Løbeapp til nybegynder

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Løbeapp til nybegynder

Indlægaf PaleSeptember » 17. jan 2019, 16:06

Jeg overvejer kraftigt at udfordre mig selv til at kunne løbe 5 km, så jeg kan deltage i Royal Run i juni. Det er lidt af en udfordring, for jeg kan SLET ikke løbe i dag - som i ikke engang 50 m. Jeg er gumpetung, overhovedet ikke i form og har vist en lungekapacitet som en.... det ved jeg ikke, noget med meget lille lungekapacitet.

Men mit vægttab står p.t. meget stille, og der skal nok noget motion på bordet, og jeg gad altså godt at kunne løbe. Samtidig er jeg også den type, der mister motivationen, hvis det bliver for hårdt eller for svært, så jeg har brug for en god løbeapp for nybegyndere.

Folk siger couch to 5 k, men når jeg søger på det, dukker der mange apps op, så jeg aner ikke, hvilken jeg skal vælge. Nogle af dem skal man også betale for, og det er egentlig fint nok, men kun hvis det er den rigtige app for mig - jeg gider ikke betale for 3 og så efter 2 uger finde ud af, at de ikke duer.

Samtidig modtager jeg gerne alverdens tips og tricks til en nybegynder - lige fra tøj og sko til....?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23097

Re: Løbeapp til nybegynder

Indlægaf Mani » 17. jan 2019, 16:54

Jeg har været virkelig glad for 5k runner. Det hedder den i min app store, jeg bruger iPhone. Min søn har brugt den samme. Jeg købte den ved et engangsbeløb, men tror muligvis de køre abonnement nu.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Lys
Indlæg: 5788
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10399

Re: Løbeapp til nybegynder

Indlægaf Lys » 17. jan 2019, 17:11

Jeg har været glad for apps fra Zenlab, tror jeg der hedder.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Løbeapp til nybegynder

Indlægaf PaleSeptember » 17. jan 2019, 17:46

Mani skrev:Jeg har været virkelig glad for 5k runner. Det hedder den i min app store, jeg bruger iPhone. Min søn har brugt den samme. Jeg købte den ved et engangsbeløb, men tror muligvis de køre abonnement nu.


Lys skrev:Jeg har været glad for apps fra Zenlab, tror jeg der hedder.


Ved I hvad de koster at bruge?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5861

Re: Løbeapp til nybegynder

Indlægaf Velvet-Goldmine » 17. jan 2019, 18:59

Couch to 5 K hedder C25K i appstore og er fra zenlab. Den er god! :gogo:
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Løbeapp til nybegynder

Indlægaf Panton » 17. jan 2019, 20:22

Sko er alfa omega og kan være med til at holde skader væk. Gå i en rigtig løbesko butik og få analyseret hvordan din løbestil er.

Det spiller også ind hvad dit primære løbeunderlag vil være, så søg noget hjælp. Tøjet er ikke så vigtigt, noget der er rart og ikke gør dig våd og klam.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8872

Re: Løbeapp til nybegynder

Indlægaf D.itsen » 17. jan 2019, 20:27

Endomondo i den betalte udgave har en udmærket program funktion, der tilpasser til det niveau man er på. Har dog ikke brugt den fra 0 til 5 men fra 5 til 10 og til at øge tempo, men det er noget af det man kan indstille
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbeapp til nybegynder

Indlægaf Artem » 17. jan 2019, 21:34

Mit bedste råd er en løbeklub, hvor du får nogle at løbe med. Det er meget mere motiverende og forpligtende når man ved at nogle andre venter og er friske på at løbe selv om vejret er lidt træls osv.
Nogle steder er der direkte nybegynder løbehold, men selv hvis der ikke er det, er der altid nogle der vil tage godt imod en nybegynder som dig og lave noget gå løb der passer til dig.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Lys
Indlæg: 5788
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10399

Re: Løbeapp til nybegynder

Indlægaf Lys » 17. jan 2019, 22:04

PaleSeptember skrev:
Mani skrev:Jeg har været virkelig glad for 5k runner. Det hedder den i min app store, jeg bruger iPhone. Min søn har brugt den samme. Jeg købte den ved et engangsbeløb, men tror muligvis de køre abonnement nu.


Lys skrev:Jeg har været glad for apps fra Zenlab, tror jeg der hedder.


Ved I hvad de koster at bruge?


Zenlabs C25K er mig bekendt gratis.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Løbeapp til nybegynder

Indlægaf Pandesteg » 18. jan 2019, 06:37

Lys skrev:
PaleSeptember skrev:
Mani skrev:Jeg har været virkelig glad for 5k runner. Det hedder den i min app store, jeg bruger iPhone. Min søn har brugt den samme. Jeg købte den ved et engangsbeløb, men tror muligvis de køre abonnement nu.


Lys skrev:Jeg har været glad for apps fra Zenlab, tror jeg der hedder.


Ved I hvad de koster at bruge?


Zenlabs C25K er mig bekendt gratis.


Jeps det er den, har lige tjekket i App Store. Bare søg “C25K”. Og den er udemærket, jeg brugte den også i sin tid, da jeg begyndte at løbe.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Løbeapp til nybegynder

Indlægaf PaleSeptember » 18. jan 2019, 07:42

Tak for alle råd :) Jeg har downloadet 3 forskellige apps nu og må prøve mig frem.

