September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Pjeps » 1. sep 2015, 23:07

Pjeps:

- Kun "grønne" dage på madlog
-,2 x 5 min på kondicyklen dagligt
0
:ninja:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Aima » 1. sep 2015, 23:46

Maupassant skrev:
Aima skrev:Og hermed endnu en mad-advarsel til alle. Low carb-lasagne med "lasagneplader" (rendmigirøven) behøver I overhovedet ikke spilde tid på. Det dufter som lasagne, ligner lasagne og smager som mislykkede lagkagebunde med kødsovs. Fy for satan.


Hvorfor ikke i stedet spise et LILLE stykke rigtig lasagne i stedet for en mystisk low-carb ting?

Eller spise noget mere rigtig lasagne og brænde de "for mange" kalorier op med det samme.


Jeg spiser ikke, som jeg gør, fordi jeg vil tabe mig, så det handler ikke om, at kalorieindholdet i almindelig lasagne er for højt. Jeg undgår pasta, fordi jeg af erfaring ved, at mit energiniveau og generelle overskud, både mentalt og fysisk, er markant højere, når jeg begrænser mit indtag af hurtige kulhydrater og mel. Det betyder ikke nødvendigvis, jeg overhovedet ikke spiser det, det betyder bare, at jeg undersøger alternativer og eksperimenterer lidt for at finde ud af, om der findes nogle, der er ligeså gode. Jeg vil f.eks. ligeså gerne spise palæobrød som almindelig rugbrød, og jeg har det allround bedre, når jeg spiser det.

Og så er jeg ikke typen der gider (eller kan) holde mig til et lille stykke almindelig lasagne. Det er simpelthen ikke tilfredsstillende for mig, så havde denne her low-carb-lasagne fungeret, havde det jo været rigtigt fint, fordi jeg så kunne spise den mængde jeg ville, uden overhovedet at tænke på kulhydrater. Det gjorde den ikke, og så ved jeg jo det, og laver det ikke igen. Næste gang jeg skal have lasagne bliver det med almindelige plader, så er dét en prioritering og så har jeg måske skåret kulhydrat væk et andet sted i min kost den dag. Giver det mening?
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Maupassant
Indlæg: 107
Tilmeldt: 10. aug 2015, 21:51
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Maupassant » 2. sep 2015, 00:04

Aima skrev:
Maupassant skrev:
Aima skrev:Og hermed endnu en mad-advarsel til alle. Low carb-lasagne med "lasagneplader" (rendmigirøven) behøver I overhovedet ikke spilde tid på. Det dufter som lasagne, ligner lasagne og smager som mislykkede lagkagebunde med kødsovs. Fy for satan.


Hvorfor ikke i stedet spise et LILLE stykke rigtig lasagne i stedet for en mystisk low-carb ting?

Eller spise noget mere rigtig lasagne og brænde de "for mange" kalorier op med det samme.


Jeg spiser ikke, som jeg gør, fordi jeg vil tabe mig, så det handler ikke om, at kalorieindholdet i almindelig lasagne er for højt. Jeg undgår pasta, fordi jeg af erfaring ved, at mit energiniveau og generelle overskud, både mentalt og fysisk, er markant højere, når jeg begrænser mit indtag af hurtige kulhydrater og mel. Det betyder ikke nødvendigvis, jeg overhovedet ikke spiser det, det betyder bare, at jeg undersøger alternativer og eksperimenterer lidt for at finde ud af, om der findes nogle, der er ligeså gode. Jeg vil f.eks. ligeså gerne spise palæobrød som almindelig rugbrød, og jeg har det allround bedre, når jeg spiser det.

Og så er jeg ikke typen der gider (eller kan) holde mig til et lille stykke almindelig lasagne. Det er simpelthen ikke tilfredsstillende for mig, så havde denne her low-carb-lasagne fungeret, havde det jo været rigtigt fint, fordi jeg så kunne spise den mængde jeg ville, uden overhovedet at tænke på kulhydrater. Det gjorde den ikke, og så ved jeg jo det, og laver det ikke igen. Næste gang jeg skal have lasagne bliver det med almindelige plader, så er dét en prioritering og så har jeg måske skåret kulhydrat væk et andet sted i min kost den dag. Giver det mening?


Ja sådan nogenlunde. :)
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Aima » 2. sep 2015, 00:10

^ Gånnok.

Hvordan går det med rygestoppet? Hvor mange timer er du røgfri på nu?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Maupassant
Indlæg: 107
Tilmeldt: 10. aug 2015, 21:51
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Maupassant » 2. sep 2015, 00:17

Tror lige jeg ramte 48 timer nu her. Jeg har været i kemisk depression i dag pga lavt dopamin-niveau. Men det er jo det der går ud på.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Aima » 2. sep 2015, 00:36

Maupassant skrev:Tror lige jeg ramte 48 timer nu her. Jeg har været i kemisk depression i dag pga lavt dopamin-niveau. Men det er jo det der går ud på.


Ja, det er det jo nok.

Du er sej, synes jeg. Hæng i. :)
1
I'll stick with hell no's and headphones...
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf TurtleSpeed » 2. sep 2015, 03:06

Pjeps skrev:Pjeps:

- Kun "grønne" dage på madlog
-,2 x 5 min på kondicyklen dagligt


Yay. Flere der gider være med :klap:
0
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf TurtleSpeed » 2. sep 2015, 03:08

Aima skrev:
Maupassant skrev:
Aima skrev:Og hermed endnu en mad-advarsel til alle. Low carb-lasagne med "lasagneplader" (rendmigirøven) behøver I overhovedet ikke spilde tid på. Det dufter som lasagne, ligner lasagne og smager som mislykkede lagkagebunde med kødsovs. Fy for satan.


