Garmin Vivofit 2 - ja eller nej?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Garmin Vivofit 2 - ja eller nej?

Indlægaf Guilded_Lily » 6. mar 2016, 14:13

Kan Vivofit 2-uret måle kalorieforbrug uden pulsbælte?

Er det meget nødvendigt med app'en på telefonen, eller kan man nøjes med computeren? Min telefon er tilsyneladende ikke kompatibel (HTC One M8).

Er det i det hele taget pengene værd?
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Garmin Vivofit 2 - ja eller nej?

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. mar 2016, 21:38

Hvis du har app'en og indtaster højde og drøjde, så kaluklerer vivofit-2 dit kalorieforbrug ud fra disse parametre, altså din grund forbrænding, plus en enslået forbrænding via skridt.

Jeg er ret glad for mit, men bruger det egentligt mest til at se om jeg får bevæget mig nok. Og indimellem bliver jeg lidt træt af "pisken" og så lægger jeg det nogle dage :) Jeg synkroniserer det sjældent, det har jeg ikke det store behov for. Men det er nu alligevel sjovt at kunne se hvor meget man går dagligt, og hvor meget det bliver til på uge- og månedsbasis.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Garmin Vivofit 2 - ja eller nej?

Indlægaf Guilded_Lily » 7. mar 2016, 11:46

DD_81 skrev:Hvis du har app'en og indtaster højde og drøjde, så kaluklerer vivofit-2 dit kalorieforbrug ud fra disse parametre, altså din grund forbrænding, plus en enslået forbrænding via skridt.

Jeg er ret glad for mit, men bruger det egentligt mest til at se om jeg får bevæget mig nok. Og indimellem bliver jeg lidt træt af "pisken" og så lægger jeg det nogle dage :) Jeg synkroniserer det sjældent, det har jeg ikke det store behov for. Men det er nu alligevel sjovt at kunne se hvor meget man går dagligt, og hvor meget det bliver til på uge- og månedsbasis.


Kan man nøjes med app'en på computeren? Den virker tilsyneladende ikke på min tlf.

Og det er uden pulsbælte, den beregner? Jeg ved godt, det så "kun" bliver en anslået værdi, men når jeg ser på diverse hjemmesider kan jeg ikke få et 100% klart svar på, om pulsbæltet er nødvendigt, og da jeg kiggede på beskrivelsen i Bilka (hvor uret er på tilbud), stod der ikke andet om kalorieberegning end "pulsbaseret kalorieforbrænding" via pulsbælte. Derfor lod jeg det hænge og ville lige se, om der var nogle kloge herinde :)
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Garmin Vivofit 2 - ja eller nej?

Indlægaf Madam Pomfrey » 7. mar 2016, 17:55

Guilded_Lily skrev:
DD_81 skrev:Hvis du har app'en og indtaster højde og drøjde, så kaluklerer vivofit-2 dit kalorieforbrug ud fra disse parametre, altså din grund forbrænding, plus en enslået forbrænding via skridt.

Jeg er ret glad for mit, men bruger det egentligt mest til at se om jeg får bevæget mig nok. Og indimellem bliver jeg lidt træt af "pisken" og så lægger jeg det nogle dage :) Jeg synkroniserer det sjældent, det har jeg ikke det store behov for. Men det er nu alligevel sjovt at kunne se hvor meget man går dagligt, og hvor meget det bliver til på uge- og månedsbasis.


Kan man nøjes med app'en på computeren? Den virker tilsyneladende ikke på min tlf.

Og det er uden pulsbælte, den beregner? Jeg ved godt, det så "kun" bliver en anslået værdi, men når jeg ser på diverse hjemmesider kan jeg ikke få et 100% klart svar på, om pulsbæltet er nødvendigt, og da jeg kiggede på beskrivelsen i Bilka (hvor uret er på tilbud), stod der ikke andet om kalorieberegning end "pulsbaseret kalorieforbrænding" via pulsbælte. Derfor lod jeg det hænge og ville lige se, om der var nogle kloge herinde :)



ja det beregner uden bælte.

ved ikke om man kan have app'en på computer, det kræver ihvertfald bluetooth
Bælte kan kombineres med uret, men bruges nok typisk ved mere aktiv træning.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Garmin Vivofit 2 - ja eller nej?

