Cykling på mormorcykel

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Rosen
Indlæg: 347
Tilmeldt: 23. maj 2016, 11:41
Kort karma: 40
Likede indlæg: 523

Cykling på mormorcykel

Indlægaf Rosen » 21. nov 2018, 12:49

Jeg har længe ønsket mig at cykle på arbejde. Jeg har 13 km hver vej.

Min cykel er en nyere model mormorcykel som jeg rigtig godt kan li´at cykle på men har ikke hørt om så mange som cykler langt på mormor.

Til gengæld ser jeg jo kvinder hver dag inde i byen på mormorcykle selvom jeg ikke ved hvor langt de skal ;)

Nogen her som cykler 20-30 km på sådan en cykel dagligt? Er det fint nok?

Jeg kan ikke cykle på citybikes og alle de her cykler hvor man ikke sidder oprejst, da jeg får sindssyge smerter i ryggen (svajer enormt meget).
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Cykling på mormorcykel

Indlægaf Pandesteg » 21. nov 2018, 12:58

Rosen skrev:Jeg har længe ønsket mig at cykle på arbejde. Jeg har 13 km hver vej.

Min cykel er en nyere model mormorcykel som jeg rigtig godt kan li´at cykle på men har ikke hørt om så mange som cykler langt på mormor.

Til gengæld ser jeg jo kvinder hver dag inde i byen på mormorcykle selvom jeg ikke ved hvor langt de skal ;)

Nogen her som cykler 20-30 km på sådan en cykel dagligt? Er det fint nok?

Jeg kan ikke cykle på citybikes og alle de her cykler hvor man ikke sidder oprejst, da jeg får sindssyge smerter i ryggen (svajer enormt meget).


Jeg cyklede i en periode 12 km til og fra arbejde på min bedstemorcykel. Det gik helt fint :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7575
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 755
Likede indlæg: 21130

Re: Cykling på mormorcykel

Indlægaf Nesnay » 21. nov 2018, 13:06

Jeg har 11 km hver vej og kører på, hvad jeg selv vil betegne som en rigtig damecykel. Måske ikke helt mormor, men heller ikke citybike e.l. Det går uden problemer. Før det kørte jeg i flere år på en lidt tungere damecykel. Det kunne man også sagtens, men jeg kom selvfølgelig ikke så hurtigt frem som folk på mere sporty modeller :)
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Cykling på mormorcykel

Indlægaf Stitch » 21. nov 2018, 13:24

Rosen skrev:Jeg har længe ønsket mig at cykle på arbejde. Jeg har 13 km hver vej.

Min cykel er en nyere model mormorcykel som jeg rigtig godt kan li´at cykle på men har ikke hørt om så mange som cykler langt på mormor.

Til gengæld ser jeg jo kvinder hver dag inde i byen på mormorcykle selvom jeg ikke ved hvor langt de skal ;)

Nogen her som cykler 20-30 km på sådan en cykel dagligt? Er det fint nok?

Jeg kan ikke cykle på citybikes og alle de her cykler hvor man ikke sidder oprejst, da jeg får sindssyge smerter i ryggen (svajer enormt meget).



Jeg cyklede i en periode 14 km hver vej på en gammel mormorcykel. Det gik rigtig fint, så det synes jeg sagtens du kan.
Jeg kan ligesom du heller ikke cykle på andre cykler uden at få ondt i ryggen og andet.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Cykling på mormorcykel

Indlægaf Kattefjæs » 21. nov 2018, 13:27

Jeg har cyklet op til 15km hver vej på mormorcykel - kan heller ikke cykle på andre modeller. Det er gået fint!
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Cykling på mormorcykel

Indlægaf Kattefjæs » 21. nov 2018, 13:28

Min mor cykler 20-50 km flere dage om ugen på mormorcykel, og det går også fint selvom hun er tæt på de 70... :D
2
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1362
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4519

Re: Cykling på mormorcykel

Indlægaf PerXX » 21. nov 2018, 13:33

Det er vel ret forskelligt fra person til person om man har det fint med en sådan tur.
Mormorcykler har jeg ikke den store erfaring med, men jeg har tidligere taget en tur fra Nordjylland - Tønder - København på en Christianiacykel, og det gik da fint nok.

Jeg tænker ikke din tur er noget problem, du skal bare finde ud af hvor lang tid du skal bruge på ruten, så du ved hvornår du skal afsted for at møde til tiden og ikke behøver at tæske afsted så du møder op gennemblødt af sved.

Jeg ville finde en dag hvor jeg har god tid, og så prøve at cykle turen og se hvordan det går og hvor lang tid der skal bruges.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43766

Re: Cykling på mormorcykel

Indlægaf paint » 21. nov 2018, 13:38

Jeg har set ret mange, især kvinder, hér i København, køre med disse frempinde (hedder den). Den er justerbar, og kan indstilles så den passer præcist til den enkeltes foretrukne siddestilling. De kan f.eks købes (nok som det billigste) i Biltema. https://www.biltema.dk/fritid/cykler/cy ... 2000019098

Billede

Her monteret på en Raleigh

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Cykling på mormorcykel

Indlægaf hotlips » 21. nov 2018, 13:40

Jeg har haft både mormorcykel og en rigtig racer og jeg vil klart anbefale en racer, hvis du synes du skal sidde og bøje dig skal den jo indstilles til dig.

Det kan sikkert sagtens lade sig gøre på en mormor model men når man skal af sted på alle hverdage og man er træt og det er surt så er det en god ide at gøre det så nemt for en selv som muligt, så koster det måske ikke så mange kræfter så man får helt så meget motion pr gang, men i længden er det en god forretning fordi man godt gider at blive ved,
1
Rosen
Indlæg: 347
Tilmeldt: 23. maj 2016, 11:41
Kort karma: 40
Likede indlæg: 523

Re: Cykling på mormorcykel

Indlægaf Rosen » 22. nov 2018, 08:57

Tak alle sammen; jeg prøver på mandag :)...stille og roligt. Kommer fra Island og da jeg var yngre cyklede jeg til og fra arbejde (8 km hver vej) men med 400-500 metre i højdeforskel.

Havde indtrykket af at det var nemt at cykle i Danmark....men må indrømme at Vestamager i kulde og vind er alt andet end nemt! Plus jeg er blevet ca 15-20 år ældre.
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"