Løbetråden for nybegyndere

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Løbetråden for nybegyndere

Indlægaf PaleSeptember » 19. jan 2019, 19:11

WorkInProgress skrev:
PaleSeptember skrev:
WorkInProgress skrev:Jeg er præcis i samme situation som dig. På mandag mødes en veninde og jeg i fitnesscentret for at lære hvordan man indstiller løbebåndet, og så starter vi stille og roligt op indendørs indtil vejret bliver bedre :genert:

Måske kan vi holde hinanden lidt i ørerne undervejs?


God ide! Skal vi oprette en nybegynderløbetråd?


Det er måske en god idé... så forpligter det på en eller anden måde :genert:


Inspireret af ovenstående opretter jeg nu en løbetråd for os, der er helt nye i det der med at løbe.

Jeg har investeret i en løbetrøje og en app, bukser og sko har jeg, og i morgen tager jeg ud på første tur!

Er der andre, der vil være med?
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Løbetråden for nybegyndere

Indlægaf PaleSeptember » 20. jan 2019, 10:55

Har lige gennemført 1. dag i uge 1. Det var pissehårdt og koldt, mine ben føltes som bly, og mine lunger gør ondt. Hold nu kæft jeg er i dårlig form!
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Løbetråden for nybegyndere

Indlægaf Annione » 20. jan 2019, 12:16

Jeg vil gerne være med. Jeg kan, med besvær, løbe 3 km i streg - men det går langsomt. Jeg vil dog bare gerne løbe oftere - helst 4 gange om ugen. Enten ude eller i træningscenteret.
- så betyder antal km og minutter ikke så meget.
1
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Løbetråden for nybegyndere

Indlægaf KitKat » 20. jan 2019, 13:05

Jeg har både løbetøj, app og ur... det er ikke første gang jeg forsøger at starte op som løber :fløjt:

-egentlig skulle en veninde og jeg have været i fitness i morgen for at lære løbebåndet at kende, men hun er blevet forhindret så jeg sparker mig selv ud på dag 1 i løbeprogrammet udendørs, alene, kun med hunden på slæb, i stedet.

Mit primære mål er at kunne løbe 5 km uden pause til Color run (august, tror jeg?) men jeg skal også med til Royal Run og det ville være nice hvis jeg kunne løbe 5 km allerede der :)
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Løbetråden for nybegyndere

Indlægaf Bøtte » 20. jan 2019, 13:16

WorkInProgress skrev:Jeg har både løbetøj, app og ur... det er ikke første gang jeg forsøger at starte op som løber :fløjt:

-egentlig skulle en veninde og jeg have været i fitness i morgen for at lære løbebåndet at kende, men hun er blevet forhindret så jeg sparker mig selv ud på dag 1 i løbeprogrammet udendørs, alene, kun med hunden på slæb, i stedet.

Mit primære mål er at kunne løbe 5 km uden pause til Color run (august, tror jeg?) men jeg skal også med til Royal Run og det ville være nice hvis jeg kunne løbe 5 km allerede der :)



Kender du app’en C25K? Så burde du kunne løbe 5 km efter 10 uger :)
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Løbetråden for nybegyndere

Indlægaf Annione » 20. jan 2019, 14:53

Jeg løb ikke efter en app, og det tog mig (med masser af viljestyrke og 3 gange om ugen) omkring 6 måneder at komme op på at løbe 5 km uden pause.
Til gengæld fik jeg ingen skader, fordi jeg aldrig pressede mig selv til døde.
Jeg ved ikke, hvorfor kondi kommer meget langsomt til mig, omend det hjalp, da jeg begyndte at få behandlet min astma (som jeg ikke anede jeg havde).
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5390
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13851

Re: Løbetråden for nybegyndere

Indlægaf RavenClaw » 21. jan 2019, 22:41

Jeg skal ud og prøve igen. Jeg løb for 4 år siden, men kom ret alvorligt til skade i en ulykke, så jeg helt har måttet stoppe med at løbe. Min krop kan simpelthen ikke holde til det.

