Hvilket er dit drømmeur?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Panton » 7. jan 2019, 09:09

Hej

Min søn ønsker sig et high tech fitness ur og ville gerne have apple watch. Vi fandt så ud af at den kun kunne være online via selskabet 3, som er det eneste der understøtter det, så det kunne ikke blive det.

Jeg har kig på både Garmin Forerunner 645 Music og Garmin Vivoactive 3 GPS smartwatch. Det kan være jeg slet ikke kender det helt fantastiske ur som står på din ønskeliste, så hjælp lige. Hvis du ikke kan kigge på prisen og kun på finesser og bruger venlighed, samt at den kan gå online og fungere med apple, hvilket er det så :D

Han har snart fødselsdag og jeg er lidt tidspresset :genert:

TAK
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Panton » 7. jan 2019, 18:55

No one :gruble:

Hvilket har I og hvorfor :blomst:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23206

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Mani » 7. jan 2019, 19:14

Jeg har et TomTom da GPS’en er god i det. Men tænker, at der er andre federe urer derude. Jeg fik hjælp her: viewtopic.php?f=40&t=8515&hilit=Garmin
Ved ikke om du kan bruge det til noget :genert:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2316

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Jadajada » 7. jan 2019, 19:41

Panton skrev:Hej

Min søn ønsker sig et high tech fitness ur og ville gerne have apple watch. Vi fandt så ud af at den kun kunne være online via selskabet 3, som er det eneste der understøtter det, så det kunne ikke blive det.

Jeg har kig på både Garmin Forerunner 645 Music og Garmin Vivoactive 3 GPS smartwatch. Det kan være jeg slet ikke kender det helt fantastiske ur som står på din ønskeliste, så hjælp lige. Hvis du ikke kan kigge på prisen og kun på finesser og bruger venlighed, samt at den kan gå online og fungere med apple, hvilket er det så :D

Han har snart fødselsdag og jeg er lidt tidspresset :genert:

TAK


De andre du nævner kan nu heller ikke være online med deres eget (e-)sim-kort, så vidt jeg da har kunnet finde ud af.

Apple Watch 4 Cellular har indbygget e-sim-kort som det endnu kun er 3 der tilbyder. De andre teleselskaber er på vej uden at jeg kender tidshorisonten.
Alle de andre Apple Watches går på nettet via mobilen.

Jeg havde faktisk lagt et Apple Watch 4 i kurven i weekenden, men besindede mig og købte en rejse i stedet ;-)
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Panton » 7. jan 2019, 19:54

Mani skrev:Jeg har et TomTom da GPS’en er god i det. Men tænker, at der er andre federe urer derude. Jeg fik hjælp her: http://www.debatten.net/forum/viewtopic ... lit=Garmin
Ved ikke om du kan bruge det til noget :genert:



Nu har jeg læst den men det gjorde mig ikke klogere :genert:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Panton » 7. jan 2019, 19:58

Jadajada skrev:
Panton skrev:Hej

Min søn ønsker sig et high tech fitness ur og ville gerne have apple watch. Vi fandt så ud af at den kun kunne være online via selskabet 3, som er det eneste der understøtter det, så det kunne ikke blive det.

Jeg har kig på både Garmin Forerunner 645 Music og Garmin Vivoactive 3 GPS smartwatch. Det kan være jeg slet ikke kender det helt fantastiske ur som står på din ønskeliste, så hjælp lige. Hvis du ikke kan kigge på prisen og kun på finesser og bruger venlighed, samt at den kan gå online og fungere med apple, hvilket er det så :D

Han har snart fødselsdag og jeg er lidt tidspresset :genert:

TAK


De andre du nævner kan nu heller ikke være online med deres eget (e-)sim-kort, så vidt jeg da har kunnet finde ud af.

Apple Watch 4 Cellular har indbygget e-sim-kort som det endnu kun er 3 der tilbyder. De andre teleselskaber er på vej uden at jeg kender tidshorisonten.
Alle de andre Apple Watches går på nettet via mobilen.

