Fitness World eller Loop?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Fitness World eller Loop?

Indlægaf Pyjamas » 29. dec 2018, 15:15

Min erfaring med fitness er ikke ret stor; der er gået 10 år, siden jeg sidst satte ben i et center, så jeg søger hjælp til at vælge det rigtige.
Jeg er 15 kg overvægtig, og jeg vil allerhelst se resultater straks. Dog er jeg doven og idéforladt, hvorfor cirkeltræningen i Loop tiltaler mig - det er fastlagt, hvad jeg skal, og tidsmæssigt er det overskueligt.
Jeg overvejer dog også, om FWs hold måske vil være gavnligt for mig, jeg har kun hørt godt om holdtræning, og at det er lettere at komme af sted, fordi man har tilmeldt sig et hold.
Jeg er meget flov over min overvægt og manglende kondition, og jeg har en forestilling om, at i FW vælter det med slanke kvinder og bodybuilder-mænd, mens jeg sidder og er forpustet i mit forvaskede træningstøj :genert: Jeg er nervøs for, at hvis jeg først føler mig malplaceret, så kommer jeg ikke af sted. Mht det hælder jeg mest til Loop.
Jeg har FW under 1 km herfra, og Loop kan jeg cykle til på 10 minutter. Jeg er vant til at cykle i al slags vejr, så jeg tænker ikke, at afstanden vil være en hindring. Loop er billigere end FW, det er dog ikke det afgørende.

Jeg bestiller naturligvis en prøvetime, inden jeg melder mig ind i noget.

Hvad vil I vejlede mig til?
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5390
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13850

Re: Fitness World eller Loop?

Indlægaf RavenClaw » 29. dec 2018, 15:22

Jeg vil bare indskyde, at der i min FW faktisk er overvægt af ikke-supertrænede mennesker. Det er faktisk en dejlig bred folkemængde, der kommer her. Men for 2 år siden var det også et sted for trænede mennesker.
3
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
In_your_eyes
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1941

Re: Fitness World eller Loop?

Indlægaf In_your_eyes » 29. dec 2018, 15:50

I "min" Loop er vi en meget broget flok, der er ingen supertrænede (læs voldsom muskuløse), men der i mod folk på alle plan. Tøjstilen er generelt afslappet og alle bliver taget godt i mod.
Loop tiltaler mig fordi det ikke tager så lang tid og at der ingen ventetid er.
0
:pompom:
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Fitness World eller Loop?

Indlægaf Alphilia » 29. dec 2018, 15:58

I min FW kommer der også en broget flok af unge, gamle, tykke og tynde. Jeg er selv en af de mindre tynde og føler mig ikke malplaceret.

Hvordan er tilgængeligheden af de hold, du gerne vil bruge i dit nærmeste FW? Det ville betyde noget i mit valg, om jeg skulle længere efter specifikke hold.
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Fitness World eller Loop?

Indlægaf Pyjamas » 29. dec 2018, 16:07

In_your_eyes skrev:I "min" Loop er vi en meget broget flok, der er ingen supertrænede (læs voldsom muskuløse), men der i mod folk på alle plan. Tøjstilen er generelt afslappet og alle bliver taget godt i mod.
Loop tiltaler mig fordi det ikke tager så lang tid og at der ingen ventetid er.


Jeg forestiller mig også, at man i FW møder flere, der har fitness som en decideret hobby, end man gør i Loop.

Er det dit mål at tabe dig i Loop, og hvordan går det?
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Fitness World eller Loop?

Indlægaf Pyjamas » 29. dec 2018, 16:12

Alphilia skrev:I min FW kommer der også en broget flok af unge, gamle, tykke og tynde. Jeg er selv en af de mindre tynde og føler mig ikke malplaceret.

Hvordan er tilgængeligheden af de hold, du gerne vil bruge i dit nærmeste FW? Det ville betyde noget i mit valg, om jeg skulle længere efter specifikke hold.


Det med at føle sig malplaceret er med stor sandsynlighed også mest pga mit ringe selvværd. Rationelt ved jeg jo også godt, at de andre i FW er komplet ligeglade med, at jeg er tyk.
Jeg havde ikke overvejet det med holdene, jeg troede, alle slags hold var i hvert center. Tak for at nævne det! Er der et sted, hvor man kan se, hvad hvert center tilbyder? Umiddelbart kan jeg kun finde en kalender, og der er virkelig få intro-hold i mit nærmeste center.
En afgørende faktor er også, at jeg skal træne i dagtimerne. Jeg er alenemor, men da der er udsigt til, at jeg kommer på dagpenge, kan jeg lægge min træning om dagen.
0
In_your_eyes
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1941

Re: Fitness World eller Loop?

Indlægaf In_your_eyes » 29. dec 2018, 16:30

Pyjamas skrev:
In_your_eyes skrev:I "min" Loop er vi en meget broget flok, der er ingen supertrænede (læs voldsom muskuløse), men der i mod folk på alle plan. Tøjstilen er generelt afslappet og alle bliver taget godt i mod.
Loop tiltaler mig fordi det ikke tager så lang tid og at der ingen ventetid er.


