Hvilket er dit drømmeur?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. jan 2019, 08:32

Panton skrev:
Panton skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg har polar A370 og er ret glad for det. Det er også et smart Watch der spiller sammen med tlf. Størrelse og design synes jeg er helt tilpas

Der er desuden løbeprogram i. Du skriver han særligt skal bruge det til løb så tænker at det er relevant

https://www.polar.com/da/produkter/spor ... tivitetsur


tak jeg tjekker det lige ud :P


Edit: det er ikke et smart watch og det skulle det være. Jeg synes iøvrigt det er lidt tøset, for jeg synes selv det er fedt :genert:


Hmmm...tænkte det var smart ift at det spiller sammen med mobil og man får beskeder, notifikationer, opkald osv. på det

Tøset synes jeg så ikke det er. Jeg kender flere mænd med det end Ladies :lol:
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. jan 2019, 08:35

1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Panton » 8. jan 2019, 09:20

FormerlyKnownAs skrev:Eller er der M430 https://www.loberen.dk/Polar-M430



det er fedt synes jeg, og slet ikke tøset. Det andet var bare sådan lidt smalt og jeg kender min søn :D

Men jeg har bestemt mig for et apple watch series 4 uden cellular. Det var det han oprindeligt ønskede sig og min eneste anke var at den var afhængig af mobil. Men det er alle kan jeg så erfare. Man bliver aldrig for gammel til at lære noget *mimre*
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. jan 2019, 09:25

Panton skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Eller er der M430 https://www.loberen.dk/Polar-M430



det er fedt synes jeg, og slet ikke tøset. Det andet var bare sådan lidt smalt og jeg kender min søn :D

Men jeg har bestemt mig for et apple watch series 4 uden cellular. Det var det han oprindeligt ønskede sig og min eneste anke var at den var afhængig af mobil. Men det er alle kan jeg så erfare. Man bliver aldrig for gammel til at lære noget *mimre*


Ja det bliver man heller ikke mindre af de polar ure fordi man læse beskeder på det osv :lol:
1
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Jadajada » 8. jan 2019, 13:04

Artem skrev:Grundlæggende kan man sige at der findes smart watch, med sports tacker funktioner. Hvor de fleste nok ser Apple Watch som de bedste.
O
De andre er sports tacker ure, med smart watch funktioner. Hvor Garmin laver nogle af de bedste, og som også meget handler om deres App med de ting man kan analysere

Så hvad er vigtigst? smart watch eller sports watch?

Er selv en Garmin mand, som mener at de laver de bedste sports tacker ure.
Har selv haft en Vivoactive 3 det sidste år, og det er da et ok ur, let og med touch skærm. Men er jo ved at være en gammel model.
Prøvede sidste sommer at købe en Fenix 5 sapphire, rigtigt lækkert og robust ur. Men også virkelig stort og tungt. Hvor jeg ganske simpelt synes det var for tungt at løbe med, hvor det var ubehageligt at have på.
Hvis man kan leve med det, er det klart det bedste ur man kan få til alle typer af ekstrem sport.

Hvis man bruger uret til udendørs tracking som ved løb og cykling, vil jeg mene at et nyt ur skal ævre med Galileo GPS system.
Det er der kun nogle få Garmin modeller som har endnu, men tror at det kommer i alle deres nye modeller i fremtiden.
Hvis du ikke kender til de forskellige typer af GPS er her lige en forklaring.
Hvor nærmest alle andre ure kun bruger GPS og GLONASS
GPS er det amerikanske system med satellitter nede og ækvator.
GLONASS er det russiske med satellitter over sovjetunionen
Galileo er som sagt det nye som først er ved at blive taget i brug i det her år, og med satellitter over europa.

Kan se de har opgraderet Vivoactive 3 så den nu er med Galileo :love:
Tror sgu jeg bliver nødt til at købe sådan et.

Update
Blev ikke nødvendigt at købe et nyt, Galileo er en del af den sidste nye firmware, så nu glæder jeg mig til at se hvad det giver af præcision i morgen.



Nu har jeg ikke prøvet et Garmin ur, så det er med et lille forbehold for at netop ur-afdelingen har fundet de vises sten, men ...

Jeg har endnu ikke haft et Garmin-produkt hvor jeg havde fornemmelsen af at det var mere end 80% færdigudviklet. Mærkelige menuer, mærkelige tekster, dårlige funktioner, crash kort sagt dårlige valg hele vejen igennem.
Jeg er sikker på at Garmin er på vej mod at lave en Nokia: De sprøjter nye apparater ud hele fucking tiden som kan dit og dat, men intet af det er færdigudviklet og alt er fuldt af fejl. Når der kommer en ny stor spiller og beslutter sig for for alvor at gå ind på Garmins markeder, så dør de.