Jeg har sko, fra sidst jeg besluttede mig for at løbe. De er stort set ikke brugt, så dem starter jeg lige med.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Løbeapp til nybegynder

Indlægaf KitKat » 18. jan 2019, 09:41

PaleSeptember skrev:Jeg overvejer kraftigt at udfordre mig selv til at kunne løbe 5 km, så jeg kan deltage i Royal Run i juni. Det er lidt af en udfordring, for jeg kan SLET ikke løbe i dag - som i ikke engang 50 m. Jeg er gumpetung, overhovedet ikke i form og har vist en lungekapacitet som en.... det ved jeg ikke, noget med meget lille lungekapacitet.

Men mit vægttab står p.t. meget stille, og der skal nok noget motion på bordet, og jeg gad altså godt at kunne løbe. Samtidig er jeg også den type, der mister motivationen, hvis det bliver for hårdt eller for svært, så jeg har brug for en god løbeapp for nybegyndere.

Folk siger couch to 5 k, men når jeg søger på det, dukker der mange apps op, så jeg aner ikke, hvilken jeg skal vælge. Nogle af dem skal man også betale for, og det er egentlig fint nok, men kun hvis det er den rigtige app for mig - jeg gider ikke betale for 3 og så efter 2 uger finde ud af, at de ikke duer.

Samtidig modtager jeg gerne alverdens tips og tricks til en nybegynder - lige fra tøj og sko til....?



Jeg er præcis i samme situation som dig. På mandag mødes en veninde og jeg i fitnesscentret for at lære hvordan man indstiller løbebåndet, og så starter vi stille og roligt op indendørs indtil vejret bliver bedre :genert:

Måske kan vi holde hinanden lidt i ørerne undervejs?
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Løbeapp til nybegynder

Indlægaf PaleSeptember » 18. jan 2019, 13:03

WorkInProgress skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg overvejer kraftigt at udfordre mig selv til at kunne løbe 5 km, så jeg kan deltage i Royal Run i juni. Det er lidt af en udfordring, for jeg kan SLET ikke løbe i dag - som i ikke engang 50 m. Jeg er gumpetung, overhovedet ikke i form og har vist en lungekapacitet som en.... det ved jeg ikke, noget med meget lille lungekapacitet.

Men mit vægttab står p.t. meget stille, og der skal nok noget motion på bordet, og jeg gad altså godt at kunne løbe. Samtidig er jeg også den type, der mister motivationen, hvis det bliver for hårdt eller for svært, så jeg har brug for en god løbeapp for nybegyndere.

Folk siger couch to 5 k, men når jeg søger på det, dukker der mange apps op, så jeg aner ikke, hvilken jeg skal vælge. Nogle af dem skal man også betale for, og det er egentlig fint nok, men kun hvis det er den rigtige app for mig - jeg gider ikke betale for 3 og så efter 2 uger finde ud af, at de ikke duer.

Samtidig modtager jeg gerne alverdens tips og tricks til en nybegynder - lige fra tøj og sko til....?



Jeg er præcis i samme situation som dig. På mandag mødes en veninde og jeg i fitnesscentret for at lære hvordan man indstiller løbebåndet, og så starter vi stille og roligt op indendørs indtil vejret bliver bedre :genert:

Måske kan vi holde hinanden lidt i ørerne undervejs?


God ide! Skal vi oprette en nybegynderløbetråd?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Løbeapp til nybegynder

Indlægaf KitKat » 18. jan 2019, 13:07

PaleSeptember skrev:
WorkInProgress skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg overvejer kraftigt at udfordre mig selv til at kunne løbe 5 km, så jeg kan deltage i Royal Run i juni. Det er lidt af en udfordring, for jeg kan SLET ikke løbe i dag - som i ikke engang 50 m. Jeg er gumpetung, overhovedet ikke i form og har vist en lungekapacitet som en.... det ved jeg ikke, noget med meget lille lungekapacitet.

Men mit vægttab står p.t. meget stille, og der skal nok noget motion på bordet, og jeg gad altså godt at kunne løbe. Samtidig er jeg også den type, der mister motivationen, hvis det bliver for hårdt eller for svært, så jeg har brug for en god løbeapp for nybegyndere.

Folk siger couch to 5 k, men når jeg søger på det, dukker der mange apps op, så jeg aner ikke, hvilken jeg skal vælge. Nogle af dem skal man også betale for, og det er egentlig fint nok, men kun hvis det er den rigtige app for mig - jeg gider ikke betale for 3 og så efter 2 uger finde ud af, at de ikke duer.

Samtidig modtager jeg gerne alverdens tips og tricks til en nybegynder - lige fra tøj og sko til....?



Jeg er præcis i samme situation som dig. På mandag mødes en veninde og jeg i fitnesscentret for at lære hvordan man indstiller løbebåndet, og så starter vi stille og roligt op indendørs indtil vejret bliver bedre :genert:

Måske kan vi holde hinanden lidt i ørerne undervejs?


God ide! Skal vi oprette en nybegynderløbetråd?


Det er måske en god idé... så forpligter det på en eller anden måde :genert:
0
Brugeravatar
eric_80
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. feb 2019, 20:30
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Løbeapp til nybegynder

Indlægaf eric_80 » 10. feb 2019, 20:43

Endomondo i samarbejde med MyfitnessPal er godt for mig.
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"