September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 29. sep 2015, 18:31

Ally: God bedring :kys:

Log: Sejt med sukkerstop :rock:

Girl: Pøj pøj på fredag. Krydser for, at dine anstrengelser kan ses på vægten.

Og resten kan jeg ikke huske :blush:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 29. sep 2015, 18:38

FruKuk skrev:Mega lang arbejdsdag og så komme hjem til gnaven mand - great :tie:

Er så dårlig til den der silent treatment sådan en jysk knudemand kan stille op med.

På den positive side går det stadig den rigtige vej med vægttabet. Har nu tabt 6,5 kg ud af de oprindelige ønskede 10 kg :rock: Håber, at jeg kan finde motivationen til at "snuppe" i alt 15 kg. Meeeen nu starter jeg med de 10 kg.


Fantastisk! (Altså vægttabet, ikke knudemanden) Tillykke!

Kan hilse at sige, det desværre ikke kun er et jysk fænomen :fløjt:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 29. sep 2015, 18:44

MyGirl skrev:
FruKuk skrev:Mega lang arbejdsdag og så komme hjem til gnaven mand - great :tie:

Er så dårlig til den der silent treatment sådan en jysk knudemand kan stille op med.

På den positive side går det stadig den rigtige vej med vægttabet. Har nu tabt 6,5 kg ud af de oprindelige ønskede 10 kg :rock: Håber, at jeg kan finde motivationen til at "snuppe" i alt 15 kg. Meeeen nu starter jeg med de 10 kg.


Fantastisk! (Altså vægttabet, ikke knudemanden) Tillykke!

Kan hilse at sige, det desværre ikke kun er et jysk fænomen :fløjt:


Jeg overvejer bare at gå i seng. Sådan en gang surmul kan ikke bekæmpes. Det skal vist bare ignoreres. Er din mand også en sur prut?

Og tak :kys:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 29. sep 2015, 18:57

FruKuk skrev:
MyGirl skrev:
FruKuk skrev:Mega lang arbejdsdag og så komme hjem til gnaven mand - great :tie:

Er så dårlig til den der silent treatment sådan en jysk knudemand kan stille op med.

På den positive side går det stadig den rigtige vej med vægttabet. Har nu tabt 6,5 kg ud af de oprindelige ønskede 10 kg :rock: Håber, at jeg kan finde motivationen til at "snuppe" i alt 15 kg. Meeeen nu starter jeg med de 10 kg.


Fantastisk! (Altså vægttabet, ikke knudemanden) Tillykke!

Kan hilse at sige, det desværre ikke kun er et jysk fænomen :fløjt:


Jeg overvejer bare at gå i seng. Sådan en gang surmul kan ikke bekæmpes. Det skal vist bare ignoreres. Er din mand også en sur prut?

Og tak :kys:


Ikke i dag -der er han tværtimod aktiv og handy prut, der samler møbler, mens jeg ser luksusfælden :lun:

Men nogen dage kan jeg nærmest mærke på hans 'Hej', når jeg træder ind ad døren, at det er en sur prut-dag :rulle: og ja -så er vejen frem at undgå ham lidt, før mit humør bliver trukket med ned.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 30. sep 2015, 06:15

Ballademager skrev:Var til boksning her til aften. Det var ok, men var der bare ikke hverken fysisk eller mentalt. Min krop føltes som bly, og mine tanker blev ved med at kredse om arbejdet. Når jeg ikke kan fokusere på boksning, så er det tid til at gøre noget, så må prøve at flytte fokus, så arbejdet ikke fylder så meget. Det er svært, men der er ingen vej uden om.

PS Har været rimelig sej omkring chokoladen. Har netop overværet kæresten guffe en rulle Center uden at tage nogen selv :engel:


Cool med chokoladen :rock:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 30. sep 2015, 07:42

God (yay) og mindre spændende træning, skavanker og sure, dumme mænd! Øvsus bøvsus! Håber, dagen bliver bedre for jer alle!

