Bagdelstræning

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Slettet bruger » 21. maj 2016, 15:16

D.itsen skrev:Led og sener er designet anderledes? Det har jeg godt nok aldrig hørt om før. Men hat virkelig virkelig tit hørt at kvinder og mænd skal træne på samme måde, hvis målet er ens.
Jeg synes det er ærgerligt at så mange kvinder fravælger frie vægte og generelt tung vægttræning. En del er bange for ikke at passe ind, en del er bange for at gøre noget forkert og en del er bange for at blive store (og så er der selvfølgelig tusinde andre grunde). Det med at blive for stor er godt nok en sejlivet myte, det er meget meget få kvinder der bliver rigtig store uden at vie hele livet til det (og en del skal oven i det også have hjælp af drugs ), så det er fjollet at almindelige motionister frygter det så meget
Jeg blev først grebet af styrketræning, da jeg fandt de frie vægte. Jeg squatter ikke alverden pga. Svagt knæ


Ja det med at blive stor er en underligt frygt, det er jo heller ikke noget der sker fra dag til dag :) Så man har rig mulighed for at stoppe før man ser sådan her ud

Billede

Muskler ser nu heller ikke dårligt ud på kvinder når man vænner sig til det, jeg trænede en overgang i en klub hvor der var nogen kvinder der var stærke, mener hun kunne dødløfte over 100 og hun var ikke ekstremt stor i kroppen. Ikke at de var "store" på bodybuildermåden, men de havde altså MUSKLER - det var lidt WHOA i starten, men det så egl OK sexet ud når man kom sig over det og vænnede sig til at en pige kunne bænke mere end en selv :)

Det var også sådan nogen der vidste alt om træning og havde coaches der havde været til DM og som vel brugte 10-15 timer om ugen på det.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Slettet bruger » 21. maj 2016, 15:27

Muspel skrev:
eks-Maupassant skrev:
Aima skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvorfor squatter piger egl ikke aldrig med vægt?

Billede

Det har jeg tit undret mig over i fitness centeret at ingen piger gør det.

Ikke at det ville blive populært at gøre det med mange kilo på, men nogen sets med sådan 40-50 kilo på, det burde da være godt for enhver røv og ikke gi for mange muskler?


Det er vi nu altså også mange der gør. Jeg squatter med 30 kg + stang, og nej, det giver ikke for 'mange', (du mener store, tror jeg :) ), muskler, det giver en fast og rund strutnumse.


Ja store :)

Jeg har måske set piger squatte mere end 20 kilo en eller to gange på et par år i fitness. Så jeg vil ikke sige mange, i hvert fald ikke der hvor jeg går. Og det har undret mig lidt fordi man kan se at røvmaskinerne har pigernes store interesse :)

Hvor mange reps og sets tager du?


I fitness World er deres hold bodyfit nu altid fyldt op af kvinder (og måske maks 10 mænd). Og her indgår 15x3 squats ned vægt altid. Nogle bruger 12 kg - men rigtig mange er langt over 20.

Og jeg squatter nu også med frivægte. 30 kg nåede jeg. ... Inden jeg overbelastede mine knæ- og nu er tilbage til forsigtig start uden vægt.


15x3 er også en hel del reps i alt, så man er nok træt til sidst og fucker lidt med teknikken.

Men Ok vægtene, ja det er et helt andet leje det ligger i, op til 60 er opvarmning for mig og tæller ikke som træning. Men det må jo være sådan så knæene ikke bliver overbelastet.

Det kunne nu være sjovt at tage vold mange reps i en periode med f.eks. 50 og se hvad der sker.
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Bagdelstræning

Indlægaf Oddinary » 22. maj 2016, 06:29

eks-Maupassant skrev:Hvorfor squatter piger egl ikke aldrig med vægt?

Billede

Det har jeg tit undret mig over i fitness centeret at ingen piger gør det.

Ikke at det ville blive populært at gøre det med mange kilo på, men nogen sets med sådan 40-50 kilo på, det burde da være godt for enhver røv og ikke gi for mange muskler?


Det gør vi også, men jeg tør kun til holdtræning, og jeg kan bare ikke løfte mere end 25 kg over hovedet uden at være til fare for mig selv :genert:
Men når jeg en dag kommer mig over mine underlige issues med resten af centret, smider jeg mere på i en squat rack.
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"