det?
Tak :)
0
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1113
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 885

Re: Pulsur til styrketræning?

Indlægaf Jydepigen » 23. jun 2018, 23:25

Jeg har købt et Garmin 235 i efteråret og er super glad for det :) Jeg dyrker primært crossfit og det fungere fint til det. Der er pulsmåler i håndleddet og den måler kcal forbrænding, søvn, hvilepuls, maxpuls osv.
0
Missfancy
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16. aug 2018, 09:43
Kort karma: 0

Re: Pulsur til styrketræning?

Indlægaf Missfancy » 16. aug 2018, 11:40

Nu spørger jeg bare undrende, hvad skal du bruge et pulsur til i forbindelse med styrketræning. Troede det mere var relateret til løb? Er der nogen der kan forsklare mig hvad det kan hjælpe me di forbindelse med styrketræning
0
limitededition
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1782

Re: Pulsur til styrketræning?

Indlægaf limitededition » 16. aug 2018, 14:24

Missfancy skrev:Nu spørger jeg bare undrende, hvad skal du bruge et pulsur til i forbindelse med styrketræning. Troede det mere var relateret til løb? Er der nogen der kan forsklare mig hvad det kan hjælpe me di forbindelse med styrketræning


Afhængig af hvor meget uret kan, kan det tælle gentagelser for dig og regne ud hvor mange kalorier du forbrænder. Hvis man går op i den slags :)
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"