Styrketræningstråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Ally » 12. jul 2018, 11:28

Træning med PT'eren i morges. Masser af squats - stadig på 65 kg., men flere reps. Og så prøvede jeg box squats for første, men ikke sidste, gang. Og flere runder med Prowleren.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf HappyHippo » 12. jul 2018, 13:36

D.itsen skrev:
HappyHippo skrev:Jeg kører meget sjældent 1rm, måske et par gange om året i dødløft og overhead pres. Det er så også de eneste løft jeg kan køre 1rm, når jeg træner alene :D

Mine max står lidt stille. Bænkpres og pullups er de eneste der rigtig rykker. Jeg er nok bare gået i feriemode.

Dødløft: 110kgx1
Bænk: 60kgx2
Squat: 80kgx3
Ohp: 40kgx1
Pullups: 8 (vejer 60kg)

Er ok tilfreds, men ville gerne rykke lidt mere, især i squat og dødløft. Overvejer at købe et bælte, men føler ikke jeg løfter nok endnu :genert:

Det er nogle flotte tal.
Jeg kører sjældent maxtest. Kørte lige over 100 kg på dødløft i vinters, men der er jeg helt sikkert ikke nu. Med vold og magt kørte jeg 3x75 kg i dag, men formen var ikke helt køn. Det er ok, sommer er OCR og løbesæson og vinter er tunge løft :D
Har vist kun kørt seriøs maxtest på bænk udover det og der kan jeg ikke huske mine tal :lol:


Jeg kører også sjældent Max, det er der heller ingen grund til at gøre. Jeg rykker mig kun på bænkpres, fordi jeg elsker det. Men skal spise mere hvis jeg skal rykke mig på styrken.
Er begyndt på calisthenics i stedet, der er det jo en fordel med lav vægt :D
0
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8871

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf D.itsen » 23. jul 2018, 18:12

Hvordan går det med jer andre i sommer-varmen og ferien?
Jeg har hængt noget i bremsen de sidste uger: Tog til OCR em (altså jeg løb uden for konkurrence, jeg er slet ikke god nok til at kvalificere mig, men det var super fedt), og så to ugers træningsfri inkl. Roskilde og en heftig forkølelse. Så tager det altså lidt tid at komme ordentligt i gang igen, specielt fordi jeg stadig hoster. Men nu begynder kroppen så småt at være sig selv igen og dødløftede 3x3x70 kg i dag, så er næsten der jeg var før pausen.
Er startet forfra på mit pull up program igen, det virker bare meget godt for mig, og så er de første uger overskuelige, så tænker skuldrene har godt af det.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Hewlett
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4341

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Hewlett » 28. jul 2018, 23:56

Jeg kan slet ikke løfte det jeg plejer i den her varme. Jeg ved ikke præcis hvad der sker, men alt virker hårdere og især mine ben syrer hurtigt til.

Jeg har så valgt at gå ned i vægt og så holde en pæn form, fremfor død og pine at insistere på at køre de antal kg jeg plejer at kunne og indtil videre er jeg stadig gået fra træningscenteret med følelsen af, at have trænet til punktet før udmattelse samt med en efterfølgende god ømhed i musklerne.

Så jeg er glad og tilfreds og fokuserer ikke så meget på vægten lige nu.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Ally » 29. jul 2018, 08:39

D.itsen skrev:Hvordan går det med jer andre i sommer-varmen og ferien?

Jeg har taget revanche med træningen de sidste dage, da jeg havde mine piger indtil i onsdags og det gjorde det lidt svært at tage i FW, når jeg nu havde lyst. Dog synes jeg ikke, at varmen påvirker min evne til at løfte tungt - det eneste, jeg rigtig har bemærket er, at jeg jo sveder voldsomt :-D
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 446
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 18
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 493

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Lover-Moses » 21. aug 2018, 10:15

Er kommet ind i en god stime for tiden. Har haft svært ved at finde motivationen til at komme afsted til træning, og når jeg endelig var der, følte jeg meget hurtigt at jeg tabte pusten. Har så skiftet center (dog samme kæde), hvor temperaturen og luftkvaliteten er væsentlig bedre, så fra at jeg nærmest var på vej hjem i midten af første øvelse, prøver jeg nye ting af når jeg har været programmet igennem, og er slet ikke lige så træt og smadret som før :banan:

Igår skulle jeg øge vægten i squat fra 4 x 8 med 90kg til 4 x 8 med 100kg, og fik kørt 2 x 8 og 2 x 7, hvilket var bedre end forventet. Bagefter 3 x 10 i hack squat maskinen med 40kg (den virker hård på mine knæ), og så 4 x 10 i squat pressen med 270kg. Selvom jeg er helt smadret i ben og balder i dag, fik jeg alligevel kørt 4 x 8 i dødløft med 120kg. Og det selvom jeg ligger ret meget i kcal underskud for tiden :klap:
1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5861

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Velvet-Goldmine » 24. aug 2018, 08:59