Jeg forestiller mig også, at man i FW møder flere, der har fitness som en decideret hobby, end man gør i Loop.

Er det dit mål at tabe dig i Loop, og hvordan går det?

Da jeg startede i Loop tabte jeg mig 8 kgs uden at ændre på min kost, jeg har ikke helt fået kosten med, men jeg synes jeg har fået en pænere krop.
1
:pompom:
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Fitness World eller Loop?

Indlægaf Pyjamas » 29. dec 2018, 16:39

In_your_eyes skrev:
Pyjamas skrev:
In_your_eyes skrev:I "min" Loop er vi en meget broget flok, der er ingen supertrænede (læs voldsom muskuløse), men der i mod folk på alle plan. Tøjstilen er generelt afslappet og alle bliver taget godt i mod.
Loop tiltaler mig fordi det ikke tager så lang tid og at der ingen ventetid er.


Jeg forestiller mig også, at man i FW møder flere, der har fitness som en decideret hobby, end man gør i Loop.

Er det dit mål at tabe dig i Loop, og hvordan går det?

Da jeg startede i Loop tabte jeg mig 8 kgs uden at ændre på min kost, jeg har ikke helt fået kosten med, men jeg synes jeg har fået en pænere krop.


Det lyder rigtig godt :gogo: Jeg tror, kosten vil være den nemmeste del (ikke at det er nemt!) for mig, så det lyder umiddelbart som det, der passer min personlighed bedst.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Fitness World eller Loop?

Indlægaf Artem » 29. dec 2018, 16:58

Mon ikke det svinger meget fra by til by og med hvilke andre muligheder der er.
Her er FW mest for de unge og smarte, hvilket vil sige dem fra 16 til 30 år.
Loop er tilsvarende mere for de ældre fra 40 til 70 år.
Der er naturligvis enkelte undtagelser begge steder, med 90% af brugerne passer inden for de kategorier.

Så tænker i måske hvad med dem på 30-40 år? De hører naturligvis til de sidste 10% men træner eller mest i nogle af de andre selvstændige motionscenter i byen.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Kesha
Indlæg: 363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:53
Kort karma: 66
Likede indlæg: 423

Re: Fitness World eller Loop?

Indlægaf Kesha » 29. dec 2018, 19:14

Den FW jeg kommer i er helt fantastisk og har aldrig følt mig udenfor eller andet negativt. Jeg skal tabe 40kg og der er aldrig nogen som har kigget skævt til mig, heller ikke på holdene jeg går til :) Der er mange forskellige typer der.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fitness World eller Loop?

Indlægaf Ally » 29. dec 2018, 19:18

I mit FW-center er der medlemmer i alle aldre og alle kropstyper. Jeg vejer selv for meget, men føler mig på ingen måde malplaceret - heller ikke, når jeg står i frivægtsområdet blandt andre stærke mænd og kvinder.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Fitness World eller Loop?

Indlægaf Muspel » 29. dec 2018, 23:10

I min fitness World er der plads til alle typer

Og du behøver ikke starte på intro-hold. Hold som bodyfit og stram op kan du sagtens være med på fra nul i erfaring.

De plejer at spørge om der er nye med inden holdet starter, og så er instruktøren lidt ekstra opmærksom på at hjælpe.
0
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Fitness World eller Loop?

Indlægaf Chichu » 29. dec 2018, 23:39

Tror det kommer meget an på hvilken FW. Der er fx en i Aarhus, som jeg aldrig har kunnet mande mig op til at gå ind i fordi alle bare virkede alt for smarte til mit fitness-selvværd.

Omvendt er mine to nuværende lokale FW centre, hvor der kommer alle slags mennesker og hvor jeg med mine lidt for mange kilo føler mig rigtig godt tilpas. Jeg elsker de forskellige hold i FW. Synes særligt zumba, dansehold, stram op (og lign) og bodypump er gode til alle størrelser og kondier :)
0
Brugeravatar
Kesha
Indlæg: 363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:53
Kort karma: 66
Likede indlæg: 423

Re: Fitness World eller Loop?

Indlægaf Kesha » 30. dec 2018, 10:34

Chichu skrev:Tror det kommer meget an på hvilken FW. Der er fx en i Aarhus, som jeg aldrig har kunnet mande mig op til at gå ind i fordi alle bare virkede alt for smarte til mit fitness-selvværd.

Omvendt er mine to nuværende lokale FW centre, hvor der kommer alle slags mennesker og hvor jeg med mine lidt for mange kilo føler mig rigtig godt tilpas. Jeg elsker de forskellige hold i FW. Synes særligt zumba, dansehold, stram op (og lign) og bodypump er gode til alle størrelser og kondier :)


Er det den på Jens Baggesens Vej du holder dig fra? Den synes jeg nemlig mange har den holdning om :) Jeg elsker mit center på Skanderborgvej!
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fitness World eller Loop?

Indlægaf Fru Sunshine » 30. dec 2018, 20:10

Jeg foretrækker Loop. Det passer mig bedst med en kort træning.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Fit og/eller lækker"