Bagdelstræning

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bagdelstræning

Indlægaf kidkomb » 28. mar 2016, 20:02

LaScrooge skrev:Åh, jeg er vild med denne tråd og alle jeres lidelser :-D Jeg begynder selv igen i morgen. Dyrkede øvelserne dagligt rimeligt længe og kunne tydeligt mærke forskel, selvom jeg altid har haft en både fast og fyldig røv. Jeg kan typisk mærke det først allerøverst på ballerne, både bagpå og på siden, og på den øverste del af baglårene, den del der glider over i røv. Og så kan jeg se de på lårenes form ret hurtigt, de får en flot, svungen bue.

Se det er dét jeg mener. Mine har rigeligt med bue i forvejen.

Jeg planlægger desuden kun at gøre det hver anden dag. Det skulle være bedre for muskelopbyggelsen, når man restituerer hver anden dag ca.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Mumifar » 28. mar 2016, 22:47

Jumping Squats er en rimelig effektiv øvelse.
Hvis ikke man har lavet dem tidligere, så garanterer jeg ømme lår og baller efter 4 x 50 meter juming squats
2
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Lækre Arne » 29. mar 2016, 06:58

Dagens squats done. Tjek. Er I stadig med?

Måske min underbo ville synes det var lidt provo at jeg gik igang med jumping squats, Mumifar... :D
3
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Mumifar » 29. mar 2016, 08:13

Lækre Arne skrev:Dagens squats done. Tjek. Er I stadig med?

Måske min underbo ville synes det var lidt provo at jeg gik igang med jumping squats, Mumifar... :D



Hahaha, sålænge det er noget med træning og sundhed, så er alt tilladt i min bog :-D

Jumping squats gør sig nok lidt bedre udendørs, evt. i forbindelse med en løbetur eller gåtur :banan:
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Aima » 29. mar 2016, 08:14

Jeg laver den hver anden dag, dels for at undgå at køre død i den og dels fordi jeg knapt kunne komme ud af sengen i morges, fordi jeg var så øm. Jeg styrketrænede en time i går aftes, i center, og var også ude at løbe i går, men det er med garanti de det tre minutter med overexited asian, der har straffet mig. Jeg kan ikke regne ud hvorfor, for de squats jeg laver der er jo magen til dem jeg laver med vægte, og som ikke (længere) gør mig øm, men de må jo nok alligevel gribe fat i nogle muskler, jeg ikke er vant til at bruge?
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Oddinary » 29. mar 2016, 14:40

Av, okay, det var værre end det så ud til! Mine lår syrede ret meget til undervejs, men jeg kan ikke mærke noget nu. Gør I det kun én gang, eller flere omgange i træk?
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Novella » 29. mar 2016, 15:22

Oddinary skrev:Av, okay, det var værre end det så ud til! Mine lår syrede ret meget til undervejs, men jeg kan ikke mærke noget nu. Gør I det kun én gang, eller flere omgange i træk?

Satme kun en da :tie:

Og jeg skal til kampsport om lidt - cirkelsparkstræning og sådan noget. Uååhhr.. Jeg dør lidt på forhånd.
2
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Bagdelstræning

Indlægaf D.itsen » 29. mar 2016, 15:29

Aima skrev:Jeg laver den hver anden dag, dels for at undgå at køre død i den og dels fordi jeg knapt kunne komme ud af sengen i morges, fordi jeg var så øm. Jeg styrketrænede en time i går aftes, i center, og var også ude at løbe i går, men det er med garanti de det tre minutter med overexited asian, der har straffet mig. Jeg kan ikke regne ud hvorfor, for de squats jeg laver der er jo magen til dem jeg laver med vægte, og som ikke (længere) gør mig øm, men de må jo nok alligevel gribe fat i nogle muskler, jeg ikke er vant til at bruge?