Jeg har tilmeldt mig et center der er ejet af, og med overvejende fysioterapeuter tilknyttet (der også er udd. trænere selvf.).
Jeg er lige flyttet til ny by, og både FW og FitnessDK er bare ikke rigtigt mig (har prøvet af flere omgange, og jeg bliver især træt af deres evindelige The Voice på max. volumen ... jeg er gammel og bliver vanvittig af det latterligt dårlige musik, ok :genert:
Men faktisk søgte jeg også lidt proff. hjælp da jeg lige fik reddet mig en golfalbue da jeg startede nyt og fysisk krævende arbejde :rulle:

Jeg har købt mig 10 sessioner med personlig træner, og han er som sagt fys også så der er blevet lagt styrketræningsprogram under hensyntagen til min albue, og så har jeg også fået laserbehandling på selvsamme. Det synes jeg faktisk hjalp en smule efter første gang allerede. Lige pt. er det så slemt at ud over smerten i selve albuen, så sover hele min underarm og fingrene prikker og summer konstant og fingerspidserne er nærmest følelsesløse. Det er lidt irriterende må jeg indrømme for det resulterer også i mærkbar nedsat gribekraft og generel styrke i hænderne, og påvirker min evne i mit arbejde.

Nå men jeg har haft 2 sessions med ham indtil videre, og det har været så fedt! Jeg elsker styrketræning, men det er et godt stykke tid siden sidst og det meste af et år på sofaen med voldsom stress, har også sat sig sine spor i både udseende og styrke :tie:
Heldigvis har jeg ikke LIGE rejst mig fra sofaen og stressen, men har da netop arbejdet fysisk hårdt et par måneder (ellers havde det været endnu værre fat), og der er allerede sket fremskridt på de par uger jeg har været i gang.

Jeg glæder mig SÅ meget til at blive stærk og fit igen, og evt. imponere den græske gud på 190 cm. og totalt mejslet ansigt og krop som er blevet træner for denne lille dejklump, bare en LILLE smule en dag :-D
1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5861

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Velvet-Goldmine » 2. sep 2018, 10:54

F.a.n.t.a.s.t.i.s.k. træning her til formiddag :dance:

Nu begynder det ikke at være både svært og hårdt, men 'kun' hårdt. Jeg har haft 4 sessions med træneren indtil videre, den sidste i fredags, og han er fanme god til at både at lytte og spotte problematikkerne, så vi har arbejdet både med rækkefølgen af øvelser og nye ting skudt ind hist og pist, så jeg får aktiveret de helt korrekte muskler til hver øvelse, og det bærer altså frugt nu. Tingene glider på den rigtige måde, jeg kampsveder og nyder hvert sekund :-D (altså ud over de 20 min. opvarmingscardio - det er dødens pølse, haha).

Til gengæld er det da en halvdeprimerende oplevelse at gå på vægten når man fokuserer på styrke - der sker dælme ikke meget :/
Jeg har ikke vejet mig siden jeg blev rask, hvilket er flere måneder siden, og det var en frygtelig oplevelse. Jeg har som sagt haft fysisk tungt arbejde såvel om nu intensiv styrketræning, og kosten er der også riiimeligt styr på, så jeg troede egentlig at der ville være sket mere, men jeg må holde mig til at jeg tydeligt kan mærke forskel på mit tøj og mit udseende og så huske at jeg bygger muskler på.
Indtil min muskelstyrke er nogenlunde oppe igen, vil jeg jo ikke se det så meget på vægten som på udseende, så jeg tror at vægten bliver pakket lidt væk og så går jeg med spejlet og tøjet efterhånden som jeg kan passe det igen :lol:
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Ally » 2. sep 2018, 11:21

Jeg havde helt glemt denne tråd, men er simpelthen nødt til at "prale" lidt... :D

Mit andet forløb med min PT'er er snart slut og det er jeg så ærgerlig over, men jeg har desværre ikke råd til at forlænge endnu engang. Men altså, da vi startede med dødløft og jeg hurtigt kom op i vægt, blev målet, at jeg skulle ramme 100 kg. Dét mål er nu nået! Og forleden oplevede jeg, at jeg kunne tage 8 reps box squats med 80 kg. på nakken!

