Spørgsmål og anmeldelser sportstøj og udstyr

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 476
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1423

Re: Spørgsmål og anmeldelser sportstøj og udstyr

Indlægaf MissIce » 28. okt 2023, 18:26

Oak123 skrev:
MissIce skrev:
LaMariposa skrev:Jeg mangler et par højtaljede squat-sikre tights. Der må gerne være lidt mønster på hvis muligt. Mesh er også helt fint.

Hvad kan I anbefale? :)


Jeg er vild med både Maya Freya og BARA.

Maya Fraya er et dansk firma og de har rigtig mange mønstrede tights. Jeg synes de sidder rigtig godt. Man skal bare være opmærksom på, at de er ret store i størrelsen, så vælg gerne 2 størrelser mindre end du plejer. Da de sender fra DK er der meget kort leveringstid.

BARA er et finsk firma, som har mange mønstrede tights. De har også træningstøj i en, tilsyneladende, tykkere kvalitet til udendørs aktiviteter (de har endda løbetights med selvlysende mønster). BARA sidder også rigtig godt på mig, og jeg synes der er et lidt bedre "hold" i materialet, end der er i Maya Freyas. BARA sender fra Finland, og derfor kan leveringstiden godt være lidt længere.

Edit: Begge firmaer har jævnligt 3for2, 30% osv tilbud på Facebook. Og de går garanteret snart i gang med black friday-tilbud. Så det kan altid betale sig at undersøge om de kører kampagner for tiden, og ellers lige vente til næste kampagne. Hop ikke på "10% på først køb"/nyhedsbrev-rabat. ;)


Ved du om man kun kan købe Bara fra deres egen hjemmeside?


Jeg er ikke 100% sikker, men jeg har ikke set BARA i andre webshops end deres egen.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8769
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Spørgsmål og anmeldelser sportstøj og udstyr

Indlægaf Artem » 31. okt 2023, 14:37

Mivsen skrev:
Oak123 skrev:God ide med denne tråd

Jeg mangler en løbejakke, der er vandtæt eller hvert fald kan holde til en del, og også gerne vind tæt. Er det til at få og også nogenlunde behageligt at have på?


Det mangler jeg godt nok også, sig lige til hvis du finder en lækker :)

Kender ikke nogle der løber i vandtæt løbejakke. Det gode ved løb er jo at man godt kan holde varmen selv om man er driv våd.
Bruger selv en Fusion jakke. Hvilket det fleste af mine venner også gør. Ikke at jeg synes den er specielt god. Men er glad for den. Har faktisk to både en blå og gul, hvor den gule bliver brugt om vinteren når det er mørkt.

Men ellers kan jeg forstå at GORE ONE GORE-TEX Shakedry skulle være vandtæt. Men også pænt dyr.
https://www.loberen.dk/products/gore-on ... acket-dame
GORE er også et godt mærke som jeg kender en del som bruger.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13049
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21832

Re: Spørgsmål og anmeldelser sportstøj og udstyr

Indlægaf Pandesteg » 31. okt 2023, 15:53

Oak123 skrev:God ide med denne tråd

Jeg mangler en løbejakke, der er vandtæt eller hvert fald kan holde til en del, og også gerne vind tæt. Er det til at få og også nogenlunde behageligt at have på?


Jeg har sådan en i den her stil fra Innov8. Jeg synes den er god fordi den er mega let og stopper regnen i løbet af turen kan jeg tage den af og binde om livet uden den bliver irritetende.

https://21run.com/dk/inov-8-raceshell-h ... lJEALw_wcB
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13049
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21832

Re: Spørgsmål og anmeldelser sportstøj og udstyr

Indlægaf Pandesteg » 31. okt 2023, 15:55

MissIce skrev:
Oak123 skrev:
MissIce skrev:
LaMariposa skrev:Jeg mangler et par højtaljede squat-sikre tights. Der må gerne være lidt mønster på hvis muligt. Mesh er også helt fint.

