Dine favoritter til selv-massage

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2345

Dine favoritter til selv-massage

Indlægaf Elverpigen » 17. sep 2023, 10:09

Hvilke dimser har du til at massere dine egne ømme punkter?

Jeg overvejer at opgradere til et massageapparat af en slags med noget varme/infrarød stråling for at holde gang i skulder mellem diverse behandlinger. Har du et, du kan anbefale? Er sådan et fra Netto i denne uge noget værd?

I min samling har jeg allerede:

    Hård blå bold
    Hård hoppebold
    Hård orange bold med pigge
    Blød hvid bold med pigge
    Blød rød bold

De hårde bolde synes jeg er gode til at gå løs på myoser, mens jeg er ved at få øjnene op for, at de bløde kan være gode til at berolige stressede områder.

2 hårde bolde i en sok med knude kan være gode til f.eks. at placere på hver sin side af rygraden enten stående, eller hvis der er bedre tid liggende.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7533
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1583
Likede indlæg: 23760

Re: Dine favoritter til selv-massage

Indlægaf Aragorn » 17. sep 2023, 10:17

Dem med pigge bliver for voldsomme og koncentrerede, synes jeg.

Jeg har behov for at massere områder der måske er en cirkel med en diameter på 5 - 8 centimeter. Pigge rammer mindre end én centimeter, selv dem med store pigge. Det gør ondt når man presser hårdt.

Derudover er jeg meget glad for denne her. Jeg har slidt én op, er i gang med min anden. De kan knække min ryg på samme måde som kiropraktoren kan, og få de låste facetled i ryggen til at falde på plads. Jeg kan simpelthen høre min rygrad knække på plads og bagefter er min bevægelse meget mere fri. Samtidigt masserer den ujævne overflade musklerne i ryggen og med 60 cm i bredden kan den dække hele ryggen på én gang.

Foamroller_60cm_lilla.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2345

Re: Dine favoritter til selv-massage

Indlægaf Elverpigen » 17. sep 2023, 10:23

Aragorn skrev:(..)
Derudover er jeg meget glad for denne her. Jeg har slidt én op, er i gang med min anden. De kan knække min ryg på samme måde som kiropraktoren kan, og få de låste facetled i ryggen til at falde på plads. Jeg kan simpelthen høre min rygrad knække på plads og bagefter er min bevægelse meget mere fri. Samtidigt masserer den ujævne overflade musklerne i ryggen og med 60 cm i bredden kan den dække hele ryggen på én gang.
Foamroller_60cm_lilla.jpg


Noget lignende har jeg også overvejet at investere i til forsiden af lårene. P.t. ruller jeg dem over et par flasker :lol: og det løsner virkeligt godt op for noget (bindevæv?), som strækøvelser ikke kan gøre for mig.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9006
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1529
Likede indlæg: 25757

Re: Dine favoritter til selv-massage

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. sep 2023, 10:25

Vi har købt en massage pistol af god kvalitet, og hold nu magle den kan få godt fat i myoserne.
Man kan self ikke anvende den selv over hele ryggen.
Men jeg kan sagtens massere mig selv i nakken, og i siderne af lænden, med rigtig god effekt.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7533
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1583
Likede indlæg: 23760

Re: Dine favoritter til selv-massage

Indlægaf Aragorn » 17. sep 2023, 10:49

Madam Pomfrey skrev:Vi har købt en massage pistol af god kvalitet, og hold nu magle den kan få godt fat i myoserne.
Man kan self ikke anvende den selv over hele ryggen.
Men jeg kan sagtens massere mig selv i nakken, og i siderne af lænden, med rigtig god effekt.


Kan du linke?
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9006
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1529
Likede indlæg: 25757

Re: Dine favoritter til selv-massage

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. sep 2023, 11:16

Aragorn skrev:
Madam Pomfrey skrev:Vi har købt en massage pistol af god kvalitet, og hold nu magle den kan få godt fat i myoserne.
Man kan self ikke anvende den selv over hele ryggen.
Men jeg kan sagtens massere mig selv i nakken, og i siderne af lænden, med rigtig god effekt.