Indlægaf Guilded_Lily » 7. mar 2016, 17:58

DD_81 skrev:
ja det beregner uden bælte.

ved ikke om man kan have app'en på computer, det kræver ihvertfald bluetooth
Bælte kan kombineres med uret, men bruges nok typisk ved mere aktiv træning.


Tak for svar :)

Jeg tror, jeg giver det et forsøg...
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Garmin Vivofit 2 - ja eller nej?

Indlægaf Guilded_Lily » 11. mar 2016, 21:43

Så er uret erhvervet i eftermiddags og det ser sørme ud til, det fint kan synkronisere med min telefon alligevel.

Jeg er spændt på målingerne, når jeg forhåbentlig snart er helt ovre en uge med mandeinfluenza.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Garmin Vivofit 2 - ja eller nej?

Indlægaf Guilded_Lily » 20. mar 2016, 16:42

Nu vil lortet pludselig ikke synkronisere med Garmin Connect! Why???

:cuss: :evil: :cuss:
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Garmin Vivofit 2 - ja eller nej?

Indlægaf Maoam » 20. mar 2016, 18:39

Guilded_Lily skrev:Nu vil lortet pludselig ikke synkronisere med Garmin Connect! Why???

:cuss: :evil: :cuss:


Har du prøvet at genstarte telefonen? Ellers geninstaller appen. På min Jawbone UP kunne man også genstarte armbåndet. Jeg ved ikke om man også kan på Vivofit.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Garmin Vivofit 2 - ja eller nej?

Indlægaf Guilded_Lily » 21. mar 2016, 12:16

Maoam skrev:
Guilded_Lily skrev:Nu vil lortet pludselig ikke synkronisere med Garmin Connect! Why???

:cuss: :evil: :cuss:


Har du prøvet at genstarte telefonen? Ellers geninstaller appen. På min Jawbone UP kunne man også genstarte armbåndet. Jeg ved ikke om man også kan på Vivofit.


Jeg prøvede at fjerne og geninstallere Garmin Connect på pc'en. Så ville den have, jeg fjernede Bluetooth på telefonen samtidig. Nu virker det - begge steder. Mystisk! (Den har ikke synkroniseret med telefonen siden første dag).
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Garmin Vivofit 2 - ja eller nej?

Indlægaf Maoam » 21. mar 2016, 15:33

Godt det virker igen.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
down.boy
Indlæg: 87
Tilmeldt: 9. feb 2016, 17:25
Kort karma: 40
Geografisk sted: Silkebronx
Likede indlæg: 159

Re: Garmin Vivofit 2 - ja eller nej?

Indlægaf down.boy » 17. apr 2016, 07:51

Guilded_Lily skrev:
Maoam skrev:
Guilded_Lily skrev:Nu vil lortet pludselig ikke synkronisere med Garmin Connect! Why???

:cuss: :evil: :cuss:


Har du prøvet at genstarte telefonen? Ellers geninstaller appen. På min Jawbone UP kunne man også genstarte armbåndet. Jeg ved ikke om man også kan på Vivofit.


Jeg prøvede at fjerne og geninstallere Garmin Connect på pc'en. Så ville den have, jeg fjernede Bluetooth på telefonen samtidig. Nu virker det - begge steder. Mystisk! (Den har ikke synkroniseret med telefonen siden første dag).


Næste gang (og jo jo, der skal nok komme en næste gang ;) ) du har problemer med at synkronisere, så giv det lige et par timer, og prøv så igen. Alternativt, kan du altid tjekke status på Garmin Connect på deres website - https://connect.garmin.com/da-DK/status

Jeg har brugt Garmin gennem mange år efterhånden - jeg er vild med deres ure, men Garmin Connect stinker desværre :( Jeg har talt til 100 MANGE gange, når skidtet ikke lige virker.
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"