Jeg er ved at være oven på igen, men jeg har til gengæld sovet ad h til i nat :sarkasme: Jeg gik endda næsten en time tidligere i seng, men hvor jeg normalt vågner 2-3 gange, vågnede jeg da bare 4 i stedet så :rulle:

Og jeg skal på kursus i eftermiddag. Til kl. 17. Great! Jeg har forberedt manden på, at jeg gerne lige vil fordi fitness på hjemvejen, selvom det så bliver lidt sent, jeg kommer hjem... Jeg har dog ikke planer om den store tur, bare en smule...
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 30. sep 2015, 08:21

Jeg har lige ramt lidt sygdom - holdt fri søndag, trænede 2t. mandag, blev syg efterfølgende og holdt fri i går, og jeg kom ikke til træning i morges, men dagen er til det endnu jo..

Tilgengæld så har jeg fucket rundt i kosten weekenden over + mandag-tirsdag.. Jeg ved simpelthen ikke, hvorfor det sker.. men som min kæreste har rådet mig, må jeg skrue lidt ned for træningen, så jeg er mindre træt og har mindre brug for føde..

Det gør mig sgu lidt ked af det, at jeg har så svært ved at styre det skidt :(

Nåh men i morgen er der årsdag med kæresten og et år til bryllup, så nu må jeg da mirakuløst få styr på det hele :rulle: sikkert ikke ! Men jeg må i det mindste fortsætte med at prøve..
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 30. sep 2015, 08:55

Jeg forsøger (forsøgte, nok nærmere) med en fd i dag. Men jeg var løbet tør for skyr til morgen, så det blev til to stk. knækbrød med pålægschokolade og ost til 178 kcal, så ville jeg nøjes med en drikkebouillon til frokost (8 kcal) og så se, om Fakta stadig har tilbud på hytteost med bær og nødder (229 kcal) til aften.

Jeg havde bare glemt at informere manden, som nu har købt ind til medister med kartofler og blomkål, og det lyder ærligt talt mere tillokkende. Jeg er ikke rigtig i fastehumør alligevel, hovedet er tungt og maven skriger. Den kunne ellers godt trænge til at få en pause efter mit ædeorgie i går (alt for meget spaghetti med millionbøf :fløjt: Dog holdt jeg mig samlet indenfor TDEE)
Jeg tænker også, kurset trækker tænder (det er anden del af et kursus, vi havde i juni, der var dræbende kedeligt) - og det lover nok heller ikke topgodt for energi til en 30-45 min. på crosstrainer bagefter med lidt maveøvelser oven på...

Jeg tror ikke lige, jeg bliver helt tilfreds med denne uges forløb...
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Aquadorable » 30. sep 2015, 09:04

Argh, jeg er alt for dårlig til at få skrevet herinde - men det går faktisk rigtig godt! :)

Jeg får trænet stort set dagligt - i dag blev det til 50 minutters TRX-træning, som jeg er blevet ret vild med. Senere i dag skal jeg begynde på det slankehold, jeg meldte mig til tidligere på måneden. Det glæder jeg mig rigtig meget til, selv om jeg også er lidt nervøs for at skulle vejes og måles osv. :genert:

I går cyklede min kæreste og jeg godt 22 kilometer - jeg var lige ved at slå ham ihjel på hjemvejen, da han overbeviste mig om, at det var en vældig god idé at tage en smutvej gennem Dyrehaven, som var mørk og med smattede stier. Åh! Det var jeg ikke tilfreds med, og det fik han vist at høre mere end een gang :blush2:

Anyways, vi nåede hjem, og så var det jo egentlig helt fint at have været af sted. I går spiste vi hos noget familie og fik hjemmelavede burgere, og det var måske ikke verdens bedste aftensmad. Omvendt tror jeg, det udlignede sig fint med cykelturen.