Jeg havde faktisk lagt et Apple Watch 4 i kurven i weekenden, men besindede mig og købte en rejse i stedet ;-)


Hvis alle alligevel er online via mobil, så kunne det være han bare skulle have det apple series 4 cellular og så køre det via mobil indtil yousee understøtter det. Hmm! Men efter at have læst en virkelig stor del info om forskellige ure, så er Apples nok ikke det bedste, selvom det er dyrest! :gruble:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23206

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Mani » 7. jan 2019, 20:01

Panton skrev:
Mani skrev:Jeg har et TomTom da GPS’en er god i det. Men tænker, at der er andre federe urer derude. Jeg fik hjælp her: viewtopic.php?f=40&t=8515&hilit=Garmin
Ved ikke om du kan bruge det til noget :genert:



Nu har jeg læst den men det gjorde mig ikke klogere :genert:

Nej, kan også se nu at det er smart watch du kigger på. Det har jeg ingen forstand på. Er bare glad for mit ur til mit løb.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2316

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Jadajada » 7. jan 2019, 20:06

Panton skrev:
Hvis alle alligevel er online via mobil, så kunne det være han bare skulle have det apple series 4 cellular og så køre det via mobil indtil yousee understøtter det. Hmm! Men efter at have læst en virkelig stor del info om forskellige ure, så er Apples nok ikke det bedste, selvom det er dyrest! :gruble:


Hvis(/ok, let’s be honest: når) jeg køber bliver det et series 4 uden cellular.

Men jeg er også apple-fan.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Panton » 7. jan 2019, 20:59

Jadajada skrev:
Panton skrev:
Hvis alle alligevel er online via mobil, så kunne det være han bare skulle have det apple series 4 cellular og så køre det via mobil indtil yousee understøtter det. Hmm! Men efter at have læst en virkelig stor del info om forskellige ure, så er Apples nok ikke det bedste, selvom det er dyrest! :gruble:


Hvis(/ok, let’s be honest: når) jeg køber bliver det et series 4 uden cellular.

Men jeg er også apple-fan.



Min søn er også apple fan men hvad er grunden til du ville vælge uden?
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Panton » 7. jan 2019, 21:05

Mani skrev:
Panton skrev:
Mani skrev:Jeg har et TomTom da GPS’en er god i det. Men tænker, at der er andre federe urer derude. Jeg fik hjælp her: http://www.debatten.net/forum/viewtopic ... lit=Garmin
Ved ikke om du kan bruge det til noget :genert:



Nu har jeg læst den men det gjorde mig ikke klogere :genert:

Nej, kan også se nu at det er smart watch du kigger på. Det har jeg ingen forstand på. Er bare glad for mit ur til mit løb.



Jeg ville også selv købe et mindre fancy ur, men lige nu drejer det sig om barnets ønsker :P
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Artem » 7. jan 2019, 21:23

Grundlæggende kan man sige at der findes smart watch, med sports tacker funktioner. Hvor de fleste nok ser Apple Watch som de bedste.
O
De andre er sports tacker ure, med smart watch funktioner. Hvor Garmin laver nogle af de bedste, og som også meget handler om deres App med de ting man kan analysere

Så hvad er vigtigst? smart watch eller sports watch?

Er selv en Garmin mand, som mener at de laver de bedste sports tacker ure.
Har selv haft en Vivoactive 3 det sidste år, og det er da et ok ur, let og med touch skærm. Men er jo ved at være en gammel model.
Prøvede sidste sommer at købe en Fenix 5 sapphire, rigtigt lækkert og robust ur. Men også virkelig stort og tungt. Hvor jeg ganske simpelt synes det var for tungt at løbe med, hvor det var ubehageligt at have på.
Hvis man kan leve med det, er det klart det bedste ur man kan få til alle typer af ekstrem sport.

Hvis man bruger uret til udendørs tracking som ved løb og cykling, vil jeg mene at et nyt ur skal ævre med Galileo GPS system.
Det er der kun nogle få Garmin modeller som har endnu, men tror at det kommer i alle deres nye modeller i fremtiden.
Hvis du ikke kender til de forskellige typer af GPS er her lige en forklaring.
Hvor nærmest alle andre ure kun bruger GPS og GLONASS
GPS er det amerikanske system med satellitter nede og ækvator.
GLONASS er det russiske med satellitter over sovjetunionen
Galileo er som sagt det nye som først er ved at blive taget i brug i det her år, og med satellitter over europa.