Jeg har haft fingrene i rigtig meget software gennem tiden og intet af det har været dårligere end Garmins.
0
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Jadajada » 8. jan 2019, 13:07

Panton skrev:
Jadajada skrev:
Panton skrev:
Hvis alle alligevel er online via mobil, så kunne det være han bare skulle have det apple series 4 cellular og så køre det via mobil indtil yousee understøtter det. Hmm! Men efter at have læst en virkelig stor del info om forskellige ure, så er Apples nok ikke det bedste, selvom det er dyrest! :gruble:


Hvis(/ok, let’s be honest: når) jeg køber bliver det et series 4 uden cellular.

Men jeg er også apple-fan.



Min søn er også apple fan men hvad er grunden til du ville vælge uden?



Jeg har altid telefonen på mig. Det eneste cellular-versionen kan er at gå på nettet uden at have mobilen indenfor rækkevidde.
Måske hvis jeg løb meget og gerne ville undvære at slæbe mobilen med. Men jeg cykler mest, og der betyder det intet at have mobilen i lommen.
Dét og så små 1000kr ;-)
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Panton » 8. jan 2019, 13:35

Jadajada skrev:
Panton skrev:
Jadajada skrev:
Panton skrev:
Hvis alle alligevel er online via mobil, så kunne det være han bare skulle have det apple series 4 cellular og så køre det via mobil indtil yousee understøtter det. Hmm! Men efter at have læst en virkelig stor del info om forskellige ure, så er Apples nok ikke det bedste, selvom det er dyrest! :gruble:


Hvis(/ok, let’s be honest: når) jeg køber bliver det et series 4 uden cellular.

Men jeg er også apple-fan.



Min søn er også apple fan men hvad er grunden til du ville vælge uden?



Jeg har altid telefonen på mig. Det eneste cellular-versionen kan er at gå på nettet uden at have mobilen indenfor rækkevidde.
Måske hvis jeg løb meget og gerne ville undvære at slæbe mobilen med. Men jeg cykler mest, og der betyder det intet at have mobilen i lommen.
Dét og så små 1000kr ;-)


Ja det er også det med at kunne undvære at have tlf med, jeg synes om. Jeg fatter simpelthen ikke det kun er 3 der understøtter det.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Jadajada » 8. jan 2019, 14:06

Panton skrev:
Ja det er også det med at kunne undvære at have tlf med, jeg synes om. Jeg fatter simpelthen ikke det kun er 3 der understøtter det.



Det er en ny teknologi hvor der ikke er noget fysisk SIM-kort. Jeg ved at både Telenor og Telmore indtil for ganske nyligt ikke har kunnet se lyset i e-sim-teknologien. Men efterhånden som flere og flere telefoner understøtter det, så skal det nok komme.
Hvis du/han tænker at det er et behov er det vel bare at købe cellular-udgaven og så få den på nettet når teleselskabet understøtter det. Eller skifte til 3 :-) (Begge enheder skal så vidt jeg kan læse mig frem til være på samme netværk for at det fungerer, så man kan ikke engang låne af en ven)
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Artem » 8. jan 2019, 14:56

Jadajada skrev:
Artem skrev:Grundlæggende kan man sige at der findes smart watch, med sports tacker funktioner. Hvor de fleste nok ser Apple Watch som de bedste.
O
De andre er sports tacker ure, med smart watch funktioner. Hvor Garmin laver nogle af de bedste, og som også meget handler om deres App med de ting man kan analysere

Så hvad er vigtigst? smart watch eller sports watch?

Er selv en Garmin mand, som mener at de laver de bedste sports tacker ure.
Har selv haft en Vivoactive 3 det sidste år, og det er da et ok ur, let og med touch skærm. Men er jo ved at være en gammel model.
Prøvede sidste sommer at købe en Fenix 5 sapphire, rigtigt lækkert og robust ur. Men også virkelig stort og tungt. Hvor jeg ganske simpelt synes det var for tungt at løbe med, hvor det var ubehageligt at have på.
Hvis man kan leve med det, er det klart det bedste ur man kan få til alle typer af ekstrem sport.