Uden at være helt skarp på mekanismerne bag, så tænker jeg der sker stor mælkesyreophobning i musklerne ved den her træning. Det er jo udholdenhedstræning. Og jeg mener det giver en smerte som ikke er klassiske doms (Hvor muskelvævet er revet lidt over) , men noget andet, men jeg er ikke helt sikker og skal læse op på det
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Aima » 29. mar 2016, 15:58

D.itsen skrev:
Aima skrev:Jeg laver den hver anden dag, dels for at undgå at køre død i den og dels fordi jeg knapt kunne komme ud af sengen i morges, fordi jeg var så øm. Jeg styrketrænede en time i går aftes, i center, og var også ude at løbe i går, men det er med garanti de det tre minutter med overexited asian, der har straffet mig. Jeg kan ikke regne ud hvorfor, for de squats jeg laver der er jo magen til dem jeg laver med vægte, og som ikke (længere) gør mig øm, men de må jo nok alligevel gribe fat i nogle muskler, jeg ikke er vant til at bruge?

Uden at være helt skarp på mekanismerne bag, så tænker jeg der sker stor mælkesyreophobning i musklerne ved den her træning. Det er jo udholdenhedstræning. Og jeg mener det giver en smerte som ikke er klassiske doms (Hvor muskelvævet er revet lidt over) , men noget andet, men jeg er ikke helt sikker og skal læse op på det


Når jeg sætter mig på mine knæ gør det SÅ ondt i musklen på lårene, jeg er godt nok overrasket, og jeg ved faktisk ikke, om jeg skal grine eller græde. Det bliver spændende at se om jeg kan præstere noget til træning i aften, eller om jeg bare må tage en times hullahop :D
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Velvet-Goldmine » 29. mar 2016, 17:26

Hvis man generelt får ondt forrest på lårene og ikke i bagdelen af squats, kan det tænkes at man skal ændre lidt på teknikken.
Hvis man står med mest vægt på fodballerne og presser disse i gulvet når man rejser sig, så er det fronten på låret der arbejder. Hvis man tænker at komme op ved at presse hælen i gulvet og klemme ballerne sammen, så rammer man bagkæden (og psoas) primært som er det egentlige fokus med squats. Her mærker man også pludselig en gevaldig aktivitet i mavemuskulaturen og core, som jeg ikke synes man får når man bruger forkæden (forlår).

Det er i hvert fald det jeg oplever når jeg laver squats med vægte, og hvad trænerne beretter.

Men hvis man bruger hendes video for at træne forlår primært, så er det jo som det skal være. Jeg må indrømme at jeg kun så ca. det første minut for jeg synes hun var vildt irriterende :genert: så jeg ved ikke om det så er selve fokus her.
4
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Novella » 29. mar 2016, 20:27

Ej Velvet, det er jo ondt :whine:
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Velvet-Goldmine » 29. mar 2016, 21:08

Men effektivt :-D
1
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Bagdelstræning

Indlægaf didas » 29. mar 2016, 21:40

Dag 2 overstået :tie: Jeg er fint med i de almindelige squats men manner, de der pulseringer, de tager livet af mig :lol:
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Aima » 29. mar 2016, 21:41

Ej, men ja. Det er da lige nøjagtig dér, forskellen er. Når jeg squatter med vægte bruger jeg forfødderne, for det var den måde jeg lærte det på, men når jeg hopper rundt med vores veninde der, bruger jeg hælene.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Bagdelstræning

Indlægaf didas » 29. mar 2016, 21:44

Aima skrev:Ej, men ja. Det er da lige nøjagtig dér, forskellen er. Når jeg squatter med vægte bruger jeg forfødderne, for det var den måde jeg lærte det på, men når jeg hopper rundt med vores veninde der, bruger jeg hælene.


Jeg har i hvert fald lige lavet den, hvor jeg havde fokus på at lægge vægten på hælene og det gjorde kæmpe forskel i forhold til i går, det brændte ikke nær så meget i lårene i dag. Rigtig godt tip!
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"