Så ja, alt i alt kan jeg vist kun være tilfreds med egen indsats :pompom:
5
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 30. sep 2015, 09:21

Aquadorable skrev:Argh, jeg er alt for dårlig til at få skrevet herinde - men det går faktisk rigtig godt! :)

Jeg får trænet stort set dagligt - i dag blev det til 50 minutters TRX-træning, som jeg er blevet ret vild med. Senere i dag skal jeg begynde på det slankehold, jeg meldte mig til tidligere på måneden. Det glæder jeg mig rigtig meget til, selv om jeg også er lidt nervøs for at skulle vejes og måles osv. :genert:

I går cyklede min kæreste og jeg godt 22 kilometer - jeg var lige ved at slå ham ihjel på hjemvejen, da han overbeviste mig om, at det var en vældig god idé at tage en smutvej gennem Dyrehaven, som var mørk og med smattede stier. Åh! Det var jeg ikke tilfreds med, og det fik han vist at høre mere end een gang :blush2:

Anyways, vi nåede hjem, og så var det jo egentlig helt fint at have været af sted. I går spiste vi hos noget familie og fik hjemmelavede burgere, og det var måske ikke verdens bedste aftensmad. Omvendt tror jeg, det udlignede sig fint med cykelturen.

Så ja, alt i alt kan jeg vist kun være tilfreds med egen indsats :pompom:


Hvor dejligt at høre, det går godt! :gogo:

Og er stadig superspændt på at høre, hvad du siger til slankeholdet, så glæder mig til opdatering. Rigtig god fornøjelse med det - håber du bliver lige så glad for det, som jeg var for mit i sin tid!
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 30. sep 2015, 09:29

Alt går ret godt her faktisk!

Havde en ret meget i øjet dag i går madmæssigt - fik virkelig begrænset mig til aftensmaden, hvilket jeg er ret stolt over.

Ugens anden fastedag bliver i morgen, da dagen i dag er lidt for lang og anstrengende til det. Vækketuret ringede kl. 5, fordi jeg måtte møde på job 6.30 for at nå et møde kl. 7.00. Nu står den så på job indtil kl. ca. 15-15.30, hvor jeg skal videre ud og undervise nogle unge mennesker, så retur til kontoret kl. 17, hvor jeg forhåbentlig liiige kan nå lidt arbejde og mad, inden jeg skal træne med en veninde 19.15. Det betyder, jeg lander hjemme omkring kl. 21.30-ish og skal til at i bad og sætte mig op til endnu en dag.

Til gengæld regner jeg med, at der ikke er så meget tid til at tænke på mad i dag :D (Sjovt som jeg har 1000 gange mere fokus på mad og lækkersult på spisedage end fastedage faktisk - det er ikke det mindste svært at undvære, når jeg ikke må, og jeg tænker næsten ikke over det, men aftenerne på spisedage er guf for mit spisemonster :S )
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 30. sep 2015, 12:36

He - det er ingen sag at holde sig fra "fødselsdagssnolder" på lærerværelset, når det bare er en kedelig Pingin-blanding :lol2:
4
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 30. sep 2015, 12:56

Hvor blev dagen lige af? :8:

Jeg har ryddet op og gjort lidt rent, ordnet vasketøj og været i haven. Og nu har jeg lige været i bad og så smidt mig på sofaen med en Pepsi max :love:

Lige om lidt skal der hentes barn, så skal vi til gymnastik og senere kører jeg vil håndbold (som seer), det er mit fix (og alenetid, som jeg prioriterer, jeg er jo meget alene med vores datter pga min mands arbejde, så det er rart at komme lidt ud), jeg følges med min far, og med tiden er min lillesøster også kommet med, det er så hyggeligt :lun:
4
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 30. sep 2015, 14:20

Jeg bliver en smule træt af manden, når han giver besked om, han står for aftensmaden (indkøb og tilberedning), og han så et par timer senere skriver, han laver bil og derfor ikke lige når det - om jeg kan stege medisteren efter træning?

Ja, hvis vi skal spise kl. 20! :rulle:

Nå, men så købepizzaer, da?

Not! Det bliver tomatsuppe, færdig!

Jeez! (Og må jeg lige sige, jeg dør langsomt af det her kursus - teknikken driller og jeg bliver bare mere og mere indebrændt! Jeg hader målstyret undervisning og elevplaner!!)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 30. sep 2015, 15:45

Min dag blev en mega øv-dag. Aftentræning med veninden er blevet til en aften på kontoret pga. irriterende chef, der ikke kan overholde sine aftaler :sur:

Meeeen, så sidder jeg da bare her og arbejder, mens jeg drømmer om at være til pump og spekulerer i, hvornår jeg skal prøve at få klemt en ekstra træning ind :forvirret2:
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"