Hvis man bruger uret til udendørs tracking som ved løb og cykling, vil jeg mene at et nyt ur skal ævre med Galileo GPS system.
Det er der kun nogle få Garmin modeller som har endnu, men tror at det kommer i alle deres nye modeller i fremtiden.
Hvis du ikke kender til de forskellige typer af GPS er her lige en forklaring.
Hvor nærmest alle andre ure kun bruger GPS og GLONASS
GPS er det amerikanske system med satellitter nede og ækvator.
GLONASS er det russiske med satellitter over sovjetunionen
Galileo er som sagt det nye som først er ved at blive taget i brug i det her år, og med satellitter over europa.

Kan se de har opgraderet Vivoactive 3 så den nu er med Galileo :love:
Tror sgu jeg bliver nødt til at købe sådan et.

Update
Blev ikke nødvendigt at købe et nyt, Galileo er en del af den sidste nye firmware, så nu glæder jeg mig til at se hvad det giver af præcision i morgen.



Nu har jeg ikke prøvet et Garmin ur, så det er med et lille forbehold for at netop ur-afdelingen har fundet de vises sten, men ...

Jeg har endnu ikke haft et Garmin-produkt hvor jeg havde fornemmelsen af at det var mere end 80% færdigudviklet. Mærkelige menuer, mærkelige tekster, dårlige funktioner, crash kort sagt dårlige valg hele vejen igennem.
Jeg er sikker på at Garmin er på vej mod at lave en Nokia: De sprøjter nye apparater ud hele fucking tiden som kan dit og dat, men intet af det er færdigudviklet og alt er fuldt af fejl. Når der kommer en ny stor spiller og beslutter sig for for alvor at gå ind på Garmins markeder, så dør de.

Jeg har haft fingrene i rigtig meget software gennem tiden og intet af det har været dårligere end Garmins.

Nu har jeg involveret mig i 3 løbeklubber, og mænger mig også en del med dem fra Tri klubben, og alle de løbere og tri folk jeg kender bruger Garmin. De fleste har Forerunner, og nogle få Fenix, og så er der lige mig med en Vivoactive.
Fordelen ved Garmin er alt det tilbehør man kan få med brystbælte, kadencemåler, wattmåler, cykelcomputer med kort osv...
Det er også nogle af de ure med længst batteritid, og tracking tid, som feks kan være et problem ved andre når man er ude i adventurerace, triathlon osv. der jo godt kan vare 8-12 timer.
Sammen med en rigtig god app Garmin connect, hvor man kan analysere ens løb, søvn, kondital, sundhed osv.
Efter det jeg har hørt skulle de også have de mest præcise pulsmålere til håndleddet.

Synes generelt ikke at jeg hører om at folk har problemer med deres ure. Dog har jeg før hørt om en hvis ur nogle gange havde svært ved at synkronisere med hans mobil.
Med min Vivoactive lader det til at den har en dårligere GPS end de andres Forerunner. For jeg ender altid med en lidt kortere distance, som skyldes at den ikke registere helt så præcist, og hvis man svinger en del skærer den feks hjørner på ruten som gør at det bliver lidt færre meter.
Er derfor jeg er lidt oppe at køre over at den nye firmware giver Galileo GPS dækning.

Men hvis man bare er en mere normal motionsløber, kan alle mærker jo bruges.

Nu var der også lige en som linkede til en af de seriøse løbebutikker. Prøv lige at se hvad de sælger at ure. En masse Garmin og et par Polar, og det var det, ingen andre mærker.
https://www.loberen.dk/tilbehoer/ure?f% ... gory%3A340
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Hvilket er dit drømmeur?

Indlægaf Panton » 8. jan 2019, 18:36

Jadajada skrev:
Panton skrev:
Ja det er også det med at kunne undvære at have tlf med, jeg synes om. Jeg fatter simpelthen ikke det kun er 3 der understøtter det.



Det er en ny teknologi hvor der ikke er noget fysisk SIM-kort. Jeg ved at både Telenor og Telmore indtil for ganske nyligt ikke har kunnet se lyset i e-sim-teknologien. Men efterhånden som flere og flere telefoner understøtter det, så skal det nok komme.
Hvis du/han tænker at det er et behov er det vel bare at købe cellular-udgaven og så få den på nettet når teleselskabet understøtter det. Eller skifte til 3 :-) (Begge enheder skal så vidt jeg kan læse mig frem til være på samme netværk for at det fungerer, så man kan ikke engang låne af en ven)


Vi skifter helt sikkert ikke til 3 :gisp: been there done that. :nerve: jeg tænker det bliver uden, for hvis der går et par år, er der sikkert også kommet ny model 5, og så vil han sikkert have det :P

Dine to sidste linier, jep det er korrekt.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Fit og/eller lækker"