Hvad kan I anbefale? :)


Jeg er vild med både Maya Freya og BARA.

Maya Fraya er et dansk firma og de har rigtig mange mønstrede tights. Jeg synes de sidder rigtig godt. Man skal bare være opmærksom på, at de er ret store i størrelsen, så vælg gerne 2 størrelser mindre end du plejer. Da de sender fra DK er der meget kort leveringstid.

BARA er et finsk firma, som har mange mønstrede tights. De har også træningstøj i en, tilsyneladende, tykkere kvalitet til udendørs aktiviteter (de har endda løbetights med selvlysende mønster). BARA sidder også rigtig godt på mig, og jeg synes der er et lidt bedre "hold" i materialet, end der er i Maya Freyas. BARA sender fra Finland, og derfor kan leveringstiden godt være lidt længere.

Edit: Begge firmaer har jævnligt 3for2, 30% osv tilbud på Facebook. Og de går garanteret snart i gang med black friday-tilbud. Så det kan altid betale sig at undersøge om de kører kampagner for tiden, og ellers lige vente til næste kampagne. Hop ikke på "10% på først køb"/nyhedsbrev-rabat. ;)


Ved du om man kun kan købe Bara fra deres egen hjemmeside?


Jeg er ikke 100% sikker, men jeg har ikke set BARA i andre webshops end deres egen.


Det har jeg heller ikke. Man skal være obs på at de ikke kører med noget returlabel system, altså forstået på den måde at man selv skal sørge for retur porto. Det kostede mig 100 kr så vidt jeg husker, at sende en enkelt del retur.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11698
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18867

Re: Spørgsmål og anmeldelser sportstøj og udstyr

Indlægaf PaleSeptember » 31. okt 2023, 16:36

Jeg har ledt med lys og lygte efter en langærmet trøje/bluse til at træne i. Den må ikke være for tyndt stof, den skal sidde godt til og holde lidt på dellerne, og så må den gerne være sort. Er der nogen, der har nogle bud? Jeg bruger nok str. L.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1153
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 91
Likede indlæg: 956

Re: Spørgsmål og anmeldelser sportstøj og udstyr

Indlægaf Jydepigen » 2. nov 2023, 12:45

LaMariposa skrev:Jeg mangler et par højtaljede squat-sikre tights. Der må gerne være lidt mønster på hvis muligt. Mesh er også helt fint.

Hvad kan I anbefale? :)


Eyda - primært ensfarvet, men fantastiske tights der er højtaljede og squatproff :klap:
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42433

Re: Spørgsmål og anmeldelser sportstøj og udstyr

Indlægaf LaMariposa » 17. nov 2023, 10:59

Tak for jeres anbefalinger. Jeg er endt med at købe et par fra Kari Traa. Foruden at være super flotte, så holder de godt fast på alt, hvad der måtte blafre, og de bestod også squat-testen (downdog-foran-fitness-deltagere-testen i mit tilfælde :D).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
:lun: Be brave
Sunset
Indlæg: 115
Tilmeldt: 7. jul 2022, 11:55
Kort karma: 2
Likede indlæg: 40

Re: Spørgsmål og anmeldelser sportstøj og udstyr

Indlægaf Sunset » 20. nov 2023, 10:52

Jeg køber det meste af mit træningstøj af den billigere variant som h&m, men jeg synes jeg bliver ret svedig, når jeg træner. Især trænings bh’er. Er de dyrere mærker bedre og mere svedtransporterende? Gør det en forskel, når man løber om vinteren, hvis man investerer i dyrere mærker?
0
avdotja
Indlæg: 4959
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 540
Likede indlæg: 14816

Re: Spørgsmål og anmeldelser sportstøj og udstyr

Indlægaf avdotja » 22. feb 2024, 18:47

Pandesteg skrev:
MissIce skrev:...
Jeg er vild med både Maya Freya og BARA.

