Styrketræningstråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8872

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf D.itsen » 21. nov 2018, 20:56

Velvet-Goldmine skrev:Jeg fik lagt nyt program i går og blev 'motiveret' af ny træner.
I dag: AV!

En anden ting - når I skriver hvor mange kg. i løfter feks. i dødløft, regner I så stangen med eller er det kun det antal kg. der kommer på i skiver? Jeg mener... stangen hos os vejer feks. 20 kg. (det er vel ret standard tænker jeg) og det lyder jo lidt bedre at sige at man kører sæt med 60 kg. i stedet for de 40 der står på programmet at man skal lægge på :blush:

Det er inkl stangen. Altså en standard stang vejer 20 kg, men det er jo ikke alle der kører med standard stang.

Men okay, ind i mellem snakker jeg også om hvor mange kilo jeg smider på stangen eller på hver side af stangen
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5861

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Velvet-Goldmine » 21. nov 2018, 21:14

D.itsen skrev:Det er inkl stangen. Altså en standard stang vejer 20 kg, men det er jo ikke alle der kører med standard stang.

Men okay, ind i mellem snakker jeg også om hvor mange kilo jeg smider på stangen eller på hver side af stangen


Ok godt, så vil jeg have det en lille smule bedre med min foreløbige status når jeg læser om hvad I smider rundt med herinde :D
1
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8872

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf D.itsen » 23. nov 2018, 20:25

Jeg makstestede chin ups i dag. De er ikke strict, kun ca. 3/4, men det er stadig et kæmpe fremskridt jeg kan dem, og jeg nåede 10 i dag :rock: :danse: :banan: :banan2:

Næste uge er det forfra (næsten) på programmet, denne gang med strict. Det skal nok blive festligt :D
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8872

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf D.itsen » 26. jan 2019, 15:05

Mit program slår mig ihjel :lol:
Jeg er nu vist på 6 omgang af mit 5/3/1 program, men den her gang er det tilpasset efter den makstest jeg lavede mellem jul og nytår, og nu er det godt nok blevet tungt. Jeg synes i hvert fald 6*85 kg dødløft er lidt presset :D
Og så 6*4 chin ups (som jeg vil betegne som rigtige, selvom jeg ikke er nede og hænge død). Jeg er altså lidt for stolt af at jeg kan det nu :dåne:
Senest rettet af D.itsen 27. jan 2019, 18:32, rettet i alt 1 gang.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Ally » 26. jan 2019, 15:24

Jeg havde helt glemt denne tråd, så tak til D.itsen for at hive den frem igen :)

Efter jeg er begyndt på et forløb i FW med en anden PT'er, der også er vanecoach, har jeg fået nye programmer. I forløbets start var der fokus på mine vaner i forbindelse med mad; det brugte vi omkring en måneds tid på at snakke igennem. Nu har vi bevæget os mere over i kosten; har fået en kostplan, jeg skal følge og, som nævnt, også nye programmer.
Der er tale om full body-programmer; et med fokus på puls og et med fokus på styrke. Med andre ord, to gange om ugen er det planen, at jeg skal træne i FW. Det er anderledes end da jeg trænede seks gange om ugen, men pt er det det, der passer mig, min krop og psyke og privatliv allerbedst.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf IrmaPigen » 7. feb 2019, 08:11

Jeg har ondt i nedre del af ryggen, fra lænden og så trækker det ned over balder og ned i ben.

