September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. sep 2015, 07:55

Jeg synes, det er imponerende, du overhovedet kan komme af sted hver dag. Kroppen har vel også brug for ro til at restituere ordentligt?
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. sep 2015, 07:59

Jeg lavede en blomme crumble i går, sådan lidt på slump, hvor jeg også lagde små stykker mørk chokolade mellem blommerne og blandede kokosmel i crumblen. Føj, hvor blev den tung og tør. Jeg fik SÅ ondt i maven af bare en lille portion. Så jeg besluttede, at jeg ville faste i dag.

Indtil manden spurgte, hvilket rundstykke jeg ville have her til morgen... Vatarm! På den anden side - jeg skal træne i dag ( :banan: ) og jeg skal så småt til at lære, at jeg altså godt kan spise normalt uden at få dårlig samvittighed. Jeg spiser måske 4-700 kcal i løbet af dagen og går så overboard om aftenen, og den holder ikke. Jeg får ondt i maven af det. Forstå det nu, G_L, helt ærligt! :rulle:
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 27. sep 2015, 08:04

Guilded_Lily skrev:Jeg synes, det er imponerende, du overhovedet kan komme af sted hver dag. Kroppen har vel også brug for ro til at restituere ordentligt?


Jamen jeg tænker Det heller ikke er såååå smart, men jeg kan bedre styre min kost de dage jeg træner, så derfor gør jeg det let lidt mere obsessive, når jeg bliver motiveret.. Giver det mening?! Suk .. Omvendt er jeg ret usikker på de dage, hvor jeg ikke træner.
Men jeg burde nok smide En hviledag ind. Hvad er normalt 1-2 fridage om ugen? :gruble:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. sep 2015, 08:04

Nu ser det ud som om, septembertråden er slettet igen derovre...
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 27. sep 2015, 08:07

Guilded_Lily skrev:Jeg lavede en blomme crumble i går, sådan lidt på slump, hvor jeg også lagde små stykker mørk chokolade mellem blommerne og blandede kokosmel i crumblen. Føj, hvor blev den tung og tør. Jeg fik SÅ ondt i maven af bare en lille portion. Så jeg besluttede, at jeg ville faste i dag.

Indtil manden spurgte, hvilket rundstykke jeg ville have her til morgen... Vatarm! På den anden side - jeg skal træne i dag ( :banan: ) og jeg skal så småt til at lære, at jeg altså godt kan spise normalt uden at få dårlig samvittighed. Jeg spiser måske 4-700 kcal i løbet af dagen og går så overboard om aftenen, og den holder ikke. Jeg får ondt i maven af det. Forstå det nu, G_L, helt ærligt! :rulle:


Kan du så ikke vælge at faste i morgen istedet? Eller kan rundstykket ikke medregnes i dagens 500?

Og det lyder som en god ide at få lidt flere kalorier i løbet af dagen, det er i al fald en af mine faldgrupper, når jeg ikke får nok om dagen :fløjt:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 27. sep 2015, 08:18

Jeg har også ledt efter septembertråden på den anden debat. Uden held.

Fit: Jeg vil mene, at 1-2 hviledage er godt. Alternativt, at man kun træner ben den ene dag, og så overkrop den næste, så hver enkelt kropsdel lige får en pause.

Lily: Det med at spise for lidt i løbet af dagen, har alle dage været mit største ernæringsmæssige problem. Og faktisk den største udfordring ved min nuværende kur/livsstil. Nemlig mængden af mad og måltider. Synes, at det er svært at få spist nok hen over dagen.
1
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 27. sep 2015, 08:21

FruKuk skrev:Jeg har også ledt efter septembertråden på den anden debat. Uden held.

Fit: Jeg vil mene, at 1-2 hviledage er godt. Alternativt, at man kun træner ben den ene dag, og så overkrop den næste, så hver enkelt kropsdel lige får en pause.

Lily: Det med at spise for lidt i løbet af dagen, har alle dage været mit største ernæringsmæssige problem. Og faktisk den største udfordring ved min nuværende kur/livsstil. Nemlig mængden af mad og måltider. Synes, at det er svært at få spist nok hen over dagen.


Tak for svar :) jeg træner aldrig fullbody - det er altid split :) tror jeg arbejder med at få implementeret en 2 dage så :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 27. sep 2015, 09:00

Guilded_Lily skrev:Nu ser det ud som om, septembertråden er slettet igen derovre...


