Loop fitness

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6503
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14434

Loop fitness

Indlægaf Mangoness » 3. maj 2019, 14:14

Har nogen af jer erfaring med loop fitness? :gruble:

Hvordan var det, og fik I noget ud af det?
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4393

Re: Loop fitness

Indlægaf HappyHippo » 3. maj 2019, 15:08

Det vigtigste er, du kan lide det, så du kommer afsted. Loop er træning i maskiner og går ret hurtigt. Mener det er 20min eller sådan noget.
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Loop fitness

Indlægaf Artem » 3. maj 2019, 20:36

Jeg har prøvet at træne der et par år, og det rigtig god og hurtig træning. Hvis det altså primært bare handler om at holde sig i gang, og at træne for at modvirke nogle skavanker osv...

Men hvis man vil træne mere seriøst, og gerne vil bliver trimmet og muskuløs at se på. Så er det ikke stedet. Både fordi der er et begænset udvalg af maskiner og fordi der netop mangler frie vægte. For frie vægte er nu en gang det bedste frem for maskiner.

Som sagt handler det om målet med træningen, men synes virkelig Loop har sin berettigelse. Specielt for ældre mennesker og nybegyndere der måske ikke vil bruge så meget tid på træning. Fordi det netop er hurtigt og effektivt. Hvis man så efter et år finder ud af at der ikke er nok muligheder i Loop kan man skifte der fra.
4
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Loop fitness

Indlægaf Velvet-Goldmine » 3. maj 2019, 21:00

Som de andre siger, så er det rigtigt fint for at holde sig igang og få lidt sved på panden, men du skal ikke regne med den store muskeltilvækst og styrke.
Jeg gik der for en del år siden og jeg kørte glad derned hver 2. dag i en måned, var meget påpasselig med kost osv. og jeg havde nøjagtigt 0% tilvækst i muskulatur (målt på deres egen fancy vægt før og efter) hvilket var pænt skuffende, da jeg ikke på nogen måde var veltrænet inden jeg startede og havde regnet med en eller anden form for øgning af muskelmasse. Fedttabet var i øvrigt også ret lille, men dog til stede.
Det er først efter at jeg startede med rigtig styrketræning at der skete noget på muskelfronten og jeg fik en bedre formet krop.
2
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Loop fitness

Indlægaf Tricolette » 7. maj 2019, 11:01

Jeg træner i Loop - konceptet passer godt til mig.

Jeg får styrket musklerne og sved på panden - og skal ikke afsætte mere en en lille time i alt incl transport frem og tilbage.

Nogle dage nøjes jeg med 5 minutters opvarming på crosstraineren plus 2 gange i cirklen. Andre dage tager jeg en 20-40 minutter på crosstraineren foruden 2 runder i cirklen. Den ekstra tid for at få tilføjet noget konditionstræning.
2

Tilbage til "Fit og/eller lækker"