Maya Fraya er et dansk firma og de har rigtig mange mønstrede tights. Jeg synes de sidder rigtig godt. Man skal bare være opmærksom på, at de er ret store i størrelsen, så vælg gerne 2 størrelser mindre end du plejer. Da de sender fra DK er der meget kort leveringstid.

BARA er et finsk firma, som har mange mønstrede tights. De har også træningstøj i en, tilsyneladende, tykkere kvalitet til udendørs aktiviteter (de har endda løbetights med selvlysende mønster). BARA sidder også rigtig godt på mig, og jeg synes der er et lidt bedre "hold" i materialet, end der er i Maya Freyas. BARA sender fra Finland, og derfor kan leveringstiden godt være lidt længere.

Edit: Begge firmaer har jævnligt 3for2, 30% osv tilbud på Facebook. Og de går garanteret snart i gang med black friday-tilbud. Så det kan altid betale sig at undersøge om de kører kampagner for tiden, og ellers lige vente til næste kampagne. Hop ikke på "10% på først køb"/nyhedsbrev-rabat. ;)

...
Det har jeg heller ikke. Man skal være obs på at de ikke kører med noget returlabel system, altså forstået på den måde at man selv skal sørge for retur porto. Det kostede mig 100 kr så vidt jeg husker, at sende en enkelt del retur.

Kan I sige noget om, hvordan BARA er i størrelsen?
0
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 476
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1423

Re: Spørgsmål og anmeldelser sportstøj og udstyr

Indlægaf MissIce » 22. feb 2024, 20:04

avdotja skrev:Kan I sige noget om, hvordan BARA er i størrelsen?


Jeg synes de er meget true to size. Og de holder elasticiteten og dermed også størrelsen.
1
avdotja
Indlæg: 4959
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 540
Likede indlæg: 14816

Re: Spørgsmål og anmeldelser sportstøj og udstyr

Indlægaf avdotja » 22. feb 2024, 20:25

Tak, nu har jeg bestilt et par - så må vi se :)
1
avdotja
Indlæg: 4959
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 540
Likede indlæg: 14816

Re: Spørgsmål og anmeldelser sportstøj og udstyr

Indlægaf avdotja » 3. mar 2024, 16:29

Jeg fik leveret 4 forskellige tights hos BARA og endte med at beholde 2 af dem. Var ikke helt oppe og ringe over dem, men de var fine nok og det ene var til halv pris :-D

Jeg bruger som oftest str M i tights og det gjorde jeg også her. De er meget lange i benene (til dem der har behov for dette).
0
rosena
Indlæg: 244
Tilmeldt: 13. feb 2016, 11:26
Kort karma: 8
Likede indlæg: 190

Re: Spørgsmål og anmeldelser sportstøj og udstyr

Indlægaf rosena » 13. mar 2024, 17:08

Jeg skal til at cykle på min elcykel på arbejde. Ca en time hver vej og regner med at begynde efter påske, så det skal være til forår/efterår.
Tidligere har jeg kørt med nogle joggingbukser, når det var nødvendigt med lange bukser, men gad godt nogle andre slags.
Er der nogle der har erfaringer med hvad der er rart at køre i og hvad der egentlig findes?
Behøver ikke være vandtætte og det skal ikke være a la løbetights.
0
avdotja
Indlæg: 4959
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 540
Likede indlæg: 14816

Re: Spørgsmål og anmeldelser sportstøj og udstyr

Indlægaf avdotja » 13. mar 2024, 19:29

Hvis det ikke skal være tights, kunne man måske overveje vandrebukser? De er vel også lavet til fysisk aktivitet (antager jeg).
0
D.itsen
Indlæg: 3342
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9029

Re: Spørgsmål og anmeldelser sportstøj og udstyr

Indlægaf D.itsen » 14. mar 2024, 16:33

Jeg tror jeg ville finde noget med røvpude. Synes godt det kan mærkes, selvom jeg kun har 35 min hver vej

Og sig lige til hvis du finder noget godt :D
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"