Ja, den er åbenbart også røget i faldet :( Tegner ikke godt for vores fremtidige slankedebat derovre...
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 27. sep 2015, 09:02

Alt går forresten ok her.. Fik spinnet i går, og maden er ok, selvom der er lidt for meget af den her i weekenden.

Bagte boller til morgen :lun: de blev gode.
0
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf D.itsen » 27. sep 2015, 09:27

FitBrideToBE skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg synes, det er imponerende, du overhovedet kan komme af sted hver dag. Kroppen har vel også brug for ro til at restituere ordentligt?


Jamen jeg tænker Det heller ikke er såååå smart, men jeg kan bedre styre min kost de dage jeg træner, så derfor gør jeg det let lidt mere obsessive, når jeg bliver motiveret.. Giver det mening?! Suk .. Omvendt er jeg ret usikker på de dage, hvor jeg ikke træner.
Men jeg burde nok smide En hviledag ind. Hvad er normalt 1-2 fridage om ugen? :gruble:

Ja 1-2 dage er det man anbefaler (medmindre man indretter hele sit liv efter træning). Man kan sagtens tage en gåtur eller lignende på de træningsfri dage, hvis det hjælper en med at styre kosten (og nogen mener endda at let bevægelse er bedst på træningsfridage)
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. sep 2015, 10:03

FitBrideToBE skrev:Kan du så ikke vælge at faste i morgen istedet? Eller kan rundstykket ikke medregnes i dagens 500?

Og det lyder som en god ide at få lidt flere kalorier i løbet af dagen, det er i al fald en af mine faldgrupper, når jeg ikke får nok om dagen :fløjt:


Jeg kan netop flytte rundt på fastedagene efter behov, de skal ikke ligge fast. Og jeg faster altid enten søndag eller mandag, jeg har bare erfaring med, at søndag som regel er nem at faste på. Jeg kan også regne rundstykket ind og så bare spise det mindre til aften, men jeg kom også til at tage ost på - og en skefuld baked beans, så jeg ville kun have 160 kcal tilbage til aften. Det er ikke meget, så jeg tager det som en semi i dag (har kyllingefrikadeller og hytteost til aftensmad i dag), så tager jeg muligvis en reel fd i morgen.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. sep 2015, 10:05

FitBrideToBE skrev:
Tak for svar :) jeg træner aldrig fullbody - det er altid split :) tror jeg arbejder med at få implementeret en 2 dage så :)


Så giver det bedre mening med så mange træningspas. Jeg træner lige omvendt - jeg hader følelsen af "halvt fuldendt", hvis jeg nøjes med én del ad gangen. Derfor tager jeg hele kroppen OG cardio i samme pas.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 27. sep 2015, 10:59

Guilded_Lily skrev:
FitBrideToBE skrev:
Tak for svar :) jeg træner aldrig fullbody - det er altid split :) tror jeg arbejder med at få implementeret en 2 dage så :)


Så giver det bedre mening med så mange træningspas. Jeg træner lige omvendt - jeg hader følelsen af "halvt fuldendt", hvis jeg nøjes med én del ad gangen. Derfor tager jeg hele kroppen OG cardio i samme pas.


Sådan træner jeg også. Eller dvs de dage, hvor jeg er enten til cirkeltræning eller pump, der træner jeg kun det.

Og jeg træner så 3-4 gange om ugen, alt efter hvad der kan presses ind.
1
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf D.itsen » 27. sep 2015, 10:59

Med 2 split ville jeg træne styrke 4 dage om ugen dvs træne to dage og så mindst en fridag. Ønskede jeg at træne mere ville jeg lave en 3split med 6 træningspas om ugen.
Personligt ville jeg aldrig køre andet end fullbody (3 dage om ugen) eller 2split
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 27. sep 2015, 11:04

Status:
- Have tabt fedt og ikke muskler til tirsdagens vejedag. Havde tabt 400 gram fedt.
Men desværre også 200 gram muskler.

- Træne 3 gange Tjek
- Holde mig til kun 1 "spis hvad du vil dag" Kom til at dele den over to halve dage
- Have mad nok med på arbejde, så jeg ikke er sulten flere timer dagligt. Stadig plads til forbedring

Alt i alt en semi uge mht målene, men vægten går stadig ned, jeg kan være i et par jeans, jeg ikke har kunnet passe i 3 år, og flere har nævnt, at de kan se, at jeg har tabt mig. Så det er ok med en uge, hvor det hele ikke spiller.
1

Tilbage til "Fit og/eller lækker"