Jeg tror, jeg har givet den lidt for meget gas med styrketræningen i går.
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5861

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Velvet-Goldmine » 8. feb 2019, 16:03

Jeg er begyndt at køre splitprogram for jeg er taget i centeret hver dag siden for et par uger siden. Egentlig mest for at få noget mere cardio ind for at forbrænde noget mere og lige smide de forb... genstridige kilo.
Jeg har jo læst stolpe op og vægge ned om det dumme i at kombinere cardio og styrketræning fordi det førstnævnte skulle have en negativ indvirkning på muskelopbygningen, men jeg satser på at siden jeg jo ikke træner op til bikinifitness eller næste kvindebobybuilderkonkurrence, at det er ok alligevel. Det må i hvert fald være sådan - jeg var ved at blive vanvittig af det uendeligt langsomme tempo hvormed kiloene forsvandt (selv om der jo sikkert har været noget fedttab samtidig med øgning i muskelmasse og dermed ikke den store forskel på vægten).
Hvorom alting er kan jeg se på målingerne på min Tanitavægt at jeg stadig har lagt muskelmasse på i disse uger hvor cardioen har været skruet mærkbart op, sammen med mere tabt fedtvæv, så jeg satser på at den er bare tilnærmelsesvis til at stole på og tænker at det hele er ok.
Det begynder rigtigt at kunne ses og mærkes nu, det er bare fedt!
0
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf HappyHippo » 8. feb 2019, 16:58

IrmaPigen skrev:Jeg har ondt i nedre del af ryggen, fra lænden og så trækker det ned over balder og ned i ben.

Jeg tror, jeg har givet den lidt for meget gas med styrketræningen i går.


Jeg vil altid anbefale mckenzie til rygproblemer. Evt Google /YouTube hvis du ikke er bekendt med det. Og så ligge så meget på maven som muligt.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf IrmaPigen » 8. feb 2019, 18:54

HappyHippo skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg har ondt i nedre del af ryggen, fra lænden og så trækker det ned over balder og ned i ben.

Jeg tror, jeg har givet den lidt for meget gas med styrketræningen i går.


Jeg vil altid anbefale mckenzie til rygproblemer. Evt Google /YouTube hvis du ikke er bekendt med det. Og så ligge så meget på maven som muligt.


Mckenzie har jeg alt andet end gode erfaringer med. Det hjalp ikke. Overhovedet.
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Oddinary » 13. apr 2019, 14:02

Velvet-Goldmine skrev:Jeg er begyndt at køre splitprogram for jeg er taget i centeret hver dag siden for et par uger siden. Egentlig mest for at få noget mere cardio ind for at forbrænde noget mere og lige smide de forb... genstridige kilo.
Jeg har jo læst stolpe op og vægge ned om det dumme i at kombinere cardio og styrketræning fordi det førstnævnte skulle have en negativ indvirkning på muskelopbygningen, men jeg satser på at siden jeg jo ikke træner op til bikinifitness eller næste kvindebobybuilderkonkurrence, at det er ok alligevel. Det må i hvert fald være sådan - jeg var ved at blive vanvittig af det uendeligt langsomme tempo hvormed kiloene forsvandt (selv om der jo sikkert har været noget fedttab samtidig med øgning i muskelmasse og dermed ikke den store forskel på vægten).
Hvorom alting er kan jeg se på målingerne på min Tanitavægt at jeg stadig har lagt muskelmasse på i disse uger hvor cardioen har været skruet mærkbart op, sammen med mere tabt fedtvæv, så jeg satser på at den er bare tilnærmelsesvis til at stole på og tænker at det hele er ok.
Det begynder rigtigt at kunne ses og mærkes nu, det er bare fedt!


Hvorfor det? :)
0
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8872

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf D.itsen » 13. apr 2019, 14:15

Oddinary skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Jeg er begyndt at køre splitprogram for jeg er taget i centeret hver dag siden for et par uger siden. Egentlig mest for at få noget mere cardio ind for at forbrænde noget mere og lige smide de forb... genstridige kilo.
Jeg har jo læst stolpe op og vægge ned om det dumme i at kombinere cardio og styrketræning fordi det førstnævnte skulle have en negativ indvirkning på muskelopbygningen, men jeg satser på at siden jeg jo ikke træner op til bikinifitness eller næste kvindebobybuilderkonkurrence, at det er ok alligevel. Det må i hvert fald være sådan - jeg var ved at blive vanvittig af det uendeligt langsomme tempo hvormed kiloene forsvandt (selv om der jo sikkert har været noget fedttab samtidig med øgning i muskelmasse og dermed ikke den store forskel på vægten).
Hvorom alting er kan jeg se på målingerne på min Tanitavægt at jeg stadig har lagt muskelmasse på i disse uger hvor cardioen har været skruet mærkbart op, sammen med mere tabt fedtvæv, så jeg satser på at den er bare tilnærmelsesvis til at stole på og tænker at det hele er ok.
Det begynder rigtigt at kunne ses og mærkes nu, det er bare fedt!