Kan se de har opgraderet Vivoactive 3 så den nu er med Galileo :love:
Tror sgu jeg bliver nødt til at købe sådan et.

Update
Blev ikke nødvendigt at købe et nyt, Galileo er en del af den sidste nye firmware, så nu glæder jeg mig til at se hvad det giver af præcision i morgen.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Panton » 8. jan 2019, 04:54

Artem skrev:Grundlæggende kan man sige at der findes smart watch, med sports tacker funktioner. Hvor de fleste nok ser Apple Watch som de bedste.
O
De andre er sports tacker ure, med smart watch funktioner. Hvor Garmin laver nogle af de bedste, og som også meget handler om deres App med de ting man kan analysere

Så hvad er vigtigst? smart watch eller sports watch?

Er selv en Garmin mand, som mener at de laver de bedste sports tacker ure.
Har selv haft en Vivoactive 3 det sidste år, og det er da et ok ur, let og med touch skærm. Men er jo ved at være en gammel model.
Prøvede sidste sommer at købe en Fenix 5 sapphire, rigtigt lækkert og robust ur. Men også virkelig stort og tungt. Hvor jeg ganske simpelt synes det var for tungt at løbe med, hvor det var ubehageligt at have på.
Hvis man kan leve med det, er det klart det bedste ur man kan få til alle typer af ekstrem sport.

Hvis man bruger uret til udendørs tracking som ved løb og cykling, vil jeg mene at et nyt ur skal ævre med Galileo GPS system.
Det er der kun nogle få Garmin modeller som har endnu, men tror at det kommer i alle deres nye modeller i fremtiden.
Hvis du ikke kender til de forskellige typer af GPS er her lige en forklaring.
Hvor nærmest alle andre ure kun bruger GPS og GLONASS
GPS er det amerikanske system med satellitter nede og ækvator.
GLONASS er det russiske med satellitter over sovjetunionen
Galileo er som sagt det nye som først er ved at blive taget i brug i det her år, og med satellitter over europa.

Kan se de har opgraderet Vivoactive 3 så den nu er med Galileo :love:
Tror sgu jeg bliver nødt til at købe sådan et.

Update
Blev ikke nødvendigt at købe et nyt, Galileo er en del af den sidste nye firmware, så nu glæder jeg mig til at se hvad det giver af præcision i morgen.


Jeg tænker smart watch for min søn er vigtigst, og han skal kun bruge det til løb, dog forskellige former for løb. Til boksning er det ikke muligt at have ur på. Men han vil gerne have et med en masse finesser og jeg tror jeg er kommet frem til at det bliver apple watch series 4 . Det var det oprindelige ur, men det var kun fordi jeg troede at alle andre ure gik online uden mobil, og apple var kun understøttet af 3. Men jeg blev klogere, reelt vidste jeg intet om de ure før han ytrede ønske om et. :lol:

TAK for dit indlæg
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. jan 2019, 07:41

Jeg har polar A370 og er ret glad for det. Det er også et smart Watch der spiller sammen med tlf. Størrelse og design synes jeg er helt tilpas

Der er desuden løbeprogram i. Du skriver han særligt skal bruge det til løb så tænker at det er relevant

https://www.polar.com/da/produkter/spor ... tivitetsur
2
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Panton » 8. jan 2019, 08:16

FormerlyKnownAs skrev:Jeg har polar A370 og er ret glad for det. Det er også et smart Watch der spiller sammen med tlf. Størrelse og design synes jeg er helt tilpas

Der er desuden løbeprogram i. Du skriver han særligt skal bruge det til løb så tænker at det er relevant

https://www.polar.com/da/produkter/spor ... tivitetsur


tak jeg tjekker det lige ud :P
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Panton » 8. jan 2019, 08:20

Panton skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg har polar A370 og er ret glad for det. Det er også et smart Watch der spiller sammen med tlf. Størrelse og design synes jeg er helt tilpas

Der er desuden løbeprogram i. Du skriver han særligt skal bruge det til løb så tænker at det er relevant

https://www.polar.com/da/produkter/spor ... tivitetsur


tak jeg tjekker det lige ud :P


Edit: det er ikke et smart watch og det skulle det være. Jeg synes iøvrigt det er lidt tøset, for jeg synes selv det er fedt :genert:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Fit og/eller lækker"