Men nu har jeg købt et par nye sko (sat ned fra 900,- til 360,- :gisp: ) og de er beregnet til forfodsløb, så nu må jeg se, om det gør en forskel. Før i tiden løb jeg ganske normalt, men den tid er slut. Jeg kan løbe max 2,3 km, og så kollapser jeg, når jeg løber normalt. Mine sko kommer inden for 3 dage :banan:

Jeg er med her, så længe kroppen tillader det.
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Løbetråden for nybegyndere

Indlægaf PaleSeptember » 22. jan 2019, 17:43

Nr. 2 løbetur afklaret. Skidehamrende hårdt, og jeg kunne ikke gennemføre alle løbepassene, men jeg gjorde det, så godt jeg kunne.

Jeg skal vel ikke tale med mig selv her i tråden? :)
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Løbetråden for nybegyndere

Indlægaf Pandesteg » 22. jan 2019, 18:00

Fedt at du/I er kommet i gang :) jeg er ikke nybegynder, men kommenterer da gerne lidt :-D

Husk at løbe langsomt i løbepassene, som i mega mega langsomt! Det er vigtigt og gør at man kan gennemføre uden at slå over i gang.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4050

Re: Løbetråden for nybegyndere

Indlægaf Fynerfin82 » 22. jan 2019, 18:07

Jeg vil også gerne være med. Jeg har løbet siden oktober og føler mig stadig meget som en nybegynder.

Jeg går på løbeskole hver søndag formiddag, det er jeg rigtig glad for. Jeg har fået rettet meget på min holdning og teknik, det har gjort det noget nemmere at løbe.

Jeg løber normalt onsdag, fredag og søndag. Jeg kan stadig ikke løbe ret meget mere end 10 minutter af gangen. Og det er på en god dag.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5390
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13851

Re: Løbetråden for nybegyndere

Indlægaf RavenClaw » 22. jan 2019, 18:14

Min løbesko er kommet i dag, så første tur bliver i morgen!
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Løbetråden for nybegyndere

Indlægaf PaleSeptember » 22. jan 2019, 19:03

Pandesteg skrev:Fedt at du/I er kommet i gang :) jeg er ikke nybegynder, men kommenterer da gerne lidt :-D

Husk at løbe langsomt i løbepassene, som i mega mega langsomt! Det er vigtigt og gør at man kan gennemføre uden at slå over i gang.


Jeg løber meger langsomt :D Gå tempo er 5 km/t og løbe tempo er 6,5 km/t.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Løbetråden for nybegyndere

Indlægaf PaleSeptember » 22. jan 2019, 19:04

Fynerfin82 skrev:Jeg vil også gerne være med. Jeg har løbet siden oktober og føler mig stadig meget som en nybegynder.

Jeg går på løbeskole hver søndag formiddag, det er jeg rigtig glad for. Jeg har fået rettet meget på min holdning og teknik, det har gjort det noget nemmere at løbe.

Jeg løber normalt onsdag, fredag og søndag. Jeg kan stadig ikke løbe ret meget mere end 10 minutter af gangen. Og det er på en god dag.


Det lyder super med løbeskole, hvor er det henne?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: Løbetråden for nybegyndere

Indlægaf ajnaM » 22. jan 2019, 19:06

Annione skrev:Jeg løb ikke efter en app, og det tog mig (med masser af viljestyrke og 3 gange om ugen) omkring 6 måneder at komme op på at løbe 5 km uden pause.
Til gengæld fik jeg ingen skader, fordi jeg aldrig pressede mig selv til døde.
Jeg ved ikke, hvorfor kondi kommer meget langsomt til mig, omend det hjalp, da jeg begyndte at få behandlet min astma (som jeg ikke anede jeg havde).


Det har også taget mig 6 måneder at komme op på 5 km. Og jeg tager stadig ofte lige en pause halvvejs. :genert:

Jeg kunne sikkert godt have presset den mere, men det har jeg ikke følt for. Og på denne her måde har jeg undgået de skader, jeg normalt ellers har fået - skinnebensbetændelser, knæ- og ankelskader.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4050

Re: Løbetråden for nybegyndere

Indlægaf Fynerfin82 » 22. jan 2019, 19:13

PaleSeptember skrev:
Det lyder super med løbeskole, hvor er det henne?


Det er i Fredericia. Det er en professionel træner med en bachelor i idræt og fysiologi (måske husker jeg forkert her, det kan være det hedder noget andet). Det er et gratis tilbud, så det er mega fedt.
1

Tilbage til "Fit og/eller lækker"