Hvorfor det? :)

Fordi det er to forskellige tilpasninger kroppen skal, så ingen af dem bliver optimale. Det er ikke er problem for de fleste, men man bliver ikke verdensmester i nogen af tingene, så længe man også har det andet, som en del af sin primær træning og ikke bare supplement
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Oddinary » 13. apr 2019, 14:17

D.itsen skrev:
Oddinary skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Jeg er begyndt at køre splitprogram for jeg er taget i centeret hver dag siden for et par uger siden. Egentlig mest for at få noget mere cardio ind for at forbrænde noget mere og lige smide de forb... genstridige kilo.
Jeg har jo læst stolpe op og vægge ned om det dumme i at kombinere cardio og styrketræning fordi det førstnævnte skulle have en negativ indvirkning på muskelopbygningen, men jeg satser på at siden jeg jo ikke træner op til bikinifitness eller næste kvindebobybuilderkonkurrence, at det er ok alligevel. Det må i hvert fald være sådan - jeg var ved at blive vanvittig af det uendeligt langsomme tempo hvormed kiloene forsvandt (selv om der jo sikkert har været noget fedttab samtidig med øgning i muskelmasse og dermed ikke den store forskel på vægten).
Hvorom alting er kan jeg se på målingerne på min Tanitavægt at jeg stadig har lagt muskelmasse på i disse uger hvor cardioen har været skruet mærkbart op, sammen med mere tabt fedtvæv, så jeg satser på at den er bare tilnærmelsesvis til at stole på og tænker at det hele er ok.
Det begynder rigtigt at kunne ses og mærkes nu, det er bare fedt!


Hvorfor det? :)

Fordi det er to forskellige tilpasninger kroppen skal, så ingen af dem bliver optimale. Det er ikke er problem for de fleste, men man bliver ikke verdensmester i nogen af tingene, så længe man også har det andet, som en del af sin primær træning og ikke bare supplement


Kan du uddybe de to slags "tilpasninger"? :D
0
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8872

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf D.itsen » 13. apr 2019, 14:30

Argh, nu begynder du at presse min hukommelse :D Altså styrketræning er selvfølgelig hypertrofi altså muskelvækst og derudover eksplosivitet. Løb kræver mere udholdende muskler, ikke større muskler, og større og dermed tungere muskler gør dig langsommere. Løber du kort er de modsatrettede tilpasninger mindre end hvis det er langdistance, det er ret tydeligt når du kigger på en sprinters krop i forhold til en marathon løber
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8872

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf D.itsen » 3. maj 2019, 21:39

Det er altså noget dybt tilfredsstillende i at tage 3 pull ups i et lille greb vi hang op. Det har altså rykket rigtig meget, når jeg nu kan lave dem i andet end den klassiske stang. Jeg mangler stadig skuldermobilitet og jeg er en svag kylling i forhold til de fleste af dem vi træner ocr med, men jeg rykker.
Og så er jeg oppe at køre den vægt, som i vinters var min Maks-test-vægt, som fast træningsvægt på squat. Det er vel også ok
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2067
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6064

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Contrast » 4. maj 2019, 09:14

Fik lige lavet nogle pilates øvelser (Blogilates). Det føltes ekstra trægt i dag, men jeg klarede mig igennem :D
0
Inge Færch Schott

Tilbage til "Fit og/eller lækker"