Kan du linke?



https://www.bilka.dk/produkter/sharper- ... 200167274/

Dog købt på et skarpt tilbud :)
Jeg troede måske kulde/varme delen ville være overflødigt, men det er virkelig rart med varme på de ømme muskler, og kulde på hævede muskler i et hold i nakken!

Og så har vi fundet ud af hvor ømme muskler vi har omkring lænd og hofte :wacko: :panik:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2345

Re: Dine favoritter til selv-massage

Indlægaf Elverpigen » 17. sep 2023, 11:40

Madam Pomfrey skrev:Vi har købt en massage pistol af god kvalitet, og hold nu magle den kan få godt fat i myoserne.
Man kan self ikke anvende den selv over hele ryggen.
Men jeg kan sagtens massere mig selv i nakken, og i siderne af lænden, med rigtig god effekt.


Jeg er også nysgerrig på, hvilken massagepistol det er.

Når jeg surfer rundt og kigger på dem, tænker jeg det ville være praktisk, hvis man kunne skrue sådan en fast til gulv eller en dørkarm, så man selv kunne komme til på bagsiden af kroppen.

Er der nogen, der har tips til det?
0
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2345

Re: Dine favoritter til selv-massage

Indlægaf Elverpigen » 17. sep 2023, 11:46

Madam Pomfrey skrev:https://www.bilka.dk/produkter/sharper- ... 200167274/

Dog købt på et skarpt tilbud :)
Jeg troede måske kulde/varme delen ville være overflødigt, men det er virkelig rart med varme på de ømme muskler, og kulde på hævede muskler i et hold i nakken!

Og så har vi fundet ud af hvor ømme muskler vi har omkring lænd og hofte :wacko: :panik:


Tak :gogo: Den har også varme-funktionen, hvilket jeg ikke har kunnet se i de første par stykker, jeg har kigget igennem.

Er det rigeligt med de 6 niveauer? Der er andre, der har 20-30 niveauer, og jeg har lidt svært ved at gennemskue, hvor forskellige niveauer, jeg har behov for - ud over at jeg skal starte forsigtigt ud, for at det ikke går i baglås, da de hårde massagebolde p.t. kan være for skrappe og nærmest få det til at gå i krampe :træt3:


Men prisen :nerve: På den anden side er det hurtigt brugt på diverse besøg på behandlere.........
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9006
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1529
Likede indlæg: 25757

Re: Dine favoritter til selv-massage

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. sep 2023, 11:59

Elverpigen skrev:
Madam Pomfrey skrev:https://www.bilka.dk/produkter/sharper- ... 200167274/

Dog købt på et skarpt tilbud :)
Jeg troede måske kulde/varme delen ville være overflødigt, men det er virkelig rart med varme på de ømme muskler, og kulde på hævede muskler i et hold i nakken!

Og så har vi fundet ud af hvor ømme muskler vi har omkring lænd og hofte :wacko: :panik:


Tak :gogo: Den har også varme-funktionen, hvilket jeg ikke har kunnet se i de første par stykker, jeg har kigget igennem.

Er det rigeligt med de 6 niveauer? Der er andre, der har 20-30 niveauer, og jeg har lidt svært ved at gennemskue, hvor forskellige niveauer, jeg har behov for - ud over at jeg skal starte forsigtigt ud, for at det ikke går i baglås, da de hårde massagebolde p.t. kan være for skrappe og nærmest få det til at gå i krampe :træt3:


Men prisen :nerve: På den anden side er det hurtigt brugt på diverse besøg på behandlere.........


6 niveauer er rigeligt, der er virkelig meger kraft bag, vi bruger primært niveau 1-3 resten er ofte for voldsomt.
Man får "rystesyge" i hånden af det, når den kører på de høje niveauer, så der snurrer i hånd og underarm.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2345

Re: Dine favoritter til selv-massage

Indlægaf Elverpigen » 17. sep 2023, 13:05

Jeg er lidt rundt på gulvet i massageapparater nu:

Massagepistoler ser effektive ud, og jeg kan læse mig til, at man skal gå efter at de kommer i en dybde på 8-12 mm.