Hvorfor ikke i stedet spise et LILLE stykke rigtig lasagne i stedet for en mystisk low-carb ting?

Eller spise noget mere rigtig lasagne og brænde de "for mange" kalorier op med det samme.


Jeg spiser ikke, som jeg gør, fordi jeg vil tabe mig, så det handler ikke om, at kalorieindholdet i almindelig lasagne er for højt. Jeg undgår pasta, fordi jeg af erfaring ved, at mit energiniveau og generelle overskud, både mentalt og fysisk, er markant højere, når jeg begrænser mit indtag af hurtige kulhydrater og mel. Det betyder ikke nødvendigvis, jeg overhovedet ikke spiser det, det betyder bare, at jeg undersøger alternativer og eksperimenterer lidt for at finde ud af, om der findes nogle, der er ligeså gode. Jeg vil f.eks. ligeså gerne spise palæobrød som almindelig rugbrød, og jeg har det allround bedre, når jeg spiser det.

Og så er jeg ikke typen der gider (eller kan) holde mig til et lille stykke almindelig lasagne. Det er simpelthen ikke tilfredsstillende for mig, så havde denne her low-carb-lasagne fungeret, havde det jo været rigtigt fint, fordi jeg så kunne spise den mængde jeg ville, uden overhovedet at tænke på kulhydrater. Det gjorde den ikke, og så ved jeg jo det, og laver det ikke igen. Næste gang jeg skal have lasagne bliver det med almindelige plader, så er dét en prioritering og så har jeg måske skåret kulhydrat væk et andet sted i min kost den dag. Giver det mening?


Jeg synes det giver rigtig god mening. Og får en glutenallergiker som mig er det jo helt perfekt du gider være forsøgsdyr. Når noget bliver godt kan jeg jo lokke en opskrift ud af dig :)
1
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Dublin-mudslide » 2. sep 2015, 11:43

Hej allesammen

Gad vide hvor mange, der ender med at flytte hertil. Jeg synes, at der er laaangt mere overskueligt :dance:
Well, jeg vil gerne joine jer igen. Mål for denne uge:

- Begrænse kulhydrater såvidt muligt
- Vejedag een gang om ugen
- Holde mit løbe program
0
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf TurtleSpeed » 2. sep 2015, 13:42

Dublin-mudslide skrev:Hej allesammen

Gad vide hvor mange, der ender med at flytte hertil. Jeg synes, at der er laaangt mere overskueligt :dance:
Well, jeg vil gerne joine jer igen. Mål for denne uge:

- Begrænse kulhydrater såvidt muligt
- Vejedag een gang om ugen
- Holde mit løbe program


Velkommen i traaden. Og til det markerede:
Jeg kan daarligt faa den anden til at virke og skal fx. virkelig mene det hvis jeg skal poste et indlaeg. Saa nu holder jeg pause derfra. Men saaaavner jo mine traade :D :blush:
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Muuh » 2. sep 2015, 13:47

Jeg er med :banan:

Jeg skal have gang i min træning hos fyssen igen, skal gerne af sted to gange om uge
Forsøge at komme ud at gå nogle korte ture
Holde fast i min kostplan og ikke lade mig friste

Jeg er pt. inde i en dårlig periode, hvor jeg virkelig har lyst til kage :genert: Jeg har ellers klarede det så fint siden jeg startede 2. juni
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Dublin-mudslide » 2. sep 2015, 16:23

TurtleSpeed skrev:
Dublin-mudslide skrev:Hej allesammen

Gad vide hvor mange, der ender med at flytte hertil. Jeg synes, at der er laaangt mere overskueligt :dance:
Well, jeg vil gerne joine jer igen. Mål for denne uge:

- Begrænse kulhydrater såvidt muligt
- Vejedag een gang om ugen
- Holde mit løbe program


Velkommen i traaden. Og til det markerede:
Jeg kan daarligt faa den anden til at virke og skal fx. virkelig mene det hvis jeg skal poste et indlaeg. Saa nu holder jeg pause derfra. Men saaaavner jo mine traade :D :blush:


Mange tak :) Er helt med på hvad du mener. Håber bare at alle får en PB og futter herover :)
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6586

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 2. sep 2015, 16:55

Hvorfor hører jeg først om denne tråd nu :naughty:

Kopieret direkte fra den anden debat - mine 1.etapes mål:
Løb mindst to gange

Drik vand nok

Spis sundt

Tab vægt/cm

Lav mindfulness øvelser hver dag

Sov nok

Jeg vil dog gerne lige redigere - skal kun løbe 1 gang. Migræne satte mig ud af spillet....
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6586

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 2. sep 2015, 16:56

Og så er jeg ved at lave en løbe playliste - nogen forslag på god cardio musik?
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf TurtleSpeed » 2. sep 2015, 17:49

Muuh skrev:Jeg er med :banan:

Jeg skal have gang i min træning hos fyssen igen, skal gerne af sted to gange om uge
Forsøge at komme ud at gå nogle korte ture
Holde fast i min kostplan og ikke lade mig friste

Jeg er pt. inde i en dårlig periode, hvor jeg virkelig har lyst til kage :genert: Jeg har ellers klarede det så fint siden jeg startede 2. juni



Det kender jeg godt. Nogle gange saa craver man vildt og inderligt.
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"