Hvad virker for jer?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
abcd
Indlæg: 6293
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10302

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf abcd » 15. sep 2023, 07:35

Mivsen skrev:
Sangius skrev:
Locobase skrev:
Sangius skrev:For mig virker det at faste. Jeg faster 24 timer ca 2 gange om ugen. Jeg sparer en masse kalorier på det, og det nedsætter min appetit betydeligt et par dage efter fasten. Derudover hjælper det på maveproblemer og mavesmerter. Jeg får også drukket mere på fastedage.

Så for mig er det en rigtig god ting. :)


Er det virkeligt sundt?


Al forskning peger på, at det har mange gavnlige virkninger.


Det skulle faktisk være ret effektivt og sundt for kroppen og maven, at have et tidsrum hver dag hvor man faster. F.eks.. man kun spiser 12-20 eller 11-19 , altså faster 16 timer i døgnet.
Jeg vil selv prøve det fra næste uge :)


Jeg oplever også klart at jeg har det bedre når jeg dagligt faster. Jeg går efter at spise imellem 12 og 18 og ellers ikke. Det lykkes ikke altid, men når det lykkes, har både min mave og mit energiniveau det bare bedre.

Jeg har også eksperimenteret med 24 timer, men der begynder sulten at blive lidt forstyrrende, jeg tror det ville være vanskeligt for mig at gøre hyppigt. Jeg kunne også godt tænke mig at prøve at faste i flere dage - har læst flere der synes det er en god oplevelse. Men det har jeg ikke lige fået taget mig sammen til...
0
Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 288
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 26
Likede indlæg: 241

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf Locobase » 15. sep 2023, 13:21

Mivsen skrev:
Sangius skrev:
Locobase skrev:
Sangius skrev:For mig virker det at faste. Jeg faster 24 timer ca 2 gange om ugen. Jeg sparer en masse kalorier på det, og det nedsætter min appetit betydeligt et par dage efter fasten. Derudover hjælper det på maveproblemer og mavesmerter. Jeg får også drukket mere på fastedage.

Så for mig er det en rigtig god ting. :)


Er det virkeligt sundt?


Al forskning peger på, at det har mange gavnlige virkninger.


Det skulle faktisk være ret effektivt og sundt for kroppen og maven, at have et tidsrum hver dag hvor man faster. F.eks.. man kun spiser 12-20 eller 11-19 , altså faster 16 timer i døgnet.
Jeg vil selv prøve det fra næste uge :)


Jeg har gjort I et stykke tid nu, og jeg har tabt mig.
Om det mest er pga ændrede spisevaner eller træning er svært at sige, nok en kombination af begge dele. Fysisk kan jeg ikke mærke nogen forskel, men psykisk er det er rar oplevelse at maven er flad
0
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf EmoJanice » 2. okt 2023, 10:42

Det, der har virket for mig, er en kombination af hvad fitnesscentret kan give og så løb. Jeg kan ikke løbe langt - max. 5 kilometer og da jeg historisk har haft ondt i ryggen, så bruger jeg fitnesscentret til at styrke ryg og mave. Endvidere så bruger jeg motionscyklerne i fitnesscentret i weekenden til at lave en kombination, hvor jeg cykler i en times tid på motionscyklen og så løber bagefter. Jeg har tabt over 15 kilo på et år, men der har også været meget at give af (Startede med en BMI på 36).

Motion er dog kun halvdelen af jobbet. Min kost er ændret og jeg lever i delvis social isolation (Ikke så meget fredagsbar - mine kollegaer skal mindes om at jeg eksisterer).
1
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2197

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 2. okt 2023, 12:16

Svømning
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"