Når jeg tænker på det område, jeg har brug for at behandle, ser det dog ud til, at det kan blive svært at komme til selv med en massagepistol. Her ser et massagebælte med varme ud til bedre at kunne bruges ved at lægge det på gulv eller hænge det op på en væg, som f.eks. det her Beurer massagebælte - MG151, der har gode anmeldelser på COOPs site:

Billede
Senest rettet af Elverpigen 17. sep 2023, 15:24, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15727
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21142

Re: Dine favoritter til selv-massage

Indlægaf 2SHY » 17. sep 2023, 13:34

Jeg har lidt blandet jeg bruger til at arbejde med ift neuropati i fødderne. De fleste er hårde eller mellemhårde, så jeg kunne godt savne lidt flere bløde valgmuligheder.

IMG_1527.jpeg


Ellers har jeg haft sådan en her. Den er virkelig elendig og holdt da heller ikke ret længe før den gik i stykker, så skip dem

IMG_1529.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Dine favoritter til selv-massage

Indlægaf 1234 » 17. sep 2023, 19:43

Madam Pomfrey skrev:
Aragorn skrev:
Madam Pomfrey skrev:Vi har købt en massage pistol af god kvalitet, og hold nu magle den kan få godt fat i myoserne.
Man kan self ikke anvende den selv over hele ryggen.
Men jeg kan sagtens massere mig selv i nakken, og i siderne af lænden, med rigtig god effekt.


Kan du linke?



https://www.bilka.dk/produkter/sharper- ... 200167274/

Dog købt på et skarpt tilbud :)
Jeg troede måske kulde/varme delen ville være overflødigt, men det er virkelig rart med varme på de ømme muskler, og kulde på hævede muskler i et hold i nakken!

Og så har vi fundet ud af hvor ømme muskler vi har omkring lænd og hofte :wacko: :panik:

Vi kan slet ikke få det til at virke med vores selvom min mand har købt en til 1500 kr. Som han fandt en del anbefalinger på forskellige steder.
0
Oak123
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4045

Re: Dine favoritter til selv-massage

Indlægaf Oak123 » 17. sep 2023, 19:54

Elverpigen skrev:Jeg er lidt rundt på gulvet i massageapparater nu:

Massagepistoler ser effektive ud, og jeg kan læse mig til, at man skal gå efter at de kommer i en dybde på 8-12 mm.

Når jeg tænker på det område, jeg har brug for at behandle, ser det dog ud til, at det kan blive svært at komme til selv med en massagepistol. Her ser et massagebælte med varme ud til bedre at kunne bruges ved at lægge det på gulv eller hænge det op på en væg, som f.eks. det her Beurer massagebælte - MG151, der har gode anmeldelser på COOPs site:

Billede


Jeg skulle lige til at linke til denne inden jeg så du selv havde sat den ind.

Vi har den, og den er rigtig god synes jeg og kan virkelig tage fat. Det er super med varmen og den har flere hastigheder og kan køre begge veje rundt i kuglerne. Også er det et hit at man kan holde den til ved at holde i “stropperne”.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9006
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1529
Likede indlæg: 25757

Re: Dine favoritter til selv-massage

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. sep 2023, 20:02

1234 skrev:Vi kan slet ikke få det til at virke med vores selvom min mand har købt en til 1500 kr. Som han fandt en del anbefalinger på forskellige steder.



Jeg plejer at spørge børnene :genert: :fløjt:
Jeg bøvlede også med at få varme/kulde tændt, men det er åbenbart rr spørgsmål om touch og at være digitalt indfødt :mellow:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5953
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14805

Re: Dine favoritter til selv-massage

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 17. sep 2023, 22:07

En anden mulighed er produkter som f.eks. Back On Track (https://back-on-track.dk). De har været ret meget fremme indenfor hesteverdenen, men deres produkter kan altså noget.

Jeg har selv en nakkevarmer med rullekrave og et lændebælte. Begge har været virkelig brugbare og jeg kender flere der har investeret i mange af deres produkter, efter at have lånt mine. Min bonusmors mand bruger dem bl.a. til slidgigt, min svigerfar til ømme muskler/nedsat bevægelighed og jeg bruger selv mine som symptombehandling hvis jeg er øm eller kan mærke gamle skader spøge.
1

Tilbage til "Fit og/eller lækker"