:banan:
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 446
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 18
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 493

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Lover-Moses » 2. sep 2018, 21:44

I onsdags ville jeg prøve at køre max i dødløft. Det tungeste jeg har løftet var da jeg var på mit højeste niveau, og der kørte jeg 5 x 5 med 140kg. Fik løftet 160kg to gange efter at have varmet op med 5 x 100 og 1 x 140kg. Og det var endda med god form :)
4
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8871

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf D.itsen » 9. okt 2018, 19:40

Jeg har været på business trip det meste af de to foregående uger. 4 forskellige hoteller, hvor der kun være træningsfaciliteter på de to - og det var ikke særlig gode forhold, især det ene var skod (ingen alm. stang, dårlig bænk, og kun én håndvægt for en del af kiloene). Hold nu op hvor var det lækkert at komme tilbage i meget eget center i går, med både tid og overskud og ordentligt udstyr. Min krop kan godt mærke jeg squattede :D

Og så noget helt andet: hvordan håndterer i, at I bliver større og vægten stiger? Jeg kan godt mærke jeg synes det er sært, at jeg er det tungeste jeg nogensinde har været, undtaget det halve år jeg reelt var overvægtig. Min bmi siger jeg er overvægtig, og det synes jeg er voldsomt komisk. Har lige smidt et par nederdele til genbrug, for dem kommer min røv altså ikke i igen. På den ene siden synes jeg det er vildt fedt at jeg bygger muskelmasse, på den anden side har jeg lidt svært ved at forlige mig med det. Jeg kunne måske godt smide et par kilo fedt, men ret meget mere end det ville se sært ud (jeg ønsker ikke er være ripped)
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Artem » 16. okt 2018, 20:26

Langt om længe oplever jeg lidt fremskridt. Temperaturen i centeret er også mere menneskelig nu. Hvor det ikke virker for mig når det er så varmt.
Men har nærmest i et halvt år haft problemer med træning af min venstre biceps med frie vægter. Men hvor den stille og roligt er kommet med den sidste måned, og nu kan jeg tage 5 gentagelser med 22,5 kg.

Ellers har jeg besluttet mig til at jeg skal kunne tage pull ups. Så i dag var første dag og kunne tage 1 og 2 halve...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5861

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Velvet-Goldmine » 28. okt 2018, 07:24

D.itsen skrev:Jeg har været på business trip det meste af de to foregående uger. 4 forskellige hoteller, hvor der kun være træningsfaciliteter på de to - og det var ikke særlig gode forhold, især det ene var skod (ingen alm. stang, dårlig bænk, og kun én håndvægt for en del af kiloene). Hold nu op hvor var det lækkert at komme tilbage i meget eget center i går, med både tid og overskud og ordentligt udstyr. Min krop kan godt mærke jeg squattede :D

Og så noget helt andet: hvordan håndterer i, at I bliver større og vægten stiger? Jeg kan godt mærke jeg synes det er sært, at jeg er det tungeste jeg nogensinde har været, undtaget det halve år jeg reelt var overvægtig. Min bmi siger jeg er overvægtig, og det synes jeg er voldsomt komisk. Har lige smidt et par nederdele til genbrug, for dem kommer min røv altså ikke i igen. På den ene siden synes jeg det er vildt fedt at jeg bygger muskelmasse, på den anden side har jeg lidt svært ved at forlige mig med det. Jeg kunne måske godt smide et par kilo fedt, men ret meget mere end det ville se sært ud (jeg ønsker ikke er være ripped)



Nu har jeg også en del fedt at komme af med, så mit 'problem' er at vægten ikke rykker sig synderligt nedad, men spejlet giver jo klart et nyt og meget bedre billede. Jeg har intet problem med hvad vægten eller BMI siger - for mig handler det mere om at være glad for det jeg ser i spejlet, og jeg synes altså at en veltrænet 'strutnumse' ser ufatteligt meget bedre ud end en flad 'cardionumse' så jeg synes det lyder fint med nederdele der må ud :-D
Den generelle silhuet på en person med en god og trænet muskelmasse er også mere harmonisk og bliver endnu mere curvy på en kvinde, og så bevæger jeg mig bare mere balanceret, har en bedre holdning og udstråling når jeg er stærk, end hvis jeg 'bare' er slank - så alt i alt går jeg efter spejl og følelse, og ikke vægt.
Så jeg venter (mere eller mindre) tålmodigt på at det overskydende fedt kommer af, så jeg kan nyde den stærke flotte krop indenunder :lol:
2
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5861

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Velvet-Goldmine » 28. okt 2018, 07:29

Jeg har faktisk haft et par slappe uger efter en ualmindeligt sejlivet forkølelse startende med feber og generel udmatning, sluttende med en hoste fra helvede der gav flere opvågninger hver nat, og med en intensitet i både lyd og 'dybde' at det kunne jeg altså ikke tage i centeret med.
Men i går var min krop helt i orden igen, og jeg var SÅ på med træningen og det var bare skønt ... jeg kan godt mærke min krop i dag :cool:
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5861

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Velvet-Goldmine » 21. nov 2018, 20:44

Jeg fik lagt nyt program i går og blev 'motiveret' af ny træner.
I dag: AV!

En anden ting - når I skriver hvor mange kg. i løfter feks. i dødløft, regner I så stangen med eller er det kun det antal kg. der kommer på i skiver? Jeg mener... stangen hos os vejer feks. 20 kg. (det er vel ret standard tænker jeg) og det lyder jo lidt bedre at sige at man kører sæt med 60 kg. i stedet for de 40 der står på programmet at man skal lægge på :blush:
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"